MuscleMeat

Sticky Supplementlabtest.com - Alle testen op één plaats

is t een idee om ook eens weightgainers te gaan testen?
daar is nog nooit onderzoek naar gedaan

XXL complex carb gainer.. en andere (Al weet ik al zeker dat die er goed uit komt)

Denk dat weight gainers relatief betrouwbaar zijn omdat koolhydraten goedkoop is..

• Topic Starter Topic Starter
Ik wist dat het niet op zou schieten. Men gelooft het allemaal verder wel blijkbaar..zo jammer. Weet iemand al iets over de XXL Isolaat?

Dat is inderdaad spijtig, maar we blijven doorgaan. Bulkpowders staat op 120euro, nog 25euro te gaan voor ruw eiwit en koolhydraten + suikers te meten.
http://www.supplementlabtest.com/articles/overzicht-donaties

Aankoop- en verzendkosten zijn voor 1kg pouch 17,25euro + totale verzendkosten 15euro. Dit bedrag doneren wij zelf voor de test.

De uitslag van XXL Isolaat zou er volgende week moeten zijn.

Heb 25 gedoneerd voor de BP

Zal als ik thuis ben van vakantie eens doneren voor myproteine, ben toch wel benieuwd naar hun kwaliteit.

Iedereen bedankt voor de donaties. Pure Whey Vanille van BulkPowders wordt volgende week naar het lab gestuurd om ruw eiwit en koolhydraten + suikers te meten.

Myprotein - Impact Whey Protein Vanille staat nu open voor donatie. We gaan hetzelfde testen als bij BulkPowders.

Donaties Myprotein

Amino spiking kunnen we op deze manier spijtig genoeg niet uitsluiten, maar dit zou bij twijfel in de toekomst nog getest kunnen worden. Het nadeel is de kostprijs van 275euro.

Meestal is er bij amino spiking ook een hoger gehalte aan koolhydraten (vooral suikers) vreemd genoeg. Dus dit zou al een aanwijzing kunnen zijn.

Iedereen bedankt voor de donaties. Pure Whey Vanille van BulkPowders wordt volgende week naar het lab gestuurd om ruw eiwit en koolhydraten + suikers te meten.

Myprotein - Impact Whey Protein Vanille staat nu open voor donatie. We gaan hetzelfde testen als bij BulkPowders.

Donaties Myprotein

Amino spiking kunnen we op deze manier spijtig genoeg niet uitsluiten, maar dit zou bij twijfel in de toekomst nog getest kunnen worden. Het nadeel is de kostprijs van 275euro.

Dat is heel jammer, want daar gaat het helemaal om. Afgaande om de ingredientenlijst van de impact whey protein ga ik er wel vanuit dat het eiwitpercentage klopt. Daar staat op 96% whey concentrate, het overige is soya lecithine en aroma/zoetstof. Kans dat het eiwitpercentage niet klopt lijkt me klein, het is juist spiking wat je helaas niet uit kunt sluiten. Het zou wat mij betreft alles of niets moeten zeggen, zo'n halve test zitten weinig mensen op te wachten denk ik...

Ik denk zelf dat MP niet spiket, omdat er geen ingrediënten in de ingrediëntenlijst staan opgenoemd die alle alarmbellen laten afgaan (glycine, taurine en/of creatine). Maar dat is natuurlijk beetje naïef, want ook B&F meldde niets over toegevoegde glycine in hun lijst. Dus die test zou wel goed zijn..

Waarom maken jullie je site niet ook Engelstalig? Zal een stuk harder gaan dan denk ik.

Dat is heel jammer, want daar gaat het helemaal om. Afgaande om de ingredientenlijst van de impact whey protein ga ik er wel vanuit dat het eiwitpercentage klopt. Daar staat op 96% whey concentrate, het overige is soya licithine en aroma/zoetstof. Kans dat het eiwitpercentage niet klopt lijkt me klein, het is juist spiking wat je helaas niet uit kunt sluiten. Het zou wat mij betreft alles of niets moeten zeggen, zo'n halve test zitten weinig mensen op te wachten denk ik...

Vermoedelijk is er geen andere manier gezien mensen te beperkt doneren. Maar wat je telkens ziet bij amino spiking is dat ze ook nogal eens wat extra suikers durven toevoegen. Misschien om de smaak van bepaalde aminozuren wat te verbergen?

Maar dan is het eiwitgehalte ook lager omdat die toevoeging van suikers het totale gewicht anders te hoog brengt.

Vermoedelijk is er geen andere manier gezien mensen te beperkt doneren. Maar wat je telkens ziet bij amino spiking is dat ze ook nogal eens wat extra suikers durven toevoegen. Misschien om de smaak van bepaalde aminozuren wat te verbergen?

Maar dan is het eiwitgehalte ook lager omdat die toevoeging van suikers het totale gewicht anders te hoog brengt.

