thx . en ja ik heb dat advies gister ook gekregen.
in de sportschool.
maar kan ik niet bv het weekend rust nemen ?
Ik zou, als ik jou was, gewoon 3xp/w rippetoe gaan doen ofzo. Gewoon zware oefeningen progressief laden. Kom je een heel eind mee.
Lees het net van je blessure, dat kan wel een hoop roet in het eten gooien. Probeer in elk geval een aantal van de volgende oefeningen in je schema te verwerken, 3xp/w FullBody zou ideaal voor jou zijn:
Dips, Chins, Bench, Bent over row, Squats, Deadlifts, Military Press. Met deze oefeningen alleen al kun je een hoop bereiken, zou me nog niet te druk maken over isolatie voor je abzzzz en bicepzenz.
Over: '
stel ik ga clean bulken denk je dat ik rond JUNI dan toch flink wat heb. weet je wel (( wil graag normaal kunne rond lope op het strand ))'
Klinkt heel bot wat er nu volgt, maar onafhankelijk van of je nu cut of cleanbulkt zul je er deze zomer niet fantastisch bijlopen op het strand, je begint net.
Stel je cut; als je het geluk hebt dat t de eerste keer vlot gaat, en je nergens klem komt te zitten dan zul je er op het strand bijlopen als een ecto. Or worse, als het fout gaat, een skinny-fat ecto. Vinden meiden evenmin mooi als iemand die wat steviger is.
Als je nu cleanbulkt met een goed trainings en voedingsschema; Je spieren krijgen beter vorm en zullen ook vrij snel al wat harder en groter zijn. Alleen zul je, in alle eerlijkheid, nog steeds wel wat steviger rondlopen op het strand.
Ik weet zeker wat ik zou kiezen, de cleanbulk zal je een mooier en goedgevoed uitziend lichaam geven op de korte termijn en zal je al helemaaal helpen in the long run. Als jij het voor elkaar krijgt om tussen nu en Juni 5-10kg spiermassa te pakken, dit is niet onrealistisch gezien je stats, dan zal jouw vetpercentage ook wat gedaald zijn en zul je er beter bijlopen dan met een cut.
Zou me niet teveel fixxeren op het cutten en gewoon goed gaan cleanbulken, je zult verbaasd zijn wat er fysiek allemaal veranderd wanneer je een pak spieren op je frame plakt. Meer massa maakt cutten trouwens ook makkelijker.
Flinke lap tekst, hoop dat je er wat aan hebt