MuscleMeat

Sticky Testosteron Booster: Welke zijn er, werken ze echt en hoe werken ze nu eigenlijk?

Ligt er 'n beetje aan, heb perioden gehad dat ik 8-10 hele eieren at per dag, maar ook perioden dat ik er 0 at. Momenteel eet ik er gem. misschien 2-3 per dag.
ok, nou waarom ik het vraag is omdat het veel goede cholesterol ook de test verhoog
sommige mensen zeggen dat veel cholesterol cruciaal is voor hoge test of vvm opbouw
Weet niet meer zo goed was het precies was en kan er dus niet veel nuttigs over zeggen.
Maar was benieuwd of je wat van merkt als je veel eieren eet.

---------- Post toegevoegd Tue 26 Feb 2013 om 14:51 ----------

Er zijn wel testers te koop Saliva methode is dat volgens mij, ik ga er eens naar kijken.
is dat dit? Dat ding is huge :eek:

P1010297.jpg

Laatst bewerkt:
Wel, als je meer LDL hebt zal er meer LDL binnenkomen via endocytose, waardoor je meer vrij cholesterol intracellulair krijgt voor de steroidegenese, maar dit wordt al snel gereguleerd om de homeostase vast te houden en worden simpelweg o.a. de LDL receptor gedownreguleert, als ook HMG-CoA reductase. Een tekort zal dus wellicht leiden tot een lager test, terwijl een teveel waarschijnlijk zal leiden tot een tijdelijke verhoging. Hierbij ga ik er wel vanuit dat ook hier je lichaam goed de homeostase weet te behouden.

Laatst bewerkt:
Wel, als je meer LDL hebt zal er meer LDL binnenkomen via endocytose, waardoor je meer vrij cholesterol intracellulair krijgt voor de steroidegenese, maar dit wordt al snel gereguleerd om de homeostase vast te houden en worden simpelweg o.a. de LDL receptor gedownreguleert, als ook HMG-CoA reductase. Een tekort zal dus wellicht leiden tot een lager cholesterol, terwijl een teveel waarschijnlijk zal leiden tot een tijdelijke verhoging. Hierbij ga ik er wel vanuit dat ook hier je lichaam goed de homeostase weet te behouden.
en nu vertaald in kindertaal? :D

Gaat waarschijnlijk tijdelijk wat uithalen wanneer je al adequate hoeveelheden binnenkrijgt. Bij een tekort wel goed. (laatste is vaak niet het geval)

Ik zit hier wel weer te beredeneren vanuit de fysiologie, dus met goed vertrouwen in de 'normale' regulatie van het lichaam :roflol: (er vindt simpelweg negatieve feedback plaats aan de hand van intracellulair cholesterol op de hoeveelheid LDL receptoren en HMG-CoA reductase, waarschijnlijk nog het e.e.a., maar die 2 lijken -mij- het belangrijkst in deze)

Dat kun je niet zeggen.
ik weet niet wat phosphatidylserine gedaan had als ik geen low carb had gedaan.
misschien was me uitslag nog wel slechter geweest als ik geen phosphatidylserine had genomen.

dat weet je allemaal niet dus kan je ook niks over zeggen.

Misschien had het dan een heel klein beetje gedaan? Niet veel hoor.
En als het resultaat hoger was geweest, dan had de phophtatidylserine zeker wel gewerkt? Yeah right...

Low carb is sowieso crap.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.346
Dat was te merken ja, met je idiote ban-Bryce topic. Maar ben blij dat je het zelf al inziet...:)

En van die phosphatidylserine... ik had toch al gewaarschuwd dat wat Cools hier presenteert allemaal veel leuker klinkt dan het in werkelijkheid is? :D

Ik heb niets met het low carb te maken, dit heeft al sterke effecten op testosteronproductie en cortisl. En hij neemt ook nog dingen in zoals curcuma oa. wat een sterk anti-androgeen is. Dit heeft ook weer uitgesproken effecten op testosteron, oestrogeen en cortisol.

