AndroidHealthClinic

Taekwondo voor op straat??

TKD is een zelfverdedigingssport ...

daarbij zijn er 2 vormen van:
ITF - zowel schoppen als stoten zijn geoorloofd. Wordt veelal beoefend zonder bescherming (behalve op voeten).
WTF - de bekende olympische sport waarbij je alleen 'punten' krijgt voor de schoppen.

de verschillen zijn dan ook essentieel. Ik kan je verzekeren dat je wanneer je een aantal jaren ervaring hebt in ITF je jezelf goed kan verweren op straat. Het leren blocken van stoten en trappen staat centraal bij ITF (i.c.m. counter aanvallen).
Wanneer je WTF beoefend adviseer ik je een andere sport op te zoeken .. dat is vooral bedoelt voor de sport op teelevee. no offence.

Heb zelf zowel Sanda (chinees kickboxen) als tkd ITF beoefend. In beide gevallen kun je prima je mannetje staan.
Ooit is in rotterdam zuid aangevallen door 6 man .. -_- .. heb er 2 een stoot gegeven en ben er volgas vandoor gesprint.

TLDR;
Protip: leer hardlopen bitches :D !

Al die lui met hun no-rules vechten onzin. Leuk man, sla je met uitgaan iemand op z'n strot, stikt ie en ga jij ik weet niet hoeveel jaar de bak in :') Gewoon meer tijd in de sportschool besteden totdat je er in zo verre buff uit ziet dat ze je uit de weg gaan :)

een vechtsport is een sport. niet iets om anderen (onbeschermd) te slopen.

een voetballer / honkballer neemt zijn voetbal of knuppel ook niet mee.

ga je toch op een vechtsport om iemand in de stad finaal kapot te meppen. hoop ik dat je een keer de verkeerde tegen komt en nooit meer kan vechten.

Tsja waarom zou je iets willen leren voor op straat? Beter is zulke situaties te ontlopen.

niet iedereen werkt veilig achter een bureau :)

Al die lui met hun no-rules vechten onzin. Leuk man, sla je met uitgaan iemand op z'n strot, stikt ie en ga jij ik weet niet hoeveel jaar de bak in :') Gewoon meer tijd in de sportschool besteden totdat je er in zo verre buff uit ziet dat ze je uit de weg gaan :)

Hier zit waarheid in, vrienden van me die klein en smal waren werd altijd ruzie mee gezocht. Ik heb altijd goede groeispurt gehad eerst in de lengte en daarna in de breedte, kan nog steeds zeggen dat ik met uitgaan nog nooit heb gevochten. Heb ook wel een bijzonder goeie dronk :o

niet iedereen werkt veilig achter een bureau :) Hier zit waarheid in, vrienden van me die klein en smal waren werd altijd ruzie mee gezocht. Ik heb altijd goede groeispurt gehad eerst in de lengte en daarna in de breedte, kan nog steeds zeggen dat ik met uitgaan nog nooit heb gevochten. Heb ook wel een bijzonder goeie dronk :o

Je postuur heeft er zeker invloed op.... ik werd vrij vaak geirriteerd toen ik een jaar of 16 was. Als je niet zo flink ben wordt er soms gewoon over je heen gelopen als je rustig een pilsje staat te drinken door 1 of andere verrekte superdude. Pik je dit, ben je je laatste beetje mannelijkheid ook kwijt .. -_- .. geef je een zet terug sta je 10sec later te knokken voor vriend en vaderland :o

Nu ik 20kg zwaarder ben als toen heb ik er gek genoeg geen last meer van. Maat van me is 1.60 en denk 55kg en daar wordt nogal makkelijk overheen gelopen ... maar die wandelt gewoon weg ... nu ik er op terug kijk is dat wellicht het beste .. maar goed ;p

Je postuur heeft er zeker invloed op.... ik werd vrij vaak geirriteerd toen ik een jaar of 16 was. Als je niet zo flink ben wordt er soms gewoon over je heen gelopen als je rustig een pilsje staat te drinken door 1 of andere verrekte superdude. Pik je dit, ben je je laatste beetje mannelijkheid ook kwijt .. -_- .. geef je een zet terug sta je 10sec later te knokken voor vriend en vaderland :o

Nu ik 20kg zwaarder ben als toen heb ik er gek genoeg geen last meer van. Maat van me is 1.60 en denk 55kg en daar wordt nogal makkelijk overheen gelopen ... maar die wandelt gewoon weg ... nu ik er op terug kijk is dat wellicht het beste .. maar goed ;p

Je en als je dan nog 20kg zwaarder bent en een baard hebt zit je 99% safe :cool:

Je postuur heeft er zeker invloed op.... ik werd vrij vaak geirriteerd toen ik een jaar of 16 was. Als je niet zo flink ben wordt er soms gewoon over je heen gelopen als je rustig een pilsje staat te drinken door 1 of andere verrekte superdude. Pik je dit, ben je je laatste beetje mannelijkheid ook kwijt .. -_- .. geef je een zet terug sta je 10sec later te knokken voor vriend en vaderland :o Nu ik 20kg zwaarder ben als toen heb ik er gek genoeg geen last meer van. Maat van me is 1.60 en denk 55kg en daar wordt nogal makkelijk overheen gelopen ... maar die wandelt gewoon weg ... nu ik er op terug kijk is dat wellicht het beste .. maar goed ;p
Ja is vaak ook het ego wat de strijd aan wil gaan idd. Moeilijk tegen te houden soms. Mij meestal wel gelukt gelukkig. Maar het is gewoon meesterlijk als je echt gewoon heel rustig kan blijven.
Een maat van mij in de kroeg een keer... Ene echt ruzie met het aan het zoeken terwijl wij met een paar man aan een statafel staan.

