XXL Nutrition

Sticky Testosteron Booster: Welke zijn er, werken ze echt en hoe werken ze nu eigenlijk?

Cools, heb je iets te zeggen over het volgende?

Ik heb het idee dat ik heel vast slaap als ik mucuna pruriens voor het slapen neem. Dat komt waarschijnlijk door hogere dopamine levels, wat voor een diepere slaap moet zorgen (geen idee wat het mechanisme is verder hoor). Ik kom hier en daar wat tegen dat het niet per se verstandig is om hogere dopamine levels te hebben tijdens t slapen (snap nog niet goed waarom), maar is dat altijd zo, of alleen als het de balans op een verkeerde manier verstoort (neem aan dat dat bij mij niet zo is gezien de vastere slaap)?

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.042
Cools, heb je iets te zeggen over het volgende?

Ik heb het idee dat ik heel vast slaap als ik mucuna pruriens voor het slapen neem. Dat komt waarschijnlijk door hogere dopamine levels, wat voor een diepere slaap moet zorgen (geen idee wat het mechanisme is verder hoor). Ik kom hier en daar wat tegen dat het niet per se verstandig is om hogere dopamine levels te hebben tijdens t slapen (snap nog niet goed waarom), maar is dat altijd zo, of alleen als het de balans op een verkeerde manier verstoort (neem aan dat dat bij mij niet zo is gezien de vastere slaap)?

Dat is mogelijk en dosisafhankelijk.

Het hangt van de activiteit af op de serotonine en dopamine receptoren. Gezien beiden verschillende receptoren hebben maakt dit ook een verschil of ze slaap of wakker zijn bevorderen.

De dosis is belangrijk hierbij. Een te hoge dosis dopamine of specifieke agonisten op zichzelf in normale dosis bevorderen het wakker zijn.

Serotonine heeft een dempend effect op dopamine en omgekeerd, maar kunnen elkaar ook stimuleren afhankelijk van dosis en receptoren.

GABA is de sleutel hierbij. Dit is een volledige dopamine onderdrukker en dus regulator. Het heeft een stimuleren effect op serotonine dan weer. Serotonine stimuleert melatonine, GH en prolactine. Wat positief voor slaap is. Aan de andere hand is er er een daling van serotonine tijdens slaap en bij diepe slaap vrijwel geen activiteit.

Dopamine is in principe een activator van hersenactiviteit, testosteron en ook GH. Alsook een onderdrukker van cortisol en melatonine. Dus de resultaten van onderzoeken zijn vreemd zou je kunnen zeggen. Maar het gaat allemaal om de juiste balans tussen GABA-serotonine-dopamine, wat weer al de andere hormonen die slaap en wakker zijn benvloeden.

Afhankelijk van je balans tussen deze hormonen kan mucuna pruriens dus een positief effect op slaap hebben bij jou. Maar dit is dus persoonsafhankelijk. Het kan evengoed een stimulerend effect hebben bij anderen. Ook bevat het nog andere stoffen die een positief effect op slaap kunnen hebben.

http://www.sciencedaily.com/releases/2012/06/120619225725.htm

http://www.huffingtonpost.com/2012/...ation-melatonin-norepinephrine_n_1609964.html

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18772053

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10622375

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11983310

Zie ook mijn topic Evenwicht hiervoor (sig).

Laatst bewerkt:
Dus conclusie, als 1 cap mijn slaap bevordert is dit hartstikke prima?

• #2.044
Dus conclusie, als 1 cap mijn slaap bevordert is dit hartstikke prima?

Ja, maar oppassen. Er zitten andere stoffen in mucuna pruriens die een positief effect op slaap kunnen hebben.

Dit kan de negatieve nadelen van dopamine op slaap en herstel verdoezelen. Het kan ook zijn dat het voor een terugkoppeling van GABA zorgt nadat het uitgewerkt is waardoor slaap bevorder wordt. Of door de onderdrukking van serotonine kan GABA weer gestimuleerd worden.

