AndroidHealthClinic

Terreur door Marokkaanse jongeren bij me om de hoek. Update: Noodbevel lag klaar

Als je daarmee bedoelt of ik geloof dat het (deels) aan de bevolkingsgroep en haar cultuur etc. ligt, dan ja. Ik heb pas een uitgebreide discussie hierover gehad en allemaal cijfers van het CBS erbij opgezocht, en daaruit bleek onder andere dat het percentage Marokkaanse (hiermee bedoel ik mensen waarvan minstens één ouder in Marokko geboren is) gedetineerden ten opzichte van het totaal Marokkanen ongeveer 4,5x hoger is dan bij autochtone Nederlanders (mensen waarvan beide ouders in Nederland geboren zijn). Het percentage gedetineerden onder de Marokkaanse bevolking in Nederland ligt bijvoorbeeld ook ongeveer twee keer zo hoog als onder de Turkse.

Dus ja, ik denk zeker dat het te maken kan hebben met de bevolkingsgroep en haar cultuur zelf, en dat het niet de schuld van de rest van de mensen is.

http://statline.cbs.nl/StatWeb/publ...-4,137,237&D6=l&HDR=G5,T,G3,G2,G4&STB=G1&VW=T

http://statline.cbs.nl/StatWeb/publ...D3=0&D4=0&D5=10-14&HDR=T&STB=G1,G2,G3,G4&VW=T

Zijn trouwens de cijfers die ik hierbij gebruikte, mocht je daarin geïnteresseerd zijn.

Edit: Ik heb nu een manier gevonden om ook het totaal aantal gedetineerden weer te geven. http://statline.cbs.nl/StatWeb/publ...D3=0&D4=0&D5=10-14&HDR=T&STB=G1,G2,G3,G4&VW=T

Even een kleine breakdown:

Aantal Marokkanen in penitentiaire inrichtingen: 5,8% van het totaal
Aantal Marokkanen in Nederland: 2,2% van het totaal

Aantal Turken in penitentiaire inrichtingen: 3,5% van het totaal
Aantal Turken in Nederland: 2,4% van het totaal

Aantal Nederlanders in penitentiaire inrichtingen: 46,3% van het totaal
Aantal Nederlanders in Nederland: 78,9% van het totaal

Of ze slecht zijn? Geen idee.

Het enige wat hen boeit is wijs doen voor vrienden.
Dat soort uitschot van onze bevolking mag zoals anderen zeiden met een enkeltje naar het buitenland of de oven van mijn part. Het is was al niks, is niks en zal nooit wat worden.

Uitzonderingen daargelaten die wel werken, de taal kennen en gewoon als een normaal mens leven.
Ik heb het hier puur over die idioten die het tof vinden om te protesteren als iemand van hun eigen "ras" is doodgeschoten door eigen toedoen, de mensen die het vertikken om te werken of mensen die het anderen gewoon zuur willen maken om tof te doen.

maar wat mij boos maakt is van die tokkies die dan gaan roepen, minder, minder minder!

1. het is helemaal geen mogelijk dat we de Marokanen uitzetten.
dus we zitten hier nu mee en zullen er het beste van maken. Hadden we zelf in de jaren 60 en 70 maar wat oplettender moeten zijn (het is dus onze EIGEN schuld). Je kan die gastjes ook niet de schuld van de oorzaak van een probleem geven waar zij niet eens geboren waren.
Ja, marokanen zorgen voor veel overlast en criminaliteit, maar dat is niet omdat ze in Maroko crimineel DNA hebben. Het probleem is dat marokanen niet goed aan de Nederlandse samen leving mee doen (deels is dat hun eigen fout maar deels ook de schuld van de autochtonen).

wat we dus moeten doen, is zorgen die gasten het rechte pad op te krijgen. En eerder toenadering zoeken dan als mong*len: minder, minder, minder te schreeuwen.

Minder, minder, minder!

Kunnen we komen helpen ?

maar wat mij boos maakt is van die tokkies die dan gaan roepen, minder, minder minder!

