MuscleMeat

Sticky Testosteron Booster: Welke zijn er, werken ze echt en hoe werken ze nu eigenlijk?

• Topic Starter Topic Starter
Ok. Door welke hormonen dan precies?
En wat voor effect heeft gaba op mijn testosteron, cortisol, oestrogeen en HGH?
Zal ik dan nog steeds alert en gefocust kunnen zijn, dus niet slaperig worden?

Welke dosering en tijdstip van inname? Bv. ik dacht om het mss een uur te nemen voor een potentieel moment of periode dat ik zo zou kunnen reageren.

Ja idd, dat had ik al gelezen, maar ik dacht mss om eerst even bloed te laten trekken en vanaf dan 2000iu in te nemen per dag om zo achteraf een verschil te kunnen weergeven via bloedonderzoek.

Dopamine, testosteron en DHT.

Gaba onderdrukt dopamine en testosteron, verhoogt hgh.

2000iu kan je zo nemen zonder bloed te laten trekken. Is standaard in winter.

---------- Post toegevoegd Sun 20 Jan 2013 om 23:23 ----------

Heej cools, goede post.
Koste me even om er door heen te komen haha, concentratie probleem denk ik:o
Ik heb in December mijn test laten testen en was die 8 een maand later nog maar
een keer laten testen en kwam nu uit op 7,5:(
Nu merkte ik eerder al dat moeite met spier opbouw heb, ben dan ook wel niet meer de
jongste, maar ja zou het zonde vinden als ik niet het maximale uit mijn training zou halen.
Van de punten die genoemd worden bij een te lage testosteron heb ik meestal zo'n
70% raak vlak, wat na vele lezen me niet echt vrolijk maakt, qua complicaties .
Ik heb het idee dat jij wel weet waar je het over hebt, nu heb ik Dinsdag een telefonische
afspraak met mijn doc, nu kan het daar over gaan, maar zou ook over mijn knie kunnen
gaan, kraakbeen probleem, wat onder andere ook wel eens voor komt bij een te lage test.
Zou vitamine D me kunnen helpen, of zou je me kunnen adviseren ook met betrekking op mijn gesprek
met mijn doc.
gr.

5000iu vit D en je test waarden zullen stijgen ;)

Als je besluit Gaba te kopen, dan zou ik met een lage dosis beginnen. Mensen ervaren (niet bij iedereen overigens) bij een hogere dosis ademhalingsproblemen met Gaba, maar alleen in het begin. Dus be prepared. :D

Laat uw bloed een paar keer nemen ipv af te komen met lectuur. Indien het je testosteron zou verhogen, is het zo minimaal dat je er niets aan hebt. Het is niet zo dat je plots veel testosteron gaat produceren omdat je vit D neemt. Een verhoging van 10% noem ik geen verhoging. Daar heb je helemaal niets aan. Je neemt het trouwens zelf. Je zou het dan toch moeten merken. Gaat je spieropbouw vlugger? nee. Is je libido veel beter dan vroeger? nee. Alle kenmerken die je zou hebben door een goede testosteronverhoging, heb je helemaal niet met vit D. Is het een gezond middel dat de meesten zouden moeten nemen voor de gezondheid? jazeker.

---------- Post toegevoegd Mon 21 Jan 2013 om 10:43 ----------

Als je besluit Gaba te kopen, dan zou ik met een lage dosis beginnen. Mensen ervaren (niet bij iedereen overigens) bij een hogere dosis ademhalingsproblemen met Gaba, maar alleen in het begin. Dus be prepared. :D

Niet in het begin. Zelfs na weken gaba had ik die problemen nog en ze waren even erg. Ik nam een theelepel voor het slapengaan. Gaba is trouwens ook een grote prolactineverhoger.

---------- Post toegevoegd Mon 21 Jan 2013 om 10:51 ----------

Ik heb soms last van "paniekaanvallen" in sociale situaties. Vaak is er niks, maar sommige dingen triggeren het. Dan word ik onrustig van binnen, kan ik niet meer goed nadenken (beetje freezen), mijn hartslag stijgt. Daarnaast voelen mijn bewegingen met mijn ledematen minder soepel aan, beetje awkward, waardoor fijnmotorische handelingen stroever verlopen. Ik begin ook meer te zweten en krijg het warmer aan mijn wangen.

