AndroidHealthClinic

Sticky Testosteron Booster: Welke zijn er, werken ze echt en hoe werken ze nu eigenlijk?

• Topic Starter Topic Starter
Pink magic heb ik al ontleed in dit topic.

Skydirk heeft wel een punt met betrekking tot de financiering van zulke onderzoeken. Het grootste gedeelte is gefinancierd direct of indirect door de supps industrie of de farmaceutische industrie. Resultaten moet je dus heel vaak met een korrel zout nemen en dat doe ik ook bij eigenlijk alle producten en stoffen die ik hier in onderzoeken voorbij zie komen. Vitamine d3 zorgt gewoon voor klachten wanneer deze te laag is en dit is nou net de reden dat ik het gebruik en niet voor echte testosteronverhoging. Als deze verhoging zou komen, is dat mooi meegenomen

Klopt niet. Een groter deel is niet gefinancierd door supps fabrikanten. Kan je trouwens checken bij elk onderzoek.

Er zijn ontzettend veel onafhankelijke onderzoeken. Bv vitamine D onderzoek, wie gaat dat financieren? Is niet echt winstgevend voor supp fabrikanten.

---------- Post toegevoegd Tue 22 Jan 2013 om 13:26 ----------

Zever zo niet man. Voel je je in je gat gebeten omdat ik schrijf dat je maar wat zit te lullen en je zelf nog nooit je bloed hebt laten nemen om te zien of je supp's werken. Ik heb mijn bloed al laten nemen na een tijdje vit D gebruik. Mijn vit D gehalte was prima. De rest was normaal zoals altijd. vit D gezond mede door de testosteronverhoging. Waar heb je dat nu gehaald. Alle voordelen die vit D met zich meebrengt, hebben niets met testosteronverhoging te maken. INu maak je je werkelijk helemaal belachelijk. Ik vraag mij af waarom Jij en Cools zo vervelend worden als er iemand is die regelmatig wat kritiek geeft in jullie topic, want dat is het toch een beetje. Die topic is van iedereen en er mag best wat kritiek komen van mensen die niet zo goedgelovig zijn en al zeker als ze de meeste van die supplementen ook al geprobeerd hebben.

---------- Post toegevoegd Mon 21 Jan 2013 om 11:45 ----------

Wordt ik dan vervelend? Toon me dan eens een post waar je dat in opmerkt.

Ik verdedig alleen mijn standpunten met onderzoek, en jij?

Jij denkt dat vit D gewoon een vitamine is, dat is je probleem. Het is een prohormoon met eigen receptor.

Maar weet je trouwens dat elke vitamine en mineraal effect heeft op je hormonen. Hoe denk jij dat je lichaam werkt? Kan van beiden onderzoeken plaatsen die de effecten aantonen op testosteron.

En je begrijpt ook niet hoe receptoren en enzymen werken. En hoe moleculen ermee kunnen interacteren. Hoe denk je dat clomid en nolva aan een receptor kunnen hechten zonder een werking uit te oefenen? Hoe denk je dat aromasin het aromatase enzym blokkeerd.

Het zijn niet alleen synthetische moleculen die dit kunnen, hangt gewoon van de structuur af. En in planten zitten dus stoffen die op hormonen lijken en ook kunnen interacteren met enzymen. Planten hebben dus ook hormonale stoffen om te groeien.

Laatst bewerkt:
Als je mijn berichten in andere posts had gelezen, dan wist je dat mijn dagelijks vit D gebruik tussen 2000 iu en 5000 iu per dag ligt en dit al ongeveer 2 jaar. Ik heb de resultaten van mijn bloedtest ook gepost. Ze hebben studies genoeg. Dat spreek ik niet tegen. Maar er is een duidelijk verschil tussen theorie en praktijk en veel van die studies zijn geen echte wetenschappelijke studies. Veel van die studies worden zelfs gesponsord door de supplementenindustrie. En hoeveel studies spreken mekaar niet tegen. Ik zal je zelfs meer vertellen. Ik geloofde Cools vroeger ook. Ik heb zelfs nog ooit 2 flesjes testosteronverhogende middelen van hem gekocht die hij zelfs gefabriceerd had. Ik heb eentje gebruikt en een trainingsmaat heeft het tweede flesje gebruikt. Als ik dus sceptisch sta tegenover die studies, is het juist omdat ik de meeste van die middelen die in deze topic besproken worden, ook al gebruikt heb. En ik weet wel degelijk welk gevoel testosteron geeft want ik heb ook al wat geëxperimenteerd met exogene testosterontoevoeging. En zoals je schrijft, verplicht niemand mij om supp's te nemen, maar dat wil niet zeggen dat ik de naïevelingen niet mag waarschuwen. Butch heeft zelfs geen enkel bewijs. Hij heeft nooit zijn bloed laten nemen om te zien of zijn test verhoogd is. Ik vroeger wel. Ik denk dat ik dus wel degelijk bewijs heb. Ik zal mij maar uit deze topic terug trekken en deze over laten aan diegenen die zich meer met supp's dan training bezig houden.

Je probleem is dat jij exogene test gaat vergelijken met test verhoging. Heb het zelf getest en vele andere met positieve effecten.

Jij staat sceptisch tov middelen omdat je niet aan de onderzoeken uit kan. Je vind dat ze elkaar allemaal tegen spreken. Maar dat is omdat onderzoekers soms onvolledige studies maken en resultaten verkeerd interpreteren.

Je moet de resultaten dus zelf interpreteren en studies vergelijken.

En dat veel studies gesponsord worden is bullshit. Kan je trouwens checken dus als je wat opzoek werk doet.

Omdat jij geen resultaat had met vit D en 1 test booster is al de rest onjuist? Vreemde stelling. Er is iemad in dit topic die een constant zeer laag testosteron had en met succes het verhoogd had. Dit aleen met vit D.

Conclusie de reden waarom jij geen studies plaatst en alleen topics basht met theorien uit eigen ervaring is omdat je ze niet begrijpt.

Laatst bewerkt:
Veel verloren tijd/lucht :) Forums.....

Anyways,

Keep up the good work Cools & Co. Het wordt van mijn kant zeker geapprecieerd!

bedankt, gaan we proberen.
Binnenkort naar een endocrinoloog of zo, krijg een door verwijzing.
Welke vitamine D3 staat bij jou het best in het vaan (leverancier):rolleyes:

Omdat jij geen resultaat had met vit D en 1 test booster is al de rest onjuist? Vreemde stelling. Er is iemad in dit topic die een constant zeer laag testosteron had en met succes het verhoogd had. Dit aleen met vit D.

van die persoon wil ik cijfers zien. objectieve resultaten, geen subjectieve. en niet door één test want dat heb ik al uitgelegd waarom.

---------- Post toegevoegd Wed 23 Jan 2013 om 13:37 ----------

bedankt, gaan we proberen.
Binnenkort naar een endocrinoloog of zo, krijg een door verwijzing.
Welke vitamine D3 staat bij jou het best in het vaan (leverancier):rolleyes:

jij zou nu is objectieve info over je verdere resultaten kunnen geven. is zien of je door vit D meer testosteron zal hebben. je endocrinoloog zal je toch af en toe bloed afnemen om je te volgen.

Aangaande vit D, heb ik een tijd geleden ook bloed laten testen en zat in de bovenste 3/4 van de schaal terwijl ik dit niet supplementeer. Zou dus ook niet zomaar dingen gaan gebruiken als je niet weet hoe het met je waardes staat.

Aangaande vit D, heb ik een tijd geleden ook bloed laten testen en zat in de bovenste 3/4 van de schaal terwijl ik dit niet supplementeer. Zou dus ook niet zomaar dingen gaan gebruiken als je niet weet hoe het met je waardes staat.

waarom niet?

er zijn (bijna?) geen risico's, het is goedkoop en eenvoudig

en als je al hoog zit dan zul je alsnog nog wat hoger komen te zitten, toch?
misschien minder effect, maar kan me niet voorstellen dat het totaal niets positiefs uithaalt.

