XXL Nutrition

Gestopt Strudel's dikke CUTlog 2.0

Contest
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ze hebben idd veel mazzel dat ik dat wel weet gezien mijn scheikundige achtergrond.
damn right walter white GIF by Breaking Bad

Hoe denk je dat reactief gesmolten alu van 600+°C reageert als je er water op gooit?"
Doorgaans zo.

In theorie kan er net als bij natrium en andere alkalimetalen waterstof gevormd worden, maar in de praktijk gebeurt dat niet met 100% aluminium. Daarnaast zitten er ook geen scheuren in een plas aluminium waar water in kan lopen voordat het gasvormig wordt en de boel uit elkaar laat spatten.

Ik zou me vooral druk maken om het feit dat er kennelijk geen thermische beveiliging op de inductie kookplaat zit.

• Topic Starter Topic Starter
@K82 Dit is trouwens over vetbranden. Was even vergeten dat strudel zijn pannen stond om te smelten.
Vetbranden of vuur in t algemeen is relatief simpel om te doven.

Blijf rustig. Dat is het allerbelangrijkste.
Denk na. Verwijder de oxidator. Oftewel, zuurstof. Deksel op de pan, blusdeken, etc..

Vetbranden of vuur in t algemeen is relatief simpel om te doven.

Blijf rustig. Dat is het allerbelangrijkste.
Denk na. Verwijder de oxidator. Oftewel, zuurstof. Deksel op de pan, blusdeken, etc..
En thuis heel belangrijk, zet de afzuigkap uit, zeker als dat een slecht onderhouden recirculatiekap is met vette filters.

Dat heb je niet altijd onder controle. Maar heel waardevol om van jezelf te weten dat je in zulke situaties kalm blijf en kan handelen. Dat hopen we allemaal, maar kunnen we niet allemaal.
In zulke gevallen reageert de meerderheid anders dan ze van zichzelf verwachten, zelfs als ze enige vorm van training hebben gehad.

In zulke gevallen reageert de meerderheid anders dan ze van zichzelf verwachten, zelfs als ze enige vorm van training hebben gehad.
Jup. Maar gelukkig was ik vroeger een ekte pyromaan dus een vuurtje of brandje doet mij niet zoveel.

Althans, zolang er niemand in de fik staat :roflol:.

Ja precies. Dus waardevol dat Strudel daar geen last van heeft. Voor hem zelf, maar ook voor zijn collega's en opdrachtgevers

• Like
Waarderingen: K82
Het wandelen werkt heel goed voor afvallen

Werkdag nmmr 6 vandaag. Vanaf morgen elke week dusslechts 3 a 4 werken en daarom volgas trainen, zwemmen en met de kleine en het gezinnetje zijn
Laatste dag! 💪

Nu eerst een uurtje eerder naar werk om daar nog ff te kunnen trainen in de hotelgym.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven