MuscleMeat

Taekwondo voor op straat??

toch zeg ik...

nothing beats a stoeptegel

Nothing beats the kraanvogelstand van Mr Miyagi

En ik zeg 3 vrienden met een knuppel !

Nothing beats a 9mm...

Maar back on topic.

Ik las laatst een stuk over krav maga in de krant. En daar stond dat het israelische leger het ook gebruikte en dat je er mensen mee kan doden :) vanaf toen heb ik wel serieus interesse om die sport beter te leren kennen. Er stond ook dat er werd gekeken of je geen strafblad had anders mocht je hier niet aan beginnen :)

Iemand mischien tips waar ik meer info kan vinden hierover?

Laatst bewerkt:
b3ta zei:
Nothing beats a 9mm...

Maar back on topic.

Ik las laatst een stuk over grav maga in de krant. En daar stond dat het israelische leger het ook gebruikte en dat je er mensen mee kan doden :) vanaf toen heb ik wel serieus interesse om die sport beter te leren kennen. Er stond ook dat er werd gekeken of je geen strafblad had anders mocht je hier niet aan beginnen :)

Is ontwikkeld voor/ism Israelische leger.

Maar een plek voor meer info erover...

hmmm...

eens denken...

Probeer een www.kravmaga.nl
Om maar wat te noemen.

b3ta zei:
Nothing beats a 9mm...

Maar back on topic.

Ik las laatst een stuk over grav maga in de krant. En daar stond dat het israelische leger het ook gebruikte en dat je er mensen mee kan doden :) vanaf toen heb ik wel serieus interesse om die sport beter te leren kennen. Er stond ook dat er werd gekeken of je geen strafblad had anders mocht je hier niet aan beginnen :)

\
AHAHAHAHAHAHHA omfg:roflol:
hehehe sorry bro maar was echt grappig
bij google>>krav maga holland/nederland
zijn er alleen in de grote steden dat wel

spiertje16 zei:
\
AHAHAHAHAHAHHA omfg:roflol:
hehehe sorry bro maar was echt grappig
bij google>>krav maga holland/nederland
zijn er alleen in de grote steden dat wel

haha ik had nog niet eens verdiept in de materie :) ik ben gewoon zo lui omdat ik weet dat jullie toch wel met sites komen waar ik het kan vinden...

Oh en een marokkaan die mijn spelling verbeterd vind ik ook om te lachen :D

je moet gewoon een sterke papa hebben :P
nee tai boksen lijkt me wel leip.
Klasgenoot van me gaat 13 dec. naar Iran voor een gevecht als hij wint is hij wereldkampioen :D

Jeet Kune Do is de meest complete vechtsT in mijn ogen. Helaas kun je er amper meer les in krijgen in Nederland. Ik dacht dat er maar drie "echte" leraren zijn die nog lesgeven in Jeet Kune Do.

Jeet Kune Do is ooit, door de welbekende legende, Bruce Lee ontwikkeld.

Ikzelf heb 6 jaar Taekwondo competitie gedaan, vanuit België naar alle landen in de EU.

Nu ben ik reeds 2 maand bezig met Muay Thai training, en nu al kan ik zeggen dat ik beter kan vechten dan ik ooit zou kunnen bij Taekwondo.

Het is gewoon veel completer, de lowkicks, het incasseren is hoger, de dekking is 20x strikter.

Marijn zei:
Klasgenoot van me gaat 13 dec. naar Iran voor een gevecht als hij wint is hij wereldkampioen :D

Zal wel weer van een van de 500 bonden zijn. Tijdje geleden was bij Superlegeau ook zo'n partij tussen twee "wereldkampioenen". Was gewoon te treurig om die gasten bezig te zien, leek helemaal nergens op.

Maar iedereen weet dat er in elke gewichtsklasse maar maximaal 2 kampioenen zijn. Eentje van het Lumpinee stadium en eentje van het Radjadamroen stadion. Soms is het er eentje als diegene bij beide stadia kampioen is.

Voorderest voor alle mensen met een wereldtitel:
Ik ben ook wereldkampioen! Wel van mn eigen bond en er zijn ook nog geen 5 leden. Maar ik ben wel wereldkampioen!

Muay Thai...

ik ga toch voor synchronic zwemmen , een echte killer :D

Bij Taekwando is toch meer bedoeling te schoppen en de meeste punten krijg je door te schoppen, lijkt ook totaal niet op elkaar. Bij thai boksen zijn knieen en ellenbogen toegestaan en bij clinchen mag je de tegenstander vloeren, volgens mij zijn low kicks bij Taekwando ook niet toegestaan.

Wing chung lijkt mij het beste vechsport en verdedeging het zo gauw mogelijk je tegenstander uitschakelen waar alles veroorloofd is. In de kruis trappen,ogen uitprikken, nek breken enz.

