Fitness Seller

Telefacts, sterkste meisje ter wereld

bikerbabe

Ripped Bodybuilder
10 media-items
Waardering
39
Telefacts site
Vanavond in TELEFACTS
The Strongest Girl in the World

"Als baby kroop ik rond met gewichtjes aan mijn armen. Ik heb het dus aan mijn ouders te danken dat ik nu zo sterk ben." Varya Akulova (Oekraïne) is het sterkste meisje ter wereld. Telefacts Zomer volgt haar tijdens de selectieproeven voor de Olympische spelen.

Op haar vijfde kan Varya al 150 kilo heffen. Vandaag is ze 14 en wil ze aan de wereld tonen hoe sterk ze is. "Ik wil meedingen op de Olympische Spelen maar daarvoor moet ik me eerst kwalificeren." Varya is geboren in een circusfamilie en treedt al haar hele leven op, samen met haar ouders. Voor de circusact is het gezin volledig afhankelijk van Varya. Ze draagt haar ouders, twee kinderen, plus nog wat extra gewicht op haar schouders. In totaal : 279 kilo. Haar vader, Yuriy, is haar coach. En hij is hard voor zijn dochter :"Elke dag trainen we. Minimum 7 uur in totaal. Soms voelt ze 's avonds haar armen en benen niet meer maar ze moet hard worden. Dat is de weg naar de top."

Genetici zijn er ondertussen van overtuigd dat er een gen bestaat dat er voor zorgt dat bepaald families zeer sterk zijn. Maar artsen volgen het gezin Akulova met argusogen. Zij vrezen dat het meisje presteert boven haar natuurlijk krachten :"Dat kind leeft als een robot. Ze staat op om 4 uur 's morgens, traint, gaat naar school, na school traint ze opnieuw tot 23 uur. Ze slaapt maar zo'n 3 uur per dag. Dat is niet goed." Na lang aandringen laat haar vader toe dat Varya een medische check-up krijgt. Daaruit blijkt dat er geen aanwijzingen zijn dat ze over haar krachten gaat of dat ze haar skelet en spieren overbelast.

Varya is nog maar enkele dagen oud als ze begint te trainen. Yuriy stoomt haar klaar voor datgene wat hij zelf nooit kon worden: kampioen. Als kind groeide hij op in Siberië. Hij moest als dienstplichtige naar het Rode Leger in de Sovjetunie en die training maakte hem onmenselijk hard. "Ik was psychologisch gebroken toen ik uit het leger kwam. Ik ben er wel geobsedeerd geraakt door gewichtheffen en fitness. " Om de opvolging in het circus te garanderen is de vader van Varya ook bezig met het trainen van zijn jongste dochter, 6 maanden oud. "We hanteren oude methoden. Tijdens het kruipen en het spelen binden we kleine gewichtjes aan haar ledematen. Haar spieren groeien op die manier zonder dat ze er zelf last van heeft."

Yuriy gelooft alvast dat zijn dochter voorbestemd is om de sterkste vrouw ter wereld te worden. Zij is zijn experiment, zo zegt hij zelf : "Ik speelde al lang met de idee om een sterk kind op de wereld te zetten, dat ik dan kon kneden naar mijn hand. Maar kinderen maak je met 2 dus heb ik mezelf eerst een sterke vrouw uitgekozen. Ik geef toe dat ik op die basis mijn vrouw koos." De moeder van Varya zit zelf elke dag in de gym. Heel haar zwangerschap door is ze blijven boksen, tot op de dag van de bevalling. "Ik wist dat ik op die manier een sterke baby op de wereld zou zetten. Het was me de inspanning meer dan waard. Nu plukken we er de vruchten van."

Als Varya doorbreekt, zal zij het zijn die haar ouders en de rest van de familie uit de armoede kan halen

Vaag kind, kan niet eens normaal benchen:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Trieste familie.

Leuk als de enige reden waarom je verwekt bent is om geld in het laatje te brengen als freak...

Ouders sporen niet!!! Door blijven boksen tijdens de gehele zwangerschap, omdat je zo een sterk kind op de wereld zou zetten:(.

De ouders van little hercules komen ook uit de Oekraine, stoppen ze daar iets in eten waar je IQ van gaat dalen ofzo???

Ouders sporen niet!!! Door blijven boksen tijdens de gehele zwangerschap, omdat je zo een sterk kind op de wereld zou zetten:(.

De ouders van little hercules komen ook uit de Oekraine, stoppen ze daar iets in eten waar je IQ van gaat dalen ofzo???

Of ze stoppen er iets in waar je heel sterk van wordt ;)

lol ja je zou het wel denken :D

iig : weired girl

is die uitzending vanavond ?

rare famillie hoor

ik geef mijnen kleinen (als ik da ooit ga hebben hehe) op zijn 5de een powerrack cadeau :D

ik geef mijnen kleinen (als ik da ooit ga hebben hehe) op zijn 5de een powerrack cadeau :D

want?

tegen die tijd ben jij te oud om de stang nog op te tillen ? ;)

j/k

ik moet gelijk denken aan die koters van ries.. de bijdehande mond man zijn vrouw en de power van ries :roflol: monster kinderen

Wie weet zijn de gewichten gewoon van plastic met het opschrift '20kg'?

• Topic Starter Topic Starter
ja ik vind ze er ook niet echt gespierd ofzo uitzien...
t gaat beginnen, ben benieuwd!

goeie reportage, wel tamelijk extreem.

langs de ene kant keek ik met veel bewondering toe en langs de andere kant met enig afgrijnzen omwille van de opvoeding.
die vader jaagt gewoon zijn eigen droom achterna en draagt dit over op z'n kinderen.
er rest hen weinig keus om voor iets anders te kiezen in het leven en da's wel te betreuren. het zit er gewoon ingebakken.
wel enorm respect voor wat het meisje presteert, chapeau.
hopelijk krijgen we er in de toekomst nog wat van te horen.

en 't was nog een mooi kind ook, maar dit geheel terzijde :p

Ja dat komt vaak voor in arme landen. Daar proberen de ouders hun kinderen met zoveel mogelijk discipline hun talenten te laten benutten. Bijv in china waar de kinderen 12 uur per dag moeten pingpongen of heel de dag moeten leren. Dat is zwaar maar zo word je tenminste nog iets in je leven. Terwijl die vmbo-kids in NL maar buiten zitten te hangen en hun ''jonko'' zitten te smoken doen zij hun best om iets voor hun familie te kunnen betekenen in de toekomst.

Wa die ouders doen vind ik niet echt kunnen. Al zal ik men kinderen ook wel aanporren om een krachtsport te doen :p
Maar dit is echt overdreven, of de dokters nu zeggen dat ze gezond is of niet.

haar kontje in da roze broekje:lick:
respect voor da meisje, ok haar vader overdreef mss maar ze deed haar sport graag. en ze had er ook geen klachten aan over gehouden

vond ze ook heel mooi gebouwd.
ik ga straks eens zoeken naar haar site,
wil wel af en toe eens kijken welke vorderingen dat poppetje maakt ;)

en of ze de olympische spelen haalt...

ik had ook wel de indruk dat bb en krachttraining ginds veel meer leeft dan hier.
en zo'n competitie van meisjes had ik ook niet zo direct verwacht.

vond ze ook heel mooi gebouwd.
ik ga straks eens zoeken naar haar site,
wil wel af en toe eens kijken welke vorderingen dat poppetje maakt ;)

en of ze de olympische spelen haalt...

ik had ook wel de indruk dat bb en krachttraining ginds veel meer leeft dan hier.
en zo'n competitie van meisjes had ik ook niet zo direct verwacht.

als je de site vind, post het dan even, werd wel geil ervan;)

Terug
Naar boven