MuscleMeat

Taekwondo voor op straat??

Als je echt iets wilt dat op straat bruikbaar is: pencak silat (dirty indonese fighting)

Als je erover opzoekt lijkt het vooral stokvechten, maar is ook héél dikwijls mesvechten, waarbij je ongewapend begint en je tegenstander met mes moet ontwapenen

Als je echt iets wilt dat op straat bruikbaar is: pencak silat (dirty indonese fighting)

Als je erover opzoekt lijkt het vooral stokvechten, maar is ook héél dikwijls mesvechten, waarbij je ongewapend begint en je tegenstander met mes moet ontwapenen

Heb ik tijdje gedaan. Kan ik niemand echt aanraden, ging veel te traag, was erg traditioneel en heel erg gericht op demonstraties.. weinig tot geen sparren en vechtervaring opdoen

kan uiteraard ook aan de club gelegen hebben

Op straat gewoon rennen, waar twee vechten hebben twee schuld, oftewel Justitie nakt je sowieso in je anjer..

En anders, (kick)box/MMA, en vergeet lowkicks op straat, ben je een mongooltje ofzo?

Ik ben van mening dat taekwondo niet de beste vechsport is voor op straat. Ik heb taekwondo 3 jaar beoefent en voel me niet compleet. Doordat taekwondo alleen gericht op het hoofd en middel lichaam.

Nu agressie toe neemt op straat voel ik me veel meer aangetrokken door kick/thai boksen dan andere veel mooiere vecht stylen zoals taekwondo,karate,kungfu, ect.

In kick/thai boksen leer ik wel om het hele lichaam te gebruiken (low kicks, stoten op het hoofd). En als je 1 jaar kickbokst dan kan je vechten als je 1 jaar taekwondo doet dan ben je nog steeds een beginner.

Nogmaals voor plezier is taekwondo heel leuk maar voor het serieuze werk (op straat) is het niet geschikt.

Zou graag jullie reactie/ervaringen willen delen!

gert

Vechten is gewoon dom man gewoon zoveel mogelijk vermeiden, maar als het echt niet anders kan no mercy ;)

---------- Toegevoegd om 16:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:34 ----------

Op straat gewoon rennen, waar twee vechten hebben twee schuld, oftewel Justitie nakt je sowieso in je anjer..

En anders, (kick)box/MMA, en vergeet lowkicks op straat, ben je een mongooltje ofzo?

Lowkicks kunnen heel effectief zijn soms val je na een lowkick gewoon neer (op straat toch)

Hey als je ooit in een echt straatgevecht terecht zijt gekomen, laten we eerlijk zijn, da is meestal 1 groep agressievelingen die het opnemen tegen 1 man ofzo, of een zot die hysterisch met een mes begint te zwaaien

er is maar 1 sport dat echt goed is voor een straatgevecht te winnen en da is hardlopen.

geen krav maga geen thaiboks, geen weet ik veel, en al die anders beweren zijn eikels die minder kung fu films moeten bekijken.

tenzij ge het geluk hebt dat da zo ene zatte kloot is die wa agressief word, dan kunde die wel is wa lapen geven maar negeren ontwijken weglopen is nog altijd de beste verdediging

Hey als je ooit in een echt straatgevecht terecht zijt gekomen, laten we eerlijk zijn, da is meestal 1 groep agressievelingen die het opnemen tegen 1 man ofzo, of een zot die hysterisch met een mes begint te zwaaien

er is maar 1 sport dat echt goed is voor een straatgevecht te winnen en da is hardlopen.

geen krav maga geen thaiboks, geen weet ik veel, en al die anders beweren zijn eikels die minder kung fu films moeten bekijken.

tenzij ge het geluk hebt dat da zo ene zatte kloot is die wa agressief word, dan kunde die wel is wa lapen geven maar negeren ontwijken weglopen is nog altijd de beste verdediging

als ik 68kg woog zou ik ook rennen ja:o

Oh en voor ik het vergeet voor al die krav maga mannekes die constant zagen over da zij het beste zijn omdat krav maga geen regels kent, en andere sporten wel

wa zijn jullie voor wereldvreemde mensen zeg in hemelsnaam, als da waar is en als alle sporters als mma en thaiboks hun aan de regels houden waarom zijn er dan scheidsrechters nodig?

ale sorry, nen kameraad van mij kreeg een kick in zijn ballen toen hij aan zijn 2de thaiboks match mee deed ja ze houden hun eigen goed aan de regels.

als je aan een vechtsport doet moet je da doen voor de juiste redenen omdat da leuk is je leert ervan je leert nieuwe mensen kennen je doet aan beweging en discpline en ....

nie om de zoveelste echotripper te worden

have fun

Op straat kan je beter weglopen. Anders zit je met een taakstraf, geldboetes & gevangenisstraffen... Geweldig land wonen we.

ahaha :-) Ja da kan ze dat die 12k weel verschil kan maken, laten we hopen voor u da we dat nooit zullen moeten uitvinden

Oh en voor ik het vergeet voor al die krav maga mannekes die constant zagen over da zij het beste zijn omdat krav maga geen regels kent, en andere sporten wel

wa zijn jullie voor wereldvreemde mensen zeg in hemelsnaam, als da waar is en als alle sporters als mma en thaiboks hun aan de regels houden waarom zijn er dan scheidsrechters nodig?

ale sorry, nen kameraad van mij kreeg een kick in zijn ballen toen hij aan zijn 2de thaiboks match mee deed ja ze houden hun eigen goed aan de regels.

als je aan een vechtsport doet moet je da doen voor de juiste redenen omdat da leuk is je leert ervan je leert nieuwe mensen kennen je doet aan beweging en discpline en ....

nie om de zoveelste echotripper te worden

have fun

WAt is een echotripper?
Die kijkt naar ongeboren baby's en krijgt daar een kick van?

Ik denk dat er geen perfecte vechtsport bestaat voor op straat. Ik vind wel dat MMA heel dicht in de buurt komt.

Op straat moet je niet vechten dat hoort in een ring of op de mat.

Mocht het er toch van komen ga je het uit de weg.

Werkt dit niet gelden er geen regels dus alles mag/moet stoten trappen grapling, wurging, worpen klemmen en/of breken.
En als iemand een mes trekt? dan kan je beter hopen dat je sneller kan rennen als je tegenstander.
Hoe goed je ook met messen kan vechten(getraind) je word altijd gestoken of gesneden voordat je het kan afpakken of de arm in een klem krijgt.

Als je iets anders gaat doen voor je verdediging doe iets wat full contact is en liefst verschillende stijlen wat gecombineerd is. En zowel staand als grondwerk. Want als je goed en snel met je handen bent en je tegenstander is zwaarder en groter als jou (wat meestal zo is als iemand ruzie met je zoekt) grijpt deze bijv. je handen vast.

Als iets niet full contact is dat is het zelfde als je grand turismo speelt op je computer en erna zonder rijbewijs in een auto stapt.

Je moet ook kunnen door slaan en trappen en niet bang zijn om iemand pijn te doen. Als iets niet full contact is stoot en trap je niet vol uit zo ben je getraind.

Zelf doe ik kyokushin omdat ik het leuk vind, is niet ultiem voor op straat maar wel goed hard en zonder bescherming alleen bitje en tok en geen handschoenen. En om te kunnen incasseren.
Ernaast doe ik nog een gecombineerde waar diverse stijlen in zitten dit is wel handig om je te verdedigen op straat.

Ikzelf doe krav maga, mijn trainer maakt realistische scenario's. Ook leer je dat rennen het beste is. Maar op dit moment zit ik te denken om ook te beginnen met BJJ.

Tsja waarom zou je iets willen leren voor op straat? Beter is zulke situaties te ontlopen.

Krav maga/close combat volgen. Doelgericht en effectief!

Terug
Naar boven