- Waardering
- 2.952
Ok. Door welke hormonen dan precies?
En wat voor effect heeft gaba op mijn testosteron, cortisol, oestrogeen en HGH?
Zal ik dan nog steeds alert en gefocust kunnen zijn, dus niet slaperig worden?
Welke dosering en tijdstip van inname? Bv. ik dacht om het mss een uur te nemen voor een potentieel moment of periode dat ik zo zou kunnen reageren.
Ja idd, dat had ik al gelezen, maar ik dacht mss om eerst even bloed te laten trekken en vanaf dan 2000iu in te nemen per dag om zo achteraf een verschil te kunnen weergeven via bloedonderzoek.
Dopamine, testosteron en DHT.
Gaba onderdrukt dopamine en testosteron, verhoogt hgh.
2000iu kan je zo nemen zonder bloed te laten trekken. Is standaard in winter.
---------- Post toegevoegd Sun 20 Jan 2013 om 23:23 ----------
Heej cools, goede post.
Koste me even om er door heen te komen haha, concentratie probleem denk ik
Ik heb in December mijn test laten testen en was die 8 een maand later nog maar
een keer laten testen en kwam nu uit op 7,5
Nu merkte ik eerder al dat moeite met spier opbouw heb, ben dan ook wel niet meer de
jongste, maar ja zou het zonde vinden als ik niet het maximale uit mijn training zou halen.
Van de punten die genoemd worden bij een te lage testosteron heb ik meestal zo'n
70% raak vlak, wat na vele lezen me niet echt vrolijk maakt, qua complicaties .
Ik heb het idee dat jij wel weet waar je het over hebt, nu heb ik Dinsdag een telefonische
afspraak met mijn doc, nu kan het daar over gaan, maar zou ook over mijn knie kunnen
gaan, kraakbeen probleem, wat onder andere ook wel eens voor komt bij een te lage test.
Zou vitamine D me kunnen helpen, of zou je me kunnen adviseren ook met betrekking op mijn gesprek
met mijn doc.
gr.
5000iu vit D en je test waarden zullen stijgen

Laat ik grootschalige onderzoeken zien, dan is het niet goed? Met jou valt in ieder geval niet te praten. Het feit dat jij de onderzoeken niet serieus neemt prima, maar heb jij bewijs laten zien dat vitamine D3 niet werkt op testosteron? Nee. Puur speculatie gebaseerd op niks. 
Ik zie supps zeker niet als een must have om gains te maken. Het is voor mij eerst en vooral belangrijk dat ik weet dat mijn idee over max 600iu per dag niet klopt en ik dit beter verhoog om geen tekorten te creëren. Anderzijds is het mooi meegenomen dat je test waarden hoger komen te liggen, wat misschien leidt tot een minimaal voordeel bij spieropbouw, anderzijds misschien een voordeel bij meer risico's durven nemen.