MuscleMeat

tegen je 40ste lichaam kapot

Hedendaags doe ik 6 sets zware goodmornings in het begin van de week. Ten samen met benen en buik oefeningen van 4 snelle zware reps.

Leuk om te zien hoe iedereen altijd in de Heineken Music Hall voorover gebogen staat vanwege een vermoeide onderrug zo rond klokslag 6 uur. Daar waar ik hyperactief wacht op de inslag van m'n laatste likkie M.

Potverdomme nog lang geen 30 jaar die jongens. Als ze 40 zijn zijn dat degene die een beroep doen op de WAO.

??? sjonge dan ben ik zeker een uitzondering! wat een bullshit!!

zeker waar,na je 40ste is het toch echt afgelopen,moet je gaan schaken ofzo

ik ben bijna 40 en versleten na 20 jaar KT....

:rolleyes:

BUT STILL GOING STRONG !

ik ben nu al drie jaar achter elkaar gereviseerd, maar nu kan ik echt naar de sloop!

ben 51 jaar en train nog 4x per week weliswaar binnen mijn mogelijkheden
bewegen en sporten bewaart het lange leven en gezondheid
verhoogt de weerstand
ben nu ten prooi van een virus gevallen en een week buiten de running
in 2007 : 2 ziektedagen
in 2008 : slechts 1:D

Topicstarter dikke bullshit. het enigste probleem is dat je goed naar je lichaam moet luisteren op latere leeftijd ivm pees en gewrichtsproblemen. je kan dus niet altijd zwaar trainen en je recupereert ook minder snel. ik moet geen 5 dagen na mekaar met gewichten gaan trainen. ging wel nog op mijn 40ste maar nu train ik hoogstens 4 dagen op een week. meestal zelfs maar 3 keer met een rustdag tussen elke training. ik wordt volgende maand 50 maar door een sportief leven schatten de meesten mij tussen 38 en 45. om de drie,vier maanden heb ik altijd een periode van twee weken dat ik mijn lichaam laat rusten en niet train. bvb door vakantie of omdat ik voel dat ik wat vermoeid ben. en eerlijk gezegd af en toe een licht testokuurtje. niet dat dit echt moet, maar ik zie het onnuttige er ook niet van in. een kleine ondersteuning mag wel is op mijn leeftijd.

Als je 20 jaar lang met een verkeerde techniek deadlift en squat kan het weleens ongunstig zijn voor je rug inderdaad.

Voor de rest zou ik me niet zo druk maken.

Ik zal het weleens bekijken tegen de tijd dat ik 40 ben;):D.

wtf betekent het 'inzakken' van je spieren nou weer?

Topicstarter dikke bullshit. het enigste probleem is dat je goed naar je lichaam moet luisteren op latere leeftijd ivm pees en gewrichtsproblemen. je kan dus niet altijd zwaar trainen en je recupereert ook minder snel. ik moet geen 5 dagen na mekaar met gewichten gaan trainen. ging wel nog op mijn 40ste maar nu train ik hoogstens 4 dagen op een week. meestal zelfs maar 3 keer met een rustdag tussen elke training. ik wordt volgende maand 50 maar door een sportief leven schatten de meesten mij tussen 38 en 45. om de drie,vier maanden heb ik altijd een periode van twee weken dat ik mijn lichaam laat rusten en niet train. bvb door vakantie of omdat ik voel dat ik wat vermoeid ben. en eerlijk gezegd af en toe een licht testokuurtje. niet dat dit echt moet, maar ik zie het onnuttige er ook niet van in. een kleine ondersteuning mag wel is op mijn leeftijd.

volledig akkoord met je
door het trainen schatten de meeste mensen mij ook jonger dan ik ben

Misschien heb je gelijk met je stelling
Kan mij voorstellen dat TOPSPORTERS ,maar dat zijn de meeste van ons niet, zo hard trainen dat ze na een lange tijd last krijgen van gewrichten. En dat je iets inzakt als je ouder wordt is ook bekend! tja wat denk je, dat je eeuwig 20 blijft???
Je kan echter nog goed trainen na je 40e als je maar wel goed naar je lichaam luisterd.
Blijf je toch door rammen als of je nog 20 bent dan zal je je zelf tegen komen want je hersteld toch iets langzamer. Ik ben nu zelf 46 en blijf nog ff door gaan als je het niet erg vind. Een wedstrijdje draaien dat ga ik niet meer redden maar ik kan nog wel een aardig fysiek behouden.

Kijk maar eens een beetje rond op DBB soms zie mensen die 50 jaar zijn met nog een mooi fysiek... alleen hangt het een beetje maar dat lijkt me beter als da tje een grote bierbuik heb!

een vriend van me blijft maar zeggen tegen me dat ik moet stoppen met zoveel te trainen omdat tegen mn 40ste al mn spieren zullen inzakken (=dat ze gaan hangen) en dat mn lichaam kapot zal zijn. ik weet natuurluk dat dit dikke zever is maar wat denken jullie? Heeft hij een punt?

STIERENSTRONT.

dit zijn foto's uit okt 2003, (ik ben van 1958 dus reken uit)
http://forum.dutchbodybuilding.com/f16/me-10569/

Deze zijn van mei 2008
http://forum.dutchbodybuilding.com/f16/nieuwe-fotos-164388/

Enige wat gaat zakken is m'n haar. Op m'n kop wordt het minder maar dat komt terug op m'n rug :D :D

Laatst bewerkt:
Over oma's gesproken , bij mij komen er gvd nog kranige ouwe wijven naar de gym... Weliswaar met niet veel gewicht , maar ze trainen toch.

een vriend van me blijft maar zeggen tegen me dat ik moet stoppen met zoveel te trainen omdat tegen mn 40ste al mn spieren zullen inzakken (=dat ze gaan hangen) en dat mn lichaam kapot zal zijn. ik weet natuurluk dat dit dikke zever is maar wat denken jullie? Heeft hij een punt?

Die vriend van je heeft duidelijk een excuus gevonden om minder c.q. niet te trainen.

Ronnie won nog een Mr. O op zn 42ste ofzo? :P

Terug
Naar boven