Heey Arezje. Ik vind je dieet er echt gewoon goed uit zien. De voedingsproducten die je neemt, zijn perfect voor in een cut. Geen zuivel en brood, wel witvis en ander mager eiwitgrut, voldoende groente en grove carbs.
Qua refeed kan ik nog wel wat zeggen: Als je lang en voornamelijk onder onderhoud zit, zal een tijdelijk ( zelfs extreem ) kcal overschot, of het nou wel of geen kwaliteitsvoeding is, echt niet leiden tot een toename van bf, sterker nog, je verliest eerder juist meer vet door de verhoogde stofwisseling o.a.. Dus mijn mening: laat je 1x na de training lekker gaan wat je neemt, bijv tussen 9 en 12 saavonds, of 1x pw na 4 uur, vreet wat je kan vreten!
Daar kan ik eigenlijk niets over zeggen. Over je trainingschema kan ik ook niets zeggen want daar denk ik het volgende over: Iedereen voelt wat hij voelt en ziet hoe hij reageerd, dus train zoals werkt voor jou.
De cardio. Ik kan zeggen: ik ben droog geworden vorig jaar ( 4% ), maar ik weet niet als ik welke variabelen anders had gedaan, of ik dan meer massa had behouden. Namelijk, ik heb wel ochtendcardio gedaan. Ging gewoon prima. Ik deed: voor het ontbijt 30 min en na de training 30 min.
Ik ben een groot voorstander van cardio, omdat: voeding, de carbs en de vetjes, zijn DE component tegen massaverlies, en helpen je energie tijdens de training te houden. Geloof me dat op het einde van je cut je training k*t gaat namelijk. Low intensity cardio zou niet snel vreten aan je spiermassa, te weinig voeding wel. Mijn mening: maak liever het verschil met extra cardio, dan met minder kcal ( kh/vet )
Verder: je cortisolmomenten ( smorgens, na de ochtendcardio, en na de training ) zijn katabool en dat wil je dus niet. Neem om je cort levels te onderdrukken een stukje fruit. Het gaat er niet om gigantische hoeveelheden fruitsuikers naar binnen te werken, maar om je lichaam het signaal te geven dat er snelle carbs in optocht zijn.
Verder vind ik carb cyclen een must, bijv 3x low 1xhigh.
Kijk goed wat je lichaam doet, en probeer met zoveel mogelijk carbs je lichaam droog te krijgen. Ga niet onnodig laag, kijk wat er gebeurt, blijf doorzetten en ga niet te impulsieve keuzes maken als het eens anders voelt tussen je oren, of als een 1 of andere kwiebes zich bemoeit met u,
groetjes Brian, hoor graag hoe et verder gaat met je!