Nu wil ik dit dus niet meer meemaken. Ik weet dat het dopamine-serotine-gaba proces hierop inspeelt. Ik dacht om gaba te kopen en daarmee te beginnen. Maar nadat ik heel dit topic heb doorgenomen en het andere lijkt me dat niet zo'n goed idee meer.

Daarnaast heb ik soms last van stemmingswisselingen. Ene keer heel lief zijn tegen mijn vriendin en door een onbenulligheid ze vol gooien met kritiek, als ik dan weer op mijn positieven ben, doe ik weer lief.

Ik schets hier natuurlijk aspecten waar ik niet over tevreden ben. Het is niet zo dermate erg, maar ik wil er wel wat aan doen.

Iemand een biologische behandeling hiervoor zonder dat mijn hormoonbalans verslechterd (ik wil namelijk nog veel gains maken!)?

Om gains te maken, moet je goed trainen, goed eten, en genoeg slapen. Supp's kunnen soms een kleine ondersteuning zijn. Vooral mentaal. Als we echt eerlijk zijn, kan je perfect gainen zonder ooit supp's te hebben genomen. Het enigste wat ik gemakkelijk vind, zijn de eiwitten omdat je het gemakkelijk op ieder moment van de dag kan genomen worden. (bvb voor het slapen, 's morgens na het ontbijt en als tussendoortje). Dat je bang bent om gaba te nemen, is niet erg. Het is geen product waardoor je meer zal gainen. Ik zou niet weten waarom je door gaba meer zou gainen. Testoboosters ook niet. Ofwel doen ze niets, ofwel is de verhoging zo laag dat je er niets aan hebt om spieren te kweken.

Laatst bewerkt:
Laat uw bloed een paar keer nemen ipv af te komen met lectuur.

Je vroeg er zelf om weet je nog? :roflol: Laat ik grootschalige onderzoeken zien, dan is het niet goed? Met jou valt in ieder geval niet te praten. Het feit dat jij de onderzoeken niet serieus neemt prima, maar heb jij bewijs laten zien dat vitamine D3 niet werkt op testosteron? Nee. Puur speculatie gebaseerd op niks.

Hoe weet je dat nu? Je hebt nooit een bloedtest laten doen. Zuivere speculatie. Ik wil objectieve meningen en geen loze veronderstellingen.

Ik zeg enkel dat het helemaal niet bewezen is dat het testosteron verhoogt.

Het is niet zo dat je plots veel testosteron gaat produceren omdat je vit D neemt. Een verhoging van 10% noem ik geen verhoging. Daar heb je helemaal niets aan. Je neemt het trouwens zelf. Je zou het dan toch moeten merken. Gaat je spieropbouw vlugger? nee. Is je libido veel beter dan vroeger? nee. Alle kenmerken die je zou hebben door een goede testosteronverhoging, heb je helemaal niet met vit D. Is het een gezond middel dat de meesten zouden moeten nemen voor de gezondheid? jazeker.

10% verhoging vind ik best veel, voor een simpele en goedkope supplement als vitamine D3. En nee, je zult geen grote (zichtbare) spieren door krijgen, maar wie beweert dat? Dat vitamine D3 gezond voor je is, komt mede door de testosteron verhoging.

En zoals gezegd, houd ik het hierbij, ik ga niet meer tijd besteden aan iemand die niet serieus is en mij afschildert dat mijn 'mening' zuivere speculatie is, terwijl jij juist degene bent die dat doet.

Laatst bewerkt:
Je vroeg er zelf om weet je nog? :roflol: Laat ik grootschalige onderzoeken zien, dan is het niet goed? Met jou valt in ieder geval niet te praten. Het feit dat jij de onderzoeken niet serieus neemt prima, maar heb jij bewijs laten zien dat vitamine D3 niet werkt op testosteron? Nee. Puur speculatie gebaseerd op niks.

10% verhoging vind ik best veel, voor een simpele en goedkope supplement als vitamine D3. En nee, je zult geen grote (zichtbare) spieren door krijgen, maar wie beweert dat? Dat vitamine D3 gezond voor je is, komt mede door de testosteron verhoging.

