MuscleMeat

Sticky Testosteron Booster: Welke zijn er, werken ze echt en hoe werken ze nu eigenlijk?

Ik denk dat voor mensen waarbij de hormoonhuishouding in orde is een testbooster weinig zin heeft. Maar als je hormoonhuishouding verstoord is dan is het een heel ander verhaal.
Dan kunnen deze stoffen zeker helpen de boel weer op te krikken.

Ook als je zeg boven de 35 komt gaat je testosteronaanmaak omlaag en kan een tesbooster helpen. Ik heb al meerdere mensen gezien van rond de 40 die door gebruik van een testbooster hun testosterongehalte hebben zien stijgen van 12 nmol/l naar 20 nmol/l en van 10 nmol/l naar 25 nmol/l. Dan voel je je net een stuk lekkerder en vitaler. Ook heb je dan een hoger libidio.

In principe moet het dan op een langere termijn ook bijdragen aan meer spieren maar dat is natuurlijk van veel meer factoren afhankelijk.

Heb je nog testers nodig? :D

Test boosters hebben mij ontzettend veel opgeleverd. Ik zit met myogeen spier-en zenuwlijden. Dankzij vitamine D, ellaginezuur, mangosteen en andere middelen heb ik de afgelopen jaren mijn spierafbraak kunnen tegengaan.

Test is dus wel een wondermiddel, zelfs zonder te trainen groeien mensen in onderzoek.

Goede voeding en harde training vergroot dat effect en laat je een groot deel van je winst behouden nadien.

Elk jaar heb je een nieuwe ziekte als ik je er op attent maak dat die producten bij jou ook nog niets opgeleverd hebben. Lijkt mij toch wel raar. Hypochonder?

Ik denk dat voor mensen waarbij de hormoonhuishouding in orde is een testbooster weinig zin heeft. Maar als je hormoonhuishouding verstoord is dan is het een heel ander verhaal. Dat kan door vele redenen zijn. Door eerder gebruik van anabolen of medicijnen, maar ook stress kan een factor zijn.

Ook als je zeg boven de 35 komt gaat je testosteronaanmaak omlaag en kan een tesbooster helpen. Ik heb al meerdere mensen gezien van rond de 40 die door gebruik van een testbooster hun testosterongehalte hebben zien stijgen van 12 nmol/l naar 20 nmol/l en van 10 nmol/l naar 25 nmol/l. Dan voel je je net een stuk lekkerder en vitaler. Ook heb je dan een hoger libidio.

In principe moet het dan op een langere termijn ook bijdragen aan meer spieren maar dat is natuurlijk van veel meer factoren afhankelijk.

Zoals het daar staat gaat dus op voor 90% van de mensen. Het gaat je niks brengen als je gewoon normaal traint en eet. Na een kuur zou dit inderdaad kunnen helpen om je eigen aanmaak te stimuleren !!. Dus mensen die denken dat hun test levels met 40% zullen stijgen gaat niet gebeuren. En zoals gezegd boven de 35 (naturel dus) heeft dit nog een beetje zin. Al ben ik van mening dat een test booster je test nooit hoog genoeg opkrikt om er daadwerkelijk spiermassa mee op te kunnen bouwen.

Elk jaar heb je een nieuwe ziekte als ik je er op attent maak dat die producten bij jou ook nog niets opgeleverd hebben. Lijkt mij toch wel raar. Hypochonder?

:popcorn:

Er wordt steeds meer op de persoon gespeeld, argumenten tellen al steeds minder. :D

---------- Post toegevoegd Thu 31 Jan 2013 om 10:12 ----------

Zoals het daar staat gaat dus op voor 90% van de mensen. Het gaat je niks brengen als je gewoon normaal traint en eet. Na een kuur zou dit inderdaad kunnen helpen om je eigen aanmaak te stimuleren !!. Dus mensen die denken dat hun test levels met 40% zullen stijgen gaat niet gebeuren. En zoals gezegd boven de 35 (naturel dus) heeft dit nog een beetje zin. Al ben ik van mening dat een test booster je test nooit hoog genoeg opkrikt om er daadwerkelijk spiermassa mee op te kunnen bouwen.
Het jammere is, dat de mensen die daar een andere mening over hebben dit staven met wetenschappelijke onderzoeken (De mannen van XXL gooien bijv ook niet zomaar wat poeders bij elkaar). Jij zegt alleen dat jij deze mening hebt... PUNT. Je onderbouwt niks.
Ik denk zelf ook dat het pas zin heeft voor mannen boven de 35, maar dit geeft XXL ook bij de omschrijving van hun product aan.

