MuscleMeat

suiker in de koffie dan voor extra calorieën ?

Bezoekers in dit topic

zelf maak ik pasta vaak met 100 gram ongekookt /200 gram gehakt en de saus maak ik zelfs met van die blikjes tomaten puree en chili saus noem maar op.
Dit was 250 gr gevulde pasta. Vandaar maar 100 gr gehakt. Saus is gewoon pasata basilicum. 25 kcal per 100 m.

Oh ja... knoflook gaat overal in. :D er gaan aardig wat bollen doorheen in een week. :o
 
Wat mij destijds goed had geholpen toen ik een ecto van halverwege de 60kg was, was mind over matter. Deed regelmatig een uur over m'n ontbijt met 3 sneetjes volkoren brood, 5 gebakken eieren, een glas volle melk, lepeltje rauwe cacao erdoorheen en 2 stukjes fruit. Idem voor avondeten en lunch. Elke dag junkfood eten haalt een beetje de voordelen van wat sporten weg. Na een paar weken werd het steeds makkelijker, je maag en eetlust zal er op aanpassen. Alleen ff die paar weken mind over matter en jezelf forcefeeden tot kokhalsen toe.

Ondertussen kan ik heel makkelijk aankomen maar heb ik juist veel moeite met afvallen als ik de kcals te laag zet.
 
Ik begon zwarte koffie zonder suiker te drinken maar kon niet langer dan 2 dagen doorgaan. Het was te moeilijk voor mijn smaakpapillen. Dus ben ik overgestapt op groene thee of zwarte thee zonder suiker. Ook heb ik elke ochtend citroensap in water zonder suiker of honing.
 
ondertussen maandje verder en heb men schema nu op 4400 staan maar toch kom ik nauwelijks of niet aan.
wat ik heel vreemd vind ik ben met 3800/3900 kcal van 84 naar 89 kg gegaan maar toen ik 89 bereikte leek het ineens te stoppen en nu met 4400 ( 500 meer ) kom ik nog niks aan zit nu op 91/92kg
nu wil ik rond de 4700 gaan zitten kijken of dit mij meer gewicht oplevert .
soms vraag ik me echt af of ik geen gigantische lintworm heb :p

weekenden blijf ik lastig vinden ik houd het wel allemaal bij nu maar hoe doen jullie dat als jullie een dag van huis zijn.
als ik een dag van huis ben is het heeeel lastig vind ik om 4500 binnen te krijgen.
 
ondertussen maandje verder en heb men schema nu op 4400 staan maar toch kom ik nauwelijks of niet aan.
wat ik heel vreemd vind ik ben met 3800/3900 kcal van 84 naar 89 kg gegaan maar toen ik 89 bereikte leek het ineens te stoppen en nu met 4400 ( 500 meer ) kom ik nog niks aan zit nu op 91/92kg
nu wil ik rond de 4700 gaan zitten kijken of dit mij meer gewicht oplevert .
soms vraag ik me echt af of ik geen gigantische lintworm heb :p

weekenden blijf ik lastig vinden ik houd het wel allemaal bij nu maar hoe doen jullie dat als jullie een dag van huis zijn.
als ik een dag van huis ben is het heeeel lastig vind ik om 4500 binnen te krijgen.
Flink ontbijten/ avond eten en meenemen krentebollen met kaas / kwark.
 
Gewoon van te voren goed plannen wat en wanneer je gaat eten.
Je bent van 89 naar 91/92 gegaan dus die +500kcals heeft duidelijk iets gedaan en het is nu weer tijd voor een verhoging van een paar honderd kcal.

Het is niet buitensporig veel eten voor iemand van jouw gewicht. Ik weeg ruim tien kg minder en ik bulk op dezelfde kcals
 
Gewoon van te voren goed plannen wat en wanneer je gaat eten.
Je bent van 89 naar 91/92 gegaan dus die +500kcals heeft duidelijk iets gedaan en het is nu weer tijd voor een verhoging van een paar honderd kcal.