En zoals gezegd, houd ik het hierbij, ik ga niet meer tijd besteden aan iemand die niet serieus is en mij afschildert dat mijn 'mening' zuivere speculatie is, terwijl jij juist degene bent die dat doet.

Zever zo niet man. Voel je je in je gat gebeten omdat ik schrijf dat je maar wat zit te lullen en je zelf nog nooit je bloed hebt laten nemen om te zien of je supp's werken. Ik heb mijn bloed al laten nemen na een tijdje vit D gebruik. Mijn vit D gehalte was prima. De rest was normaal zoals altijd. vit D gezond mede door de testosteronverhoging. Waar heb je dat nu gehaald. Alle voordelen die vit D met zich meebrengt, hebben niets met testosteronverhoging te maken. INu maak je je werkelijk helemaal belachelijk. Ik vraag mij af waarom Jij en Cools zo vervelend worden als er iemand is die regelmatig wat kritiek geeft in jullie topic, want dat is het toch een beetje. Die topic is van iedereen en er mag best wat kritiek komen van mensen die niet zo goedgelovig zijn en al zeker als ze de meeste van die supplementen ook al geprobeerd hebben.

---------- Post toegevoegd Mon 21 Jan 2013 om 11:45 ----------

Zever zo niet man. Voel je je in je gat gebeten omdat ik schrijf dat je maar wat zit te lullen en je zelf nog nooit je bloed hebt laten nemen om te zien of je supp's werken. Ik heb mijn bloed al laten nemen na een tijdje vit D gebruik. Mijn vit D gehalte was prima. De rest was normaal zoals altijd. vit D gezond mede door de testosteronverhoging. Waar heb je dat nu gehaald. Alle voordelen die vit D met zich meebrengt, hebben niets met testosteronverhoging te maken. INu maak je je werkelijk helemaal belachelijk. Ik vraag mij af waarom Jij en Cools zo vervelend worden als er iemand is die regelmatig wat kritiek geeft in jullie topic, want dat is het toch een beetje. Die topic is van iedereen en er mag best wat kritiek komen van mensen die niet zo goedgelovig zijn en al zeker als ze de meeste van die supplementen ook al geprobeerd hebben.

Dat bedoel ik, je komt NOOIT met bewijzen maar verlangt het wel van andere. En wat een volwassen gedrag / instelling voor een oude en verwarde brompot.

Laatst bewerkt:
jongens waar kan ik vitamine d halen om mijn test levels te verhoge?

Dopamine, testosteron en DHT.

Gaba onderdrukt dopamine en testosteron, verhoogt hgh.

2000iu kan je zo nemen zonder bloed te laten trekken. Is standaard in winter.

---------- Post toegevoegd Sun 20 Jan 2013 om 23:23 ----------

5000iu vit D en je test waarden zullen stijgen ;)

Als gaba dopamine en testosteron onderdrukt, terwijl vit D dit net verhoogt. werkt dat dan niet in tegen elkaar? Maw ben je dan geen soort van ping-pong aan het spelen van binnen?

---------- Post toegevoegd Mon 21 Jan 2013 om 13:27 ----------

Om gains te maken, moet je goed trainen, goed eten, en genoeg slapen. Supp's kunnen soms een kleine ondersteuning zijn. Vooral mentaal. Als we echt eerlijk zijn, kan je perfect gainen zonder ooit supp's te hebben genomen. Het enigste wat ik gemakkelijk vind, zijn de eiwitten omdat je het gemakkelijk op ieder moment van de dag kan genomen worden. (bvb voor het slapen, 's morgens na het ontbijt en als tussendoortje). Dat je bang bent om gaba te nemen, is niet erg. Het is geen product waardoor je meer zal gainen. Ik zou niet weten waarom je door gaba meer zou gainen. Testoboosters ook niet. Ofwel doen ze niets, ofwel is de verhoging zo laag dat je er niets aan hebt om spieren te kweken.

Dat driedelig principe had ik wel langer dan vandaag door :P Ik zie supps zeker niet als een must have om gains te maken. Het is voor mij eerst en vooral belangrijk dat ik weet dat mijn idee over max 600iu per dag niet klopt en ik dit beter verhoog om geen tekorten te creëren. Anderzijds is het mooi meegenomen dat je test waarden hoger komen te liggen, wat misschien leidt tot een minimaal voordeel bij spieropbouw, anderzijds misschien een voordeel bij meer risico's durven nemen.
De whey enzo is idd handig.
Van gaba had ik eigenlijk net verwacht misschien minder te gainen. Dus ik maak mij zorgen dat als ik het inneem, ik mijzelf benadeel.

---------- Post toegevoegd Mon 21 Jan 2013 om 11:45 ----------

Niemand verplicht je toch om supps te nemen?

Zowel Cools als Butch raden aan om Vit D te nemen (dit is in onze streek voor deze sport zo goed als onmisbaar). Het kost geen hol.

Ze hebben duidelijk (en genoeg) studies aangehaald die bewijzen dat Vit D wel degelijk een effect heeft op je test.

Het voorbeeld dat je van jezelf aanhaald, had je bloed laten nemen voor het gebruik van Vit D en dit dan vergeleken met de resultaten na Vit D? Wat was je dagelijkse dosering Vit D (raden hier min 2000 IU en max 5000 IU aan).

Ik denk dat ik je ook niet moet duidelijk maken, als je de ervaring die je zegt te hebben ook hebt, dat niet alle sups dezelfde effecten hebben op alle mensen.

• Topic Starter Topic Starter
Als gaba dopamine en testosteron onderdrukt, terwijl vit D dit net verhoogt. werkt dat dan niet in tegen elkaar? Maw ben je dan geen soort van ping-pong aan het spelen van binnen?

---------- Post toegevoegd Mon 21 Jan 2013 om 13:27 ----------

Dat driedelig principe had ik wel langer dan vandaag door :P Ik zie supps zeker niet als een must have om gains te maken. Het is voor mij eerst en vooral belangrijk dat ik weet dat mijn idee over max 600iu per dag niet klopt en ik dit beter verhoog om geen tekorten te creëren. Anderzijds is het mooi meegenomen dat je test waarden hoger komen te liggen, wat misschien leidt tot een minimaal voordeel bij spieropbouw, anderzijds misschien een voordeel bij meer risico's durven nemen.
De whey enzo is idd handig.
Van gaba had ik eigenlijk net verwacht misschien minder te gainen. Dus ik maak mij zorgen dat als ik het inneem, ik mijzelf benadeel.

Nee, houd een evenwicht Vitamine D heb je sowieso nodig en GABA zorgt ervoor dat dopamine niet te hoog is en geeft rust.

Niemand verplicht je toch om supps te nemen?

Zowel Cools als Butch raden aan om Vit D te nemen (dit is in onze streek voor deze sport zo goed als onmisbaar). Het kost geen hol.

Ze hebben duidelijk (en genoeg) studies aangehaald die bewijzen dat Vit D wel degelijk een effect heeft op je test.

Het voorbeeld dat je van jezelf aanhaald, had je bloed laten nemen voor het gebruik van Vit D en dit dan vergeleken met de resultaten na Vit D? Wat was je dagelijkse dosering Vit D (raden hier min 2000 IU en max 5000 IU aan).

Ik denk dat ik je ook niet moet duidelijk maken, als je de ervaring die je zegt te hebben ook hebt, dat niet alle sups dezelfde effecten hebben op alle mensen.

