- Waardering
- 30
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Sorry, had erover gelezen
Ik heb ze al gemailed.
Eigenlijk zouden zoveel mogelijk mensen dit moeten doen, plat of niet.

Geachte,
Ik ben een student van 18 jaar en ik doe nu zelf ongeveer een jaar aan bodybuilding. Tijdens deze periode heb ik veel bijgeleerd betreffende dit onderwerp. Van anatomie tot de juiste voeding. Op DutchBodybuilding.com - Fitness & Bodybuilding artikels - krachttraining, supplementen, afvallen, dieet vond ik alle informatie die nodig was om veilig aan de slag te gaan.
Ik heb dus ook al een bepaalde voorkennis over deze man, Greg Valentino. Ik heb de reclame gezien over deze reportage en ik vind dat u als televisiezender niet objectief blijft. U schildert bodybuilding af als iets slecht. Valentino is zeker geen goed voorbeeld van bodybuilding en wordt door vele leden van de reeds vermelde site en forum als het ware afgewezen. Deze man heeft niet zo'n lichaam vanwege anabole steroïden maar vanwege synthol. Meer info over deze olie vind je via google of wikipedia. Dit wordt ingespoten in of onder het spierweefsel en zwelt dan op.
De doorsnee bodybuilder keurt dit echter af. Het is een verminken van het lichaam en niet een opbouwen (to build < bodybuilding).
AAS of anabole steroïden worden echter niet altijd afgekeurd door bodybuilders. Mensen die dit willen gebruiken moeten in goede fysische en geestelijke gezondheid zijn, hebben een goed eetschema (of dieet) en trainen regelmatig (niet 24/7 zoals de meesten denken, spieren hebben rust nodig, top bodybuilders hebben soms genoeg aan 2-3 trainingen per week van 1 uur)
Mensen die dus anabole steroïden gebruiken moeten nog steeds hard trainen. (no pain, no gain). Mensen die naturel blijven, zoals ik, hebben doorgaans wel respect voor hun beslissing. Niet dat ik het aanmoedig.
Ik zal afronden voor mijn tekst te warrig wordt...
Ik hoop dat de redactie van Telefacts gewoon wat beter research doet naar een onderwerp en wat objectiever blijft. Hopelijk wordt mijn mening en die van honderden en duizenden anderen niet straal genegeerd door u en laat u aan het eind van de uitzending weten dat Greg Valentino niet dezelfde visie heeft als de doorsnee bodybuilder en dat zo goed als niemand hem steunt in zijn synthol gebruik.
Wij zijn sportmensen zoals alle andere sporters.
Een tegenreactie kan steeds verstuurd worden naar mijn email-adres.
Mvg,
Michiel Debuck
Brugge, 08/07/07

Ik heb een tekstje geschreven, sommige dingen heb ik mss wat overdreven.
Zeg maar wat jullie er van vinden![]()
waarom nemen ze valentino? Omdat dat sensatie meebrengt.
Moesten ze nu bv jay cutler laten spreken over zijn strenge dieet, het afzien in de gym, het feit dat heel je leven draait om eten-trainen-slapen, dan zouden er niet veel mensen kijken.
Maar het feit dat er een halve zot staat te praten over naalden, infecties, ho maar dat is pas interresant.

kvind ni slecht, maar 2 a 3 keer trainen in de week is te weinig ze.
Hangt er toch vanaf welk schema je volgt.
Bij een HIT training:
Doe minder naarmate je sterker wordt.
Dit lijkt een vreemde regel, maar het is logisch als je het nader bekijkt.
Als je sterker wordt zal je lichaam meer inspanning kunnen leveren. Je herstelvermogen kan dat echter niet bijbenen. Je hebt dus meer rust nodig om volledig te herstellen van je workouts
Het aantal trainingen zal je aan moeten passen:
Beginner: 3 maal per week (hele lichaam)
Gevorderd: 2 maal per vijf tot zeven dagen (hele lichaam)
Ervaren: 1 maal per vijf tot zeven dagen (hele lichaam)
Iedereen reageert anders, dus je moet hier zelf de gulden middenweg vinden.
bron: HIT In Een Notendop

een reportage over bodybuilding met Greg Valentino als hoofdpunt, pure lastercampagne weer. De aankondiging alleen al sprak al boekdelen; "armen ontploffen door steroiden"![]()

Ik heb een tekstje geschreven, sommige dingen heb ik mss wat overdreven.
Zeg maar wat jullie er van vinden![]()