1. het is helemaal geen mogelijk dat we de Marokanen uitzetten.
dus we zitten hier nu mee en zullen er het beste van maken. Hadden we zelf in de jaren 60 en 70 maar wat oplettender moeten zijn (het is dus onze EIGEN schuld). Je kan die gastjes ook niet de schuld van de oorzaak van een probleem geven waar zij niet eens geboren waren.
Ja, marokanen zorgen voor veel overlast en criminaliteit, maar dat is niet omdat ze in Maroko crimineel DNA hebben. Het probleem is dat marokanen niet goed aan de Nederlandse samen leving mee doen (deels is dat hun eigen fout maar deels ook de schuld van de autochtonen).

wat we dus moeten doen, is zorgen die gasten het rechte pad op te krijgen. En eerder toenadering zoeken dan als mong*len: minder, minder, minder te schreeuwen.

In theorie klinkt dat inderdaad als een goed plan.
Het probleem is dat het gros van die lui gewoon niet WIL veranderen en het probleem dus niet zo opgelost kan worden. Daarbij komt dat de straffen in NL je nou niet echt er van weerhoudt om criminele dingen te gaan ondernemen gezien de pakkans ook redelijk laag is.

Ik ben van mening dat het een kwestie van tijd is voordat het echt goed uit de hand loopt, mede door dit soort incidenten.

Het probleem is dat het gros van die lui gewoon niet WIL veranderen en het probleem dus niet zo opgelost kan worden. Daarbij komt dat de straffen in NL je nou niet echt er van weerhoudt om criminele dingen te gaan ondernemen gezien de pakkans ook redelijk laag is.

Ik ben van mening dat het een kwestie van tijd is voordat het echt goed uit de hand loopt, mede door dit soort incidenten.

Haha nooit Nederlanders zijn te p*ssy om er wat tegen te doen :roflol:

Zou wel mooi zijn als er aan battle royale komt tussen die Marokkanen, IJmuidenaars en de ME.

klopt mijn mening is mischien wat idealistisch.

maar aan die tokkies die minder, minder, minder schreeuwen heb je nog minder.

Haha nooit Nederlanders zijn te p*ssy om er wat tegen te doen :roflol:

Deels mee eens ja, zijn te veel mensen die te veel pikken en ook niks durven.
Zijn daarentegen ook zat mensen die het echt zat zijn/worden en wel dingen gaan ondernemen.

Deels mee eens ja, zijn te veel mensen die te veel pikken en ook niks durven.
Zijn daarentegen ook zat mensen die het echt zat zijn/worden en wel dingen gaan ondernemen.

nee man kom op denk je nou echt dat mensen elkaar massaal gaan aanvallen en afmaken ofzo ???

OOk Em kan ook gewoon op negeer..
Tja had ook niks anders verwacht ..

nee man kom op denk je nou echt dat mensen elkaar massaal gaan aanvallen en afmaken ofzo ???

Afmaken is dan ook weer een groot woord..
Het klinkt wat overdreven misschien, maar het zou me srs niks verbazen als een nieuwe generatie over een aantal jaar een soort kkk komt omdat de bevolking het gewoon zat is.

Dan heb ik het niet over gewaden en dat soort rare shit, maar dat soort bewegingen.

have no fear aron is here

Is er nog wat geknokt intussen?

Het probleem is dat het gros van die lui gewoon niet WIL veranderen en het probleem dus niet zo opgelost kan worden. .

Niet wil of is het niet de kans krijgt? (of een combi daarvan).

Ik ken veel jongens van die hood die dolgraag werk zoeken, maar gewoon niet worden aangenomen. Dat soort boys die gaan dan hangen en veroorzaken overlast. Zelf vinden ze dat de maatschappij hen in de steek heeft gelaten en dat zorgt voor nog meer verdeeldheid. Zo zitten ze dus in een neerwaartse spiraal, waaruit het heel moeilijk is om eruit te komen.

Terug
Naar boven