Als je mijn berichten in andere posts had gelezen, dan wist je dat mijn dagelijks vit D gebruik tussen 2000 iu en 5000 iu per dag ligt en dit al ongeveer 2 jaar. Ik heb de resultaten van mijn bloedtest ook gepost. Ze hebben studies genoeg. Dat spreek ik niet tegen. Maar er is een duidelijk verschil tussen theorie en praktijk en veel van die studies zijn geen echte wetenschappelijke studies. Veel van die studies worden zelfs gesponsord door de supplementenindustrie. En hoeveel studies spreken mekaar niet tegen. Ik zal je zelfs meer vertellen. Ik geloofde Cools vroeger ook. Ik heb zelfs nog ooit 2 flesjes testosteronverhogende middelen van hem gekocht die hij zelfs gefabriceerd had. Ik heb eentje gebruikt en een trainingsmaat heeft het tweede flesje gebruikt. Als ik dus sceptisch sta tegenover die studies, is het juist omdat ik de meeste van die middelen die in deze topic besproken worden, ook al gebruikt heb. En ik weet wel degelijk welk gevoel testosteron geeft want ik heb ook al wat geëxperimenteerd met exogene testosterontoevoeging. En zoals je schrijft, verplicht niemand mij om supp's te nemen, maar dat wil niet zeggen dat ik de naïevelingen niet mag waarschuwen. Butch heeft zelfs geen enkel bewijs. Hij heeft nooit zijn bloed laten nemen om te zien of zijn test verhoogd is. Ik vroeger wel. Ik denk dat ik dus wel degelijk bewijs heb. Ik zal mij maar uit deze topic terug trekken en deze over laten aan diegenen die zich meer met supp's dan training bezig houden.

Laatst bewerkt:
Exogene testosteron is veel sterker dan een supplement en uiteraard ga je dat merken. Vitamine D3 voegt alleen wat toe indien je er een tekort aan hebt. Misschien had je toen der tijd geen tekort? Of een kleine tekort? Misschien werkte het wel, maar door stress situaties of verandering van dieet enz. is je testosteron lager uitgevallen? Ook is je testosteron hoger in de ochtend dan later op de dag. Testosteron meting is niets minder dan een momentopname en daarom is het moeilijk te zeggen of testosteron verhoging door vitamine D3 komt of door iets anders. Al zijn er goede aanwijzingen dat het wel werkt, grootschalig en individuele onderzoeken (deze heb ik gepost en er zijn ongetwijfeld meer onderzoeken te vinden). Het feit dat het bij 1 iemand mogelijk niet werkt, betekent niet dat het niet werkt, iedereen reageert er immers anders op.
Kortom, veel factoren die ervoor zorgen dat testosteron al of niet verhoogt wordt.

Zelf merk ik grotere testikels (nee geen balmeting gedaan, maar kan het zien en voelen) en een kleine libido verhoging bij vitamine D3 en wissel expres mijn inname zodat ik de effecten ervan merk. Meestal tussen de 2.000iu en 5.000iu, soms niks en af en toe doe ik eens gek en maak ik er 8.000iu a 10.000 van (eens in de zoveel tijd). Placebo? I don't think so.

Mocht iemand niks merken, uit de test en/of uit eigen ervaring, dan koop je het niet. Zo simpel is het.

Laatst bewerkt:
Skydirk heeft wel een punt met betrekking tot de financiering van zulke onderzoeken. Het grootste gedeelte is gefinancierd direct of indirect door de supps industrie of de farmaceutische industrie. Resultaten moet je dus heel vaak met een korrel zout nemen en dat doe ik ook bij eigenlijk alle producten en stoffen die ik hier in onderzoeken voorbij zie komen. Vitamine d3 zorgt gewoon voor klachten wanneer deze te laag is en dit is nou net de reden dat ik het gebruik en niet voor echte testosteronverhoging. Als deze verhoging zou komen, is dat mooi meegenomen

I know.
Zoals deze. :roflol:
Muscletech - Nitro Amino FX Pro Series

nitrob.jpg

Laatst bewerkt:
Ik heb ook m'n vragen bij bv Pink Magic (heb het zelf gekocht en getest). Is nu niet meer in omloop; maar om eerlijk te zijn zoveel goede stoffen zag ik er ook niet in.

Wat wel gek was, ik kon met de stomste dingen bezig (eten, tv kijken,..) en *bam* ineens stond ik botergeil...maar of dat ook door Pink Magic kwam? mmm...

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik heb ook m'n vragen bij bv Pink Magic (heb het zelf gekocht en getest). Is nu niet meer in omloop; maar om eerlijk te zijn zoveel goede stoffen zag ik er ook niet in.

Wat wel gek was, ik kon met de stomste dingen bezig (eten, tv kijken,..) en *bam* ineens stond ik botergeil...maar of dat ook door Pink Magic kwam? mmm...

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

:D ee Sayer welk supplement was dat precies :banana:

Terug
Naar boven