MuscleMeat

Stelling Supermarkten op zondag open Ja of Nee?

Peiling Peiling Supermarkten op zondag open?

• Ja, komt goed uit met mijn drukke schema!

Stemmen: 35 42,2%
  • Ja, wel handig denk ik..

Stemmen: 33 39,8%
  • Ja goed idee alleen mij niet gezien..

Stemmen: 0 0,0%
  • Nee, zondag gaan we met zijn alleen naar de kerk

Stemmen: 1 1,2%
  • Nee, zondag is een rustdag en dat moet zo blijven

Stemmen: 4 4,8%
  • Nee, ik zie de meerwaarde er niet van in..

Stemmen: 3 3,6%
  • Ik hou ervan om op knopjes te drukken

Stemmen: 7 8,4%

• Totaal stemmers
    83
Bij mij in de buurt zijn de supermarkten gewoon open op zondag:D

Waarom in godsnaam 1 dag verplicht sluiten? Slaat echt nergens op. Is zo typische betutteling. Laat mensen toch zelf beslissen wanneer en hoelang ze hun winkel open willen houden.

Rustdag. Wij willen 1x in de week pauze, maar iemand die geen **** heeft om pauze te nemen (puur om de klanten af te snoepen) vind ik niet geheel eerlijk. Vandaar dat ik vind dat er regulering moet komen en dat is dus verplicht sluiten.

Rustdag. Wij willen 1x in de week pauze, maar iemand die geen **** heeft om pauze te nemen (puur om de klanten af te snoepen) vind ik niet geheel eerlijk. Vandaar dat ik vind dat er regulering moet komen en dat is dus verplicht sluiten.

Hij kan toch iemand anders in de winkel zetten? Niemand wordt verplicht 7/7 te werken.

Inderdaad, langere openingstijden betekent meer personeel, minder werkloosheid, grotere economische groei.

Dat is niet zo evident voor iedere kleine zelfstandige hoor. Mijn ouders baten een winkel uit, ze gaan niet iemand komen vragen om 1x in de week te werken (en we moeten die ook vertrouwen). We zijn niet zo luxues en technologisch ingericht zoals in de colruyt hoor. :o Iemand kan zo 100 euro van de kassa stelen zonder dat we iets merken.

zondagvoormiddag ZIJN de winkels open...........

Dan kan iedereen zondag beginnen werken he, dan is dat voordeel ook weer weggewerkt.

Ze zijn toch al sochtends open, voor mij hoeft het eigenlijk niet.

Bij AH willen ze overigens geen mensen boven de 19 meer op zondag hebben (omdat het te duur is) dus dan krijg je alleen nog maar 16-jarigen achter de kassa en in de winkel --> kwaliteit gaat achteruit. Dat vind ik wel echt slecht.

Toen ik 18 was runde ik ook een supermarkt van 2500 m2. Hoef je echt geen diploma voor te hebben.

Dat is niet zo evident voor iedere kleine zelfstandige hoor. Mijn ouders baten een winkel uit, ze gaan niet iemand komen vragen om 1x in de week te werken (en we moeten die ook vertrouwen). We zijn niet zo luxues en technologisch ingericht zoals in de colruyt hoor. :o Iemand kan zo 100 euro van de kassa stelen zonder dat we iets merken.

Dan openen jouw ouders niet op zondag. Er is ook niemand die jullie verplicht te openen dan.

ja, het is de enige dag die ik wil opofferen aan boodschappen doen. En de enige dag waarop ik dit op mijn gemak kan doen.

Ja, maar stel dat u concurrent wel opent, dan pikken ze je klanten. Dus voel je je verplicht om toch die dag te openen en dat vind ik jammer. Dus, imo, ik hecht de voorkeur aan verplichte sluitdag.

Op zondag word juist een mega omzet gedraaid. En aangezien de gasten van 15/16 jaar nou niet echt veel verdienen per uur, komt dit mooi uit vanwege de 200% uitbetaling.
Soms mag ik ook op zondag werken en dan is het zakkenvullen i.p.v. vakkenvullen.

Er is in mijn ogen veel vraag naar grote supermarkten die op zondag open zijn.

Ja, maar stel dat u concurrent wel opent, dan pikken ze je klanten. Dus voel je je verplicht om toch die dag te openen en dat vind ik jammer. Dus, imo, ik hecht de voorkeur aan verplichte sluitdag.

Haha, dat is echt zo typisch voor jullie linkse mensen (jij was SPA ofzo he?). Als een concurrent meer wilt werken, is het niet meer dan logisch dat hij ook meer verdient.

24/7 !!

Dan kan ik zeggen dat het weer typisch is voor de 'rechtse' mensen dat ze puur kijken naar de winstbejag, maar niet naar de broodnodige onderlinge contacten tussen mensen.

hier in utrecht zijn er ook altijd wel wat supermarkten open
maar niet allemaal

Ja gooi maar open.

Terug
Naar boven