XXL Nutrition

The Flavour Of RnB........Power Bodybuilding Log!!!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
damn hopen dat het snel weer over is:(

• Topic Starter Topic Starter
heb gisteravond even weer geprobeerd te trainen.
deed mijn push training en heb nergens last mee gekregen :D

ik ben met mijn volgende experimentje begonnen.

per oefening pak ik een gewicht rond mijn 8rm [geschat] en doe daar zo snel mogelijk 16 herhalingen mee [rest pauze sets]

ik vind het super lekker trainen.

tevens verhoog ik 4 trainingen lang de gewichten voor die oefening en daarna doe ik een andere oefening.

ik probeer mijn nieuwe training netjes en begrijpelijk op paier te zetten en zl het dan posten. :)

als het aanslaat [wat ik hoop te merken in flinke krachtwinst] zal ik het jullie laten weten.

een log bijhouden heeft qua training opschrijven niet echt veel zin, omdat het niks meer zegt over mijn training.

dan word het elke week iets van

bankdrukken 100 kilo 20 herhalingen.

maar hoe zwaar dat is geweest en waar de failure zat enzow zie je er niet an af.
ook denk ik dat ik dan onterecht commentaar krijg dat mijn herhalingen te hoog zijn.

dus ik houd jullie op de hoogte. ik probeer mijn ideeen uit te schrijven en zal dan in de loop der tijd mijn progressie hier wel posten :)

hopen dat het werkt :D

suc6

Succes, en niet forceren he. ;)

Wat ik niet begrijp is dat al jouw experimentjes tot nu toe een paar weken duren en dan ga je weer wat nieuws doen? Hoe weet je dan wat wel werkt en wat niet? Daar zijn je trainingsperiodes veel te kort voor. En kom niet met afwisseling is goed want dat is zo'n non argument. Als je hebt gevonden wat werkt voor je, blijf daar dan bij voor het snelste resultaat.

Just my 0.02 ;)

ik ga zeker niet aankomen met variatie. want variatie vind ik niet zo belangrijk.

maar ik probeer nu gewoon een aantal dingen uit.
kijken hoe leuk ik de training vind
kijken hoeveel spierpijn ik krijg
kijken hoe snel ik herstel
kijken hoe snel de gewichten omhoog gaan

hier heb ik niet meer dan 4 week per idee voor nodig.

de volgende bulk ga ik beginnen met het schema dat tot nu toe het lekkerste heeft gewerkt.

die doe ik dan ook een veel langere tijd en ga ik dus kijken of ik daar echt goeie progressie op maak.
gebeurt dit, blijf ik bij dat scheman, gebeurt dit niet probeer ik het een ander schema ook weer en doe ik ook een langte tijd om te kijken hoe de progressie is.

ik ga ervan uit dat bij 1 van de 2 er wel degelijk progressie zal zijn.
daar ga ik dan weer aan sleutelen om te kijken of er nog iets beter aan kan.

heb ik bij beide schema's geen progressie dan ga ik weer prutsen met nieuwe ideeen.

ik ben niet iemand die gewoon een schema volgt die een ander gemaakt heeft omdat er van worden beweerd [meestal wel terecht] dat het werkt.

ik wil gewoon leren door verschillende dingen te volgen en te bekijken en leren waarom het werkt.

bjvoorbeeld die dogg crap van jou.

wat ik daaruit meeneem is:

elke training overload
rest-pauze sets

ik doe het misschien iets anders dan in dogg crap zelf maar ik neem die ideeen wel mee, omdat ik erin geloof dat dit de 2 dingen zijn waarom dogg crap goed werkt

wat ik links laat ligen

statics [vin der gewoon niks aan en heb niet hetidee dat het werkt]
facia stretches - waarom zou een natural facia stretches doen terwijl iemand op aas harder groeit zonder.
lange negatieven - alhoewel sommigen zeggen dt de negatieve fase voor microtrauma zorgt denk ik dat het de mix is tussen positief en negatief en daarom vind ik het onzin als ik superslow ga en daardoor kilo's moet inleveren. ik ga zeker gecontroleerd terug maar dat is max 2 a 3 seconden

ik ga zeker niet aankomen met variatie. want variatie vind ik niet zo belangrijk.

maar ik probeer nu gewoon een aantal dingen uit.
kijken hoe leuk ik de training vind
kijken hoeveel spierpijn ik krijg
kijken hoe snel ik herstel
kijken hoe snel de gewichten omhoog gaan

hier heb ik niet meer dan 4 week per idee voor nodig.

de volgende bulk ga ik beginnen met het schema dat tot nu toe het lekkerste heeft gewerkt.

die doe ik dan ook een veel langere tijd en ga ik dus kijken of ik daar echt goeie progressie op maak.
gebeurt dit, blijf ik bij dat scheman, gebeurt dit niet probeer ik het een ander schema ook weer en doe ik ook een langte tijd om te kijken hoe de progressie is.

ik ga ervan uit dat bij 1 van de 2 er wel degelijk progressie zal zijn.
daar ga ik dan weer aan sleutelen om te kijken of er nog iets beter aan kan.

heb ik bij beide schema's geen progressie dan ga ik weer prutsen met nieuwe ideeen.

ik ben niet iemand die gewoon een schema volgt die een ander gemaakt heeft omdat er van worden beweerd [meestal wel terecht] dat het werkt.