Werd ergens in dit topic beweerd dat dit met 40% zou stijgen?

Er zijn natuurlijk van die testboosters die dat beweren; zijn verkoopspraatjes en meer niet:

Testofen™ - Alpha muscle bevat het gepatenteerde Testofen™, waarvan klinisch is aangetoond dat het vrij testosteron verhoogt met 98%.

De resultaten (en hoe tevreden je hier mee bent) hangt natuurlijk af van de verwachtingen hieromtrent.
Ik ben van mening dat BB een duursport is waar je ettelijke jaren mee bezig moet zijn, dus waarom na 2 of 3 maand al resultaat verwachten (en als dit niet zo is direct afkraken?)?

Dat sommige mensen resultaten zien en andere niet, mja als je enorm veel verwacht en er gebeurd maar een beetje...dan ben je niet tevreden natuurlijk.

Verder ben ik het wel eens dat het voor een bepaalde leeftijd niet enorm veel uithaald (maar daarom zeker ook geen kwaad kan!) tenzij om medische redenen anders is vastgesteld natuurlijk.

Testofen is gewoon fenugreek. En helaas pindakaas zijn de studies daarrond bijna allemaal gesponsord door bv
Biotest. Die toevallig het product ook zelf maken

Laatst bewerkt:
Verkooppraatjes zijn er altijd en die zijn standaard overdreven. Anders zou iedereen die axe deo gebruikt een vrouwenmagneet zijn haha.

Ik vind A-HD BPI Sports een hele goede ik gebruik het nu de tweede week en merk dat me lichaamsvet een stuk gedaald is en minder vocht vast hou.

Me kracht in de sportschool is ook merkbaar toegenomen.

Voordelen Arimedex-HD:
-Extreme verlaging van oestrogeen.
-Daling lichaamsvet.
-Houd minder vocht vast.
-Extreme verhoging van testosteron in het lichaam.
-Stijging van het libido.
-Stijging van de trainingsagressie.
-Alpha male gevoel.
-Meer energie.
-Enorme krachttoename.
-Toename vasculariteit.
-Enorme toename in droge spiermassa.
-Ultra geconcentreerde dosering, 1 capsule per dag.

Wat zit er in Arimedex-HD?

A-HD bevat een uitgebreide combinatie van uitsluitend natuurlijke ingrediënten:

(3s,4s)-4-[(3,4-dimethoxyphenyl)methyl]-3-hydroxy-3-[[3-methoxy-4-[(2s,3r,4s,5r,6r)-3, 4,5-trihydroxy-6-(hydroxymethyl)oxan-2-yl]oxy-phenyl]methyl]oxolan-2-one:

Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat deze stof een zeer krachtig anti-oestrogene werking heeft in het menselijke lichaam. De kracht van deze stof is zelfs te vergelijken met de bekende anti-aromatase middelen die als medicijn gebruikt worden. A-HD is het enige product in de wereld die bovenstaande stof bevat en dit maakt het werkelijk uniek in zijn soort.

(2r,3r)-2,3-bis[(4-hydroxy-3-methoxyphenyl)methyl] butane-1,4-diol;(2r,3r,4s,5s,6r)- 6-(hydroxymethyl)oxane-2,3,4,5-tetrol:

Onderzoek toont aan dat deze stof via meerdere wegen als een anti-oestrogeen werkt in het lichaam. Deze stof blokkeert het aromatase enzym, gaat de dehydrogenase van 3*-hydroxysteroid en 17*-hydroxysteroid tegen, reguleert de 5 alfa-reductase en verhoogt vrije testosteron levels.

