MuscleMeat

Taekwondo voor op straat??

dream warrior zei:
als je wil thai boxen maak dan ook dat je wat massa hebt want een wereld kampioen van 60 kilo stelt ook niet veel voor tegen een deftige BB'er,een tijdje geleden is er in een dancing hier in de buurt iets soortgelijks geweest,thaiboxer(vele titels op zijn naam wel maar 60kilo)viel portier aan portier sprong op de thaiboxer,resultaat thaiboxer vol van de breuken oa meerdere ribben

Massa speelt zeker een rol in een gevecht maar tenzij het verschil echt te groot wordt, zou ik mijn geld altijd zetten op de kleinere getrainde vechter tegen een groter ongetraind persoon.

Portiers zijn als het goed is ook niet ongetraind.

dream warrior zei:
als je wil thai boxen maak dan ook dat je wat massa hebt want een wereld kampioen van 60 kilo stelt ook niet veel voor tegen een deftige BB'er,een tijdje geleden is er in een dancing hier in de buurt iets soortgelijks geweest,thaiboxer(vele titels op zijn naam wel maar 60kilo)viel portier aan,portier sprong op de thaiboxer,resultaat thaiboxer vol van de breuken oa meerdere ribben,ik wil maar zeggen ik word er zo moe van altijd te moeten aanhoren oppassen het is een thaiboxer,EN je hoort het overal tegenwoordig

Ligt ook een beetje aan de personen. De ene keer is de portier slimmer geweest om snel op de grond te vechten en de andere keer trapt de thaibokser hem in een keer KO. Zegt natuurlijk geen reet, dat ene voorbeeld.

Als je met iemand ruzie hebt en je weet welke sport hij doet, is het gewoon simpel hem de kans niet te geven die sport te gebruiken. Tegen een thaibokser ga je op de grond verder, tegen een judoka houd je afstand en een bokser geef je een knietje in zn gezicht als hij netjes wegduikt voor je langzame en opzichtige directe stoten.

Een schaker ga je toch ook niet uitdagen voor een potje schaken, daar ga je lekker mee halma spelen want dat kan hij niet!

De beste sport voor op straat is schietsport.. meesta kans van slagen... hoef je ook niet zo dichtbij te komen in het geval dat je smetvrees hebt...

Moet je ff vragen voor we vechten welke sport doet meneer juist?

Yeah right !

MMA ! That's the spirit :p

Tijdens de lessen wordt er bij ons gewoon gespard met de vuisten en de benen.
Alleen leer ik meer slaan met de platte hand met de duim naar binnen gedraaid.
Zodat bij een impact de vijand het volledige botstructuur van mijn hand te verwerken krijgt.

Goede Bump!
pak m beet 9 jaartjes geleden dit topic

Leuke aanvulling. Zal TS wat aan hebben!!

Liever de topic omhoog halen dan opnieuw een topic aanmaken met dezelfde stelling,dat zou pas onzinnig zijn.
De stelling blijft na 9 jaar nog precies hetzelfde.
Er komen namelijk ook nieuwe mensen op dit forum die dit pas voor de eerste keer lezen!!

Liever de topic omhoog halen dan opnieuw een topic aanmaken met dezelfde stelling,dat zou pas onzinnig zijn.
De stelling blijft na 9 jaar nog precies hetzelfde.
Er komen namelijk ook nieuwe mensen op dit forum die dit pas voor de eerste keer lezen!!

Ja zeker man, goeie onderbouwde post ook van jou! Echt heel duidelijk wat jij doet of wat nu precies je punt is :o

Juist sjors

Tijdens de lessen wordt er bij ons gewoon gespard met de vuisten en de benen.
Alleen leer ik meer slaan met de platte hand met de duim naar binnen gedraaid.
Zodat bij een impact de vijand het volledige botstructuur van mijn hand te verwerken krijgt.

Succes met het breken van je duim dan, wat een rare techniek. En spreken jullie echt over vijand? Een vechtsporter spreekt immers over zijn/haar tegenstander.

Als iemand een mes trekt en je bedreigd dan is die persoon je vijand en niet zomaar een random tegenstander.
Een tegenstander is iemand die respect kan tonen in een gevecht,dat is iets wat een messentrekker niet kan opbrengen dus spreek ik over het woord vijand.

Je breekt je duim niet want het bot van de duim trek je naar binnen toe.
Dit is helemaal geen rare techniek,dit is een techniek wat al sinds 1955 bestaat!!

Als iemand een mes trekt en je bedreigd dan is die persoon je vijand en niet zomaar een random tegenstander.
Een tegenstander is iemand die respect kan tonen in een gevecht,dat is iets wat een messentrekker niet kan opbrengen dus spreek ik over het woord vijand.

Je breekt je duim niet want het bot van de duim trek je naar binnen toe.
Dit is helemaal geen rare techniek,dit is een techniek wat al sinds 1955 bestaat!!

In een ideale situatie zal je 'm niet breken maar als je hand na het doorslaan iets richting horizontaal komt en tegenstander bv net een knie geeft en jij dus net over de knie scheert wel hoor haha.
Maargoed je bent enthousiast ik las dat je 3 weekjes bezig bent, prima joh. Je merkt het wel een keer wat ik bedoel als je met die techniek gaat sparren.

In een ideale situatie zal je 'm niet breken maar als je hand na het doorslaan iets richting horizontaal komt en tegenstander bv net een knie geeft en jij dus net over de knie scheert wel hoor haha.
Maargoed je bent enthousiast ik las dat je 3 weekjes bezig bent, prima joh. Je merkt het wel een keer wat ik bedoel als je met die techniek gaat sparren.

Mijn leraar is de enigste persoon in Nederland die de 7e Dan van ITF Nederland heeft.
Oftewel genoemd een ''Master'' in het koreaans Sahyun.
Zal mijn leraar het dan bij het verkeerde eind hebben?

Mijn leraar is de enigste persoon in Nederland die de 7e Dan van ITF Nederland heeft.
Oftewel genoemd een ''Master'' in het koreaans Sahyun.
Zal mijn leraar het dan bij het verkeerde eind hebben?

Voorbeeld is toch duidelijk of niet? Wat zou je duim dan niet kunnen breken?

Of is het zo'n magische houding van je duim dat hij gewoon fysisch onbreekbaar wordt, zelfs als iemand er met een hamer op ramt?

Terug
Naar boven