Fitness Seller

The Affect of Grip Width on Bench Press Performance and Risk of Injury

Te dicht bij elkaar knakt m'n schouder altijd. Ik pak 'em ook altijd net iets binnen de ringen. Van buitenkant hand tot ring is denk ik 5 cm. Breder voelt niet lekker aan m'n linkerschouder(keer uit de kom geweest terwijl er flink wat gewicht op drukte).

• Topic Starter Topic Starter
hmm nee dat niet maar heb het idee dat de spier aan de buitenkant wat meer gepakt word zodat het optisch wat breder gaat lijken....

Als je goed kijkt naar de opbouw van de borst dan zie je dat wat je buitenkant noem eigenlijk de costale banen zijn (insertie aan rib), maw als je dat stuk wilt accentueren zou je declineoefeningen moeten doen (of gelijkwaardig)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

decline ben ik heel toevallig ook mee begonnen sinds deze week we gaan het gewoon eens afkijken wat het allemaal geeft en dat weten we dan ook weer..maar het klopt dat stuk wil ik accentueren

ik leg altijd mijn middelvinger op de ringen en ben 1,82.

Waar je je vingers plaatst is in deze niet van belang. Waar het omgaat is wat is de verhouding t.o.v. de afstand tussen de acromion (daar gaat het artikel over)

Waar je je vingers plaatst is in deze niet van belang. Waar het omgaat is wat is de verhouding t.o.v. de afstand tussen de acromion (daar gaat het artikel over)

Jij bent 1.80 he? Dat ben ik ook. Voor jou is 1,5cm afstand van de ring het best qua performance?

ik heb voor de verandering mijn handen wat meer binnen de ringen geplaatst (smaller dus). voelde veel beter aan voor mijn schouders waar ik anders soms last van had.

:D

gedeelte van het artikel dat je zocht:
[Link niet meer beschikbaar]

karma's welcome ;)

Tnx

thanks

vriendelijk bedankt

Ik heb mijn ringvinger op de ringen ;).. Lengte 1,80, Spandwijdte 1,96 meter (om de dingen wat ingewikkelder te maken :D)

Dan heb je in verhouding lange armen (volgens de Vitruvius van Da Vinci).

Ben je soms ecto? :D :D

Sinds ik het begin van de ribbels tussen mijn middel- en ringvinger heb drukt het veel lekkerder. Minder belastend en kan me hele lichaam er nu achter zetten.

Alleen nu nog herinneren me kont af te vegen naderhand ;)

Andere conclusie uit het onderzoek:

It has been suggested
that the descent phase should finish 4–6
cm above the chest (11), and the narrower
grip width could potentially reduce
the risk of injury by reducing the
level of stretch on the inferior pectorialis
fibers.

is het trouwens niet zo dat je skelet als het ware wijder wordt als de spieren groeien? Er moet toch ook ruimte gecreeerd worden voor die neiuwe spieren

Te dicht bij elkaar knakt m'n schouder altijd. Ik pak 'em ook altijd net iets binnen de ringen. Van buitenkant hand tot ring is denk ik 5 cm. Breder voelt niet lekker aan m'n linkerschouder(keer uit de kom geweest terwijl er flink wat gewicht op drukte).

Ik pak hem om die reden inderdaad ietstje breder. Loodrecht voelt voor mij het best. Breder of smaller vind ik beiden niet prettig.

Wat bedoelen jullie met ringen op de stang???

++karma welcome :P

Terug
Naar boven