4-[(e)-2-(3,5-dimethoxyphenyl)ethenyl]phenol:

Dit is een gemethyleerde stilbenoidachtige stof en werk in het lichaam als een SERM (Selective Estrogen Receptor Modulator). De stof werkt door de SIRT1 genen te activeren, de vrije testosteron waardes te verhogen, het blokkeren van het aromatase enzym, het verhogen van het glucose metabolisme en het verbeteren van de insuline gevoeligheid.

s)-5-hydroxy-1-(4-hydroxy-3-methoxyphenyl)-3-decanone:

Wetenschappelijk onderzoek laat zien dat deze stof een androgene werking heeft in het menselijke lichaam. Het verlaagd de MDA waarden wat er voor zorgt dat er meer vrij testosteron in het lichaam komt en het lichaam meer LH (luteïniserend hormoon) gaat aanmaken. Een specifieke studie laat zelfs een toename van 231.8% van het vrije testosteron zien en een toename van 147,6% van het LH.

phenethyl(e)-3-(3,4-dihydroxyphenyl)prop-2-enoate:

Het laatste ingrediënt van A-HD. Deze stof werkt ook als een SERM in het lichaam. Het richt zich vooral op de blokkering van de 5 alfa reductase.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.069
Ik heb alleen ervaring met Tribulus, maar toen was ik 26 of zo. Nu ik 35 ben zou ik misschien wel wat hebben aan een test booster. Ik weet niet hoe goed het lijstje van XXL is van de tekenen van eventuele lagere test nivo's:

Laag libido – coïtusdrive
Lusteloos - weinig energie
Veel buikvet rond de navel
Droge huid
Spieren die maar niet willen groeien

Maar die eerste 4 heb ik sowieso last van. Spiergroei gaat echter prima. Ik twijfel dus nog om de testbooster van XXL een kans te geven.
Vit D gebruik ik al wel op 5000, sinds 3 maanden waar ik me direct een stuk beter door ben gaan voelen dan anders in de winter (minder moe/depressief).

Tribulus werkt dan ook niet voor test verhoging. Staat beschreven in dit topic. De testen in die tijd bestond uit het observeren van muizen hun paringsgedrag. En omdat de muizen de vrouwtjes meer bestegen na tribulus gebruik dachten de onderzoekers dat dit test verhoogde.

Maar tribulus verwijd dus alleen de bloedvaten en verhoogt test niet weten ze nu uit later onderzoek. Daarmee dat ik zeg dat onderzoeken en interpretaties van onderzoekers niet altijd correct zijn.

---------- Post toegevoegd Thu 31 Jan 2013 om 12:14 ----------

Nee dit komt voort uit mijn ziekte. Is trouwens geen ziekte myogeen spier-en zenuwlijden.

Een hypochonder beeld zich ziektes in, was het maar waar ;) Dan was het makkelijk opgelost.

Ik ga hier gewoon niet al men kwalen opsommen die uit mijn ziekte verder komen. Alleen als het nodig is om wat aan te tonen.

En als we elkaar toch persoonlijk gaan beoordelen zou ik zeggen dat jij een ego stoornis hebt. Gezondheid van andere personen maakt jou sowieso al niet uit vermoed ik. Het gaat bij jou om andere redenen. Dit komt waarschijnlijk voort uit jou slechte ervaringen en frustraties. Kan mis zijn natuurlijk, is maar een observatie. Misschien kan je de reden opnoemen wat je redenen zijn.

Ikzelf zal morgen mijn uitslagen en verslagen ivm ziekte en aandoening daaruit voort inscannen en plaatsen. Dan is hier al geen discussie meer over mogelijk ;)

---------- Post toegevoegd Thu 31 Jan 2013 om 12:20 ----------

Verkooppraatjes zijn er altijd en die zijn standaard overdreven. Anders zou iedereen die axe deo gebruikt een vrouwenmagneet zijn haha.

Uchum

Chanel No. 22 verhoogt T-spiegel bij mannen, Axe bij vrouwen (Neuro Endocrinol Lett. 2007 Aug;28(4):433-7.)
http://www.ergogenics.org/gezondheid104.html

Laatst bewerkt:
  • #1.070

Het gaat hier niet om meningen, maar onderzoek. Plaats onderzoek dat aantoont dat test booster geen effect op spiergroei hebben.

Ik zal onderzoeken plaatsen dat dit zo wel is.

---------- Post toegevoegd Thu 31 Jan 2013 om 12:24 ----------

Testofen is gewoon fenugreek. En helaas pindakaas zijn de studies daarrond bijna allemaal gesponsord door bv
Biotest. Die toevallig het product ook zelf maken

Ik heb ook onafhankelijke onderzoeken geplaatst in dit topic. Fenugreek heeft vooral effect op het hongergevoel.

---------- Post toegevoegd Thu 31 Jan 2013 om 12:26 ----------

Ik denk dat voor mensen waarbij de hormoonhuishouding in orde is een testbooster weinig zin heeft. Maar als je hormoonhuishouding verstoord is dan is het een heel ander verhaal. Dat kan door vele redenen zijn. Door eerder gebruik van anabolen of medicijnen, maar ook stress kan een factor zijn.

Inderdaad. En iedereen hier, welke leeftijd ook, kan zijn test meten. Zelfs je spiergroei kan je meten. Dus testen is simpel.

Onderzoeken genoeg test boosters zijn nu in trek de zomer komt eraan hahaha. Maar even serieus zolang je een normaal gezond libido hebt dus laten we zeggen tot je 30-35 jaar heb je deze boosters niet nodig Deze gaan dan ook echt niks voor je doen behalve je geld kosten waar je ook goede voeding van had kunnen kopen. Verder als je rond de 30-35 zit zal een booster slecht een kleine stimulans geven aan je testosteron. Niet vergeten dat als je test spiegel daalt of stijgt al is het maar minimaal zul je dit merken. Dus mensen roepen nogal snel dat het door de booster komt. Terwijl in feite men harder gaat trainen omdat men denkt dit nu dus aan te kunnen. Verder worden de meeste test boosters marketing gezien aangeprezen alsof het AAS zijn de enige overkomst met AAS is de prijs (klein grapje van mezelf vond ik leuk). Dus al met al voor 90% van de mensen die fitness beoefent heeft dit dus geen zin om te gebruiken.

Onderzoeken genoeg test boosters zijn nu in trek de zomer komt eraan hahaha. Maar even serieus zolang je een normaal gezond libido hebt dus laten we zeggen tot je 30-35 jaar heb je deze boosters niet nodig Deze gaan dan ook echt niks voor je doen behalve je geld kosten waar je ook goede voeding van had kunnen kopen. Verder als je rond de 30-35 zit zal een booster slecht een kleine stimulans geven aan je testosteron. Niet vergeten dat als je test spiegel daalt of stijgt al is het maar minimaal zul je dit merken. Dus mensen roepen nogal snel dat het door de booster komt. Terwijl in feite men harder gaat trainen omdat men denkt dit nu dus aan te kunnen. Verder worden de meeste test boosters marketing gezien aangeprezen alsof het AAS zijn de enige overkomst met AAS is de prijs (klein grapje van mezelf vond ik leuk). Dus al met al voor 90% van de mensen die fitness beoefent heeft dit dus geen zin om te gebruiken.

Is dit uit eigen ondervinding of heb je hier ook onderzoeken van?

• #1.073

Is een veronderstelling. Je hebt hier geen feiten van. Feit is wel dat hoger testosteron meet spiergroei kan opleveren.

Marketing is marketing, daar hebben we het hier niet over. Er is veel onzin in supplementen, maar dat wordt hier ook aangetoont met onderzoek als je alles leest.

Is een veronderstelling. Je hebt hier geen feiten van. Feit is wel dat hoger testosteron meet spiergroei kan opleveren.

Marketing is marketing, daar hebben we het hier niet over. Er is veel onzin in supplementen, maar dat wordt hier ook aangetoont met onderzoek als je alles leest.

Het is inderdaad een feit dat meer test kan zorgen voor meer spieren mits uiteraard voeding en training optimaal zijn en rust uiteraard. Maar feit is ook dat om het groeibevorderende effect te krijgen je bepaalde waardes zou moeten kunnen halen. Daar waar dus een test booster simpelweg niet toekomt en de test niet hoog genoeg zal opkrikken. Laten we zeggen dat je een week niet gemasturbeerd hebt of coïtus gehad. Dan zal je test waarschijnlijk hoger liggen dan 2 maanden lang een test booster gebruikt te hebben. Dus gaat een booster je voordeel geven ben bang van niet. Deze waardes zijn zelfs zo laag dat ze door een doping test zouden kunnen komen. En juist dat feit alleen al maakt het ongeloofwaardig dat het je groei zal bevorderen want waarom dan nog test injecteren met kans op schorsing en hoge boetes, als een booster je ook kan helpen en je niet gepakt word. Ik blijf erbij dat na een kuur een test booster hooguit zal helpen met lees de aanmaak van je eigen test tot die weer normaal is wat ook per mens sterk kan verschillen. Ik kraak het niet helemaal af boven een bepaalde leeftijd heeft het inderdaad een meerwaarde al zal dit enkel zijn dat je jezelf beter voelt sterker meer zin in coïtus. Wat de werking op de geest heeft dat je meer zin hebt om te trainen ervoor wilt gaan beter op je voeding zult letten en uitgerust zult zijn. Dit draagt bij aan je groei dus wat ik wil zeggen is een simpele booster kan door een sterk placebo effect heel veel voor je doen. Maar puntje bij paaltje je doet dit zelf

