AndroidHealthClinic

Sweetdreamss (are made of these) log

Ik ben in de war, wat zijn je doelen nu precies Lisa? Je wilt lager in vetpercentage en wat arbitraire kracht stats ('ik wil een pull-up kunnen doen'), dan is dit schema wat je hier nu post verre van optimaal. Waarom doe je niet zoiets als SL 5x5 (zoals al een miljoen keer aangeraden)?

dat heeft ze al uitgelegd?

• Topic Starter Topic Starter
Waarom doe je dan geen beginnersschema zoals stronglifts of iets dergelijks

Ik ben in de war, wat zijn je doelen nu precies Lisa? Je wilt lager in vetpercentage en wat arbitraire kracht stats ('ik wil een pull-up kunnen doen'), dan is dit schema wat je hier nu post verre van optimaal. Waarom doe je niet zoiets als SL 5x5 (zoals al een miljoen keer aangeraden)?

Geen access tot gym? Zie veel bodyweight nu je het zegt.

Nog een keer voor de duidelijkheid dan maar:engel: Ik moet van m'n ouders eerst het klimseisoen afronden (nog 1.5 maand) en dan mag ik een abo op de sportschool. Dan zal ik wss beginnen met SL 5x5.

Met dit BBG schema kan ik alvast een goed begin maken. Geloof me, het lijkt easy maar het is echt killing. Hiermee bouw ik als beginner al flink wat spieren op (heb hiervoor alleen veel cardio gedaan) als ik af moet gaan op mijn portie spierpijn the days after:yes:. Idk wat je bedoelt met bodyweighttraining HUARGH maar houdt dat in dat je veel gebruik maakt van je lichaam als gewicht (bijv met pushups enzo?)

In combinatie met een kind cut met veel clean eten (1900 cal on average) zal ik waarschijnlijk ook al wat Vermassen verliezen zo. Pullup werk in aan met de arm day, die houdt in veel pushups en varianten daarop. Ook doe ik horizontale pullups. Dit is toch een goed alternatief totdat ik een abo heb agree?

Ik heb zelf het idee dat ik progress maak iig en dat is het belangrijkste:thumb:

een kind cut met veel clean eten (1900 cal on average)
Je weet dat het geen f**k uitmaakt of je nou "Clean" of "Dirty" die 1900 kcal binnen krijgt he? Dat hele clean eten is een gigantisch overtrokken term waarin mensen helemaal gigantisch doordraven.

Je weet dat het geen f**k uitmaakt of je nou "Clean" of "Dirty" die 1900 kcal binnen krijgt he? Dat hele clean eten is een gigantisch overtrokken term waarin mensen helemaal gigantisch doordraven.
ah een iifym broeder <3

True maar ik voel me wel beter met meer clean eten, of dit nou puur mentaal is of niet haha. Ik cheat ook regelmatig hoor IIFYM maar ik wil wel een gezonde basis hebben. Plus 1900 calorieen is best weinig :treuren: dus met 400 gram groente heb ik nog iets itt 3 blokjes chocola.

Eet en train jij uberhaupt wel? :p
True maar ik voel me wel beter met meer clean eten, of dit nou puur mentaal is of niet haha. Ik cheat ook regelmatig hoor IIFYM maar ik wil wel een gezonde basis hebben. Plus 1900 calorieen is best weinig :treuren: dus met 400 gram groente heb ik nog iets itt 3 blokjes chocola.
Als je een gezonde basis hebt met voldoende groente en fruit, vezels en micro's zal het inderdaad voornamelijk mentaal zijn :p. Qua kcal/volume snap ik het zeker. Eet dan in de cut zelf ook vaak als snack een zak met rauwe wortels en dat soort dingen (wow such raw vegan).

Het verschil tussen een clean bulk en een dirty bulk is dat je bij een clean bulk je kcal enzo bijhoudt, bij een dirty bulk niet. Het heeft geen f**k te maken met wat voor voedsel je naar binnen ramt. Ik zie echt iedereen dit overal door elkaar halen. Dan heb je ook nog een lean bulk en dat is gewoon heel langzaam bulken.

Het verschil tussen een clean bulk en een dirty bulk is dat je bij een clean bulk je kcal enzo bijhoudt, bij een dirty bulk niet. Het heeft geen f**k te maken met wat voor voedsel je naar binnen ramt. Ik zie echt iedereen dit overal door elkaar halen. Dan heb je ook nog een lean bulk en dat is gewoon heel langzaam bulken.
Onzin. Iedereen weet dat het ligt aan de ratio douchebeurten:aantal maaltijden.

in
succes meis

gewoon zo veel mogelijk van alles naar binnen rammen.. zit je geheid geramd en goed :)

Update maandag 15 augustus
Thanks voor de reacties, ik ga iets soepeler zijn qua wat ik bestempel als ongezond (voorheen zag ik gezoete amandelmelk als ongezond, dat slaat een beetje door) en sta mezelf elke dag iets lekkers zoals een paar blokjes chocola toe(: Zolang het maar binnen mn cal en macro's blijft.

Verder heb ik nog een vraagje, ik merk dat mijn lichaam erg lang erover doet om van de BBG workouts te herstellen. Vrijdag had ik leg day, maar ik voel het nog steeds erg. Daardoor doe ik minder cardio dan eerst. Morgen toch maar weer aan de bak (arm + abs day, maar ook wel wat benen erin verwerkt), maar wat is het verstandigste?
1) de workout op een lager level doen, ik geef nu dik 90% en zou bijv op 80% kunnen gaan zitten;
2) bepaalde stretch oefeningen? geen ervaring mee;
3) aanpassing qua voeding, zo ja wat?

Ik slik creatine en aminozuren naast wat vitamines om het proces te versnellen. Misschien is dit ook normaal hoor, maar ik ben cardio gewend en dan is mijn spierpijn na 2 dagen wel weg.

Verder vandaag de opmerking gekregen of ik afgevallen ben -wat niet zo is- dus dat geeft hoop dat ik vet kwijt ben ondanks dat mijn gewicht al een paar weken stabiel is ondanks dat ik cut(: Daardoor ging de cut me vandaag goed af ondanks dat ik mega trek had haha.

• Like
Waarderingen: vntl
Aminozuren worden volgens mij beschouwd als geldverspilling tenzij je op absoluut topniveau bezig bent. Ik meende @Galen daar eens over gehoord te hebben. Geld is beter besteed aan whey (of whatever vega variant).

Wat je spierpijn betreft moet je het zoeken in je warming-up maar zeker ook in je cooling-down. Doe je warming up en doe wat relaxte cardio of lichte, niet-intensieve versies van je oefeningen als cooling-down. Stretchen na zware belasting mijden dacht ik.

• Like
Waarderingen: Lef
Update maandag 15 augustus
Thanks voor de reacties, ik ga iets soepeler zijn qua wat ik bestempel als ongezond (voorheen zag ik gezoete amandelmelk als ongezond, dat slaat een beetje door) en sta mezelf elke dag iets lekkers zoals een paar blokjes chocola toe(: Zolang het maar binnen mn cal en macro's blijft.
'Gezoet' hangt af van waarmee het gezoet is, en donkere chocolade is gezond in kleine hoeveelheden.

Verder heb ik nog een vraagje, ik merk dat mijn lichaam erg lang erover doet om van de BBG workouts te herstellen. Vrijdag had ik leg day, maar ik voel het nog steeds erg. Daardoor doe ik minder cardio dan eerst. Morgen toch maar weer aan de bak (arm + abs day, maar ook wel wat benen erin verwerkt), maar wat is het verstandigste?
1) de workout op een lager level doen, ik geef nu dik 90% en zou bijv op 80% kunnen gaan zitten;
2) bepaalde stretch oefeningen? geen ervaring mee;
3) aanpassing qua voeding, zo ja wat?

Ik slik creatine en aminozuren naast wat vitamines om het proces te versnellen. Misschien is dit ook normaal hoor, maar ik ben cardio gewend en dan is mijn spierpijn na 2 dagen wel weg.
Laat je niet te veel leiden door spierpijn. Spierpijn, of het gebrek hieraan, is geen indicator voor herstel. Ik weet niet juist hoe je schema er uit ziet of hoelang je al traint, maar spierpijn mindert met meer ervaring. Je kan gerust een spier trainen als je er nog wat spierpijn in hebt. Als ik jou was zou ik gewoon doordoen, ik kan me niet voorstellen dat BBG zwaar genoeg is om te overtrainen, hoe intensief het ook aanvoelt.

Heb je hier ergens je schema gepost?

Wat je spierpijn betreft moet je het zoeken in je warming-up maar zeker ook in je cooling-down. Doe je warming up en doe wat relaxte cardio of lichte, niet-intensieve versies van je oefeningen als cooling-down. Stretchen na zware belasting mijden dacht ik.
Oja, dat ook. Voldoende opwarmen.
Maar ik heb nog nooit gehoord van niet stretchen na zware belasting. Niet te hard stretchen voor de training wel, maar alleen omdat je mogelijk wat kracht zou verliezen.