Het is niet buitensporig veel eten voor iemand van jouw gewicht. Ik weeg ruim tien kg minder en ik bulk op dezelfde kcals
nee het aantal kcals vind ik ook niet vreemd maar dat ik tot 90 kg met 3900 kon aankomen en nu 90+ heb ik 4500/4700 nodig.
maarja ik gaan gewoon vreten als een beer en resultaten boeken.
 
Denk persoonlijk dat je niet consistent bent elke dag en veel “schat”. Probeer een makkelijk voedingschema te maken wat je 7 dagen pw kunt aanhouden. De een maakt allerlei fancy insta gerechten en de andere bulkt met krentebollen met kaas.
 
nee het aantal kcals vind ik ook niet vreemd maar dat ik tot 90 kg met 3900 kon aankomen en nu 90+ heb ik 4500/4700 nodig.
maarja ik gaan gewoon vreten als een beer en resultaten boeken.
Je vetp kan ook iets lager zijn, of je hebt nu minder vocht.
 
Denk persoonlijk dat je niet consistent bent elke dag en veel “schat”. Probeer een makkelijk voedingschema te maken wat je 7 dagen pw kunt aanhouden. De een maakt allerlei fancy insta gerechten en de andere bulkt met krentebollen met kaas.
ben best nauwkeurig met het schema alleen het avond eten wisselend nog wel eens omdat ik gewoon mee eet met wat er die dag word gegeten.
maar probeer daarbij wel zo dicht mogelijk bij de kcal te komen die ik nodig heb voor men avond eten.
voor de rest ben ik heel precies met wat ik eet.
 
ben best nauwkeurig met het schema alleen het avond eten wisselend nog wel eens omdat ik gewoon mee eet met wat er die dag word gegeten.
maar probeer daarbij wel zo dicht mogelijk bij de kcal te komen die ik nodig heb voor men avond eten.
voor de rest ben ik heel precies met wat ik eet.
Drop je schema dan eens kijken wat er wellicht valt te verbeteren.
 
Heb het allemaal op myfitnesspall staan maar ziet er onduidelijk uit.
zal het wel even typen
hier heb ik al wat dingen bij toegevoegd zit nu op 4700 kcal

ontbijt 7.00
Tosti met kaas en ham met halvarine er op
daarbij neem ik nog een shake bestaat uit 250ml vanille vla 200ml volle melk en 40gr choco pops

10.00
3 boterhammen met vleeswaar

13.00
100gr pasta 200gram gehakt 100 gram groente en nog wat saus.

15.00
1 boterham met vleeswaar

18.00
avond eten verschild per dag.
probeer op dezelfde kcal uit te komen
+ sinaasappelsap 200ml

19.30
250 ml vanille vla met 30gr muesli

21.30 eiwit shake + 20gr bambix rijste bloem (na het sporten)

22.00 bapao broodje

over de gehele dag eet ik nog
50gram noten
1 liter optimel drink
500 ml chocolade melk

komt neer op 4730 kcal koolhydraten 537 vet 148 eiwit 297
 
Begin eens met 100g havermout in yoghurt of maak er pap van.
tosti en 3 boterhammen is niets
 
Begin eens met 100g havermout in yoghurt of maak er pap van.
tosti en 3 boterhammen is niets
vind havermout gewoon niet te vreten en dan ook nog wanneer ik net uit bed kom.
ik ga nu eerst bekijken wat deze aanpassen gaan doen voordat ik het weer verhoog.
heb nu ongeveer 250 erbij gepakt
 
vind havermout gewoon niet te vreten en dan ook nog wanneer ik net uit bed kom.
ik ga nu eerst bekijken wat deze aanpassen gaan doen voordat ik het weer verhoog.
heb nu ongeveer 250 erbij gepakt
Je kunt het ook mixen tot (bijna) poeder
 
Je kan ook denken aan volle Griekse yoghurt met creusli en noten als ontbijt. Tikt aardig aan.
250 gr Griekse yoghurt met 100 gr creusli en 25 gr noten zit je al aam een kleine 1000 kcal.
Of bak eens 3 a 4 eieren met paar boterhammen.
Krijgt je havermout niet weg denk dan aan muesli. Ik krijg havermout als pap ook niet weg. Maar met yoghurt of kwark mengen en meteen eten wel. Misschien t proberen waard.

Ik heb lange tijd als ontbijt 5 gebakken eieren met ham gegeten als ontbijt. At ook makkelijk weg.

Tussen 13.00 en 18.00 eet je maar 1 boterham? Daar zou je wat meer kunnen pakken.

Misschien een yoghurtdrank met wat meer kcal pakken dan optimel. Is ook nog betaalbaarder.

Je eiwitshake na sporten aanmaken met volle melk oid?

En wel sweet Chili saus bij de bapao hé :D
 
Vrijwel alle maaltijden zijn geschat dus? Hoeveel gram vlees die je op je brood? Kaas afwegen? Saus? Boter? Avond eten schat je, maw gaat altijd verkeerd.

Dit is een schema waar je niet op kunt bouwen. Dat je wat bent aangekomen is doordat je goed gokt en boven onderhoud eet, maar zonder ALLES af te wegen is er geen beginnen aan en loop je alleen jezelf te stressen met allerlei redeneren waarom je niet aankomt/afvalt.
 
Vrijwel alle maaltijden zijn geschat dus? Hoeveel gram vlees die je op je brood? Kaas afwegen? Saus? Boter? Avond eten schat je, maw gaat altijd verkeerd.

Dit is een schema waar je niet op kunt bouwen. Dat je wat bent aangekomen is doordat je goed gokt en boven onderhoud eet, maar zonder ALLES af te wegen is er geen beginnen aan en loop je alleen jezelf te stressen met allerlei redeneren waarom je niet aankomt/afvalt.
nee kaas 20gr en beleg 15gr per 2 boterhammen en boter 10gr weeg ik wel en de saus die bij de pasta zit tel ik niet eens bij het schema op omdat ik maar 3 blikjes tomaten puree gebruik als saus en kruiden/sambal.
alleen het avond eten weet ik nooit helemaal precies ene dag 600 andere dag 800 maar gemiddeld ongeveer 700 dus zit wel goed.
 
Laatst bewerkt:
Je kan ook denken aan volle Griekse yoghurt met creusli en noten als ontbijt. Tikt aardig aan.
250 gr Griekse yoghurt met 100 gr creusli en 25 gr noten zit je al aam een kleine 1000 kcal.
Of bak eens 3 a 4 eieren met paar boterhammen.
Krijgt je havermout niet weg denk dan aan muesli. Ik krijg havermout als pap ook niet weg. Maar met yoghurt of kwark mengen en meteen eten wel. Misschien t proberen waard.

Ik heb lange tijd als ontbijt 5 gebakken eieren met ham gegeten als ontbijt. At ook makkelijk weg.

Tussen 13.00 en 18.00 eet je maar 1 boterham? Daar zou je wat meer kunnen pakken.

Misschien een yoghurtdrank met wat meer kcal pakken dan optimel. Is ook nog betaalbaarder.

Je eiwitshake na sporten aanmaken met volle melk oid?

En wel sweet Chili saus bij de bapao hé :D
heb wel vaker naar volle yoghurt gekeken maar daar zit wel 4x zoveel vet in vergeleken met de halvolle.
eet om 15.00 maar 1 boterham klopt omdat ik anders met het avond eten vrij weinig op kan en eet op werk ook nog pinda,s tussendoor
heb al gekeken naar een yoghurtdrank met meer kcal maar dan krijg het soort yoki drink en dan spul is zo zoet en niet te drinken.
eiwit shake neem ik vaak in de gym maar kan inderdaad beter even naar huis rijden en hem drinken met volle melk.
sweet chilli erbij goeie !!! :rolleyes:
 
Back
Naar boven