---------- Post toegevoegd Thu 31 Jan 2013 om 14:21 ----------

Is dit uit eigen ondervinding of heb je hier ook onderzoeken van?

Ik kan de onderzoeken niet terug vinden. Maar ook ik heb mezelf een tijdje afgevraagd waarom test injecteren voor meer spieren en kracht als een booster ook zou kunnen helpen. En uit onderzoek komt naar voren dat een booster je test zo weinig omhoog krikt dat hier geen groei aan toe geschreven kan worden. Het grote booster effect zit tussen je oren. Mensen denken ik gebruik een test booster dus ik kan meer feit is konden ze al maar durfden niet. Wil je echt je lichaamseigen test omhoog werken zul je met Pallets moeten gaan werken deze hoef ook maar eens in de drie maanden gezet te worden en helpt je lichaamseigen test sky high pro's gebruiken dit veel. Feit is wel mensen als Flex Wheeler zijn nu dus gedwongen om test te blijven injecteren omdat je lichaam die waardes zelf niet meer kan halen om normaal te functioneren

[QUOTE:Cools]

---------- Post toegevoegd Thu 31 Jan 2013 om 12:20 ----------

[/COLOR]u

Uchum

Chanel No. 22 verhoogt T-spiegel bij mannen, Axe bij vrouwen (Neuro Endocrinol Lett. 2007 Aug;28(4):433-7.)
http://www.ergogenics.org/gezondheid104.html[/QUOTE]

Maar dat maakt je nog steeds geen vrouwenmagneet, maar leuk gevonden haha

• #1.076
Maar dat maakt je nog steeds geen vrouwenmagneet, maar leuk gevonden haha.

Toch wel, verhoging van testosteron en verlaging cortisol bij vrouwen is positief voor aantrekking.

Er zitten er feromoon gelijkende stoffen in die de aantrekking verhogen. Deze stoffen zijn ook verantwoordelijk voor de verhoging van testosteron en daling in cortisol.

Daarom dat diezelfde stoffen bij mannen een omgekeerd effect hebben. Parfum voor vrouwen bevatten dan weer stoffen die bij mannen hetzelfde effect heeft. Fabrikanten weten wel wat ze doen op dat vlak. Dit is al jaren bekend. Eerst was het gewoon puur musk die ze toevoegde hiervoor.

Laatst bewerkt:
Toch wel, verhoging van testosteron en verlaging cortisol bij vrouwen is positief voor aantrekking.

Er zitten er feromoon gelijkende stoffen in die de aantrekking verhogen. Deze stoffen zijn ook verantwoordelijk voor de verhoging van testosteron en daling in cortisol.

Daarom dat diezelfde stoffen bij mannen een omgekeerd effect hebben. Parfum voor vrouwen bevatten dan weer stoffen die bij mannen hetzelfde effect heeft. Fabrikanten weten wel wat ze doen op dat vlak. Dit is al jaren bekend. Eerst was het gewoon puur musk die ze toevoegde hiervoor.

Ja ik doelde ermee ook op de reclames dat er hele hordes vrouwen achter je aankomen. Het minimale effect op aantrekking dat zou hebben staat daar ver vanaf natuurlijk haha.

Zeer interessant allemaal. Heb al aardig wat doorgelezen. Karma voor jou ;)

• #1.079
Ja ik doelde ermee ook op de reclames dat er hele hordes vrouwen achter je aankomen. Het minimale effect op aantrekking dat zou hebben staat daar ver vanaf natuurlijk haha.

Lol, ja dat is natuurlijk overdreven. Daarom is het ook reclame. Maar het heeft dus wel effect.

