MuscleMeat

te laag vetpercentage

Het lijkt me verstandig dat je hulp zoekt hiervoor. Dit is meer dan alleen een kwestie van weinig vet ofzo.
Je hebt een eetprobleem en dit moet worden aangepakt.

ik denk dat je een serieuzer probleem heb als dat er hier word ingeschat, als je werkelijk 4,5 procent vet h ebt en en niet 1 maaltijd durft te "zondigen" ( hoezo zondigen? ) dan ben je toe aan een anorexia kliniek. klinkt misschien hard maar met 4 procent vet zul je daar 1 van de dunste zijn.

• Topic Starter Topic Starter
Ik voeg afprint toe van de scan dan is dat gedoe van de baan.

Screenshot_2014-09-28-14-44-51.jpg

Dit lijkt me inderdaad een typisch geval van (best wel ernstig) anorexia, op naar de huisarts ;)

Mijn arm...

20140928_151903.jpg

Ik geloof je (en de rest hopelijk ook), maar weinig vet of veel vet, je hebt echt een sterk eetprobleem, hopelijk zie je dit zelf ook in en wil je hulp, want met deze gedachtes en problemen rondlopen is niks natuurlijk.
Ikzelf heb er ook last van gehad, alleen niet zo lang als jij, maar het is een hardnekkig probleem waar je zonder hulp niet echt meer vanaf komt..

Tja hulp zoeken als je dit zelf niet op kan lossen

Goed dat je het zelf inziet!!
Jammer dat er eerst weer een hoop betweters zijn die posten dat je VP niet klopt.
Als je denkt het zelf niet voor elkaar te krijgen om op een goede manier aan te komen, zoek dan hulp op!

Ja idd...hetis gewoon moeilijk. Ik besef het en zie het zelf...het is niet meer echt mooi, kleren passen niet meer, kwaaltjes, mensen maken zich zorgen...Weet dat ik moet en mag bijkomen.... toch blijft het een obsessie, elke dag die weegschaal. Als er wat bij is is dat een teleurstellingen...dus fout in mijn hoofd.

Hulp zoeken ja...maar denk altijd dat ik het zelf kan, stilletjes aan. Eet nu af en toe een paar m&m's per dag...ga al minder sporten...kleine stapjes...

Ja idd...hetis gewoon moeilijk. Ik besef het en zie het zelf...het is niet meer echt mooi, kleren passen niet meer, kwaaltjes, mensen maken zich zorgen...Weet dat ik moet en mag bijkomen.... toch blijft het een obsessie, elke dag die weegschaal. Als er wat bij is is dat een teleurstellingen...dus fout in mijn hoofd.

Hulp zoeken ja...maar denk altijd dat ik het zelf kan, stilletjes aan. Eet nu af en toe een paar m&m's per dag...ga al minder sporten...kleine stapjes...

Het klinkt hard, maar je kan het niet zelf. Het enige dat jij zelf kan is hulp zoeken en deze hulp aanvaarden.

Daar ga je waarschijnlijk de fout in. Mensen kunnen vaak hun anorexia niet zelf oplossen, en gezien jij een vrij erg geval bent is de kans alleen maar kleiner. Denk eens aan je gezondheid, je hormonen die veel te laag zijn etc. Ga gewoon naar de huisarts, dat kost helemaal niks.

Anorexiapatinten eten niet of braken...ik braak niet en eet constant...enkel gezonde dingen..

Je hoeft niet per se anorexia te hebben, dat label kunnen wij niet aan jou geven.
Maar in het verleden heb je gebraakt en je hebt angst voor aankomen en veel voeding.
Dit is opzich ook al een probleem en moet worden aangepakt. Niet per se in een kliniek, maar een hulpverlening zo eens in de week kan al een hoop doen.

Anorexiapatinten eten niet of braken...ik braak niet en eet constant...enkel gezonde dingen..

Ja, waarschijnlijk muizenporties... Problemen zitten allemaal in jouw hoofd, pak dit aan.
Eventueel zelf met medicatie, zodat je toch meer ademruimte krijgt, om alles aan te pakken.
Ik ben een lange tijd samen geweest met iemand met het zelfde probleem, op een gegeven moment woog ze nog 36kg met een lengte van 1m69, geloof mij, zoiets wil een man niet zien.... :o
Samen zijn met haar, was elke dag een opgave, het putte echt veel energie uit mij, ik moest haar voortdurend verplichten te eten, constant bij staan, ook op emotioneel vlak etc, echt zoek hulp, want ook voor omstaanders is dit een lijdensweg.

Ontbijt: omelet (1 ei en 2 eiwitten) met 300g groenten (slamix, spinazie, kerstomaatjes) en 40g kipfilet of magere ham
20 gram havermout met wat shakepoeder gemengd
tussendoor:200g fruit met 100g kwark

middag: omelet zelfde als ontbijt
1,5 rijstwafel met 30g kipfilet en wat groenten

tussendoor: potje kwark (180)

17u: 200g fruit met 100g kwark

Avond: zelfde omelet maar dan met vis

Na het sporten: schep afslankeiwit en kwark voor het slapengaan

---------- Toegevoegd om 14:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:07 ----------

Dit zijn echt geen muizenprties hoor...gewoon allemaal heel mager....

diagnoses zijn aan de doktoren om te stellen...
maar zo simpel als jij het stelt ligt het niet
denk alleen maar eens aan het verschil tussen anorexia nervosa (en dan ook nog verschil tussen restrictief en purgerend type) en anorexia athletica

buiten dat: met een vetpercentage van 4,5, zou ik serieus begeleiding gaan zoeken. Zoals terecht ook al door Tythor opgemerkt benvloedt dat ook je hormonen. Het verbaast me eerlijk gezegd dat bodylab je niet gelijk heet doorverwezen. Neem het serieus en zoek hulp.

Laatst bewerkt:
diagnoses zijn aan de doktoren om te stellen... maar zo simpel als jij het stelt ligt het niet denk alleen maar eens aan het verschil tussen anorexia nervosa (en dan ook nog verschil tussen restrictief en purgerend type) en anorexia athletica buiten dat: met een vetpercentage van 4,5, zou ik serieus begeleiding gaan zoeken. Zoals terecht ook al door Tythor opgemerkt benvloedt dat ook je hormonen. Het verbaast me eerlijk gezegd dat bodylab je niet gelijk heet doorverwezen. Neem het serieus en zoek hulp.

Zeker en vast, mijn toenmalige vriendin, had zelf nog nooit gemenstrueerd... (18j)

Ontbijt: omelet (1 ei en 2 eiwitten) met 300g groenten (slamix, spinazie, kerstomaatjes) en 40g kipfilet of magere ham
20 gram havermout met wat shakepoeder gemengd
tussendoor:200g fruit met 100g kwark

middag: omelet zelfde als ontbijt
1,5 rijstwafel met 30g kipfilet en wat groenten

tussendoor: potje kwark (180)

17u: 200g fruit met 100g kwark

Avond: zelfde omelet maar dan met vis

Na het sporten: schep afslankeiwit en kwark voor het slapengaan

---------- Toegevoegd om 14:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:07 ----------

Dit zijn echt geen muizenprties hoor...gewoon allemaal heel mager....

A/B1/B3/E/seleen/koper/ijzer/vezels
Dit^ krijg jij niet binnen of in ieder geval te weinig. En dit is uit mijn hoofd, zullen er wel meer zijn.

Zo weinig carbs is ongezond. Sorry dat ik het zeg maar je huid ziet er ook slecht uit, komt ook door je voeding. Probeer wat meer aardappels,rijst,havermout etc. etc. voor je gezondheid te eten? Als dat niet lukt idd hulp zoeken.

Misschien de weegschaal weggooien?

Ik heb vorige week mijn bloed laten ondzoekend en ik had geen tekorten...

Terug
Naar boven