Fitness Seller

Texas method

• Topic Starter Topic Starter
Net getraind, squat weer met 5 verhoogd. Hierna toch maar weer met kleinere stapjes anders stall ik waarschijnlijk te snel. Voor de presses moet ik schijfjes van 0,5 kg gaan kopen, 2,5 per keer verhogen gaat ook niet lang meer lukken.

Squat 3*5 110
Press 3*5 55
Chin 3*5 bw

Vanmiddag de squat toch maar weer met 5 verhoogd, ik had er zin in. Het koste wat moeite maar het ging goed.

Squat 3*5 115
Bench 3*5 82,5
DL 1*5 135

Nette press! Doe je de press strict, of met wat leg drive?

Tnx, press doe ik strict inderdaad. Met legdrive vind ik niet echt lekker. Daarnaast heb ik het gevoel dat het minder effectief is doordat je gebruik maakt van het momentum van de leg drive..

Vandaag toch maar weer 5 bij de squat aangezien ik een paar dagen ga skien en deze week niet meer zal trainen.

Squat 3*5 120
Press 3*5 57,5
Pull up 3*6 bw

Pull up in plaats van BOR omdat de deadlift van vrijdag nog wel te voelen was.

Laatst bewerkt:
Helaas kon ik niet weg voor wintersport, dan nog maar een Ripptoetje:

Squat 3*5 125
Bench 3*5 85
Chin 3*5 bw

Nette gains, vooral op je squat. En behoorlijke stats ook voor je presses.

Ben zelf ook rippetoe aan het volgen, maar ik heb een beetje moeite met het gewicht verhogen, vooral bij (bench)presses. Ik heb wel een jaar getraind, maar dat was vooral weggegooid door op een verkeerde manier te trainen, dus vandaar herstart met Rippetoe.

Dat texas method schema zag er opzich wel interessant uit, moet ik me ook eens in gaan verdiepen.

Spiergeheugen is wel een voordeel geweest voor mij, en voor de tijd dat ik train stellen de stats nou weer niet zo veel voor. Probeer anders met kleinere stapjes het gewicht te verhogen. Ik kan nu ook niet meer doorgaan met 2.5 kg verhogen op de presses..

Ja dat is idd het plan nu voor de komende tijd:p. Nja succes met die presses, ik vind ze nu al vrij aardig, maar goed, altijd voor meer gaan;)

Die squat is echt bruut tov je bench

Vandaag wat last van mijn knieen, daarom rustig aan gedaan met de squat.

Squat 3*5 80
Press 3*5 60
Dl 1*5 140

Ik moet nu echt gewichten gaan kopen want 140 is alles wat ik heb. Doordat ik nog geen halve kilootjes het moest ik wel 60 pressen :) En met succes!!:)

Vandaag de eerste fail: bench. Volgende keer 10% lager beginnen.

Squat 3*5*127,5
Bench 5 -3 -2 87,5
Pull up 3*6 bw

Laatst bewerkt:
Nog steeds lekker bezig, zie ik! :lifter:

Vandaag papgaar en een soort recoverytraining gedaan.

Squat 3*3 100
Press 3*3 50
Chin 3*3

Nu het boek Practional Programming erbij gepakt om een vervolg te gaan maken.
Ik zit te twijfelen tussen een back-off of gelijk door naar een intermediate programma.
Daarom maar weer even de theorie erbij pakken. Als ik mijn log terug lees denk ik dat ik toch wel te gretig ben geweest met de squat, die laatste stappen waren te snel.

Gisteren mijn eerste "back off" training, viel best tegen eigenlijk. Alles voelde zwaar.

Squat 3*5 112,5
Bench 3*5 80
Pull up 7 7 6 bw

Even mijn log bijwerken. Ik heb mijn schema iets aangepast naar voorbeeld van een schema uit Practional Programing van Rippetoe. Het is een "gevorderd beginnersschema

Het schema ziet er als volgt uit.

Squat
Bench
Pull Up

Front Squat
Press
Deadlift

Squat
Bench
Chin

Squat
Press
Pull Up

Squat
Bench
BOR (in het originele schema is dit Cleans)

Squat
Press
Chin

Training van afgelopen woensdag

Front Squat 3*5 50 Was licht maar even wennen aan de oefening
Press 3*5 50
DL 1*5 140

---------- Toegevoegd om 19:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:57 ----------

Vandaag:

Squat 3*5 117,5
Bench 3*5 82,5
Chin 6 6 4

Laatst bewerkt:
Afgelopen maandag:

Squat 3*5*122,5
Press 3*5*55
Pullup 8 7 4

Training viel best licht weer sinds een tijd.

Gaat lekker!

Gisteren lekker getraint, die frontsquat met 10 verhoogt maar daar kan nog echt wel wat bij.

Fr. Squat 3*5*60
Bench 3*5*87,5 ik moest het gisteren drukken, ik had echt het gevoel dat het hem ging worden :) en het werkte :)
DL 1*5*140

Mijn doel van een 1 RM bench van 100 kg gaat in de buurt komen!!

Training zaterdag:
squat 3*5*125
press 3*5*60
chin 6 5 5

training van vandaag: skieën :p
zaterdag weer aan het ijzer!

Gisteravond:

Squat 3*5*127,5
Bench 3*5*87,5
Chin 6 5 5

Dit wordt mijn laatste week Starting Strength. Ik merk dat lineaire verhoging per training er niet meer in zit.

Terug
Naar boven