MuscleMeat

tegen je 40ste lichaam kapot

Kijk, Vanaf je 40e wordt het inderdaad iets moeilijker om spieren aan te zetten. Maar met goede voeding, rust, en een goed trainingsschema is dit bijna niet van toepassing. Het is maar net met hoeveel toewijding je nog traint boven de 40. Maar zolang je traint zullen je spieren als het goed is ook niet gaan hangen. Dus, laat die vriend van je maar kletsen, zo lang je het vol kan houden is het naar mijn idee prima te doen.

Louie Simmons is voorbij de 50 en deadlift nog flink stevig.

Zoek eens het topic over PBS, komt een foto in van zijn pa en die werd 70 dacht ik.

nou,ik ben er 45 en heb daat helemaal nog geen probleem mee....
integendeel ik kom nog massa aan

een vriend van me blijft maar zeggen tegen me dat ik moet stoppen met zoveel te trainen omdat tegen mn 40ste al mn spieren zullen inzakken (=dat ze gaan hangen) en dat mn lichaam kapot zal zijn. ik weet natuurluk dat dit dikke zever is maar wat denken jullie? Heeft hij een punt?

Klopt als een bus. Iedereen die voor langere tijd flink traint krijgt dat soort problemen. Het zijn er dus een heleboel. Je ziet ze alleen nooit omdat ze dan al in elkaar zijn gezakt en zich niet meer op straat kunnen begeven.

Maar serieus, als je je lichaam niet overtraint (= genoeg rust neemt tussendoor, je spiergroei is dan dus goed) kan ik me niet voorstellen dat je er ook meer enigszins last van gaat krijgen.

Terug
Naar boven