MuscleMeat

Teveel Kalium

• Topic Starter Topic Starter
Nee ik heb geen creatine of andere speciallekes genomen. Heb de dokter nog niet vastgekregen, morgen dan maar nog is proberen.

Heb net gebeld met de dokter. Dat zal hoogst waarschijnlijk een fout geweest zijn aangezien ik daar normaal wel al iets van had moeten gemerkt hebben van zo'n hoge waarde.

ahahahahah, wat een lompe veronderstelling is dat nu. Het zou kunnen ja, maar t kan ook dat je t nog niet voelt. Maar ik vind de waarde niet zo hoog.

Laatst bewerkt:
Soms zie je dat er te hoge kalium concentraties zijn na bloed prikken, omdat cellen beschadigd raken door de naald. 95% van al het Kalium in je lichaam zit in cellen, dus als sommige beschadigd raken in de buurt van de naald kan je toevallig relatief hoge concentraties Kalium in het bloedmonster vinden. Het kan dus slechts een artifact zijn, nogmaals meten is zeker aan te raden. Mocht de waarde dan wederom te hoog zijn dan kan je beter verder onderzoek laten doen. Je wilt namelijk geen te hoge K+ concentratie hebben!

Laatst bewerkt:
Soms zie je dat er te hoge kalium concentraties zijn na bloed prikken, omdat cellen beschadigd raken door de naald. 95% van al het Kalium in je lichaam zit in cellen, dus als sommige beschadigd raken in de buurt van de naald kan je toevallig relatief hoge concentraties Kalium in het bloedmonster vinden. Het kan dus slechts een artifact zijn, nogmaals meten is zeker aan te raden. Mocht de waarde dan wederom te hoog zijn dan kan je beter verder onderzoek laten doen. Je wilt namelijk geen te hoge K+ concentratie hebben!

+1

Ga je binnenkort weer meten, 0rt3x?

Hey,

alvast dikke merci voor alle reacties iedereen :).

Ja ik denk dat ik best nog eens mijn bloed laat controleren dan, je weet maar nooit dat ik echt gewoon een te hoge K waarde heb en dat dit niet enkel komt door een 'prikfout'. Hoogst waarschijnlijk is er niets aan de hand maar ja, je weet maar nooit.

Ok :) Succes!

Terug
Naar boven