tabon di mek
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dan kunnen wij het ook lezen
De berbers zijn een krijgersvolk, bekend met hun heldhaftige daden.
Als de berbers er niet waren, dan was Marokko nog steeds een kolonie van Spanje en Frankrijk.
De koning van Marokko (een Arabier) vertrouwde ze niet en was bang dat ze de macht zouden overnemen. Hierdoor liet hij een hoop berbers mannen 'verdwijnen'. Dit zijn veel berbers niet vergeten. De nieuwe koning van Marokko heeft dit voor een groot gedeelte weten te compenseren, door bijvoorbeeld te investeren in de berbers streken. Door de verwaarlozing van de gebieden waar de berbers wonen, en met name het rif gebergte, waren de berbers vrij primitief en hadden ze tot voor kort geen stromend water en elektriciteit. Hierdoor waren zij ook de eerste die naar Nederland gingen om te werken.
De berbers waren altijd al onderdrukt door de Arabieren, dit heeft ertoe geleidt dat de berbers zich gingen afzetten tegen de maatschappij en zich buitengesloten voelen. Iets wat nu door de jongere generatie ook in Nederland wordt gedeeld.
een stuk geschiedenis: Vergeet niet dat tijdens de tweede wereld oorlog veel berbers onder de Franse vlag vochten en hebben samen met de geallieerde, onder andere ook Nederland bevrijd.

Kun je a.u.b in het Nederlands/Engels praten?Dan kunnen wij het ook lezen
![]()
Wel zo handig op een Nederlands forum.
Komt in orde.Kan je een topic aanmaken waarin je ons de eckte straattaal leert?
dat wat hij zei is een veelgebruikt marokkaans scheldwoordKun je a.u.b in het Nederlands/Engels praten?Dan kunnen wij het ook lezen
![]()
Wel zo handig op een Nederlands forum.

nee, zelf ben ik een berber en geboren in de bergen (srs), maar voor mij maakt het geen reet uit wie of wat je bent. Mijn beste vriend is een Tunees (Arabier).Goed verhaal!
Ik kan uit jouw manier van schrijven herleiden dat jij een Arabier bent.
Am I right?
vergeleken met hen, zijn wij net lamme schapen 
kun je a.u.b in het nederlands/engels praten?dan kunnen wij het ook lezen
![]()
nee, zelf ben ik een berber en geboren in de bergen (srs), maar voor mij maakt het geen reet uit wie of wat je bent. Mijn beste vriend is een Tunees (Arabier).
Wisten jullie trouwens dat de Algerijnen voor de Marokkanen het zelfde zijn als de Marokkanen voor de Nederlanders? wij Marokkanen vinden de Algerijnen slecht en oneervolle criminelenvergeleken met hen, zijn wij net lamme schapen
Een neppe berber wel te verstaan...

Jaja jij kan ook bergen verzetten zeker met petje zo over ogen.
Maar oke, dan heb ik het fout haha.
Weet niet of het zo is, maar wat ik heb ervaren is dat berbers zich non stop willen bewijzen tegenover anderen en dat arabieren over het algemeen wat rustiger zijn.
Algerijnen zijn toch Arabierenin frankrijk zijn het eerder algerijnen dan arabieren die gasten die daar met ak's schieten zijn volgens mij algerijns, ik heb een keer zo een vette docu gezien over frankrijk dat was serieus niet mis, er worden tegenwoordig ook elke week mensen geliquideerd in marseille.

Dat kan, alhoewel dat denk ik per persoon verschilt.
In Frankrijk zijn het juist de Arabieren die rellen enzo.

jawel, die woont bij mij om de hoek. slechte rapperGeloof je gelijk, zou niet weten hoe het ergens anders is.
Maar zeg, je reageerde niet op mijn zinnetje.. Ken je Skiezo niet?![]()
dat wat hij zei is een veelgebruikt marokkaans scheldwoord![]()
Veel anders komt er niet uit die mondjes 

jawel, die woont bij mij om de hoek. slechte rapper![]()
(zag je zin niet)
ik draag nooit een pet, alleen op vakantie als de zon moordend is.Haha echt? Rijdt hij niet telkens met de 180'er tegen een paal ofzo? Je ziet zo weinig met je pet voor je ogen.