Aminozuren worden volgens mij beschouwd als geldverspilling tenzij je op absoluut topniveau bezig bent. Ik meende @Galen daar eens over gehoord te hebben. Geld is beter besteed aan whey (of whatever vega variant).
Losse aminozuren zijn in de regel inderdaad geldverspilling. Bij een voldoende hoge eiwitinname (van hoogwaardige eiwitten, i.e. compleet aminozuurprofiel) voegt het niks toe. Kortom: voor iedereen met een normaal dieet.

Anders is het voor veganisten, omdat zij vaak eiwitbronnen nemen met een incompleet aminozuurprofiel. Toevoeging van leucine (en soms andere aminozuren) kan dan wel wat bijdragen.

Sommigen hebben de eerste maand veel spierpijn, bij anderen mindert dat na de eerste week.
Blijven volhouden, it'll go away, one day..

Totdat je een weekje (of twee) rust neemt en dan BAM! is die spierpijn er weer :D

Als je benen te hard lijden onder je squat, rustig met je racefiets wat gaan losrijden of op spinningfiets met héél weinig weerstand

Ik doe eigenlijk niet echt een warming-up of cooling-down dus dat lijkt me een best goed idee haha. Ga ik morgen meteen mee aan de slag!

'Gezoet' hangt af van waarmee het gezoet is, en donkere chocolade is gezond in kleine hoeveelheden.

Laat je niet te veel leiden door spierpijn. Spierpijn, of het gebrek hieraan, is geen indicator voor herstel. Ik weet niet juist hoe je schema er uit ziet of hoelang je al traint, maar spierpijn mindert met meer ervaring. Je kan gerust een spier trainen als je er nog wat spierpijn in hebt. Als ik jou was zou ik gewoon doordoen, ik kan me niet voorstellen dat BBG zwaar genoeg is om te overtrainen, hoe intensief het ook aanvoelt.

Heb je hier ergens je schema gepost?

Fruitsuiker boeit me idd niks, plantaardige melk wordt alleen gezoet met geraffineerde suiker. Dus ik beperk dat erg, maar die 2 suikerklontjes zullen me nou ook weer niet vermoorden. Alleen van die 90% pure chocola is gezond, maar die is zo bitter. Dus ik heb meestal met 60-70%. Ik neem meestal 2-4 blokjes dus hier geldt weer hetzelfde als de gezoete soja melk.

Dit is het schema voor deze week, je doet al deze oefeningen 2x wat ongeveer een half uurtje duurt.

Schermafbeelding 2016-08-15 om 23.43.47.png

Leg dag hierboven en armen + abs dag hier beneden, niet achter elkaar(;
Schermafbeelding 2016-08-15 om 23.44.08.png

Hopelijk past mijn lichaam zich gewoon snel aan, moet bedenken dat ik gewoon ruk ben ik push-ups enzo dus dat dat killing is. Ik ben natuurlijk ook wel een vrouw. Dus onderschat dit niet aub hahaha.

Losse aminozuren zijn in de regel inderdaad geldverspilling. Bij een voldoende hoge eiwitinname (van hoogwaardige eiwitten, i.e. compleet aminozuurprofiel) voegt het niks toe. Kortom: voor iedereen met een normaal dieet.

Anders is het voor veganisten, omdat zij vaak eiwitbronnen nemen met een incompleet aminozuurprofiel. Toevoeging van leucine (en soms andere aminozuren) kan dan wel wat bijdragen.

Soja is dacht ik de enige vorm met compleet aminozuurprofiel die ik binnen krijg, dus dan neem ik daar wat meer van en maak ik mn potje met pilletjes langzaam op. Ik neem echter bruine rijst proteine ipv soja proteine poeder, bevat deze dan ook een incompleet aminozuurprofiel? Lijkt me raar, check ik morgen wel.

Thanks voor de feedback iedereen!

Soja is dacht ik de enige vorm met compleet aminozuurprofiel die ik binnen krijg, dus dan neem ik daar wat meer van en maak ik mn potje met pilletjes langzaam op. Ik neem echter bruine rijst proteine ipv soja proteine poeder, bevat deze dan ook een incompleet aminozuurprofiel? Lijkt me raar, check ik morgen wel.

Thanks voor de feedback iedereen!
Soja bevat alsnog wat minder BCAAs dan wei-eiwit, zo uit m'n hoofd zo'n 25% minder leucine in ieder geval. Bruinerijsteiwit zelfde verhaal ongeveer. Je kunt trouwens ook makkelijk compenseren door gewoon zo'n 25% meer van dat eiwit te nemen (vaak goedkoper dan losse aminozuren toevoegen). Voor een veganistisch voedingspatroon wordt ook een 23% hogere eiwitinname geadviseerd door de Gezondheidsraad.

Terug
Naar boven