AndroidHealthClinic

Te lang, Te Gezond Eten?

PackYourSix

Novice
Waardering
1
Lengte
1m82
Massa
70kg
Vetpercentage
9%
Hee,

Ik ben fitness nu net iets langer dan een jaar, en ben ongeveer 9 maanden geleden begonnen met streng op mijn voeding letten. Ik woog 1 jaar geleden ongeveer 78kg en weeg nu ongeveer 60kg. Mijn doel was om een droog te zijn en een six-pack te krijgen (wat gelukt is). Dit deed ik vooral door 's middags veel groente met kip te eten in plaats van dat ik brood nam met beleg. Ik kwam uit op ongeveer 1600-1700kcal per dag. Ik had nooit mijn momentjes dat ik toch 1 dag in de maand naar de McDonalds ging ofzo. Ik was gewoon 9 maanden alleen maar gezond aan het eten.

Ik kwam uit op ongeveer 150gr Eiwitten per dag, Ongeveer 150gr Koolhydraten per dag en ongeveer 40gram vetten.

Nu bouw ik mijn koolhydraat inname weer op door 's middags bij de (wok) groente zilvervliesrijst (80gr gekookt) toe te voegen.

Hoe mijn voeding er nu uit ziet:

's Ochtends: 65gr Havermout + 450gr Water + 25gr Whey Perfection
om ca. 10u: Appel
om 11.30 - 12:30: Boterham (60gr) met 70gr Kipfilet
14:00: Wokgroente(200gr) met kip(150gr) en rijst(40gr)
16:00: Wokgroente(200gr) met kip(150gr) en rijst(40gr)
18:00: Avondeten (Neem meestal flink wat groente (350gr) en vlees (neem geen gehakt of hamburger e.d.)
20:00: 25gr Whey Perfection (post-workout)
22:00: 300gr Kwark + 10gr Walnoten

Totale inname ongeveer:
Eiwit: 150-180gr
Koolhydraten: 180-200gr (60-75gr Suikers)
Vetten: 50gr (7-10gr Verzadigd)

Jullie mogen lekker jullie mening erop los laten over dit voedingsschema. Mijn vraag is: "Heeft het op lange termijn heel gezond eten als gevolg van snelle gewichtstoename als ik weer mijn oude voedingspatroon met veel brood weer op pak"?
Anders gezegd:"Heeft ongezond eten nu een grotere impact op mijn gewicht dan eerst?"

Mijn doel nu: De komende zomer droge spiermassa opgebouwd hebben.
Streefgewicht: 65kg

nee,

maar ik denk doordat je zolang maar 1700kcals hebt gegeten dat je stofwisseling naar de klote is (= je lichaam verbrandt dus minder calorien waardoor je dus van meer calorieen sneller vet wordt)

probeer je voeding geleidelijk op te bouwen.
dus ga niet opeens veel meer eten maar maak elke week kleine aanpassingen. dan zul je niet vetter worden maar bijv. wel spiermassa kunnen winnen.

Volgens mij staat weinig eten niet meteen gelijk aan gezond eten. Als ik dit zo bekijk heb je jezelf flink uit lopen hongeren.

• Topic Starter Topic Starter
Volgens mij staat weinig eten niet meteen gelijk aan gezond eten. Als ik dit zo bekijk heb je jezelf flink uit lopen hongeren.
ik heb mijzelf niet uitgehongerd, ik at alsnog veel.. Alleen wat ik at was groente waardoor ik niet snel hoog in calorieën kwam. Daarnaast bevatte mijn voeding erg veel stofwisseling stimulerend eten.

Doordat je minder weegt nu zal je minder moeten eten om bij te komen, dus in dat opzicht zal het wel een grotere impact hebben. Maar aan je voedingsschema mogen je vetten nog een beetje omhoog en je koolhydraten ook.

ga in godsnaam weer normaal eten!! heb laats programma gezien over anorexia en daar was een vrouw bij die was 1m 60 woog 40 kg jij bent er in verhouding niet veel van af, kijk uit dat niet foute kant op gaat bro

Je eet te weinig callorien. 60 gram suiker uit je 150 gram koolhydraten is best veel suiker, ik zou zelf wat meer samengestelde koolhydraten nemen

wtf 182 met 60kg
nog slechter dan xyzyx

1700kcals is echt laag en slecht voor je metabolisme op lang termijn

Doe dit:

Caloriebehoefte berekenen doe je hier:
http://www.giantpt.com/voeding/voeding-algemeen/bereken-jouw-caloriebehoefte

Wil je spiermassa aankomen: behoefte + 250 tot 500 kcal.
Wil je afvallen: behoefte - 250 tot 500 kcal

Je macro's bereken je als volgt:
Eiwitten op ongeveer 2 tot 2,5 gram per kilogram lichaamsgewicht.
Vetten op ongeveer 1 gram per kilogram lichaamsgewicht.
Rest van je caloriebehoefte met koolhydraten opvullen.

Je schema invullen kun je met behulp van deze sheet doen:
[Link niet meer beschikbaar]

Hoe de fok kan je dit gezond noemen.

ja je eet groenten, ja je eet kip, maar als je bij 1m 82 maar 60 kilo weegt dan kan je je afvragen wat er gezond is.

En dat je een sixpack hebt zegt ook niet dat je gezond is. Ik ken mensen met anorexio met sixpacks.

Ga eten en kweek er minstens 20 kilo bij op!!!!
Ik ben 5 cm langer dan jij en weeg bijna 50 % meer dan jij.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb afgelopen week gemiddeld 2100kcals per dag gegeten, wil over 3 weken op 2600 kcals gemiddeld zitten en het dus in 3 weken opbouwen naar 2600kcals per dag.

15kg bij 62kg is erg weining

Terug
Naar boven