AndroidHealthClinic

Thailand survival tactics

muscle mike

Cool Novice
Waardering
11
Lengte
1m86
Massa
93kg
Vetpercentage
12%
Hallo allemaal,

ik ben benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met rondreizen in combinatie met sport en voeding in Thailand? Ik zou graag een aantal adressen of namen van goede gyms willen hebben verspreid door Thailand. Ook voeding tips zijn welkom. Ben namelijk bang dat er elke dag witte rijst of pannekoeken met banaan op het menu staan.

Ik heb ook wel eens gehoord dat er in verschillende badplaatsen proteine shakes worden verkocht op straat? Hoe dan ook, ik ga 3 weken op vakantie en wil in ieder geval in shape blijven door een keer of 2 per week te sporten.

Tips en ervaringen graag! :)

In Bangkok kun je op de derde verdieping van de MBK shopping center whey kopen . Is een hele supps winkel . In Bangkok zelf heb je hopen gyms . In Koh Samui en Koh Pah Ngan heb je ook gyms waarvan eentje op straat , die vind je aan de Maenam-baai in Samui . In Koh Tao vind je ook een super-gym in Sairee dorp .
Verder is Thailand echt bezaaid met gyms man .
En het eten is perfect om op te BB'en . Je kan werkelijk overal en altijd eten . 's Nachts zelfs . Ze hebben heel veel pikante salades die zo goed als vetloos zijn en packed met goeie shit . Geloof me over eten moet je je echt geen zorgen maken . Eigenlijk moet je je in Thailand sowiezo nergens zorgen om maken :)

• Topic Starter Topic Starter
In Bangkok kun je op de derde verdieping van de MBK shopping center whey kopen . Is een hele supps winkel . In Bangkok zelf heb je hopen gyms . In Koh Samui en Koh Pah Ngan heb je ook gyms waarvan eentje op straat , die vind je aan de Maenam-baai in Samui . In Koh Tao vind je ook een super-gym in Sairee dorp .
Verder is Thailand echt bezaaid met gyms man .
En het eten is perfect om op te BB'en . Je kan werkelijk overal en altijd eten . 's Nachts zelfs . Ze hebben heel veel pikante salades die zo goed als vetloos zijn en packed met goeie shit . Geloof me over eten moet je je echt geen zorgen maken . Eigenlijk moet je je in Thailand sowiezo nergens zorgen om maken :)

Thnx! Dat is nog eens een informatieve reactie!

Zit ook nog een gym op Phuket (even goed zoeken). Volgens mij bij Pa Tong beach.
scootertje huren en je bent er zo.

Op ko pi pi hadden ze eerst ook een gym (kleintje) maar toen ik er was (enkele jaren geleden) werd de boel verbouwd (mogelijk simpelweg failliet). Kan zijn, dat het echt 'verbouwd' is en daarna heropend.

Ik heb zelf 2,5kg eiwit meegenomen (voor de zekerheid). Wel halverwege in een semi 'apotheek' (volgens mij op ko pi pi) wat extra eiwit gekocht (was de 3de keer tijdens 4 weken vakantie dat ik het ergens zag staan).

Voeding lokaal is simple and easy. Voldoende KH. Even zoeken naar eiwitbronnen, maar ook dat heb ik eigenlijk nog nooit zo easy gehad als in Thailand (overal vlees/vis).

Wij reisden overigens van hotel naar hotel, uitgezocht op de aanwezigheid van een gym. Meestal waren die uiteraard compleet ****ed up, maar de temperatuur laat ook geen bijzonder zware trainingen toe ;)

In Bangkok kun je op de derde verdieping van de MBK shopping center whey kopen . Is een hele supps winkel . In Bangkok zelf heb je hopen gyms :)

Je hebt daar ook een redelijk grote Gym zitten, boven het MBK in Bangkok.
Daar heb ik 3 maanden terug nog getraind. Lache tussen al die kleine thaipoppen.

Zit ook nog een gym op Phuket (even goed zoeken). Volgens mij bij Pa Tong beach.
scootertje huren en je bent er zo.

Op ko pi pi hadden ze eerst ook een gym (kleintje) maar toen ik er was (enkele jaren geleden) werd de boel verbouwd (mogelijk simpelweg failliet). Kan zijn, dat het echt 'verbouwd' is en daarna heropend.

Bij Pa Tong Beach zijn er inderdaad zat sportscholen. Kan je redelijk uit de voeten. Alleen oppassen als je er om een sporschool vraagt, dat ze niet zeggen: Ik weet een goeie sporschool, jij mij betalen, ik jou brengen.
Dit is hun manier van geld verdienen, ze krijgen allemaal geld als ze je ergens heen brengen. Vraag daar ook NOOIT waar je goed kan eten of wat leuk is etc. Ze denken alleen maar aan hun portmonee en krijgen geld van restaurants of bars als ze er mensen naartoe brengen.

Oja, en ga NOOIT naar een pingpong show waarmee je dood gegooid wordt. Voor een water of biertje betaal je daar 25 euro!!! (ipv 2euro) En als je 1maal betaald heb, gaan de knappe dames naar achter, komt er een lelijke oude oma naar voren, en laat een pingpong bal uit haar poes vallen, en 3 minuten later mag je snel je biertje opdrinken en gaan.

Als je toch naar patong wilt en je houdt van pure luxe, ga naar: B-Lay Tong hotel. Nieuwste meest luxe hotel, niet te groot. Gewoon top.

Op koh phi phi kan je goed trainen bij Phi Phi Banyan Villa Hotel. Of ze verder nog een losse gym hebben weet ik niet. Heb er wel goed kunnen kickboxen.

Qua voeding.... Komop, je bent in thailand! Je kan overal stoppen en voor 1,50 heerlijke kip met rijst eten, of een overheerlijk stukje vis etc.

Je hebt daar ook een redelijk grote Gym zitten, boven het MBK in Bangkok.
Daar heb ik 3 maanden terug nog getraind. Lache tussen al die kleine thaipoppen.

Bij Pa Tong Beach zijn er inderdaad zat sportscholen. Kan je redelijk uit de voeten. Alleen oppassen als je er om een sporschool vraagt, dat ze niet zeggen: Ik weet een goeie sporschool, jij mij betalen, ik jou brengen.
Dit is hun manier van geld verdienen, ze krijgen allemaal geld als ze je ergens heen brengen. Vraag daar ook NOOIT waar je goed kan eten of wat leuk is etc. Ze denken alleen maar aan hun portmonee en krijgen geld van restaurants of bars als ze er mensen naartoe brengen.

Oja, en ga NOOIT naar een pingpong show waarmee je dood gegooid wordt. Voor een water of biertje betaal je daar 25 euro!!! (ipv 2euro) En als je 1maal betaald heb, gaan de knappe dames naar achter, komt er een lelijke oude oma naar voren, en laat een pingpong bal uit haar poes vallen, en 3 minuten later mag je snel je biertje opdrinken en gaan.

Als je toch naar patong wilt en je houdt van pure luxe, ga naar: B-Lay Tong hotel. Nieuwste meest luxe hotel, niet te groot. Gewoon top.

Op koh phi phi kan je goed trainen bij Phi Phi Banyan Villa Hotel. Of ze verder nog een losse gym hebben weet ik niet. Heb er wel goed kunnen kickboxen.

Qua voeding.... Komop, je bent in thailand! Je kan overal stoppen en voor 1,50 heerlijke kip met rijst eten, of een overheerlijk stukje vis etc.
Epic oplichters :roflol:

Trainen in Thailand is iig episch . Zeker in Bangkok . Was daar in een gym a/h deadliften en ze dachten allemaal dat ik de halfbroer ofzo was van Arnold . Echt opeens een massa mensen die me stonden aan te kijken lol .
Ik heb een keer in een kelin resto gegeten in Bangkok voor minder dan een euro en 50 cent voor een bier roflol . Beste maal die ik heb gehad . Gebruik je gezond verstand maar probeeer alles en ga niet eten in chique dingen want dat is meestal minder lekker en duurder .

De gym in BKK waar ik heb getraint waren echt wel flinke Thais en westerlingen.
Kon gratis trainen na een beetje aanpappen. Echt een hele brute gym, met roltrappen tussen de verdiepingen. Was tegenover het meest luxe winkelcentrum van BKK.
Je bent gek als je eiwitten mee gaat sjouwen. Haal het gewoon uit voeding, of neem desnoods van die B&F zakjes mee voor PWO.

Maaltijden van rijst en kip koop je overal op straat / langs de weg voor zo'n €0,50 - €1,50, de Thai zelf eten ook de hele dag door kleinere maaltijden van rijst met groente en kip dus dat is ideaal om lekker anabool de vakantie door te komen :) Koop vooral bij tentjes/zaakjes waar veel omloop is zodat je weet dat het vlees niet de halve middag heeft lopen rotten en neem geen ijsblokjes in je drinken, dit is vaak van water gemaakt waar je ziek van kan worden.

Ga deze zomer ook 24 dagen naar Thailand. Begin er wel zin in te krijgen al.. :D Waar ga je heen?

Kijk, met mijn vakantie naar Thailand in het verschiet is dit een handig topic om bij te houden:cool:
Is het nou ook waar dat je daar gewoon Anavar in de apotheek kan kopen??:eek:

Jemig de pemig,

ik dacht "ik heb mazzel als ik hier 1 reactie op krijg" maar zo te lezen heeft een kwart van DBB wel eens in Thailand getraind! Thnx voor alle reacties, ik maak me in ieder geval geen zorgen meer om een tekort aan sportscholen of voeding!

Wat het reizen betreft: ik vlieg aan op BKK en wil vanuit daar naar chiang mai reizen via kanchanaburi en ayuthaya. Na een paar dagen chiang mai vlieg ik terug naar het zuiden om even de bounty-man uit te hangen maar ik weet nog niet precies waar. (iemand tips voor een geweldig strand en mooie natuur in het zuiden?)

Gegroet!

