Fitness Seller

Taliban verovert Afghanistan

Meeste verblijfsvergunningen zijn gezinsherenigingen, dus dat zijn verre van 90k woningen. Zoals ik al zei, het verergert het probleem een beetje, maar als de emmer vol zit, dan doet iedere druppel dat.

Het grote probleem is het falende "woningmarkt" beleid en dat het idee van "volkshuisvesting" is opgegeven.
Dus ongeveer 30k woningen zullen we dan aannemen?
30k woningen x 10 jaar had het probleem opgelost als we de grens de afgelopen 10 jaar dicht hadden gehouden?

Het gaat niet om het verlaten.

Het gaat om de manier waarop. Het Amerikaanse volk wilde weg uit Afghanistan, maar niet op deze manier. Na 20 jaar zo'n exit is gewoon een complete clusterfuck. Afghani's die aan C-17's bungelen..
Ik vind t wel mooi hoe nota bene jij dankzij Biden ineens zo begaan bent met volk uit het Midden-Oosten.

Verder vraag ik me ook af waar die claim vandaan komt. 'Het Amerikaanse volk wilde niet op deze manier weg uit Afghanistan'. Nee, ik kan me voorstellen dat ze graag hadden gezien dat hun soldaten uitgezwaaid waren door Taliban en Afghaanse troepen die arm in arm de Internationale stonden te zingen, en dat onze islamitisch-extremistische vrienden hun wapens in hadden geruild voor gummibeertjes en unicorns die door een Afghaanse regenboog heen zweefden en alles koek en ei en vrijheid blijheid was, maar iedereen wist dat dat beeld niet helemaal realistisch zou zijn. Het is allemaal veel sneller gegaan dan verwacht, dat is duidelijk.

Nogmaals, ik denk dat t overgrote deel van het Amerikaanse volk geen ene f**k geeft om hoe ze het daar achterlaten zolang de belofte maar waar gemaakt is dat er inderdaad geen American boots meer on the ground zijn. Er vallen een paar Afghani's van een vliegtuig af, het zijn spectaculaire en tragische beelden maar het is voorlopig althans nog niet zo dat de derde wereldoorlog daar is uitgebroken. Ik vind de selectieve verontwaardiging wel mooi en vraag me ook wel af wat de reactie was geweest als precies hetzelfde onder Trump was gebeurd. Ik heb zo'n idee dat het dan weer vooral over achterlijk zandvolk was gegaan dat het onderling maar zelf moet uitzoeken.

• Topic Starter Topic Starter
Ik vind t wel mooi hoe nota bene jij dankzij Biden ineens zo begaan bent met volk uit het Midden-Oosten.
Lol ik geef geen f**k om die mensen. Ik vind het gewoon dieptriest hoe hard ze genaaid worden door de Yanks en hun bondgenoten (waaronder wij). Als ze er morgen 1 grote parkeerplaats van maken dan zal ik er geen traan om laten. Ze zijn zelf immers ook te laf om te vechten.

Verder vraag ik me ook af waar die claim vandaan komt. 'Het Amerikaanse volk wilde niet op deze manier weg uit Afghanistan'. Nee, ik kan me voorstellen dat ze graag hadden gezien dat hun soldaten uitgezwaaid waren door Taliban en Afghaanse troepen die arm in arm de Internationale stonden te zingen, en dat onze islamitisch-extremistische vrienden hun wapens in hadden geruild voor gummibeertjes en unicorns die door een Afghaanse regenboog heen zweefden en alles koek en ei en vrijheid blijheid was, maar iedereen wist dat dat beeld niet helemaal realistisch zou zijn.
Leer je je studenten ook om geen interpunctie te gebruiken? :D

Maar bijvoorbeeld alle wapens en materiaal die ze nu in alle haast achterlaten zal niet in dank worden afgenomen door de bevolking. Foto's en filmpjes van haatbaarden die nu in humvee's rondscheuren zal nog wel een staartje krijgen bij de mid terms.

Dat is althans wat ik denk, jij denkt daar anders over. Tijd zal het leren.

Welk land zullen we nu bevrijden?

Iran?