Ook neemt hij kaneel in wat weer effect heeft op insuline, dit icm met low carb ;)

Dus je moet alle factoren in rekening houden voor je oordeelt.

Laatst bewerkt:
Ik heb niets met het low carb te maken, dit heeft al sterke effecten op testosteronproductie en cortisl. En hij neemt ook nog dingen in zoals curcuma oa. wat een sterk anti-androgeen is. Dit heeft ook weer uitgesproken effecten op testosteron, oestrogeen en cortisol.

Ook neemt hij kaneel in wat weer effect heeft op insuline, dit icm met low carb ;)

Dus hij klooit maar wat aan?;)

• #1.348
Dus hij klooit maar wat aan?;)

Nee, hij neemt het in voor andere redenen. Maar de combi is niet aan te raden. Hij wist niet bv dat curcuma een sterk anti-androgeen is, zoals de meeste (onderzoek post ik strax).

Ook neemt hij kaneel om de insuline gevoeligheid te verhogen. Maar dit is niet aan te raden en niet nodig bij low carb.

Daarom vraag ik altijd wat er nog ingenomen wordt.

curcumin is populair product onder de amerikaanse sporters/bodybuilders om te gebruiken bij blessures.
Het werd mij persoonlijk aangeraden door John Berardi. in combi met visolie, hmb, glutamine en arginine vanwege me schouder blessure.
Curcumin heeft dezelfde effect als nsaid's doen maar dan zonder de bijwerkingen dus vandaar populair.

Dit is zo ff uit me hoofd, volgens mij staat er wel een artikel over op Precision Nutrition zelf.

Laatst bewerkt:
  • #1.350
Het heeft idd verschillende positieve effecten. Het bevorderd ook het herstel van het hart.

Ingredient In Yellow Curry Can Reduce Heart Enlargement And May Prevent Heart Failure
http://www.sciencedaily.com/releases/2008/02/080221173235.htm

Maar dus ook mogelijk anti-androgeen.

Curcumin down-regulates AR gene expression and activation in prostate cancer cell lines
[Link niet meer beschikbaar]

Wat overigens wel vaak wordt waargenomen bij substanties die de AR expressie downreguleren is dat het lichaam reageert door meer testosteron aan te maken, veel van de hele oude test boosters bevatten ingredienten die dit deden (dus feitelijk nutteloos).

• #1.352
Wat overigens wel vaak wordt waargenomen bij substanties die de AR expressie downreguleren is dat het lichaam reageert door meer testosteron aan te maken, veel van de hele oude test boosters bevatten ingredienten die dit deden (dus feitelijk nutteloos).

idd :p

ok, nouja was voor mij eerste keer dat ik zo laag zat en doe dat dus ook nooit meer.
Eet jij trouwens veel (hele) eieren?

Dat kun je niet zeggen.
ik weet niet wat phosphatidylserine gedaan had als ik geen low carb had gedaan.
misschien was me uitslag nog wel slechter geweest als ik geen phosphatidylserine had genomen.

dat weet je allemaal niet dus kan je ook niks over zeggen.

je bryce topic had ik zowiezo neergezet want je blijft soms een irritant ventje en gezien dat topic was de meerderheid met me eens. maar genoeg hierover.

binnen een paar maanden je test is laten meten als je niet low carb eet en toch phosphatidylserine neemt. ik ben er bijna zeker van dat je test ook niet bepaald hoog zal zijn. 't is maar zo dat je het zal weten.

Gaat waarschijnlijk tijdelijk wat uithalen wanneer je al adequate hoeveelheden binnenkrijgt. Bij een tekort wel goed. (laatste is vaak niet het geval)

Ik zit hier wel weer te beredeneren vanuit de fysiologie, dus met goed vertrouwen in de 'normale' regulatie van het lichaam :roflol: (er vindt simpelweg negatieve feedback plaats aan de hand van intracellulair cholesterol op de hoeveelheid LDL receptoren en HMG-CoA reductase, waarschijnlijk nog het e.e.a., maar die 2 lijken -mij- het belangrijkst in deze)

meneer, is het normaal dat ik dit niet snap? kun je het ook in het abn uitdrukken? :rolleyes:

• #1.357
binnen een paar maanden je test is laten meten als je niet low carb eet en toch phosphatidylserine neemt. ik ben er bijna zeker van dat je test ook niet bepaald hoog zal zijn. 't is maar zo dat je het zal weten.