Aso: duwt tegen die maat aan.
Maat: draait rustig zijn hoofd kijkt hem eens aan.
Aso: geeft hem nog een douw.
Maat: Wat is d'r eigenlijk.
Aso: zoek je ruzie of zo? Kom dan naar buiten als je een vent bent.
Maat: antwoord gortedroog: Uhm ja sorry zou graag op je uitnodiging ingaan, maar ben nu bier aan het drinken en bij aan het kletsen met mijn vrienden die ik al veel te lang niet gesproken heb. Andere keer misschien?
Aso: een blink van WTF just happend here? En hij druipt gewoon af.

Had natuurlijk heel anders kunnen eindigen. Maar het was zo duidelijk dat die aso(btw bekend in de buurt voor zijn ruziezoeken) echt niet wist wat hij er mee aan moest. Heerlijk! Veel leuker dan een knokpartij.

On-topic. Elke sport waarbij je leert afweren en een weg vrij te maken om weg te komen is geschikt.

iedereen heeft wel ervaring met ruzie zoekende mensen in het uitgaansleven.

zelf vorige week nog.

kakkertje zocht ruzie met vrienden van mij. beetje duwen en trekken, vrienden van mij eruit gezet en ik bleef alleen over.
ben dus uiteindelijk naar die vent toegelopen en gezegd van ey waar was je bezig maat?
Toen ging die natuurlijk stoer doen en hoe goed die wel niet was, zo'n typisch kakkertje.. :o
maar uiteindelijk stond die wel buiten op me te wachten met 10 Marokkanen.
na een minuutje of 10 toch maar besloten naar buiten te gaan en maar te zien wat er gebeurde. binnen was het toch geen zak aan.
toen stonden blijkbaar al 20 meter verderop, het enige wat ze deden was een keer boos kijken. en ben dus gewoon blijven staan, en later maar weggelopen.
later kwam ik hem alleen tegen met een vriend van hem, hij keek expres weg de andere kant op :o

tip is gewoon houdt je rustig en doe alsof het je niet zoveel interesseert. als je ooit echt dik in de problemen komt is het waarschijnlijk toch een paar man tegen jou en dat win je nooit, welke sport je ook doet. Leer maar flink te kunnen lachen en rennen ;)

Uit eigen ervaring: kennis van vechtsport is niet veel waard wanneer je in praktijk met minder plezierige dingen geconfronteerd wordt. Inderdaad goede reflexen en maken dat je weg bent.

Allemaal leuk en aardig die vechtsporten voor op straat, maar als je een gebroken fles in je nek krijgt heb je er weinig aan.

Precies, vechtsport is en blijft een sport. Loop je de verkeerde tegen het lijf ben je gewoon de lul. Er zijn zoveel variabelen die een "gevecht" anders af kunnen laten lopen.

Neemt niet weg dat getraindheid in vechtsport en goede fysieke gesteldheid je kans op overleven gewoon altijd verhogen. Zeker in wat gevaarlijkere beroepen

Klopt, maar praten is en blijft nog altijd nr 1.
klopt

tenzij je met geesteszieke lui in aanraking komt, dan heeft praten weinig zin meer en moet je ook fysiek van goede huizen komen als je pech hebt

gelukkig zelf nog niet meegemaakt, maar collega's wel

ik heb zelf nog nooit bij normale lui geweld hoeven te gebruiken, die bedenken zich meestal wel, tot er sprake is van alcohol drugs e.d

Neemt niet weg dat getraindheid in vechtsport en goede fysieke gesteldheid je kans op overleven gewoon altijd verhogen. Zeker in wat gevaarlijkere beroepen

niet taekwondo :roflol:

Ik heb me in een ver verleden belachelijk gemaakt op mn eerste portierjobje door een highkick te proberen voordoen in jeans. Stuikte lekker op mn reet.

Gelukkig was ik niet de enige die op de grond lag, alleen lag de rest daar van het lachen(ik ook trouwens).

Voor directe agressie tegen jou is er buff uitzien en genoeg medeportiers hebben het belangrijkste, indirecte heb je het geluk dat je makkelijker klemmen kan zetten.

Ik blijf bij de fake jab => takedown, gewoon iemand al op de grond hebben is het overgrote deel van de problemen weg. Vrijwel iedereen kan een suckerpunch geven, wat je op de grond moet doen is pakje technischer. Ik heb het geluk gehad dat ik nog nooit een bekwaam persoon daar ben tegengekomen.

Veel minder bewijsmateriaal ook.

Laatst bewerkt:
niet taekwondo :roflol:

Ik heb me in een ver verleden belachelijk gemaakt op mn eerste portierjobje door een highkick te proberen voordoen in jeans. Stuikte lekker op mn reet.

Gelukkig was ik niet de enige die op de grond lag, alleen lag de rest daar van het lachen(ik ook trouwens).

Voor directe agressie tegen jou is er buff uitzien en genoeg medeportiers hebben het belangrijkste, indirecte heb je het geluk dat je makkelijker klemmen kan zetten.

Ik blijf bij de fake jab => takedown, gewoon iemand al op de grond hebben is het overgrote deel van de problemen weg. Vrijwel iedereen kan een suckerpunch geven, wat je op de grond moet doen is pakje technischer. Ik heb het geluk gehad dat ik nog nooit een bekwaam persoon daar ben tegengekomen.

Veel minder bewijsmateriaal ook.

Eens!

Voor op straat zou ik toch zorgen dat je jezelf kan verdedigen tegen een stoot. Dus beetje boxen/kickboxen om wat reflexen te krijgen. Is gewoon knullig om gelijk neer te gaan als iemand een keer uithaalt. Heb je nog tijd over leer dan wat grond skills.

Terug
Naar boven