• Like
Waarderingen: p.b.
Rusland

request camera GIF

Dat laatste komt heus nog wel. Maak je maar geen illusies. Executies, marteling, lijfstraffen, wordt allemaal weer heel normaal. Hoera voor de extreme islam.
Is al begonnen. Er circuleren al filmpjes van executies in de straten. Verifiëren blijft natuurlijk lastig.

This Is What Winning Looks Like (2013)

"This Is What Winning Looks Like" is a disturbing new documentary about the ineptitude, drug abuse, sexual misconduct, and corruption of the Afghan security forces as well as the reduced role of US Marines due to the troop withdrawal.

Laatst bewerkt:
This Is What Winning Looks Like (2013)

This Is What Winning Looks Like" is a disturbing new documentary about the ineptitude, drug abuse, sexual misconduct, and corruption of the Afghan security forces as well as the reduced role of US Marines due to the troop withdrawal.

Tel hierbij de welig tierende corruptie bij op en je snapt waarom de Taliban op dit moment het minder slechte alternatief kunnen zijn voor de Afghaanse bevolling.

Lol ik geef geen f**k om die mensen. Ik vind het gewoon dieptriest hoe hard ze genaaid worden door de Yanks en hun bondgenoten (waaronder wij).
Ik zie hier nogal een contradictie, maar oke.
Als ze er morgen 1 grote parkeerplaats van maken dan zal ik er geen traan om laten. Ze zijn zelf immers ook te laf om te vechten.
Ik ben wel benieuwd naar de ins & outs van de precieze omstandigheden en voorwaarden waaronder Amerika zich heeft teruggetrokken en ook waarom het Afghaanse leger zich eigenlijk nauwelijks heeft verzet tegen de Taliban. Ik kan het wel een beetje invullen, namelijk dat het hele ondersteuningsapparaat is weggevallen met het vertrek van de Amerikanen en dan blijven er alleen nog een berg soldaten met een lange jas en een geweer over, zonder logistieke, tactische en vuursteun. En misschien wilden die soldaten ook gewoon niet verantwoordelijk zijn voor veel burgerdoden. Het zou mij verder niet verbazen als er afspraken zijn gemaakt over achtergebleven materieel, zoals hier al ergens geïnsinueerd werd. 'We laten jullie vertrekken maar dan moet je wel je spullen hier laten'.
Leer je je studenten ook om geen interpunctie te gebruiken? :D
Vond 't nog wel meevallen, zo'n beeldende beschrijving maakt 't punt soms wat sterker en leuker om te maken :)
Maar bijvoorbeeld alle wapens en materiaal die ze nu in alle haast achterlaten zal niet in dank worden afgenomen door de bevolking. Foto's en filmpjes van haatbaarden die nu in humvee's rondscheuren zal nog wel een staartje krijgen bij de mid terms.

Dat is althans wat ik denk, jij denkt daar anders over. Tijd zal het leren.
Ik denk dat we er niet zo heel verschillend over denken in grote lijnen, in elk geval vinden we het beiden volgens mij terecht dat Amerika zich heeft teruggetrokken.

Vraag blijft staan op welke manier Amerikanen zich dan hadden terug moeten trekken volgens jou en op welke manier dit wel goed had kunnen aflopen. Even los van het achtergebleven materieel, denk dat we t er wel over eens zijn dat het wel opmerkelijk is dat er humvees en raketwerpers en dergelijke worden achter gelaten.

Het project Afghanistan is mislukt omdat de gemiddelde Afghaan in al die twintig jaar nooit iets heeft gezien in de trant van een overheid die niet corrupt en instabiel is, die beschermt, zorg & onderwijs biedt, een bepaalde infrastructuur aanlegt, etc. De Amerikanen deden dat misschien, die groeven wel eens een waterput of legden een noodhospitaal aan maar dat waren Amerikanen, geen moslims, en die zouden ook ooit wel weer vertrekken. Taliban doet dat - op lokaal niveau althans - wel in zekere mate, biedt zorg, onderwijs, bescherming, infrastructuur, rechtspraak (sharia heuj), werkgelegenheid en dergelijke. Natuurlijk allemaal niet op de manier die wij in het Westen misschien wenselijk vinden maar dat zal de gemiddelde Afghaan die vandaag te eten moet hebben aan zijn reet roesten. En dan is de keuze dus snel gemaakt, hoe vreselijk dat regime ook is voor iedereen die afwijkt van de islamistische norm.