Vale Tudo vind ik ook een van de beste vechtsporten, lijkt op free fight maar is toegstaan om je tegenstander z'n nek te breken. In een van high lights van Wanderlei Silva zie je in het filmpje waar een soort voorbeeld voorkomt waar je wing chung op lijkt. Het is een wedstrijd in vale tudo in brazilie, Wanderlei zit in een verwurging het enigste wat die kan doen is rammen met z'n linkervuist op z'n tegenstander z'n nek. Dat doet die dus ook en z'n tegenstander zijn nek breekt[ziet erg ziek uit].

oftopic

Ik ga in januari beginnen met chinees full contact free boxing [sun-da/san shou] Het lijkt op kick boksen,thai boksen. Alles is bijna hetzelfde alleen zijn er 3 verschillen 1 je hebt bescherming op je hoofd en beenbeschermers,2 je mag je tegenstander ook op de grond gooien en 3 je verliest door een K.O of 3 keer van de mat afgeweest te zijn.

waarom ik dit gekozen heb is omdat erbij in de buurt geen kick boksen scholen zijn, lijkt me ook een nieuwe uitdaging om iets anders te doen.

Silva zei:
Bij Taekwando is toch meer bedoeling te schoppen en de meeste punten krijg je door te schoppen, lijkt ook totaal niet op elkaar. Bij thai boksen zijn knieen en ellenbogen toegestaan en bij clinchen mag je de tegenstander vloeren, volgens mij zijn low kicks bij Taekwando ook niet toegestaan.

Wing chung lijkt mij het beste vechsport en verdedeging het zo gauw mogelijk je tegenstander uitschakelen waar alles veroorloofd is. In de kruis trappen,ogen uitprikken, nek breken enz.

Vale Tudo vind ik ook een van de beste vechtsporten, lijkt op free fight maar is toegstaan om je tegenstander z'n nek te breken. In een van high lights van Wanderlei Silva zie je in het filmpje waar een soort voorbeeld voorkomt waar je wing chung op lijkt. Het is een wedstrijd in vale tudo in brazilie, Wanderlei zit in een verwurging het enigste wat die kan doen is rammen met z'n linkervuist op z'n tegenstander z'n nek. Dat doet die dus ook en z'n tegenstander zijn nek breekt[ziet erg ziek uit].

oftopic

Ik ga in januari beginnen met chinees full contact free boxing [sun-da/san shou] Het lijkt op kick boksen,thai boksen. Alles is bijna hetzelfde alleen zijn er 3 verschillen 1 je hebt bescherming op je hoofd en beenbeschermers,2 je mag je tegenstander ook op de grond gooien en 3 je verliest door een K.O of 3 keer van de mat afgeweest te zijn.

waarom ik dit gekozen heb is omdat erbij in de buurt geen kick boksen scholen zijn, lijkt me ook een nieuwe uitdaging om iets anders te doen.

klint goed...waar ga je het doen?

Marijn zei:
je moet gewoon een sterke papa hebben :P
nee tai boksen lijkt me wel leip.

yahia ?

Ik ben het eens met de stelling dat een gevecht voorkomen er 1 winnen is. (kan geen karma geven helaas.) Verder is het inderdaad zo dat een gevecht al van te voren wordt bepaald. 1 van de dingen die ik heb geleerd met vechten tegen meer als 1 persoon is dat je je aandacht moet verdelen en blijven denken in een gevecht. Hou vanaf het begin in de gaten wie waar is. Ik trek altijd een denkbeeldige lijn voor het gevecht(confrontatie) komt iemand in mijn gebied (dus te dicht bij dan probeer ik hem uit te schakelen.) In mijn ervaring voelt iemand dat je gaat winnnen. Alleen dronken mensen zijn zo dom om niet te weten dat ze het gaaan afleggen. Verder is het in mijn ervaring zo dat elk verstandig en intelligent persoon aan je kan merken wanneer hij beter zijn gevecht niet met jou kan kiezen. Verlies nooit je tegenstander uit het ook draai nooi je hoofd van hem af en blijf denken en laat je niet meeslepen in verbale onzin en schreewerijen maar blijf gefocust. Op deze manier kan ik me niet voorstellen te verliezen tenzei een erg beoefend en ervaren vechtsporter maargoed dat heb je al snel in de gaten wanneer iemand die ervaring heeft. Elke x wanneer ik iemand tegenkwam die wou vechten en gefocust bleef liepen ze al heel snel weg en dropen af zonder dat ik een woord hoefde te zeggen ze wisten precies waar ze aan toe waren. Dat wist mijn tegen stander en dat wist ik.

Onderschat nooit iemand, als het tot een gevecht komt.
Maar eens je begint weet van jezelf dat je baas bent van het gevecht en maak er zo vlug mogelijk komaf mee. Op dat moment moet je doorgaan tot het einde ( ni de dood e :p).
Wees fair en gebruik je sport enkel als het echt nodig is!

als je wil thai boxen maak dan ook dat je wat massa hebt want een wereld kampioen van 60 kilo stelt ook niet veel voor tegen een deftige BB'er,een tijdje geleden is er in een dancing hier in de buurt iets soortgelijks geweest,thaiboxer(vele titels op zijn naam wel maar 60kilo)viel portier aan,portier sprong op de thaiboxer,resultaat thaiboxer vol van de breuken oa meerdere ribben,ik wil maar zeggen ik word er zo moe van altijd te moeten aanhoren oppassen het is een thaiboxer,EN je hoort het overal tegenwoordig

Terug
Naar boven