Veronderstellingen ;) Je vergeet ook dat hij kaneel en curcuma in dosis van 1gr neemt oa. Heb de effecten al uitgelegd.

Veronderstellingen ;) Je vergeet ook dat hij kaneel en curcuma in dosis van 1gr neemt oa. Heb de effecten al uitgelegd.

Sorry Cools, bij mij moet je niet afkomen met die flauwe kul dat curcuma en kaneel testosteron zouden verlagen. Ik neem elke dag 5 gr gemberpoeder in mijn dranken en dat heeft mijn testosteron nog niet verlaagd. En gember en curcuma zijn van dezelfde familie en hebben dezelfde eigenschappen. Ik heb ook is een combinatie van gember en curcuma genomen om een ontsteking te verminderen. Nog zo'n fabeltje. Heeft niets gedaan. Daarna ibuprofen genomen en na een paar dagen was het al veel beter.

---------- Post toegevoegd Wed 27 Feb 2013 om 17:25 ----------

want? omdat die producten volgens mij niet veel zoden aan de dijk brengen. ik denk dat je zelf toch ook wel zou willen weten of je het nu voor niets genomen hebt, of niet. De enigste manier is om je bloed nog is te laten meten als je niet aan een low carb dieet bezig bent.

---------- Post toegevoegd Wed 27 Feb 2013 om 17:28 ----------

Intracellulair = in de cel
HMG-CoA reductase

Andere 2 kun je met wat pijn en moeite zelf achter komen denk ik ;) Met biologie op de middelbare school krijg je overigens ook de term intracellulair voorgeschoteld.

ik weet wat hij bedoelt. Je moet je andere berichten ook is lezen. Ik vraag mij af of je zelf wel begrijpt of dat ze letterlijk uit een tekst zijn gecopieerd.

• #1.360
Sorry Cools, bij mij moet je niet afkomen met die flauwe kul dat curcuma en kaneel testosteron zouden verlagen. Ik neem elke dag 5 gr gemberpoeder in mijn dranken en dat heeft mijn testosteron nog niet verlaagd. En gember en curcuma zijn van dezelfde familie en hebben dezelfde eigenschappen. Ik heb ook is een combinatie van gember en curcuma genomen om een ontsteking te verminderen. Nog zo'n fabeltje. Heeft niets gedaan. Daarna ibuprofen genomen en na een paar dagen was het al veel beter.

---------- Post toegevoegd Wed 27 Feb 2013 om 17:25 ----------

want? omdat die producten volgens mij niet veel zoden aan de dijk brengen. ik denk dat je zelf toch ook wel zou willen weten of je het nu voor niets genomen hebt, of niet. De enigste manier is om je bloed nog is te laten meten als je niet aan een low carb dieet bezig bent.

---------- Post toegevoegd Wed 27 Feb 2013 om 17:28 ----------

ik weet wat hij bedoelt. Je moet je andere berichten ook is lezen. Ik vraag mij af of je zelf wel begrijpt of dat ze letterlijk uit een tekst zijn gecopieerd.

Dat is omdat gember een anti-oestrogeen is, zoals je op pagina 1 kan zien :p

Zelfde familie zegt dus niets. Het gaat om de stoffen/moleculen erin en de interactie met de receptor (of enzymen). Een kleine verandering in het molecuul kan een stof anti-oestrogene, anti-androgene oestrogene en zelfs androgene eigenschappen bezorgen.

En als je een combi van middelen gebruikt kan het een hele andere uitwerking hebben. Gember gezien het anti-oestrogeen is (en dus testosteron verhoogt) is niet aan te raden bij ontstekingen.

En tuurlijk werkt ibuprofen. Het is een COX-2 en ook COX-1 inhibitor en verlaagt dus de aanmaak van prostaglandines zeer sterk.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven