- Waardering
- 560
- Lengte
- Massa
- 40kg
- Vetpercentage
Tesco wil dat moeder keurig gekleed gaan winkelen.
Tesco is het beu. De Britse supermarktketen wil geen winkelende vrouwen in pyjama's of nachtkledij meer over de vloer en heeft een dress code opgehangen aan de ingangen van haar winkels. 'Om gênante situaties te vermijden vragen we onze klanten om gepaste kledij te dragen. Schoeisel is voortaan verplicht en pyjama's en nachtkleding zijn verboden', luidt de boodschap op de affiches.
Steeds meer moeders zetten hun kinderen af op school en gaan dan op de terugweg naar huis winkelen in hun pyjama. "Een echt strikte dress code hebben we niet maar we willen niet langer dat mensen in nachtkledij komen winkelen uit respect voor de andere klanten", zegt de woordvoerder van de Tesco in Saint Mellons, Cardiff. "Natuurlijk blijven mensen in jeans op sneakers welkom. De Tesco-winkels zijn nu ook weer geen nachtclubs."
Boze moeders
Niet iedereen juicht de maatregel toe. Elaine Carmody, 24 en moeder van twee bengels werd door een security tegengehouden toen ze in pyjama naar de Tesco ging. "Ik snap het niet. In andere winkels mag ik wel binnen in pyjama. Vroeger mocht het ook in de Tesco en nu kan het niet meer. Het is gewoon belachelijk", zucht Carmody. "Ik had nochtans mijn mooiste pyjama aan, eentje met beertjes en pinguïns." Het maakte allemaal geen indruk op de security. De jonge vrouw moest haar winkelkarretje aan de ingang laten staan en ophoepelen. "Het is gewoon vernederend als je de toegang tot een winkel ontzegd wordt. Kijk, ik heb 's ochtends vaak geen tijd om me deftig aan te kleden. Ik moet vroeg opstaan en voor mijn kinderen zorgen. Het is altijd een race tegen de klok en meestal trek ik nog gauw een jas aan voor ik met mijn kinderen naar school vertrek. Ik loop er dus nooit halfnaakt bij of zo", zegt ze. "Ik was van plan om heel wat te kopen maar ik heb dus de kans niet gekregen en dat is jammer voor Tesco. Eigenlijk zouden ze blij mogen zijn dat ik mijn geld in hun winkels wil uitgeven", aldus de jonge moeder.
"Tesco is snobistisch"
"Trouwens je ziet heel wat mensen winkelen in een trainingspak. Is dat dan zoveel beter?", vraagt Carmody zich af. Nicola Rees is ook een moeder met twee kinderen. Ze vindt het pyjamaverbod vreemd. "Het is een gewoonte geworden. Het stoort niemand en dus vind ik het vreemd dat ze het nu verbieden." Sommige klanten zijn echt boos en noemen de Tesco "snobistisch". "Hoe snobistisch, zeg!", zucht een moeder. "Hebben ze dan geen idee hoe moeilijk het voor een single mama is om 's ochtends drie kinderen op tijd op school te krijgen?", vraagt de vrouw zich af. "Ik heb 's ochtends niet eens tijd voor een kopje thee, laat staan dat ik tijd zou hebben om me fatsoenlijk aan te kleden. Ik zie echt niet in wat er zo fout is aan een jas boven een pyjama om jouw kinderen af te zetten op school en dan op de terugweg even te gaan winkelen. Voor mij is het een uitgemaakte zaak, ik ga voortaan naar een Aldi!"(vsv)
http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/...1/28/Supermarkt-bant-mama-s-in-pyjama-s.dhtml

wtf, ik heb nog nooit iemand in pyama in een supermarkt gezien