AndroidHealthClinic

Aankondiging Testen whey-samples van Bodyenfitshop & XXL nutrition.

Peiling Peiling Onderzoeksmethode

• Totaal stemmers
    107
  • Topic Starter Topic Starter
Moeten we een x bedrag neerleggen ?

Ja man, gewoon zelf kijken welk bedrag je zou willen neerleggen. Voor het testen is nog 50 euro nodig.

Ik ben alleen nu nog even aan het kijken naar bedrijven die werken met "chromatografie". Omdat de methode zoals die nu in de OP wordt aangeboden makkelijk te omzeilen zou zijn middels het toevoegen van taurine of glycerine. De test zou namelijk geen onderscheid kunnen maken tussen glycerine/taurine en eiwit. Dus in theorie zou een bedrijf 10% gram eiwit in een pot kunnen hebben, een hoop glycerine/taurine toevoegen en uiteindelijk zou uit de test kunnen komen dat de pot 80% eiwit bevat terwijl dit niet komt door het eiwit, maar de manipulatie door middel van glycerine/taurine. Daarnaast kan er discussie ontstaan over de factor die gehanteerd moet worden.

Redelijk moeilijke materie allemaal en omdat hier ook de reputatie van de boardsponsoren op het spel staat wil ik dat alles zo goed mogelijk verloopt en ben ik dus nu aan het kijken naar bedrijven die werken middels chromatografie.

Ter verheldering: de kjeldahl methode meet indirect de hoeveelheid eiwit doordat het een methode is die de hoeveelheid stikstof bepaalt. Eiwitten bestaan uit aminozuren, en aminozuren bevatten een amine groep (bestaande uit stikstof dus, NH2). Dat is hetgeen wat zo'n methode meet. Goedkope stikstof bevattende substanties zoals taurine en glycerine kunnen tot op zekere hoogte worden toegevoegd aan producten om deze test te 'foppen'.

De factor die gehanteerd moet worden slaat erop dat er een conversie moet plaatsvinden. Niet alle aminozuren bestaan voor exact hetzelfde percentage uit die stikstof. Daar moet dus gecorrigeerd voor worden. De factor van 6.38 die Rene aangaf slaat op zuivelproducten (zoals whey), deze hebben een bepaald aminozuurprofiel waar die factor conform mee is. Andere eiwitbronnen (e.g. soja) hebben weer een ander aminozuurprofiel waarnaar de factor dus aangepast dient te worden.

Chromatografie is nauwkeuriger omdat die deeltjes meet. Whey bestaat uit verschillende soorten eiwitten, waarvan ik de vier hoofdcomponenten in een eerdere post aangaf (alfa-LA, beta-LG, BSA en IGG). Deze eiwitten hebben een bepaalde grootte, en chromatografie kan deze onderscheiden. Omdat het daarop gebaseerd is is het ongevoelig voor taurine/glycerine, etc. Het bepaalt dus ook direct of het wel eiwitten afkomstig uit whey zijn.

Is er ook iets dat je niet weet? :eek:

ja en mocht t wat meer kosten dan moet dbb maar iets meer sponsoren.

Als je dan de moeite gaat doen om het te laten checken dan inderdaad het ook meteen goed doen. +1 voor chromatografie.

ja en mocht t wat meer kosten dan moet dbb maar iets meer sponsoren.

In dat geval zal ik mijn eigen bijdrage ook verhogen, heb net contact gehad met een bedrijf die chromatografie hanteert als onderzoeksmethode, alleen die werken helaas alleen samen met bedrijven.

Dus is nog even verder zoeken voor me.

mooi man! niet te gehaast als je goeie kan vinden doe dat maar ben wel erg benieuwd :P

In dat geval zal ik mijn eigen bijdrage ook verhogen, heb net contact gehad met een bedrijf die chromatografie hanteert als onderzoeksmethode, alleen die werken helaas alleen samen met bedrijven.

Dus is nog even verder zoeken voor me.

Ik wil eventueel ook nog wel mijn bijdrage verhogen, mocht het je lukken chromatografie te regelen.

Ik kan deze bepaling misschien wel gewoon op school doen. Ik zal het wel aan me lab docent voorleggen als ik weer op school ben. Misschien dat ie het wel een leuk projectje vindt om aan mee te werken.

Een dergelijke bepaling duurt hooguit een paar uur.

Ik kan deze bepaling misschien wel gewoon op school doen. Ik zal het wel aan me lab docent voorleggen als ik weer op school ben. Misschien dat ie het wel een leuk projectje vindt om aan mee te werken.

Misschien wel beide doen, sterkt het onderzoek alleen maar.

zit wel een 10 a20 percent weiniger overal in , bij die produkten uit die amerikaanse test .
Bij die van "american pure whey 90 percent wtf ???

inb4 bevat 350% protein

Ik wil wel voor 10 euro mee doen (en eventueel een schepje b&f whey opsturen) mits het een test is uit een emmer.
Ik heb ook het idee dat het poeder uit zo'n proefzakje veel fijner is.

misschien kunnen we de medicijnen die ze jimmy gegeven hebben ook wel laten testen

welke whey van BeF ga je testen ? de 100 percent ISO ,isolaat perfection ?

ik doneer ook 10 euro.

ik vind trouwens dat als de board sponsoren achter hun product staan en zeker zijn van de kwaliteit ze zelf ook een bijdrage kunnen leveren. (geen sample want die kunnen ze manipuleren:P)

welke whey van BeF ga je testen ? de 100 percent ISO ,isolaat perfection ?

ik doneer ook 10 euro.

Ik ben van plan van beide alle boardsponsoren een concentraat te testen.

Bij Body en fitshop zal dit gaan om de blend: Whey perfection en bij XXL nutrition zal Perfect Whey getest worden. Dit gebeurt vooral omdat daarvoor de meeste animo voor is.

Terug
Naar boven