AndroidHealthClinic

studeren, een vak apart...

dan heb jij wrs hetzelfde boek als mij
is dat zo een boek waarvan er dan ook nog eens een oefeningenboek is en waarvan hoofdstuk 4 boekhouden is?
We moeten echt bijna elke lijn uit dat boek kennen :s Ze zei dat er bij het herexamen van vorig jaar zelfs een vraag uit de inleiding kwam.
Dat was dan wat is corporate governance. Op zich is het geen moeilijk vak maar wel heeeeeeeeeeeel veel als je nu nog alles moet leren :D

• Topic Starter Topic Starter
dan heb jij wrs hetzelfde boek als mij
is dat zo een boek waarvan er dan ook nog eens een oefeningenboek is en waarvan hoofdstuk 4 boekhouden is?
We moeten echt bijna elke lijn uit dat boek kennen :s Ze zei dat er bij het herexamen van vorig jaar zelfs een vraag uit de inleiding kwam.
Dat was dan wat is corporate governance. Op zich is het geen moeilijk vak maar wel heeeeeeeeeeeel veel als je nu nog alles moet leren :D

Nee, dit is het mijne :

9789043014649.jpg

En ik moet ook alles vanbuiten kennen. Kunnen zo'n 100-150 vragen gesteld worden waar een half blad over (samengevat) geschreven kan worden schatk. We krijgen 4 vragen op het examen.

Ik ga voor mijn rijbewijs studeren voor de moto, ik heb 2 maanden blok voorzien, telt dat ook :o

vandaag eerste gehad, komt wel in orde dit jaar denk ik
heb trouwens 5 vakken op 3 weken
Das dus 2 weken als een idioot leren in de kerstvakantie+3weken tijdens de examens en dan de rest van het jaar luieren

Heb vandaag mijn eerste gehad: macro-economie. Nu nog 5. De 27e heb ik gedaan. Als ik 's avonds een beetje fatsoenlijk wakker kan blijven wordt er stevig gefeest. En anders om 21u beginnen zuipen en om 1u in bed liggen.

Ik heb nog maar één tentamen en dan ben ik klaar :D

Ik heb over 2 weken tentamen stromingsleer, weet nu al dat ik het niet ga halen :D wat een irritant vak, maar wel leuk haha :D

Heb ook nog dynamica en wat produktietechniek

Zijn er hier nog mensen in deze "heerlijke" examenperiode beland?

Niet dat ik mag klagen met 3 examens verspreid over 3 weken... :roflol: Volgend semester zijn het er 7 en ben ik wel van plan de 2 weken ervoor eens nuttig te gebruiken. :D
Mijn eerste examen was dinsdag en het volgende heb ik pas binnen 6 dagen en ik moet amper 400 bladzijden kennen. :o
Overdag studeren lukt me niet echt omdat er altijd wel wat anders te doen is maar 's nachts heb ik niet de afleiding van het eten, trainen, vrienden, internet,... . En zelf als ik niets te doen heb zoek ik maar naar een excuus.
Zonder druk lukt het dus echt niet, zeker met zo'n examenrooster.
Nog mensen met dat probleem? En wat doen jullie eraan?
Wat wel lukt is opstaan rond 6u en 2-3u studeren en terug beginnen rond 23u 's avonds, maar dat hou je ook geen weken vol.

Kom maar op met die wilde avonturen el_smurfo en "toekomstig student" luppie! :eek:

[X] Ongeschikt
[ ] Geschikt

Gewoon geen discipline dus. Ik heb een HBO, een MBA en een doctoraal gedaan in 5 jaar part-time studie naast een full-time management baan.
Kan prima als je maar wilt!

Doe een cursus snellezen en snelleren en zet je prioriteiten goed.
Ik kan door mn full time baan niet overdag trainen, doe ik in de avond van half tien tot half elf als ik al het andere gedaan heb.

Beetje kerel zijn hoor, pieperd.

[X] Ongeschikt
[ ] Geschikt

Gewoon geen discipline dus. Ik heb een HBO, een MBA en een doctoraal gedaan in 5 jaar part-time studie naast een full-time management baan.

Ik kan door mn full time baan niet overdag trainen, doe ik in de avond van half tien tot half elf als ik al het andere gedaan heb.

Je hebt helemaal gelijk, ikzelf ben ook echt slecht qua discipline in studeren, maar merk ook dat hoe ouder je wordt hoe beter je je een doel voor ogen kan nemen... vaak komen mensen er te laat achter hoe nalatig ze zijn geweest en dat moment moet nog komen voor mij :D ook al heb ik het al een beetje door ;)

maar als je jong bent is er zo veel leuk!

Bijvoorbeeld ook bij mijn studie houdt 40% het maar het eerste jaar vol, bijna allemaal gewoon geen discipline! Mijn opa zou zeggen dat je vroeger gewoon 1 studie koos en die af maakte!

Je hebt helemaal gelijk, ikzelf ben ook echt slecht qua discipline in studeren, maar merk ook dat hoe ouder je wordt hoe beter je je een doel voor ogen kan nemen... vaak komen mensen er te laat achter hoe nalatig ze zijn geweest en dat moment moet nog komen voor mij :D ook al heb ik het al een beetje door ;)

maar als je jong bent is er zo veel leuk!

Bijvoorbeeld ook bij mijn studie houdt 40% het maar het eerste jaar vol, bijna allemaal gewoon geen discipline! Mijn opa zou zeggen dat je vroeger gewoon 1 studie koos en die af maakte!

Hehehehe, ik heb ook niet gezegd dat ik er geen begrip voor had ;)

Vanmorgen Wiskunde tentame gehad. Had 3 uur geslapen en ik heb m vertyft gemaakt.

De afgelopen maand ging ik elke dag om 4 uur naar bed (1 uur op) en ik moest gister dus om 10 uur naar bed en om 6 uur op. Dat werkte dus niet:P

kk zooi

Heb trimesters, afgerond voor de kerstvakantie. Momenteel de eerste collegeweek in Hamburg, dus daar komt weinig studeren bij kijken, met name met medestudenten het uitgaansleven leren kennen hier..

Good luck all!

Vanmorgen Wiskunde tentame gehad. Had 3 uur geslapen en ik heb m vertyft gemaakt.

De afgelopen maand ging ik elke dag om 4 uur naar bed (1 uur op) en ik moest gister dus om 10 uur naar bed en om 6 uur op. Dat werkte dus niet:P

kk zooi

ken ik, ik studeer tot 4u s'nachts, gewoon omdat het dan beter lukt.
Dan nog ff computeren en dan is het 5u tegen dat ik in bed lig.
Als je dan s'morgens examen hebt heb je niet geslapen.
De eerste keer dat ik examen aflegde zonder te slapen was ik zo gestresseerd dat ik het gans verdoete-->1.5/20
Later heb ik ondervonden dat je wel goede examens kan doen zonder slapen, gewoon niet in opwinden
Zo is het vandaag ook weer gegaan :thumbup:

• Topic Starter Topic Starter
[X] Ongeschikt
[ ] Geschikt

Zeg ouwe, ga elders lullen tegen mensen die nooit werken uit luiheid of zo. Ik kom van TSO waar ik jaren nooit iets heb moeten doen en ik behoor nu toch mooi tot de besten van mijn klas ondanks mijn lage inzet.

Waarom dan zoveel werken als het makkelijk ook kan zodat je nog een leuke tijd hebt? Ik zou alleen graag wat meer discipline hebben overdag en vroeg daarvoor naar tips, niets mis mee toch?

Wees gerust, eens het uitdagender wordt ga ik me veel harder inzetten en toon ik wat ik echt waard ben. Ik ben ook van plan nog heel lang te studeren en dan wil ik niet gelijk keihard studeren zodat ik het binnen 2 jaar beu ben, eerst moet die interesse weer wat goedkomen.

Gelukkig heb ik nooit gestudeerd :)

Ik heb meestal 2 examens in 2 weken. Wil ik daar echt goed en veel voor leren, dan ga ik meestal op school zitten. Thuis doe ik een halve dag niks.

Ik ben vandaag begonnen met religie :D
Nu die zever zo snel mogelijk deleten voor het volgende van maandag.
Daarna nog 3.

Terug
Naar boven