Fitness Seller

telefacts, armen op springen

Sorry, had erover gelezen

Ik heb ze al gemailed.
Eigenlijk zouden zoveel mogelijk mensen dit moeten doen, plat of niet.

Hier wat extra info:

Synthol:
Het gebruik van Synthol houdt niets anders in dan de spier oppompen door er vetzuren
in te spuiten. De geïnjecteerde spier neemt hierdoor wel in omvang toe,
maar niet in kracht of kwaliteit. Sterker nog,door de vorming van bindweefsel en de
aanwezigheid van al die vetzuren zal de spier niet meer goed kunnen samentrekken en dus
feitelijk aan kracht verliezen. Daarnaast brengt het intramusculair injecteren van zoveel vetzuren
grote risico's met zich mee: ontstekingen, longembolie, het afsterven van spiercellen en een
verhoging van het LDL-cholesterol.

Samenstelling:
85% medium-chain triglyceride oils (vetzuren)
7.5% lidocaine (pijnstiller)
7.5% benzyl alcohol

Sorry, had erover gelezen

Ik heb ze al gemailed.
Eigenlijk zouden zoveel mogelijk mensen dit moeten doen, plat of niet.

citeer eens de tekst als je wilt, zo kan ik mss wat inspiratie halen uit jouw tekst

heb wel al een idee wat ik over dit alles wil vertellen. De uitzending is toch pas over 2 dagen. Dus mss veranderen ze de inhoud nog een beetje (?) :o

normaal gezien houden ze met die reactie rekening en plaatsen ze een desbetreffend 'eindbericht', ter informatie...

normaal gezien...

Ik heb een tekstje geschreven, sommige dingen heb ik mss wat overdreven.
Zeg maar wat jullie er van vinden???

Geachte,

Ik ben een student van 18 jaar en ik doe nu zelf ongeveer een jaar aan bodybuilding. Tijdens deze periode heb ik veel bijgeleerd betreffende dit onderwerp. Van anatomie tot de juiste voeding. Op DutchBodybuilding.com - Fitness & Bodybuilding artikels - krachttraining, supplementen, afvallen, dieet vond ik alle informatie die nodig was om veilig aan de slag te gaan.

Ik heb dus ook al een bepaalde voorkennis over deze man, Greg Valentino. Ik heb de reclame gezien over deze reportage en ik vind dat u als televisiezender niet objectief blijft. U schildert bodybuilding af als iets slecht. Valentino is zeker geen goed voorbeeld van bodybuilding en wordt door vele leden van de reeds vermelde site en forum als het ware afgewezen. Deze man heeft niet zo'n lichaam vanwege anabole steroïden maar vanwege synthol. Meer info over deze olie vind je via google of wikipedia. Dit wordt ingespoten in of onder het spierweefsel en zwelt dan op.

De doorsnee bodybuilder keurt dit echter af. Het is een verminken van het lichaam en niet een opbouwen (to build < bodybuilding).

AAS of anabole steroïden worden echter niet altijd afgekeurd door bodybuilders. Mensen die dit willen gebruiken moeten in goede fysische en geestelijke gezondheid zijn, hebben een goed eetschema (of dieet) en trainen regelmatig (niet 24/7 zoals de meesten denken, spieren hebben rust nodig, top bodybuilders hebben soms genoeg aan 2-3 trainingen per week van 1 uur)

Mensen die dus anabole steroïden gebruiken moeten nog steeds hard trainen. (no pain, no gain). Mensen die naturel blijven, zoals ik, hebben doorgaans wel respect voor hun beslissing. Niet dat ik het aanmoedig.

Ik zal afronden voor mijn tekst te warrig wordt...

Ik hoop dat de redactie van Telefacts gewoon wat beter research doet naar een onderwerp en wat objectiever blijft. Hopelijk wordt mijn mening en die van honderden en duizenden anderen niet straal genegeerd door u en laat u aan het eind van de uitzending weten dat Greg Valentino niet dezelfde visie heeft als de doorsnee bodybuilder en dat zo goed als niemand hem steunt in zijn synthol gebruik.
Wij zijn sportmensen zoals alle andere sporters.

Een tegenreactie kan steeds verstuurd worden naar mijn email-adres.

Mvg,

Michiel Debuck

Brugge, 08/07/07

Ik hoop dat jullie ook nog wat reacties versturen met jullie mening gericht aan de redactie :D

6bmqxwk.jpg - 111657

[afbeelding niet meer beschikbaar]

530igw8.jpg - 111659

Wat voor mislukte vieze zwakke armen, en er dan ook nog eens fier op zijn :no:

waarom nemen ze valentino? Omdat dat sensatie meebrengt.
Moesten ze nu bv jay cutler laten spreken over zijn strenge dieet, het afzien in de gym, het feit dat heel je leven draait om eten-trainen-slapen, dan zouden er niet veel mensen kijken.
Maar het feit dat er een halve zot staat te praten over naalden, infecties, ho maar dat is pas interresant.

waarom nemen ze valentino? Omdat dat sensatie meebrengt.
Moesten ze nu bv jay cutler laten spreken over zijn strenge dieet, het afzien in de gym, het feit dat heel je leven draait om eten-trainen-slapen, dan zouden er niet veel mensen kijken.
Maar het feit dat er een halve zot staat te praten over naalden, infecties, ho maar dat is pas interresant.

