AndroidHealthClinic

Taekwondo voor op straat??

Voor op straat zou ik toch zorgen dat je jezelf kan verdedigen tegen een stoot. Dus beetje boxen/kickboxen om wat reflexen te krijgen. Is gewoon knullig om gelijk neer te gaan als iemand een keer uithaalt. Heb je nog tijd over leer dan wat grond skills.

Leer dan gewoon 1 of 2 simpele takedowns, eenmaal bovenop win je toch wel van 99% van de mensen, gewoon je vuist of elleboog op zn gezicht laten vallen kan m'n oma ook nog wel.

Simpele anclepick is al genoeg, zeker tegen een dronken persoon, meestal hoef je dan niet eens meer te slaan

Ik heb 4 jaar lang taekwondo gedaan en daarna 3 jaar lang kickbox en moet zeggen wanneer ik in een gevecht raak niks van taekwondo gebruik

Leer dan gewoon 1 of 2 simpele takedowns, eenmaal bovenop win je toch wel van 99% van de mensen, gewoon je vuist of elleboog op zn gezicht laten vallen kan m'n oma ook nog wel.

Simpele anclepick is al genoeg, zeker tegen een dronken persoon, meestal hoef je dan niet eens meer te slaan

Sja probleem is een beetje dat je niet weet wie er bij hem horen in een drukke omgeving. Straks krijg je een socker kick tegen je hoofd.

Leer dan gewoon 1 of 2 simpele takedowns, eenmaal bovenop win je toch wel van 99% van de mensen, gewoon je vuist of elleboog op zn gezicht laten vallen kan m'n oma ook nog wel. Simpele anclepick is al genoeg, zeker tegen een dronken persoon, meestal hoef je dan niet eens meer te slaan
Lig je de daar met je mooie take down, komt z'n maat achter je staan, hup mes tussen je ribben. Leuk hoor al die takedown technieken, voor in de ring ja.

Lig je de daar met je mooie take down, komt z'n maat achter je staan, hup mes tussen je ribben. Leuk hoor al die takedown technieken, voor in de ring ja.

Nee klopt, je slaat iemand op z'n muil, daarvan krijg je ogen in je rug waardoor je die maat achter je ziet staan met z'n mes waardoor je ineens een mes kan ontwijken, die maat ook neerslaat en dan vrolijk fluitend naar huis gaat.
Sorry man

Nee klopt, je slaat iemand op z'n muil, daarvan krijg je ogen in je rug waardoor je die maat achter je ziet staan met z'n mes waardoor je ineens een mes kan ontwijken, die maat ook neerslaat en dan vrolijk fluitend naar huis gaat. Sorry man

Nvm succes

Zit je tegen iemand te boksen, komt ze maat achter je staan, hup mes tussen je ribben. Leuk hoor al die bokstechnieken, voor in de ring ja.

Niemand die hier claimt dat er 1 oplossing is voor elke situatie. Alles kan fout aflopen. Een paar jaar geleden een collega in antwerpen die iemand buitenkegelde, komt hij met blaffer terug en schiet die hem een kogel in het hoofd.

Laatst bewerkt:
Zit je tegen iemand te boksen, komt ze maat achter je staan, hup mes tussen je ribben. Leuk hoor al die bokstechnieken, voor in de ring ja. Niemand die hier claimt dat er 1 oplossing is voor elke situatie. Alles kan fout aflopen. Een paar jaar geleden een collega in antwerpen die iemand buitenkegelde, komt hij met blaffer terug en schiet die hem een kogel in het hoofd.

Tuurlijk is ook zo, maar ik neem aan dat jij als portier iemand zo snel mogelijk naar buiten wil werken ipv met die gene binnen in de tent te gaan rollebollen?

Maar als je slaat ren je meteen weg. Zodat die maat geen tijd heeft om een mes te trekken.

15j

Jij gaat nog niet eens uit

Daarom draag ik ook altijd me gun op straat voor dat soort messentrekkers :cool:

Tuurlijk is ook zo, maar ik neem aan dat jij als portier iemand zo snel mogelijk naar buiten wil werken ipv met die gene binnen in de tent te gaan rollebollen?

Dit gaat over all-out gevecht, niet gewoon begeleiden naar de uitgang. En een kimura zetten duurt 10-15 seconden.

En je zou echt verrast zijn hoeveel security er nog geen deuk in een pak boter kunnen slaan en puur op numeriek overwicht rekenen.

Dit gaat over all-out gevecht, niet gewoon begeleiden naar de uitgang. En een kimura zetten duurt 15 seconden.

MAAR IN DIE 15 SECONDEN HEEFT DIE VRIEND VANACHTER AL EEN MES IN JE RUG GESTOKEN JONGE!!!!!

Dus gewoon blijven hoeken G, jeweet straattaal

Dit gaat over all-out gevecht, niet gewoon begeleiden naar de uitgang. En een kimura zetten duurt 10-15 seconden.

En je zou echt verrast zijn hoeveel security er nog geen deuk in een pak boter kunnen slaan en puur op numeriek overwicht rekenen.

Ow oke ik snapte het al niet en heb idd geen idee, maar als jij het zegt..

Om eerlijk te zijn kan je hier lang over discuseeren.. Ik persoonlijk ben van mening dat je niet alles moet geloven wat je op youtube heb gezien dat het ene discipline wint van het ander.. en dat het daarbij vast is gesteld altijd zo te zijn.. iedereen is.. en vecht anders.. en de ene gebruikt zijn wapens slimmer dan een ander..De ene toond meer hart dan een ander..de een is meer p*ssy dan tijger..etc
Dat TKD niet opstraat gebruikt kan worden als zelfverdediging is klink klare onzin.. ik heb dit zelf ervaren..
Het gaat erom..hoe zeker ben je van je van jezelf en van je technieken.. en het is gewoon een kwestie van anticipeeren en reageeren met een techniek.. (Wat je in de vechtsport dus wil bereiken door veel te sparren)
Ik heb zelf beide sporten beoefend voordat ik ging fitnessen..heb er zelf in les gegeven op onze sportschool en geef nog workshops op middelbare scholen in zelfverdediging..
Maar zoals ik zeg..ELKE sport heeft zo zijn voordelen.. Het liefst hou jij je aanvaller op afstand..dus maak je gebruik van je reach..Bv front kick / of een jab..
Komt het gevecht dichterbij.. zal je sneller gaan Boksen of knieeen.. heeft de persoon een wapen of raak je in een worsteling zou bv akido of bjj handig kunnen zijn.. en ga zo maar door..
Krav maga word ook vaker genoemd.. maar zover ik weet is dat ook geen sport (dit is speciaal ontworpen om je tegenstander zo effecient mogelijk uit te schakelen)
Ik heb verder geen behoefte aan grootpraat of onzinnig commentaar van de lokale Haantjes op DBB.. dat is ook niet mijn intentie om deze uit te lokken..
ik hoef mezelf voor niemand te bewijzen..
en tenslotte op internet zijn jullie allemaal CHUCK NORRIS.. (want als chuck het niet kan.. kan niemand het)

haha gegroet..

Je suis ralf

Terug
Naar boven