XXL Nutrition

Sticky Testosteron Booster: Welke zijn er, werken ze echt en hoe werken ze nu eigenlijk?

Hebben we toen eens berekend in dit topic. 300mg/300mg kan nooit :p 50% zuiverheid bij ps is het max momenteel. Er is toen gemaild met de vraag hoe zuiver dat deze is, 20% was hun antwoord.

http://www.myprotein.com/sports-nutrition/phosphatidyl-serine/10530150.html

Zo te zien hebben ze dat aangepast, maar dan liegen ze. Niet kopen dus.

Ik krijg nu dit:

Thank you for getting in touch about Phosphatidyl Serine.

I can confirm that this contains no other ingredient other than Phosphatidyl Serine which means that 1g = 1g of Phosphatidyl Serine (soy 100%)

If there is anything else that we can do, then please do not hesitate to get in touch and a member of our team will be happy to help.

Kind regards,

Aaron

Heb jij de mailtjes nog om je claim kracht bij te zetten?

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.222
Mail van myproteïn.

The purity is 20%.

Appearance Powder Conforms
Colour Yellow Brown Conforms
Phosphatidylserine & Lysophosphatidylserine - 20.0 % 20.0%
Other Phospholipids & Glycerides - 76.0 % 76.0%
Vitamin C - 2.0 % 2.0%
Silicon Dioxide - 2.0 % 2.0%
Moisture Max 5.0% Conforms

Dit was de mail. Sowieso is momenteel hoger dan 50% niet verkrijgbaar.

Dit was de mail. Sowieso is momenteel hoger dan 50% niet verkrijgbaar.
Ze hebben de beschrijving aangepast. Van "100% Phosphatidyl Serine" naar "Soya Lecithin (contains Phosphatidyl Serine)"

En "Serving Size - 1.5g, per serving 300mg Phosphatidyl Serine" wat dus inderdaad 20% maakt. Jammer dit, zal even bij Bulkpowders vragen hoe het bij hun zit.

• #2.225
Ze hebben de beschrijving aangepast. Van "100% Phosphatidyl Serine" naar "Soya Lecithin (contains Phosphatidyl Serine)"

En "Serving Size - 1.5g, per serving 300mg Phosphatidyl Serine" wat dus inderdaad 20% maakt. Jammer dit, zal even bij Bulkpowders vragen hoe het bij hun zit.

:p Makkelijkste is gewoon capsules waar gewoon opstaat hoeveel fosfatidylserine per capsule erin zit. % zuiverheid maakt dan niet uit zoveel uit.

100% puur is er trouwens niet, hoger dan 50% zou al ontzettend duur zijn.

Is Beta Ecdysterone aan te raden?

Ik heb ooit van maximuscle de all-in-one proteine shake gehad die heette promax -Xtreme

Hier zat naast whey ook 5 creatine en ook Beta-ecdysterone in, verder niet op de samenstelling gelet. Ik weet niet aan WELK bestandsdeel het lag en kan ook placebo geweest zijn maar ik en al mijn trainingsmaten gingen er echt als een trein op. We stompten elkaar echt helemaal lens op de trainingen en waren niet te stoppen. Recovery time was ook verbeterd. Zelfs drive en positieve agressie.

Helaas is dit complete product nu niet meer te krijgen. (Was ook wel echt bijzonder duur). En losse beta-ecdysterone kan ik nergens vinden...
Onlangs mijn eerste kuurtje gedaan 250mg test &bold pw en in elk geval promax -xtreme 2 jaar terug kwam toch wel aan zeker 30 % van 'het' gevoel, en ik verdenk dus Ecdysterone de hoofdzakelijke motor achter dit geweest te zijn. Wellicht heb ik het me allemaal verbeeld maar zou het graag nog eens testen.

• #2.227
beta-ecdysterone is los te vinden ;) Er zijn onderzoeken die positieve resultaten geven, maar soms gooien producenten gewoon anabolen in hun producten :p

beta-ecdysterone is los te vinden ;) Er zijn onderzoeken die positieve resultaten geven, maar soms gooien producenten gewoon anabolen in hun producten :p

Ja dat kan het inderdaad ook zijn geweest bedenk ik me nu.

Ja dat zal een waarschijnlijkere verklaring zijn, daar nu het product ook niet meer te krijgen is.;)

Cools, zijn er studies rond Cordyceps Sinsensis die iets zeggen mbt verhoging van testosteronwaardes?

Hi cools,

Klopt t dat granaatappel extract een clomid achtige werking kan hebben? En hebben we t dan over de 40% extracten die je overal ziet (iherb bijv)? En hoeveel mg pd moet je dan nemen grammen ofso?

Thanks iig!

• #2.231
Cools, zijn er studies rond Cordyceps Sinsensis die iets zeggen mbt verhoging van testosteronwaardes?

Voor de niet oude generatie alvast niet. Betwijfel voor ouderen ook. Het zou bij die groep wel het uithoudingsvermogen verbeteren, maar of dat aan testosteron verhoging ligt betwijfel ik. En bij jongeren werkt dat waarschijnlijk weer niet.

http://www.ergogenics.org/jonge-bodybuilders-hebben-weinig-aan-cordyceps-sinensis.html

http://www.ergogenics.org/ouderen-fitter-door-cordyceps-sinensis.html

Laatst bewerkt:
  • #2.232
Hi cools,

Klopt t dat granaatappel extract een clomid achtige werking kan hebben? En hebben we t dan over de 40% extracten die je overal ziet (iherb bijv)? En hoeveel mg pd moet je dan nemen grammen ofso?

Thanks iig!

Klopt ;)

Ik vermoed dat het een vergelijkbare werking met granaatappel heeft, deze bevat ellaginezuur. En in tegenstelling tot vetzuren zoals CLA en GLA vermoed ik dat deze zuren direct interacteren met de oestrogeenreceptor. Alhoewel beiden ook kan. Er kan een interactie met het aromatase enzym zijn en de receptor.

6. De zuren/Receptor Modulators?

Dierstudie: granaatappelsap verhoogt testosteronspiegel en zaadkwaliteit (Clin Nutr. 2008 Jan 25; [Epub ahead of print].)
http://www.ergogenics.org/voeding67.html

Eh voila. Werking is vergelijkbaar met clomid. Clomid is ook anti-oestrogeen op ER Beta en dose depended een anti-oestrgogeen op ER alpha. In principe beinvloed je eigen oestrogeengehalte de werking op ER alpha ook. Meer oestrogeen betekent een grotere anti-oestrogene werking van clomid en dit is dus ook mogelijk bij ellaginezuur.

Evaluation of estrogenic/antiestrogenic activity of ellagic acid via the estrogen receptor subtypes ERalpha and ERbeta.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16190622

At low concentrations (10(-7) to 10(-9) M), this compound displayed a small but significant estrogenic activity via ERalpha, whereas it was a complete estrogen antagonist via ERbeta.

En ter vergelijking:

Clomiphene citrate elicits estrogen agonistic/antagonistic effects differentially via estrogen receptors alpha and beta.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20379036

CC acts as an estrogen agonist/antagonist via ER alpha in a coexisting estrogen concentration-dependent way whereas it acts as an estrogen antagonist via ER beta whether or not estrogen is present.

• #2.234
Cool! Kon alleen de abstact lezen, hoeveel van dat ellaginezuur zou je nodig hebben dan pd?

Zal strakjes de full tekst eens zoeken als die beschikbaar is. Hoeveelheid is afhankelijk van je doel. En zover ik weet is daar nog geen onderzoek/bepaling van. Als de sterkte vergelijkbaar met clomid zou zijn dan zou dezelfde dosis genomen moeten worden. Dus 25 tot 50mg ellaginezuur per inname/dag.

Zal strakjes de full tekst eens zoeken als die beschikbaar is. Hoeveelheid is afhankelijk van je doel. En zover ik weet is daar nog geen onderzoek/bepaling van. Als de sterkte vergelijkbaar met clomid zou zijn dan zou dezelfde dosis genomen moeten worden. Dus 25 tot 50mg ellaginezuur per inname/dag.

Aah thanks. Mn gevoel zegt dat het niet 1 op 1 is, aangezien in de 40% ellagitannins extracten 500 mg extract zit. Dus dat is 200 MG ellaginezuur. Lijkt me gevaarlijk spul als dat uberhaupt hetzelfde werkt als clomid laat staan zelfde MG zelfde werking. Maar ben benieuwd wat je kan vinden.

http://www.iherb.com/Source-Naturals-Pomegranate-Extract-500-mg-60-Tablets/19208

• #2.236
Aah thanks. Mn gevoel zegt dat het niet 1 op 1 is, aangezien in de 40% ellagitannins extracten 500 mg extract zit. Dus dat is 200 MG ellaginezuur. Lijkt me gevaarlijk spul als dat uberhaupt hetzelfde werkt als clomid laat staan zelfde MG zelfde werking. Maar ben benieuwd wat je kan vinden.

http://www.iherb.com/Source-Naturals-Pomegranate-Extract-500-mg-60-Tablets/19208

Full tekst is niet vrij verkrijgbaar, maar denk dat we daar niet veel wijzer van worden. Dus de juiste dosis vastellen wordt moeilijk voorlopig.

Het is inderdaad niet iets voor in hoge dosis langere tijd te nemen.

Ik heb fosfatidylserine van swanson health besteld. Ze raden aan om 1-3x per dag een capsule te nemen van 100 mg.
Is het echt nodig om de dosis op te splitsen of kun je ook gewoon in een keer nemen?

Wat voor dosis raad je nu aan?

• #2.238
Ik heb fosfatidylserine van swanson health besteld. Ze raden aan om 1-3x per dag een capsule te nemen van 100 mg.
Is het echt nodig om de dosis op te splitsen of kun je ook gewoon in een keer nemen?

Wat voor dosis raad je nu aan?

Ik zou het opsplitsen in 3x/dag 1.

Terug
Naar boven