Ik ben wel benieuwd naar de ins & outs van de precieze omstandigheden en voorwaarden waaronder Amerika zich heeft teruggetrokken en ook waarom het Afghaanse leger zich eigenlijk nauwelijks heeft verzet tegen de Taliban. Ik kan het wel een beetje invullen, namelijk dat het hele ondersteuningsapparaat is weggevallen met het vertrek van de Amerikanen en dan blijven er alleen nog een berg soldaten met een lange jas en een geweer over, zonder logistieke, tactische en vuursteun. En misschien wilden die soldaten ook gewoon niet verantwoordelijk zijn voor veel burgerdoden. Het zou mij verder niet verbazen als er afspraken zijn gemaakt over achtergebleven materieel, zoals hier al ergens geïnsinueerd werd. 'We laten jullie vertrekken maar dan moet je wel je spullen hier laten'.

Vond 't nog wel meevallen, zo'n beeldende beschrijving maakt 't punt soms wat sterker en leuker om te maken :)

Ik denk dat we er niet zo heel verschillend over denken in grote lijnen, in elk geval vinden we het beiden volgens mij terecht dat Amerika zich heeft teruggetrokken.

Vraag blijft staan op welke manier Amerikanen zich dan hadden terug moeten trekken volgens jou en op welke manier dit wel goed had kunnen aflopen. Even los van het achtergebleven materieel, denk dat we t er wel over eens zijn dat het wel opmerkelijk is dat er humvees en raketwerpers en dergelijke worden achter gelaten.

Het project Afghanistan is mislukt omdat de gemiddelde Afghaan in al die twintig jaar nooit iets heeft gezien in de trant van een overheid die niet corrupt en instabiel is, die beschermt, zorg & onderwijs biedt, een bepaalde infrastructuur aanlegt, etc. De Amerikanen deden dat misschien, die groeven wel eens een waterput of legden een noodhospitaal aan maar dat waren Amerikanen, geen moslims, en die zouden ook ooit wel weer vertrekken. Taliban doet dat - op lokaal niveau althans - wel in zekere mate, biedt zorg, onderwijs, bescherming, infrastructuur, rechtspraak (sharia heuj), werkgelegenheid en dergelijke. Natuurlijk allemaal niet op de manier die wij in het Westen misschien wenselijk vinden maar dat zal de gemiddelde Afghaan die vandaag te eten moet hebben aan zijn reet roesten. En dan is de keuze dus snel gemaakt, hoe vreselijk dat regime ook is voor iedereen die afwijkt van de islamistische norm.
Goed staaltje kopier, plak en overtyp werk uit het Nrc artikel en de podcast van Maarten van Rossum.

Misschien is hij stiekem Maarten?

:aluhoedje:

Gewoon een hersenspinsel: zijn die wapens en materiaal niet achtergelaten voor het Afghaanse leger? Als die dan verdwijnen, blijft dat materiaal uiteraard achter.

Ik vind het dieptriest hoe die Yanks weer een land naar de klote helpen. Die Afghaanse geitenn**kers kunnen mij wat dat betreft gestolen worden. Al slachten ze elkaar allemaal af (wat ze nu ook weer gaan doen). Another day another genocide in shitholistan.

Weten we nog hoe het begon? Ze kwamen onder het mom van terrorisme bestrijden, Afghanistan was een vrijhaven voor terroristen. De taliban boden immers onderdak aan Al-Qaida en Osama, zo werd ons verteld althans.

16 van de 19 terroristen waren echter Saudi's. Osama werd uiteindelijk aangetroffen in Pakistan, dat tevens de grootste schurkenstaat (concurrerend met S-A) van allemaal is. Maar die vallen ze natuurlijk niet binnen. De 1 is een bondgenoot en de ander heeft kernwapens.

Maar terugkomend op het onderdak bieden aan terrorisme, daarom moest de taliban aangepakt worden. En nu? Nu zijn ze terug bij af.

De winnaars nu zijn Pakistan en China.

Terug
Naar boven