Het is inderdaad een feit dat meer test kan zorgen voor meer spieren mits uiteraard voeding en training optimaal zijn en rust uiteraard. Maar feit is ook dat om het groeibevorderende effect te krijgen je bepaalde waardes zou moeten kunnen halen. Daar waar dus een test booster simpelweg niet toekomt en de test niet hoog genoeg zal opkrikken. Laten we zeggen dat je een week niet gemasturbeerd hebt of coïtus gehad. Dan zal je test waarschijnlijk hoger liggen dan 2 maanden lang een test booster gebruikt te hebben. Dus gaat een booster je voordeel geven ben bang van niet. Deze waardes zijn zelfs zo laag dat ze door een doping test zouden kunnen komen. En juist dat feit alleen al maakt het ongeloofwaardig dat het je groei zal bevorderen want waarom dan nog test injecteren met kans op schorsing en hoge boetes, als een booster je ook kan helpen en je niet gepakt word. Ik blijf erbij dat na een kuur een test booster hooguit zal helpen met lees de aanmaak van je eigen test tot die weer normaal is wat ook per mens sterk kan verschillen. Ik kraak het niet helemaal af boven een bepaalde leeftijd heeft het inderdaad een meerwaarde al zal dit enkel zijn dat je jezelf beter voelt sterker meer zin in coïtus. Wat de werking op de geest heeft dat je meer zin hebt om te trainen ervoor wilt gaan beter op je voeding zult letten en uitgerust zult zijn. Dit draagt bij aan je groei dus wat ik wil zeggen is een simpele booster kan door een sterk placebo effect heel veel voor je doen. Maar puntje bij paaltje je doet dit zelf

---------- Post toegevoegd Thu 31 Jan 2013 om 14:21 ----------

Ik kan de onderzoeken niet terug vinden. Maar ook ik heb mezelf een tijdje afgevraagd waarom test injecteren voor meer spieren en kracht als een booster ook zou kunnen helpen. En uit onderzoek komt naar voren dat een booster je test zo weinig omhoog krikt dat hier geen groei aan toe geschreven kan worden. Het grote booster effect zit tussen je oren. Mensen denken ik gebruik een test booster dus ik kan meer feit is konden ze al maar durfden niet. Wil je echt je lichaamseigen test omhoog werken zul je met Pallets moeten gaan werken deze hoef ook maar eens in de drie maanden gezet te worden en helpt je lichaamseigen test sky high pro's gebruiken dit veel. Feit is wel mensen als Flex Wheeler zijn nu dus gedwongen om test te blijven injecteren omdat je lichaam die waardes zelf niet meer kan halen om normaal te functioneren

Ik denk dus dat je je niet blind moet staren op het vergelijk test booster en test injecteren. Ik denk dat je dit vergelijk teveel maakt. Je eigen test levels verhogen blijkt uit onderzoek dus wel spier aanmaak extra te bevorderen, echter niet zoveel als een AAS kuur natuurlijk.
Het verschil van het licht verhogen van de test nivo's is voor iemand van jouw leeftijd echt niet merkbaar.
Ik ben echter 35 en hoewel het trainen prima gaat en ik na een periode van 2 jaar trainen nu na een half jaar weer bijna op mijn oude nivo zit, merk ik wel verschillen met toen ik 25 was.
Ik heb minder vaak zin in coïtus dan vroeger. Voorheen dacht ik er bijna de hele dag aan, tegenwoordig heb ik een paar keer per week echt zin, ook merk ik bijvoorbeeld het veel minder als het zomer is en er van alles in korte rokjes langs komt. Ook ben ik veel sneller moe dan vroeger, tijdens het trainen ook. Ik ga 's avonds vroeger naar bed dan vroeger (wat niet helpt) en voel me meer lusteloos.
Dit heeft ook met externe factoren te maken natuurlijk, ik ben sinds 4 jaar vader, ik heb sinds ruim een jaar een eigen zaak.

Ik ben benieuwd wat een test booster mij nu zou kunnen opleveren, in deze fase van mijn leven. Kuren heb ik geen zin in, persoonlijke keuze.
Ik krijg vandaag als het goed is mijn twee potjes xtreme test binnen (http://www.xxlnutrition.nl/xtreme-test/xxl-nutrition) van XXL nutrition en ga het gewoon proberen. Misschien leuk als meer leeftijdsgenoten die dezelfde dingen als ik ervaren, het ook gaan proberen? Kunnen we hier de resultaten een beetje bijhouden. :)

Terug
Naar boven