ik wil gewoon leren door verschillende dingen te volgen en te bekijken en leren waarom het werkt.

bjvoorbeeld die dogg crap van jou.

wat ik daaruit meeneem is:

elke training overload
rest-pauze sets

ik doe het misschien iets anders dan in dogg crap zelf maar ik neem die ideeen wel mee, omdat ik erin geloof dat dit de 2 dingen zijn waarom dogg crap goed werkt

wat ik links laat ligen

statics [vin der gewoon niks aan en heb niet hetidee dat het werkt]
facia stretches - waarom zou een natural facia stretches doen terwijl iemand op aas harder groeit zonder.
lange negatieven - alhoewel sommigen zeggen dt de negatieve fase voor microtrauma zorgt denk ik dat het de mix is tussen positief en negatief en daarom vind ik het onzin als ik superslow ga en daardoor kilo's moet inleveren. ik ga zeker gecontroleerd terug maar dat is max 2 a 3 seconden
Gecontroleerd terug is ook hoe het bij doggcrap gedaan moet worden, die 6-8 seconden is allang aangepast.
Ik vind je manier van denken alleen erg apart. Zeker als je het door zou trekken naar andere dingen in het leven. Als je alles wat anderen al voor je uitgevonden en uitgeprobeerd hebben en waarvan men weet dat het werkt eerst weer voor jezelf gaat uitproberen omdat dat jouw manier is van dingen leren, dan hoop ik voor je dat je minstens 120 wordt, want dit gaat je zoveel tijd kosten voor iets wat totaal overbodig is!

Maar goed zolang jij er lol in hebt moet je het zelf maar weten, ik zou het doodzonde vinden van mijn tijd en mijn progressie...

Gecontroleerd terug is ook hoe het bij doggcrap gedaan moet worden, die 6-8 seconden is allang aangepast.
Ik vind je manier van denken alleen erg apart. Zeker als je het door zou trekken naar andere dingen in het leven. Als je alles wat anderen al voor je uitgevonden en uitgeprobeerd hebben en waarvan men weet dat het werkt eerst weer voor jezelf gaat uitproberen omdat dat jouw manier is van dingen leren, dan hoop ik voor je dat je minstens 120 wordt, want dit gaat je zoveel tijd kosten voor iets wat totaal overbodig is!

Maar goed zolang jij er lol in hebt moet je het zelf maar weten, ik zou het doodzonde vinden van mijn tijd en mijn progressie...

ja ik snap je denken, maar ik heb lol in deze manier van werken.

en als er niet meer mensen zoals mij waren was bv doggcrap [jou geliefde schema] nooit uitgevonden en trainden we nog steeds als de old skool bb'ers

ik wil weten waarom wat werkt.

waarom werk bill star voor hypertrophy en kracht en werkt doggcrap ook voor hypertrophy en kracht?

het zijn totaal verschillende dingen.

ik heb het gevoel dat ik mij tekort doe als ik gewoon een bestaand schema kies en die gebruik.

in de rest van het leven neem ik dingen graag zoals ze zijn en probeer ik niet alles te ontdekken.

maar krachttraining is mijn ding en daar wil ik dus ook zoveel mogelijk over te weten komen.

mijn eerste doel is om een goeie krachttrainingsinstructeur te worden.
het tweede is er zelf goed gespierd uit te zien en sterk te zijn.

maar ik wil dat laatste best iets naar de achtergrond schuiven als het mij helpt het eerste te verbeteren :)

ik snap jou manier van denken en hoop ook dat je mijn manier snapt en accepteert.

zoiets had ik al vernomen uit je log volgens mij.

maar hoe denk jij dan over die andere 2 dingen?

Ik vind het allemaal heel leuk en aardig.. maar zei jij niet zelf ook dat je een x aantal jaren hebt verpest door slecht eten en k*tschema's etc? Nu ben je toch precies hetzelfde aan het doen? Schema's waarvan je helemaal niet weet of ze al werken. Over een jaar heb je door al die schema's mss geen zak bereikt en ben je weer een jaar verder.

Ik vind het allemaal heel leuk en aardig.. maar zei jij niet zelf ook dat je een x aantal jaren hebt verpest door slecht eten en k*tschema's etc? Nu ben je toch precies hetzelfde aan het doen? Schema's waarvan je helemaal niet weet of ze al werken. Over een jaar heb je door al die schema's mss geen zak bereikt en ben je weer een jaar verder.

nee dat is niet waar.

elk schema zal mij resultaat geven.
het is niet dat ik als een blind paard iets probeer maar ik denk wel goed na over de 6 aspecten van training.

ik hou rekening met:

frequentie [overtraining etc]
overload
ATP-turnover
intensiteit
variatie
volume

met al deze dingen hield ik vroeger geen rekening en dit werd mij ook niet verteld.

verder is voeding een ander verhaal.

ik weet dat ik eens een raar idee had over 6 week bulk dan 2 week crash.

maar ik doe nu gewoon bulk en cut, omdat dat heeft bewezen dat het werkt en ik me daar goed bij voel en niet de drang heb dat anders te gaan doen.

als laatste weet ik nu welke oefening waarvoor is...daar had ik vroeger geen flauw idee van.

train je niet meer offuh...

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven