XXL Nutrition

Te weinig calorieën?

Bezoekers in dit topic

yumenichan

Novice
Lid geworden
5 mrt 2015
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m65
Massa
65kg
Vetpercentage
28%
Hey allemaal,

Ik ben "nieuw" hier, maar heb wel een brandende vraag. Is het mogelijk dat je te weinig calorieën eet om af te vallen/vetpercentage te verminderen?

Mijn stats zijn:
27 j, 65 kg, 1,65 m, vetpercentage onbekend, staand werk met af en toe lopen.
Ik doe 3x in de week krachttraining via Stronglifts 5x5 en ga af en toe 5 km hardlopen/wandelen.

Kan iemand mij hierin helpen? Sta namelijk al anderhalve maand stil. Nu kan dit ook komen door de binges die ik heb gehad. Dat geef ik eerlijk toe, maar zou graag ook de mening van jullie willen hebben. Ik kijk eigenlijk alleen maar naar de calorieën en naar de eiwitten. Die haal ik wel. Met uitzondering van de binges uiteraard.

Hardlopen: 6.04 km in 51:34
Squat: 37.5 kg
Bench: 25 kg
Row: 32.5 kg
OH Press: 21 kg
Deadlift: 47.5 kg
 
ja is mogelijk


lees de sticky's in sectie voeding
 
binges? moet ik dan denken aan het binge eating disorder?
kan je dat eens iets beter omschrijven, misschien kan ik je dan iets beter helpen omdat ik zelf ook van een eetstoornis kom
 
Hoeveel Kcal eet je dan?
 
Als je binge-aanvallen hebt is er iets goed mis.
Ofwel je voedingsschema steekt niet lekker in elkaar (bijvoorbeeld: te eentonig, te weinig vezels, te weinig vetten en/of eiwitten), of je hebt psychologische problemen...
 
Ik eet nu 1200 kcal. Nee ik heb geen psychologische problemen. Alleen heel veel honger/trek soms :) en dan eet ik best wel veel in 1 x en dan heb ik eindelijk een heerlijk vol gevoel. Heb nu ook maar omhoog gegooit naar 1500. Voel ik me toch beter bij.
 
Ik eet nu 1200 kcal. Nee ik heb geen psychologische problemen. Alleen heel veel honger/trek soms :) en dan eet ik best wel veel in 1 x en dan heb ik eindelijk een heerlijk vol gevoel. Heb nu ook maar omhoog gegooit naar 1500. Voel ik me toch beter bij.

Even spelen met groenten en fruit, en verschillende soorten daarvan.
Zo heb ik bij het eten van een appel of een peer geen verzadigd gevoel, echter als ik bosbessen of aardbeien eet juist wel.
Qua groenten vult spinazie mij vrij snel op, alsook andere koolsoorten.
Eet je voldoende groenten en/of fruit? Vezels? Eiwitten? Vetten?

Je kan inderdaad even op 1500 gaan zitten en aanzien hoe het loopt. Als dat voor jou helpt is dat wellicht beter.
 
Back
Naar boven