---------- Post toegevoegd Thu 10 May 2012 om 09:09 ----------

Kijk, met mijn vakantie naar Thailand in het verschiet is dit een handig topic om bij te houden:cool:
Is het nou ook waar dat je daar gewoon Anavar in de apotheek kan kopen??:eek:

Goede vraag. Toevallig gisteren een stukje gelezen op wiki, waar in ieder geval op stond dat d-bol verkrijgbaar is in thailand op de zwarte mart.

Ik ga met een maat ook naar het zuiden, ko tao is ENORM rustig. Gaan we paar dagen echt chillen en snorkelen enzo, daarnaaast ligt ko samui wat ook mooi is en wat levendiger maar je hebt daar naar het schijnt ook een bejaard deel. Wij moeten onze route ook nog een beetje uitstippelen.

Phuket mijden we wel trouwens ondat overal staat dat dat echt fckin druk is.

Ben afgelopen zomer geweest, via Bkk naar Chiang-mai (Centara hotel heeft een eigen gym), Kanchanaburi (jungle-rafts vind ik wel een aanrader en mijn vriend was helemaal verliefd op de tijgertempel daaro) en daarna naar Koh-phi phi en tenslotte Krabi (Centara-hotel daaro is super! kleine gym erbij, superuitzicht, helaas alleen wel aan de prijs). Lekker alles daar boeken, is goedkoper en als je het ergens naar je zin hebt blijf je langer en als je het zat bent vertrek je gewoon lekker weer, is heerlijk reizen op die manier en gaat allemaal vrij makkelijk daar. :)

Het is waarschijnlijk een domme vraag, maar hoeveel zijn jullie gemiddeld kwijt geweest voor welke tijds periode?
ben erg benieuwd! zelf van plan om ook te gaan reizen en thailand spreekt me aan.

Laatst bewerkt:
Ik ben in 2009 een maandje naar vietnam geweest en in 2011 een maandje naar maleisie, borneo en singapore. Voor allebei de reizen was ik in totaal een kleine 2500 euro kwijt, inclusief vliegticket etc. Maarrr... ik heb beide vakanties echt alles gedaan wat op mijn verlanglijstje stond! Van mijn duikbrevet halen tot een meerdaagse tour achterop de motor tot een aantal dagen survivallen in de jungle en noem maar op. Heb tevens altijd in hotels geslapen in plaats van hostels en at even vaak in een restaurant als op straat. Door in hostels te slapen en je dagelijkse voeding op straat te halen bespaar je veel geld.

Ik ben in 2009 een maandje naar vietnam geweest en in 2011 een maandje naar maleisie, borneo en singapore. Voor allebei de reizen was ik in totaal een kleine 2500 euro kwijt, inclusief vliegticket etc. Maarrr... ik heb beide vakanties echt alles gedaan wat op mijn verlanglijstje stond! Van mijn duikbrevet halen tot een meerdaagse tour achterop de motor tot een aantal dagen survivallen in de jungle en noem maar op. Heb tevens altijd in hotels geslapen in plaats van hostels en at even vaak in een restaurant als op straat. Door in hostels te slapen en je dagelijkse voeding op straat te halen bespaar je veel geld.

Ontzettend bedankt, info waar ik wat aan heb!
De prijs voor een maand valt mij reuze mee, ook voor wat ik hoor wat je allemaal doet. gaaf!

Loop je ook goed de kans om ziek te worden, beter betaal je iets meer en eet je in een restaurant. Verder in een hostel loop je de kans te komen waar de kakkerlakken en vogelspinnen over je bed lopen.

OT: [Link niet meer beschikbaar]

Jemig de pemig,

ik dacht "ik heb mazzel als ik hier 1 reactie op krijg" maar zo te lezen heeft een kwart van DBB wel eens in Thailand getraind! Thnx voor alle reacties, ik maak me in ieder geval geen zorgen meer om een tekort aan sportscholen of voeding!

Wat het reizen betreft: ik vlieg aan op BKK en wil vanuit daar naar chiang mai reizen via kanchanaburi en ayuthaya. Na een paar dagen chiang mai vlieg ik terug naar het zuiden om even de bounty-man uit te hangen maar ik weet nog niet precies waar. (iemand tips voor een geweldig strand en mooie natuur in het zuiden?)

Heb bijna dezelfde reis gedaan. Ik ben ook in vanuit BKK naar Chaing Mai en het zuiden geweest. In Chiang Mai heb je de gym Powerhouse, op de bovenste verdieping van een groot gebouw. Er vlakbij ligt een electronicazaak, dus dat weten ze tuktukchauffeurs daar wel. Genoeg benches en freeweights, db's tot 50kg.

Heb ook nog getraind op Koh Phangan, bij Jungle Gym. Het is daar wel best warm, dus de meesten trainen zonder shirt :P. Ring om te sparren ligt in het midden, met eromheen de rest.
Phangan is denk ik wel the place to be als je een beetje een relaxed eiland wilt met wat mogelijkheden. Koh Samui is een stuk toeristischer, Koh Tao heeft weer juist minder dan alles. Eilanden in het zuiden aan de westkust ( Ko Phiphi en Phuket ) zijn nogal prijzig vond ik, en meer voor gezinnen en stelletjes die toch wel genoeg money te spenderen hebben.

Terug
Naar boven