MuscleMeat

studeren, een vak apart...

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb meestal 2 examens in 2 weken. Wil ik daar echt goed en veel voor leren, dan ga ik meestal op school zitten. Thuis doe ik een halve dag niks.

Hmm mss eens in een bibliotheek gaan zitten morgen. :D Op school bij ons geen plek voor.

Ik ben vandaag begonnen met religie :D

:angstig: Wat studeer je dan?

Zit trouwens op schema voor vandaag. Als ik vanavond evenveel doe als gisteren dan ga ik zelf voor zitten. :cool:

Haha de ironie hé. El smurfo over samenvattingen... Als je universiteit doet, heb je geen tijd voor echt samenvattingen van elk vak of je hebt geen leven. Beetje schema's ok... Maar alles samenvatten?

Helemaal mee eens, samenvatting is leuk als je tijd over hebt, maar bij beetje degelijk tentamen kan je echt niet overal samenvattingen van gaan maken.

Enigste wat je kan doen is het gewoon elke week goed bij houden en zorgen dat je niet te ver achter komt, verder gewoon effectief en efficient studeren, en gewoon knallen.

Helemaal mee eens, samenvatting is leuk als je tijd over hebt, maar bij beetje degelijk tentamen kan je echt niet overal samenvattingen van gaan maken.

Enigste wat je kan doen is het gewoon elke week goed bij houden en zorgen dat je niet te ver achter komt, verder gewoon effectief en efficient studeren, en gewoon knallen.

Ik leer van samenvattingen die ik op internet koop, zonder het boek open te slaan:o

???

Laatst bewerkt:
Dan snap ik je vorige opmerking niet..... Ik heb 2 jaar toegekeken met 2000 netto salaris. Daarna mocht ik stilletjes aan dingen gaan doen. Jij moet waarschijnlijk stage lopen + een bijbaan om rond te komen. Wat is het verschil........:o

dat kun je helemaal niet weten, aangezien ik zelf niet eens weet wat ik na mijn studie wil gaan doen. En het verschil is dat ik de komende jaren me helemaal nergens druk om hoef te maken op een paar tentamens hier en daar na en van het studentenleven kan genieten terwijl iemand die gelijk gaat werken vanaf het begin af aan al een loonslaaf is.

??

Laatst bewerkt:
reizen is ook best leuk natuurlijk. als ik geld had zou ik ook een paar maanden op vakantie gaan.

Hmm mss eens in een bibliotheek gaan zitten morgen. :D Op school bij ons geen plek voor.

:angstig: Wat studeer je dan?

Zit trouwens op schema voor vandaag. Als ik vanavond evenveel doe als gisteren dan ga ik zelf voor zitten. :cool:

Laatste jaar rechten doe ik. Ah yes, katholieke universiteit, geen ontkomen aan :D

Ik heb ook geen tips
leer altijd een paar dagen van tevoren
en dan nog doe ik veel te weinig.....
Ik moet echt een keer mezelf aanleren om elke dag een klein beetje te doen..... maar het gaat niet.

• Topic Starter Topic Starter
Laatste jaar rechten doe ik. Ah yes, katholieke universiteit, geen ontkomen aan :D

Oh, ik had erger verwacht, gek dat je nog religie krijgt. ??? Rechten lijkt me ook nog leuk, heeft mn pa ook nog gedaan en boeit me zelf ook wel.

Veel succes ermee ;)

volgende week 5 examens
de week daarop 2 examens
en de laatste week weer 5 examens

en dan te denken dat ik voor de kerstvakantie al een 3tal (praktische) examens gehad heb.

:( ik vind het niet leuk

Adderal :thumbup:

De beste tip die voorbij is gekomen is om een goede studieomgeving te zoeken, namelijk een bibliotheek (in een hokje of in een studiezaal). En dan langzaam de studiedruk opvoeren. Beginnen met 2 uur per dag, dan naar 4 uur, 8, 12...

En wil het dan allemaal nog niet lukken:

Of ritalin :thumbup:

Ik leer van samenvattingen die ik op internet koop, zonder het boek open te slaan:o

Van lang niet alle boeken staan samenvattingen op het internet. Bovendien heb je bij de meeste vakken ook nog veel artikelen, sheets, etc. die je moet kennen naast stof uit een boek.

De beste tip die voorbij is gekomen is om een goede studieomgeving te zoeken, namelijk een bibliotheek (in een hokje of in een studiezaal). En dan langzaam de studiedruk opvoeren. Beginnen met 2 uur per dag, dan naar 4 uur, 8, 12...

En wil het dan allemaal nog niet lukken:

Of ritalin :thumbup:

werkt ritalin hetzelfde als adderal dan??? kweenie eens of adderal verkrijgbaar is hier in NL:p

Terug
Naar boven