Meerdere hebben hier al gezegd dat je professionele hulp moet gaan zoeken. Ik vraag me werkelijk serieus af wat je op dit forum bent komen doen met je vraag? Alle tips die je hebt gekregen komen op hetzelfde neer, je moet eten. Heb je een stoornis? Dan moet je professionele hulp zoeken. De huisarts kan je hiermee helpen. Als jij een geliefde van me was (dochter, partner etc) had ik je persoonlijk mee gesleept naar de huisarts. Ik denk niet dat wij op papier kunnen zetten hoe slecht je lichaam eraan toe is met dat vetpercentage. Je zegt dat je gezond eet, maar dit doe je niet. Je eet niet gevarieerd en krijgt vanalles veel te weinig binnen. Je eet gewoon slecht.
Wil je een wake-up call? Bereken je dagelijkse behoefte eens, ga daar minimaal 200-300 kcal boven zitten. Dit is je onderhoud per dag. Ga nu eens de totale aantal kcal berekenen die je per dag binnen krijgt. Als je dan niet schrikt en inziet dat je te weinig eet. Tjah.
Ik wil niet lullig overkomen, dit is voor je eigen bestwil en ik hoop dat je een wakeup call krijgt door dit topic. Je moet niet zo zeuren dat je het moeilijk hebt maar actie ondernemen. Accepteer dat je niet alles alleen kan en zoek hulp. Je wilt toch niet binnen een paar jaar dood zijn of wel? Hoe denk je dat je al je dierbaren achterlaat? Wil je hun dat aan doen?
Ik vraag me ook serieus af dat als jij werkelijk op 4,5 procent staat, en je zovaak in een sportschool komt/ kwam. Een medewerker daar jou nog nooit heeft aangesproken, of hier melding van gemaakt. Hier zou een meldingsplicht voor moeten bestaan.
Dus hou op met zielig doen, het is zo lastig, ik kan het niet, ik eet al zo gezond. Wanneer bel je de huisarts? Vandaag? Morgen? Concretiseer. Het is geen schaamte hulp in te schakelen, het is een teken van zwakte als je dit juist niet doet.
Kom op, laat mensen trots op je zijn en zoek hulp.