Ik verwijs je naar hier door:
welkom op VTM.BE

:D

kvind ni slecht, maar 2 a 3 keer trainen in de week is te weinig ze.

Hangt er toch vanaf welk schema je volgt.

Bij een HIT training:

Doe minder naarmate je sterker wordt.

Dit lijkt een vreemde regel, maar het is logisch als je het nader bekijkt.

Als je sterker wordt zal je lichaam meer inspanning kunnen leveren. Je herstelvermogen kan dat echter niet bijbenen. Je hebt dus meer rust nodig om volledig te herstellen van je workouts

Het aantal trainingen zal je aan moeten passen:

Beginner: 3 maal per week (hele lichaam)
Gevorderd: 2 maal per vijf tot zeven dagen (hele lichaam)
Ervaren: 1 maal per vijf tot zeven dagen (hele lichaam)

Iedereen reageert anders, dus je moet hier zelf de gulden middenweg vinden.

bron: HIT In Een Notendop

Hangt er toch vanaf welk schema je volgt.

Bij een HIT training:

Doe minder naarmate je sterker wordt.

Dit lijkt een vreemde regel, maar het is logisch als je het nader bekijkt.

Als je sterker wordt zal je lichaam meer inspanning kunnen leveren. Je herstelvermogen kan dat echter niet bijbenen. Je hebt dus meer rust nodig om volledig te herstellen van je workouts

Het aantal trainingen zal je aan moeten passen:

Beginner: 3 maal per week (hele lichaam)
Gevorderd: 2 maal per vijf tot zeven dagen (hele lichaam)
Ervaren: 1 maal per vijf tot zeven dagen (hele lichaam)

Iedereen reageert anders, dus je moet hier zelf de gulden middenweg vinden.

bron: HIT In Een Notendop

jaja :p

een reportage over bodybuilding met Greg Valentino als hoofdpunt, pure lastercampagne weer. De aankondiging alleen al sprak al boekdelen; "armen ontploffen door steroiden" :rolleyes:

Inderdaad weeral een k*treportage die het bodybuilding in een slecht daglicht zet!:mad:

Heb een korte reactie gestuurd ivm die achterlijke Valentino.
Ik hoop dat er nog heel wat mensen een reactie sturen, mss wordt er dan na de uitzending wel gezegd dat er heel wat negatieve reacties waren vanuit BB-land.

heb et al vaker gezien..... zeer trieste docu, er word niet 1 woord gezegd over syntol alleen over anabolen en naalden en shit.en er komt een kerel voor die alles over heeft voor bodybuilding en een dieet heeft en zegt anabolen te gaan gebruiken maar lijkt alsof hij nog geen 10 kilo spier heeft en nog nooit een sportschool bezocht heeft.als je wilt zien waarvan bodybuilding een slechte naam heeft gekregen moet je hier naar kijken.:mad:

Van de Telefacts site:

Dave Talbot is zich al 15 maanden aan het voorbereiden op een wedstrijd. Elke ochtend zit hij om 05.00 uur in de fitness. "Daar begint mijn dag mee, gedurende 2 uur en half. Nadien volgt mijn ontbijt." Dave verbruikt 15 maanden lang 10.000 kcal per dag. De opname aan voedsel is dan ook navenant. "Ik begin met 200 gram cerealen, dan 20 eieren. Twee uur later 2 kippeborsten en rijst. Dan een proteïnenshake, een paar steaks met aardappelen in de loop van de dag, nog een pasta van tonijn en voor ik ga slapen altijd nog 15 eieren." Jarenlang eten bodybuilders dagelijks gemiddeld 12.000 kcal, oftewel 4 keer zoveel als normaal.

1 week voor een wedstrijd laten ze zich uitdrogen zodat de spieren zich duidelijker aftekenen op hun lichaam. "Op dat ogenblik zien we er allemaal zeer sterk uit maar eigenlijk zijn we dan op ons zwaks.", zegt Dave. Voor Dave is het 15 maanden afzien om uiteindelijk amper enkele minuten op het podium te staan. Het maakt de drang om te winnen extreem groot: "Als je dan niet de beste bent, dan is dat zwaar. Je hebt eigenlijk meer dan een jaar opgeofferd en dan verwacht je wel om de beste te zijn, maar ja, iedereen denkt zo."

Ook Greg Valentino traint zich te pletter. De man heeft de dikste biceps ter wereld. Na 28 jaar trainen is hij erin geslaagd om in het Guiness Book of Records te komen. Hij begon 30 jaar geleden met bodybuilding omdat hij complexen had over zijn klein gestalte. "Ik ben maar 1 meter 56 en ik had zo het gevoel dat ik dat moest compenseren." Meer dan 30 jaar traint Greg zonder doping maar plots bedenkt hij zich. "Het is simpel. Ofwel steroïden nemen en de top bereiken. Ofwel zonder steroïden net niet de top bereiken. Dan is de keuze snel gemaakt. Het is niet dat je van een slechte opeens een goede gaat maken è. Ik was goed en werd gewoon nog net iets beter. " Na jaren van spierversterkende middelen raakt Greg de pedalen kwijt. Volgens Harrison Pope, psychiater, lijdt Valentino aan ‘biggerexia': "Het is een ziektebeeld waarbij gespierde en afgetrainde mensen zich te tenger vinden. Te vergelijken met anorexiapatiënten, die zichzelf ook steeds te dik vinden. "

Greg spuit de steroïden zelf in zijn eigen lichaam. Na een tijdje neemt hij het niet meer zo nauw met de hygiëne. "Ik had massa's naalden , ik hergebruikte ze, liet ze op de grond vallen, veegde het stof eraf en stak ze nadien gewoon in mijn lichaam." Resultaat : infecties. Greg heeft een grote bloeduitstorting in zijn arm en beslist om het bloed zelf te draineren. "Het leek me eenvoudig. In plaats van iets in te spuiten moest ik het er nu gewoon uitzuigen door middel van een spuit." Na 20 minuten haalt Greg 2 bekers bloed uit zijn arm maar is hij zo toegetakeld dat hij meteen naar de spoedafdeling van het plaatselijke ziekenhuis moet. "Na dit incident zijn mijn mooie biceps weg. Nu is het een afgrijselijk zicht, maar gedane zaken nemen geen keer."

De harde wereld van het bodybuilden. In Telefacts Zomer

Greg is gewoon geen bodybuilder dat is in mijn ogen een Loser die aan een ziekte idd lijdt! Ze zeggen het rechtstreeks: inspuiten van steroïden. Wat al dikke bullshit is. Man man, mensen gaan nu totaal een verkeerd beeld hebben over bodybuilders, voor wat hun beeld ook nu al maar is zal het helemaal de dieperik worden ingestuurd.

Kga zeker kijken, ik ga wel wat vroeger gaan trainen vanavond.

Trouwens laten uitdrogen, tja wat minder water drinken, maar dat ze hun dieet eens goed uitleggen he! En ipv van die media-aantrekkers eens een paar echte bodybuilders op scherm laten komen.

Kan me niet bommen of er fouten instaan, of de zinsstructuur niet altijd top is, ik ben wat boos en ik heb het er recht uitgeflapt!

Beste,

Ik ben 21 jaar en doe momenteel al 2,5 jaar aan Bodybuilding. Dag in dag uit, wil ik bijleren omtrent deze levensstijl, eetschema's, trainingsschema, supplementen, etc.

Als ik de voorgaande info omtrent de reportage van deze avond lees dan vind ik dat Telefacts wel erg onterecht is! U schrijft hier een levenswijze dat bloed zweet en tranen kost volledig af. Een levenswijze waarvoor je karakter, een wil en jaren lang tijd voor nodig hebt om je doel te gaan bereiken, schijft u hierbij volledig af!

Mensen gaan hierbij een volledig verkeerd beeld krijgen over de mensen die het verstand wel nog op de goede plaats bezitten.

Greg Valentino heeft namelijk niets met de Bodybuilding gemeenschap te maken. Het is geen steroïden gebruiker, maar een Synthol gebruiker.

Synthol samenstelling:
85% medium-chain triglyceride oils (vetzuren)
7.5% lidocaine (pijnstiller)
7.5% benzyl alcohol

Dat is infeite een pure olie dat men inspuit en heeft dus niets met steroiden te maken. Topbodybuilders die steroiden gebruiken, hebben daarnaast een volledig uitgedokterd voedingsschema, trainingsschema en rust nodig, anders zijn ze niets met dat supplement.

Zijn lichaam is volledig uit proportie en is zeer lelijk. Een echte bodybuilder streeft naar perfectie, uitlijning, symmetrie, enz en niet naar de grootste biceps.

Ik hoop dat, en ik weet dat wellicht nog een tal van andere bodybuilders klachtbrieven hebben geschreven, dat u op het einde van de reportage onze commentaren toch wel teweeg brengt en hiermee de bedoeling om bodybuilding beter in het daglicht te stellen.

Zodanig de nietswetende mensen geen verkeerde indruk zullen krijgen na deze reportage. Laat het aub niet allemaal om sensatie gaan.

Met vriendelijke groeten,
Miguel Vanderschaeghe

10/07/2007

Terug
Naar boven