Belangrijkste is dat je ziet naar hoe je wakker wordt. Als dit uitgerust en hersteld is dan is het goed. Indien je negatieve effecten door de dag voelt en bij het wakker worden niet.

http://www.livestrong.com/article/136959-how-does-serotonin-affect-sleep/

Ik word gewoon wakker alsof ik een nacht vast geslapen heb, ben denk ik sowieso relatief snel goed wakker 's ochtends, iig absoluut geen zombie ofzo. Kom vrij makkelijk uit bed. Is hierdoor niet anders. Dus heb het idee dat ik simpelweg vaster slaap, en wat vagere dromen, wss gewoon iets diepere REM slaap ofzo.

• #2.046
Ik word gewoon wakker alsof ik een nacht vast geslapen heb, ben denk ik sowieso relatief snel goed wakker 's ochtends, iig absoluut geen zombie ofzo. Kom vrij makkelijk uit bed. Is hierdoor niet anders. Dus heb het idee dat ik simpelweg vaster slaap, en wat vagere dromen, wss gewoon iets diepere REM slaap ofzo.

Dat kan inderdaad dat de REM slaap bevorderd. Serotonine verlaagt trouwens REM en mogelijkheid tot dromen. Dus dopamine verhoogt in kleine hoeveelheid REM en dromen.

• #2.048
http://www.creanite.com/DaviWB/Pagina84.html

De test-booster wordt aan de hand van bovenvermelde gemaakt. Ook mogelijk via mail eventuele voorkeur(en) te melden. Is wel handwerk op bestelling, dus geen B&F / XXL turbo-leveringen. ;)

• #2.050
  • #2.052
Ja, meeste producten erin staan op eerste 2 pagina's ;)

Cools vanaf welke dosering vit D3 is het noodzakelijk calcium erbij te voegen?

• #2.055
Ik heb een jaar lang contesprep geleefd (zo t/m vr crashdieet en zaterdag schandalig loaden, bf% 5 a 6). Nu had ik wat problemen met vocht (huidige bf% rond de 10 alleen alles is gemeten en alles goed behalve mijn testosteron (hoogte: 5?) wat kan ik voor natuurlijke middelen gebruiken om dit te verhogen (vitamine d slik ik al, ui, knoflook en champignons las ik snel).

• #2.057
Ik heb een jaar lang contesprep geleefd (zo t/m vr crashdieet en zaterdag schandalig loaden, bf% 5 a 6). Nu had ik wat problemen met vocht (huidige bf% rond de 10 alleen alles is gemeten en alles goed behalve mijn testosteron (hoogte: 5?) wat kan ik voor natuurlijke middelen gebruiken om dit te verhogen (vitamine d slik ik al, ui, knoflook en champignons las ik snel).

Moeilijk gezien de oorzaak je laag vet% is en dit zou hoger moeten.

Du anti oestrogenen zijn al niet aan te raden gezien de mogelijke extra belasting voor je gewrichten op laag vet%.

Hier moet ik eens even over nadenken ;)

Moeilijk gezien de oorzaak je laag vet% is en dit zou hoger moeten. Du anti oestrogenen zijn al niet aan te raden gezien de mogelijke extra belasting voor je gewrichten op laag vet%. Hier moet ik eens even over nadenken ;)

Vetpercentage is op dit moment niet erg laag (10/11%) ik ben benieuwd!

• #2.059
Ah ok, dat is goed. Hoeveel vitamine D neem je en welke supplementen nog? Zo kan ik uitsluiten of je iets neemt wat je test misschien verlaagt.

Vitamine D van Body en Fitshop (om de dag) en thuis ook zonnebank (is toch ook vitamine D), daarnaast alleen whey van XXL nutrition, omega tablet, glucosamine (2 per dag) en smart Multi van Bodu en Fitshop.

Kan vetinname er ook invloed op hebben (ik hoorde over verzadigde vetten en mijn vetten komen eigenlijk enkel uit pindakaas en cashewnoten, 1gr per kg)

Terug
Naar boven