Ik vind t wel mooi hoe nota bene jij dankzij Biden ineens zo begaan bent met volk uit het Midden-Oosten.
Verder vraag ik me ook af waar die claim vandaan komt. 'Het Amerikaanse volk wilde niet op deze manier weg uit Afghanistan'. Nee, ik kan me voorstellen dat ze graag hadden gezien dat hun soldaten uitgezwaaid waren door Taliban en Afghaanse troepen die arm in arm de Internationale stonden te zingen, en dat onze islamitisch-extremistische vrienden hun wapens in hadden geruild voor gummibeertjes en unicorns die door een Afghaanse regenboog heen zweefden en alles koek en ei en vrijheid blijheid was, maar iedereen wist dat dat beeld niet helemaal realistisch zou zijn. Het is allemaal veel sneller gegaan dan verwacht, dat is duidelijk.
Nogmaals, ik denk dat t overgrote deel van het Amerikaanse volk geen ene f**k geeft om hoe ze het daar achterlaten zolang de belofte maar waar gemaakt is dat er inderdaad geen American boots meer on the ground zijn. Er vallen een paar Afghani's van een vliegtuig af, het zijn spectaculaire en tragische beelden maar het is voorlopig althans nog niet zo dat de derde wereldoorlog daar is uitgebroken. Ik vind de selectieve verontwaardiging wel mooi en vraag me ook wel af wat de reactie was geweest als precies hetzelfde onder Trump was gebeurd. Ik heb zo'n idee dat het dan weer vooral over achterlijk zandvolk was gegaan dat het onderling maar zelf moet uitzoeken.