XXL Nutrition

Aankondiging Testen whey-samples van Bodyenfitshop & XXL nutrition.

Peiling Peiling Onderzoeksmethode

• Totaal stemmers
    107
Zou je bij xxl niet de whey delicious testen? Dat is wel de meest verkochte whey daar..

Ik zie dat skinnie een ongeopende zak Perfect Whey van XXL heeft (aardbei), heb toevallig ook een nieuwe pot Whey Perfection van B&F (aardbei), dus dat kunnen we eventueel naar jou opsturen.
Lijkt me ook handiger om geen losse samples te testen, maar een 50g uit een goed geschudde pot.
Ik zou trouwens ook voor zo een uitgebreid mogelijke test gaan, zodra jij weet hoeveel dat gaat kosten en/of ze het wel doen, dan kan er geld verzameld worden, denk niet dat paar 100 euro op DBB verzamelen waarbij iedereen baat heeft een probleem zal zijn.

unknown heb jij ervaring met hoe je dit wetenschappelijk gezien wel helemaal waterdicht krijgt. Niet dat er achteraf makkelijk beweert wordt dat jij aan een bepaalde voorwaarde niet voldaan hebt en hier rare resultaten door komen ?

unknown heb jij ervaring met hoe je dit wetenschappelijk gezien wel helemaal waterdicht krijgt. Niet dat er achteraf makkelijk beweert wordt dat jij aan een bepaalde voorwaarde niet voldaan hebt en hier rare resultaten door komen ?

Ach ze zullen sowieso wel gelijk gaan roepen 'slechte batch' 'ligt aan leverancier' bla bla..

Ik ben van plan van beide alle boardsponsoren een concentraat te testen.

Bij Body en fitshop zal dit gaan om de blend: Whey perfection en bij XXL nutrition zal Perfect Whey getest worden. Dit gebeurt vooral omdat daarvoor de meeste animo voor is.

kan je toch beter de isolaat nemen imo ,niet?

die is zuiverder en minder toegevoegde suikers enzo...

ik bedoel,de iso moet het puurste zijn dus vind ik die toch het beste om te testen. Daar kan namelijk het verschil dat er in moet zitten ,hoger liggen dan bij een gewone whey ...

Ach ze zullen sowieso wel gelijk gaan roepen 'slechte batch' 'ligt aan leverancier' bla bla..

de bedoeling van dit onderzoek is niet om kritiek te geven op de boardsponsers. het gaat remi er meer om gewoon te zien hoeveel gram eiwit er nu werkelijk in zit en of dat klopt met wat er op de verpakking staat.

als de echte reden zou zijn om slechte reclame te maken dan mag hij wel stoppen imo.

en over die taurine:
als dat erin zit, moet dat duidelijk vermeld worden op de verpakking. waarom denk je dat 'bevat taurine' in het groot op al die energiedrankjes staat. die andere stof weet ik niet of die zo 'schadelijk' is.

Goed initiatief!

• Topic Starter Topic Starter
Ik zie dat skinnie een ongeopende zak Perfect Whey van XXL heeft (aardbei), heb toevallig ook een nieuwe pot Whey Perfection van B&F (aardbei), dus dat kunnen we eventueel naar jou opsturen.
Lijkt me ook handiger om geen losse samples te testen, maar een 50g uit een goed geschudde pot.
Ik zou trouwens ook voor zo een uitgebreid mogelijke test gaan, zodra jij weet hoeveel dat gaat kosten en/of ze het wel doen, dan kan er geld verzameld worden, denk niet dat paar 100 euro op DBB verzamelen waarbij iedereen baat heeft een probleem zal zijn.

Ben nu in de gym..
Stuur je zo een pm..

Interessant initiatief, maar het slaat zijn doel een beetje voorbij.

Op de eerste plaats zijn de prijzen voor een Kjeldahl analyse erg hoog. Eventueel kan ik je via PM een gecertificeerd lab in het Verenigd Koninkrijk aanraden die dezelfde analyse voor twee tientjes doet.

Ook de gedetailleerde analyse is helemaal niet zo gedetailleerd als voorgesteld. De eiwitanalyse bestaat nog steeds uit Kjeldahl of Dumas en kan dus niet differentieren tussen valide eiwit of aanlegging met aminozuren. Zelfs als een eiwitproduct dus goed uit de test komt zegt dit helemaal niets. Daarom dien je eigenlijk een aminozuuranalyse middels HPLC aan te vragen. Ook daarvoor kan ik je het bovengenoemde lab aanraden.

---------- Toegevoegd om 20:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:52 ----------

Nog een opmerking.

Je neemt een gigantisch juridisch risico door de in de openingspost omschreven werkwijze te hanteren. Gewoon een sample uit je pot nemen en naar het lab opsturen is namelijk geen correcte chain of custody en kan ervoor zorgen dat je juridisch vervolgd wordt na het openbaren van de testuitslagen. Als een producent namelijk negatief uit de test zou komen zal die er alles aan doen om -terecht of niet- verwarring te zaaien m.b.t. de betrouwbaarheid van de testuitslagen.

De correcte werkwijze is als volgt; je spreekt met het lab af dat je direct een pot laat opsturen van XXL of B&F naar het laboratorium, waarna zij die openen en de analyse uitvoeren. Probleem is dat je dan waarschijnlijk geen buitenlands lab kunt inschakelen en een pseudoniem moet opgeven als geadresseerde. XXL of B&F zou in theorie natuurlijk zeer gemakkelijk een clean product kunnen opsturen als de geadresseerde te naam staat als ''Analytisch Labo X BV''.

Kan me niet voorstellen dat BnF of XXL de OP juridisch gaat vervolgen. Iedereen in Nederland staat het vrij zo'n test uit te voeren en die resultaten daarvan openbaar te maken.

En als unknown daar bang voor is wil ik het 'risico' wel nemen

Tanx voor de info... Dat het niet de juiste werkwijze was begreep ik idd en ook dat de methofe zoals in de Op omschreven niet helemaal correct is, daarom is er inmiddels ook gekozen voor een andere methode.

Ik neem zodra ik thuis ben even contact met je op indien je dat op prijs stelt.

Kan me niet voorstellen dat BnF of XXL de OP juridisch gaat vervolgen. Iedereen in Nederland staat het vrij zo'n test uit te voeren en die resultaten daarvan openbaar te maken.

Onderschat de impact van een negatief testresultaat niet. Dit zal zeer waarschijnlijk resulteren in een omzetdelving van tienduizenden euro's of meer. Moet je je eens voorstellen wat gebeurt met de reputatie van één van de twee bedrijven als op het grootste Nederlandse bodybuilding forum uitkomt dat ze de consument keihard beduvelen. De reputatieschade en de daaruit volgende omzetdelving zal gigantisch zijn.

En waarom zou een bedrijf dat dus al jaren de consument beduveld ervoor terugdeinzen om de persoon verantwoordelijk voor deze onthulling juridisch te vervolgen? Ze hebben op dat moment niets meer te verliezen en alles te winnen door verwarring te zaaien.

Maar goed, als iemand zich geroepen voelt om voor een paar tientjes besparing de held uit te hangen: be my guest :D

Als bf en xxl zo tekeer zullen gaan staat er dan niets op met een aantal man als getuige naar de zaken tegaan 1 pot op te halen en dan direct door naar de lab mocht t in nl zijn.eventueel met een vertegenwoordiger van de supp leveranciers. Hiewel ik t sterk betwijfel dat dit zal gebeuren. En ik denk ook niet dat bf en xxl t zover willen laten komen. Als t zo is zullen ze miss willen bewijzen dat onze test fout is en zelf een opembare test willen laten zien....

Tanx voor de info... Dat het niet de juiste werkwijze was begreep ik idd en ook dat de methofe zoals in de Op omschreven niet helemaal correct is, daarom is er inmiddels ook gekozen voor een andere methode.

Ik neem zodra ik thuis ben even contact met je op indien je dat op prijs stelt.

Top. Als we een HPLC aminozuuranalyse doen leg ik ook wel een euro of dertig bij. De laatste keer dat ik de prijs navroeg was de prijs zo'n €250 per analyse, dus we zullen een kleine €600 nodig hebben in totaal.

2x€250 voor de analyse en dan nog twee afgesloten potten eiwitten.

Als bf en xxl zo tekeer zullen gaan staat er dan niets op met een aantal man als getuige naar de zaken tegaan 1 pot op te halen en dan direct door naar de lab mocht t in nl zijn.eventueel met een vertegenwoordiger van de supp leveranciers. Hiewel ik t sterk betwijfel dat dit zal gebeuren. En ik denk ook niet dat bf en xxl t zover willen laten komen. Als t zo is zullen ze miss willen bewijzen dat onze test fout is en zelf een opembare test willen laten zien....

Dan laat ts de test toch door iemand anders aanvragen en gaat die ander via een kloontje en ander ip adres de resultaten posten.

Dit is allemaal fking onzin. We wonen gvd in een land waar mensen dood zijn gegaan voor vrijheid. Waar de **** hebben we t over. Met zn alle test laten doem mocht er een boardsponsor het er niet mee eens zijn dan met alle respect overtuig ons maar.

---------- Toegevoegd om 20:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:40 ----------

En geen aanval op jou ovosnovo maar je moet begrijpen waarom er behoefte is om zo een tedt te doen.. Blijkbaar zijn de consumenten niet helemaal zeker van de zaak.

Onderschat de impact van een negatief testresultaat niet. Dit zal zeer waarschijnlijk resulteren in een omzetdelving van tienduizenden euro's of meer. Moet je je eens voorstellen wat gebeurt met de reputatie van één van de twee bedrijven als op het grootste Nederlandse bodybuilding forum uitkomt dat ze de consument keihard beduvelen. De reputatieschade en de daaruit volgende omzetdelving zal gigantisch zijn.

En waarom zou een bedrijf dat dus al jaren de consument beduveld ervoor terugdeinzen om de persoon verantwoordelijk voor deze onthulling juridisch te vervolgen? Ze hebben op dat moment niets meer te verliezen en alles te winnen door verwarring te zaaien.

Maar goed, als iemand zich geroepen voelt om voor een paar tientjes besparing de held uit te hangen: be my guest :D

Asjeblieft zeg, een objectieve test uitvoeren en daarvoor naar de rechter stappen. De rechter zal zeggen: haha, volgende zaak.

Als ze zoiets zouden gaan doen dan zou ik persoonlijk een class action rechtszaak opstartten waarbij iedereen zich aan kan sluiten om een vergoeding te krijgen voor alles waarvoor ze betaald hebben en niet gekregen hebben :roflol:

Het ironische is juist dat de boardsponsors zulke topics niet willen maar als 1 t tegen probeert te houden dan weet iedereen gelijk dat ze wat te verbergen hebben.

Neemt niet weg dat t geen zin heeft om op de voorhand al te gaan speculeren over de resultaten want dat heeft niets met objectiviteit te maken.

---------- Toegevoegd om 20:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:48 ----------

Dan laat ts de test toch door iemand anders aanvragen en gaat die ander via een kloontje en ander ip adres de resultaten posten.

Ik zou zonder problemen de resultaten posten :o

Ten eerste zeer interessant topic!

Heb het ook altijd vreemd gevonden waarom ze geen analyse neer gooien op het forum ???

Het resultaat wordt hier gepost? En als er een bijdrage nodig is, hoor ik het wel! Bekijk het topic wel regelmatig :cool:

Top. Als we een HPLC aminozuuranalyse doen leg ik ook wel een euro of dertig bij. De laatste keer dat ik de prijs navroeg was de prijs zo'n €250 per analyse, dus we zullen een kleine €600 nodig hebben in totaal.

2x€250 voor de analyse en dan nog twee afgesloten potten eiwitten.

Ik acht de kans inderdaad aannemelijk dat er juridische stappen genomen zullen worden. Ik kan me er niet teveel over uitlaten, maar maak me er in ieder geval geen zorgem om.

Ik zie dat HPLC onder chromatografie valt? Dus indien dat correct is, zijn we inderdaad op zoek naar een bedrijf die deze onderzoeksmethode hanteert.

Terug
Naar boven