Tsja dat is meer persoonlijk. Ik ben zelf mede door dit topic meer van het zo min mogelijk supplementen nemen en aanvullen wat echt nodig is. In het geval van vit D lijkt het niet echt kwaad te kunnen dus dan kan je het sowieso nemen als je wilt, dat is waar.

En wat is bovenste 3/4 van de schaal? Boven 30μg/l? Boven 30 moet je zeker zitten en tussen 40 a 50 is optimaal.

---------- Post toegevoegd Thu 24 Jan 2013 om 21:13 ----------

van die persoon wil ik cijfers zien. objectieve resultaten, geen subjectieve. en niet door één test want dat heb ik al uitgelegd waarom.

---------- Post toegevoegd Wed 23 Jan 2013 om 13:37 ----------

jij zou nu is objectieve info over je verdere resultaten kunnen geven. is zien of je door vit D meer testosteron zal hebben. je endocrinoloog zal je toch af en toe bloed afnemen om je te volgen.

Zijn toch onderzoeken van. Dus begrijp je probleem niet.

Effect of vitamin D supplementation on testosterone levels in men.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21154195

Compared to baseline values, a significant increase in total testosterone levels (from 10.7 * 3.9 nmol/l to 13.4 * 4.7 nmol/l; p < 0.001), bioactive testosterone (from 5.21 * 1.87 nmol/l to 6.25 * 2.01 nmol/l; p = 0.001), and free testosterone levels (from 0.222 * 0.080 nmol/l to 0.267 * 0.087 nmol/l; p = 0.001) were observed in the vitamin D supplemented group.

Laatst bewerkt:
Vitamine D: (25-OH) 20-100 (69) nmol/l

Geen idee hoeveel dat dan omgerekend zou zijn.

Ah thnx en ik dacht dat ik goed zat, dan toch maar aan de vit d misschien :o

Te veel posts om hele topic door te bladeren. Is er naast vit D3 nog iets wat men zou kunnen suplementeren dat testosteron verhogend/stimulerend werkt?

Te veel posts om hele topic door te bladeren. Is er naast vit D3 nog iets wat men zou kunnen suplementeren dat testosteron verhogend/stimulerend werkt?

Eind deze maand komt er een booster uit van XXL. Denk dat die wel de moeite gaat zijn.

verder heb je Phosphatidylserine. maar dat is niet goedkoop.

Eind deze maand komt er een uit van XXL. Denk dat die wel de moeite gaat zijn.

verder heb je Phosphatidylserine. maar dat is niet goedkoop.
Valt goed mee, je kan deze ook bij xxl kopen in pilvorm, per 3 potjes is het zeker de moeite :)

Heb je pakje gehad Cools (waarvoor dank).

Nu je zei dat dit 50% phosphat is, 800 mg per dag dan gewoon? (400 mg 's morgens en 400 mg 's avonds?)

Kleine edit:

Weegschaal is super (waarvoor ook weer bedankt Cools). Best een smaakloos goedje, wel een gedoe om dat af te meten maar dat komt goed. 1ste dosis binnen. Weet nu niet hoeveel dagen je dit moet nemen vooraleer je iets merkt?

Laatst bewerkt:
  • #1.000
Heb je pakje gehad Cools (waarvoor dank).

Nu je zei dat dit 50% phosphat is, 800 mg per dag dan gewoon? (400 mg 's morgens en 400 mg 's avonds?)

Kleine edit:

Weegschaal is super (waarvoor ook weer bedankt Cools). Best een smaakloos goedje, wel een gedoe om dat af te meten maar dat komt goed. 1ste dosis binnen. Weet nu niet hoeveel dagen je dit moet nemen vooraleer je iets merkt?

Ah dat is goed nieuws ;)

800mg idd in 2 dosissen. Dit ga je na paar dagen al merken.

Terug
Naar boven