Klopt, maar wat misschien nog zorgelijker is, is dat sommige producenten (lees bijvoorbeeld B&F) toegevoegde glycine, dan wel taurine/creatine niet eens vermelden op het etiket. Dan weet je natuurlijk helemaal niet waar je aan toe bent. Sommige whey shakes zijn overduidelijk gespiket (althans, dat ligt zeer voor de hand). Mooi voorbeeld vind ik de MuscleTech Phase 8, op het etiket staan taurine en glycine vermeld. Waarom zou dat nou zijn..:rolleyes:

http://www.bodyenfitshop.nl/eiwittenwhey/eiwitten-alle/muscletech/phase-8/#labels

Ook MuscleMilk is zeer waarschijnlijk gespiket (zit extra glutamine in en taurine), Arnold Iron Whey (glycine, taurine, glutamine). Heb Amerikaanse merken over het algemeen altijd al onbetrouwbaar gevonden (Op ON/Dymatize na).

Laatst bewerkt:
eigenlijk kon je al door de smaak wel raden dat ze aan pure spiken deden die shakes waren zo zoet.

Waarom maken jullie je site niet ook Engelstalig? Zal een stuk harder gaan dan denk ik.

Dat is misschien een goede optie. Ik ga het alvast bespreken.

---------- Toegevoegd om 21:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:04 ----------

Dat is heel jammer, want daar gaat het helemaal om. Afgaande om de ingredientenlijst van de impact whey protein ga ik er wel vanuit dat het eiwitpercentage klopt. Daar staat op 96% whey concentrate, het overige is soya lecithine en aroma/zoetstof. Kans dat het eiwitpercentage niet klopt lijkt me klein, het is juist spiking wat je helaas niet uit kunt sluiten. Het zou wat mij betreft alles of niets moeten zeggen, zo'n halve test zitten weinig mensen op te wachten denk ik... Ik denk zelf dat MP niet spiket, omdat er geen ingrediënten in de ingrediëntenlijst staan opgenoemd die alle alarmbellen laten afgaan (glycine, taurine en/of creatine). Maar dat is natuurlijk beetje naïef, want ook B&F meldde niets over toegevoegde glycine in hun lijst. Dus die test zou wel goed zijn..

We zijn aan het zoeken naar andere opties om dit toch te kunnen doen. De donaties zijn momenteel onvoldoende als we elk product binnen een redelijke tijd willen testen.

Vermoedelijk is er geen andere manier gezien mensen te beperkt doneren. Maar wat je telkens ziet bij amino spiking is dat ze ook nogal eens wat extra suikers durven toevoegen. Misschien om de smaak van bepaalde aminozuren wat te verbergen? Maar dan is het eiwitgehalte ook lager omdat die toevoeging van suikers het totale gewicht anders te hoog brengt.

Klopt. We zetten het ook duidelijk bij elke test dat aminospiking dan niet uit te sluiten valt. Maar we hebben dan toch al een beeld van het eiwit- en koolhydraatgehalte. Toevoeging van suikers om de smaakt te verbeteren gebeurt vaak en wordt niet altijd aangegeven op het label. Ook is het eiwitgehalte dan net wat lager.

Als dit gebeurt is de kans dat er sprake is van amino spiking groter en gaan we deze zeker plaatsen voor verdere testen op de aminozuursamenstelling.

---------- Toegevoegd om 21:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:11 ----------

eigenlijk kon je al door de smaak wel raden dat ze aan pure spiken deden die shakes waren zo zoet.

Glycine is heeft al een zoete smaak, Alanine zou een wat meer hartige smaak creëren. Maar dit is meestal niet voldoende om een goede smaak te creëren icm de smaakstoffen (vanille, enz...)

Ja, hoewel je natuurlijk door veel zoetstof ook een end komt. Maar je schrikt je rot als je 5 min. labels van een aantal willekeurige whey shakes leest. MusclePharm Combat Powder zit ook glycine in, Muscletech 100% Premium Whey Protein (taurine, glycine EN creatine: 100% spiking alert), Mammoth Whey (glycine, glutamine, doen ze overigens geniaal door het onder de noemer "Amino Acid Complex" te scharen. Ongelofelijke bullshit gewoon :mad:). Allemaal geen 100% garantie dat het gespiket is, maar ik zou er heel ver van blijven. Mijn regel is (en die gaat misschien te ver maar OK): geen Amerikaanse merken, tenzij ON of Dymatize.

Klopt, maar wat misschien nog zorgelijker is, is dat sommige producenten (lees bijvoorbeeld B&F) toegevoegde glycine, dan wel taurine/creatine niet eens vermelden op het etiket. Dan weet je natuurlijk helemaal niet waar je aan toe bent. Sommige whey shakes zijn overduidelijk gespiket (althans, dat ligt zeer voor de hand). Mooi voorbeeld vind ik de MuscleTech Phase 8, op het etiket staan taurine en glycine vermeld. Waarom zou dat nou zijn..:rolleyes: http://www.bodyenfitshop.nl/eiwittenwhey/eiwitten-alle/muscletech/phase-8/#labels Ook MuscleMilk is zeer waarschijnlijk gespiket (zit extra glutamine in en taurine), Arnold Iron Whey (glycine, taurine, glutamine). Heb Amerikaanse merken over het algemeen altijd al onbetrouwbaar gevonden (Op ON/Dymatize na).

Arnold Iron whey bevat dan nog eens een lager eiwitgehalte tov concurrenten. En die extra aminozuren aangegeven op het label is inderdaad gewoon spiking. Voeg dit meteen toe aan de site.
http://www.supplementlabtest.com/tests/stikstofanalyse-iron-whey-arnold-series

Terug
Naar boven