MuscleMeat

Aankondiging Testen whey-samples van Bodyenfitshop & XXL nutrition.

Peiling Peiling Onderzoeksmethode

• Totaal stemmers
    107
  • Topic Starter Topic Starter
worden trouwens producten niet 'streng' gecontroleerd op wat er op het etiquette staat?

ik vind het onderzoek dat je gaat doen goed he remi, maar je mag imo geen slechte reclame maken met dit soort onderzoeken.
als je een waarde uitkomt die lager ligt dan wat op de verpakking staat mag je die zeker posten, maar er moet ook rekening gehouden worden met het feit dat het geen officieel onderzoek is.

worden trouwens producten niet 'streng' gecontroleerd op wat er op het etiquette staat?

ik vind het onderzoek dat je gaat doen goed he remi, maar je mag imo geen slechte reclame maken met dit soort onderzoeken.
als je een waarde uitkomt die lager ligt dan wat op de verpakking staat mag je die zeker posten, maar er moet ook rekening gehouden worden met het feit dat het geen officieel onderzoek is.

Producten worden idd gecontroleerd, vooral in Europa. Desondanks kan het geen kwaad om als consument de producten te laten controleren, omdat bedrijven nogal kunnen sjoemelen. Kijk maar eens naar de eiwit-waardes, zijn namelijk allemaal gebaseerd op dry-basis waardes (exclusief vocht) en hetgeen wat je in de pot ontvangt is as-is (inclusief vocht). De eiwitwaardes zoals die worden weergegeven op de site zijn altijd 4-6% lager zoals je die in de pot ontvangt en indien je een smaak neemt daalt het weer met 5%. Maar vanwege marketingstrategieën worden altijd de dry-basis waardes weergegeven omdat dat aantrekkelijker oogt voor de klant.
Ook heb ik nooit begrepen waarom bedrijven hun officiële eiwit-analyses niet gewoon online gooien.

Daarnaast kan het ook best zijn dat supplement bedrijven een batch laten testen, maar vervolgens plaatselijk er troep doorheen mengen, je weet het maar nooit dus ter controle laten testen kan nooit kwaad.

---------- Toegevoegd om 12:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:50 ----------

Waarschijnlijk om onnodige discussies te vermijden.

Klopt denk ik ook, snap best dat ze huiverig zijn indien het om dit soort testen gaan.

Maar aan de andere kant verdienen de boardsponsoren (vooral bodyenfitshop en XXL-nutrition) enorm aan de leden van DBB. Een kleine bijdrage doneren zodat dbb-leden eindelijk zwart op wit hebben hoe de kwaliteit van het verkochte eiwit is kan geen kwaad lijkt me, tenzij het uiteraard minder is dan ze aangeven.

Laten we blij zijn dat ze niet doneren, moet juist een objectieve test zijn.

waarom zouden ze meebetalen als ze zelf de uitkomst al weten?

Zij zeggen elke x datze 100% achter hun product staan, waarom zouden ze het dan niet doen, moetje kijken wat een vertrouwen ze daarmee zouden kweken bij de gebruikers.

Ja of ze weten al dat het bunk is kan ook haha

Het word niet minder objectief als ze zelf zouden meebetalen.

Het insinueert wel dat het niet objectief is omdat er dan belangen liggen.

Stel xxl zou alles betalen en b&f blijkt troep te zijn dan kunnen die roepen: ja maar xxl betaalde dus jullie hadden belang bij dat die t goed deden.

Dat soort dingen moet je altijd vermeiden..

Niet teveel afwijken van het doel van het topic mannen.

Zou zonde zijn indien Big-T dit topic sluit vanwege "negativiteit rond de boardsponsoren", het zou namelijk niet het eerste topic zijn die daardoor gesloten wordt.

Dit topic dient alleen zodat er geld verzameld wordt voor het testen en indien de testuitslag bekend is, zal die sowieso online geplaatst worden. Achteraf kan er dan volop gediscussieerd worden indien dat nodig is.

Goed initiatief Remi,

In voor 5 euro

Ik wil wel voor 10 euro mee doen (en eventueel een schepje b&f whey opsturen) mits het een test is uit een emmer.
Ik heb ook het idee dat het poeder uit zo'n proefzakje veel fijner is.

Goed initiatief!

Ik wil even aangeven dat het testen van samples een afwijkend beeld kan geven. Beste bestel je van alle merken een kleine pot (via een anoniem persoon) en laat je die ongeopend en dan die doorsturen naar het lab.
Samples kunnen afwijkingen geven omdat ze meer vocht aantrekken en mss wel afwijken van de inhoud van een pot.

Zorg dat je van alle merken de zelfde smaak hebt ook. Bv Whey isolaat vanille en dan van alle merken hetzelfde product.

Als je het zo doet heb je de beste vergelijking en sluit je kans op fouten uit en heb je een onaangetast product om te testen.

Verder is het belangrijk om te meten via Kjeldahl meetmethoden met een n factor van 6.38. Ik meen dat dit nodig is omdat het om dierlijke eiwitten gaat. Maar en factor van 6.35 geeft afwijkingen. Het lab weet wel waar dit overgaat maar moet je wel altijd aangeven.

We laten met regelmaat onze producten testen dus ik weet al welke waardes ervoor onze proteïnes uitgaan komen ;) en zie het onderzoek met vertrouwen tegemoet.

succes!

Laatst bewerkt:
Mooi van XXL, en ik haal me whey altijd bij bodylab :P maar mocht dit meer vertrouwen geven ga ik sws over. IIG ik ga je sponsoren voor 10tje. Ik heb ook een sachette liggen van bodylab whey proteine van tropical. ik heb ook een nieuwe pot whey isolaat van bodylab banana... zeg maar wat je wilt want ik heb ook een topic geopend hier over in de supp sectie, wordt er nu toch echt nieuwschierig naar. Mijn topic staat er nog miss omdat t niet zo interessant is. hoedan ook, als we gewoon met zn alle doneren, kunnen we meer verschillende testen uit voeren. dus:

10,- Bodylab banana (anders als er geen animo is voor bodylab dan mag je gebruiken voor welke je wilt).

Laatst bewerkt:
Ik wil wel voor 10 euro mee doen (en eventueel een schepje b&f whey opsturen) mits het een test is uit een emmer.
Ik heb ook het idee dat het poeder uit zo'n proefzakje veel fijner is.

Sluit ik mij volledig bij aan. Beste sample opsturen uit de emmer, niet een losse.

Terug
Naar boven