MuscleMeat

CUT Log

• Topic Starter Topic Starter
dit is was een expert er over te zeggen heeft (even voor je opgezocht)

On the Cut Diet in times of carb refeeds, we do not eat protein as the fat and SLOW carbs will work together to minimize insulin. Protein could lead to higher insulin levels.

Refeeds with low fat focus on the anabolic effect of insulin and spiking leptin, etc..

Two different approaches that both work.

Even voor de duidelijkheid, ik zou lekker bij de 400 kcal extra houden. Mijn fout was dat ik dacht dat een refeed een junkfeest was maar dan vertraag je het afvalproces alleen maar.

Bedankt voor dat inzicht! Dan ga ik lekker door op dit oh zo fijne pad! :D

Gisteren op zoek geweest naar een huidplooimeter, maar nergens kunnen vinden. Ik kwam nog een supplementenwinkel binnen waar ze er wel een hele goede hadden liggen (100euro zeiden ze). Die werd niet verkocht, maar als services kon ik me laten opmeten.

Het percentage dat hij eruit kreeg was 15% in de middag. Lijkt me prima op schema. Mn gewicht niet echt gewogen, maar het ziet er allemaal prima uit. as dinsdag maar eens een weegschaal en fototoestel dr bij.

Voor de rest gaat het prima wat betreft cardio en mn eetschema. Heb er nog geen mm van afgeweken!! :D

Ik ga er morgen maar eens voor zorgen dat ik een pot Hydroxycut Hardcore bemachtig. Kan ik daar volgende week mooi mee in de weer. Klinkt allemaal gestoord en is kk duur dus dat moet toch iets teweeg brengen he. Ook de energie en het plasebo effect zijn wenselijk! :P

Iemand ervaring mee? Ik ken wel stackers 4 en die 3 XPLC. Wat is dit in verhouding tot?

Refeed is vandaag uitstekend verlopen. Alles is precies zoals gepland verlopen. Nu is het weer tijd om in de KH te gaan snijden.

Omdat ik nu al aardig laag kom valt er eindelijk tegen een stapel volkorenrijstewafels op te eten. Normaal moet er een heel pak in maar red het nu met een halve per maaltijd. Ga even precies uitzoeken hoe of wat en dan post ik het nog wel, maar de broodmaaltijden (+boter) gaan dus vervangen worden door rijstewafels en daar start ik dit weekend mee.

Vraagje trouwens. Waar haal ik het goedkoopst rijstewafels en welke zijn het meest complex uiteraard. Daarnaast moet ik zoutloze of kunnen ze wel met zout (motivatie)?

Wijziging Dieet: Brood, Boter, Pindakaas en Tonijnsteak (JAGGG) eruit!

Reden om het brood te vervangen door volkoren rijstewafels is omdat in brood nogal wat rommel verwerkt zit en het een stuk minder complex is dan een stel goede rijstewafels. Verder is het makkelijker om rijstewafels iets naar beneden te schalen naarmate het dieet weer vordert, am i right? :D

Dieet

8u30 Ontwaken (tenzij geen cardio)

20gr Whey Protein
30 à 60min Steppen (HF 135 à 145 sl/min)

9u30 Meal1

50gr Zilvervliesrijst
200gr Kipfilet(+kipkruiden)/200gr Koolvis(+peper) Braden met Becel Dieetolie
200gr Broccoli/Bloemkool/Asperges/Spinazie

MultiVit
Visolie Cap

12u00 Meal3

7 volkoren rijstewafels, zoutloos (kleine 45gr KH)
100gr kalkoenfilet

14u30 Meal4

100gr kalkoenfilet

17u30 Meal4

100gr kalkoenfilet
20gr Amandelen (zout)

18u30 – 19u30 TRAINING

20u00 Meal5

100gr kalkoenfilet

Visolie Cap
VitC

22u30 Meal6

200gr Kipfilet(+kipkruiden)/200gr Koolvis(+peper) Braden met Becel Dieetolie
200gr Broccoli/Bloemkool/Asperges/Spinazie

23u30 a 0u00 Plat

Dit alles ongeveer uit het hoofd levert op:

190gr Eiwit x 4 = 760kcal
230gr KH x 4 = 920kcal
50gr Vet x 9 = 450kcal

Totaal = 2130kcal (+80kcal uit whey bij cardio)

Als ik deze getallen zo zie staan is dat wat weinig als ik uitga van de standaard berekeningen. Kijk ik naar het dieet wat ik de afgelopen 2wkn heb gevolgd en mijn eetgewoontes die ik daarvoor hanteerde dan is dit niet zo'n gekke stap. Daarnaast is mijn vetpercentage nog redelijk hoog (15%) en ben ik daarom niet zo heel bang dat mn lichaam de voorrang zal geven aan mn spiermassa.

Laatst bewerkt:
ziet er goed strak uit. Ik zou alleen meer visolie caps nemen nu je de vetten grotendeels eruit heb gehaald. Ik zal zelfs voor 2 per maaltijd gaan. Behalve maaltijd 4 waar je al cashewnoten hebt staan. IK zou deze echter vervangen voor walnoten of amandelnoten. Tevens ben ik geen verstander van cardio na net het opstaan, ook al neem je whey in. Whey heeft 1 uur nodig om te pieken, dus in feite doe je dan cardio in een 'fasted state', dus catabool. En dus meer kans op spierverlies. Liever doe het na je training of voor het slapen gaan. Voor de rest zou ik toch een eetlepel natuurlijke pindakaas erin houden bij je laatste maaltijd.
Succes.

ziet er goed strak uit. Ik zou alleen meer visolie caps nemen nu je de vetten grotendeels eruit heb gehaald. Ik zal zelfs voor 2 per maaltijd gaan. Behalve maaltijd 4 waar je al cashewnoten hebt staan. IK zou deze echter vervangen voor walnoten of amandelnoten. Tevens ben ik geen verstander van cardio na net het opstaan, ook al neem je whey in. Whey heeft 1 uur nodig om te pieken, dus in feite doe je dan cardio in een 'fasted state', dus catabool. En dus meer kans op spierverlies. Liever doe het na je training of voor het slapen gaan. Voor de rest zou ik toch een eetlepel natuurlijke pindakaas erin houden bij je laatste maaltijd.
Succes.

Heel erg bedankt voor je response. Ik dacht al wel dat ik wat te laag ging in de vetten. Wil niet veel hoger gaan, want dan kom ik hoger uit dan het vorige dieet. Zal een extra visolie cap doen (zijn erg hoog gedoseerd). Maar waarom walnoten of amandelnoten? Walnoten kan ik inkomen, maar amandelnoten bevatten toch aardig wat suiker? Daarnaast in de avond maar een zalmfilet doen!

Cardio is zoveel besproken op het forum. Alle manier van doel en laten zijn er voor en tegenstanders. Ik heb me maar bij deze optie neergelegd, zolang ik boven de 10% zit. Daaronder zou ik me er ook niet meer aan durven wagen.

die visolie bij elke maaltijd zorgt ook dat de insuline-afgifte minder is, dus mijn advies blijft hetzelfde. In amandelen of amandelnoten zit 1 gram koolhydraten per 5 stuks. 6 gram vetten en 2 gram eiwitten. Dus zijn heel goed en hebben ook vetverbrandingskwaliteiten. In cashewnoten zitten daarentegen meer koolhydraten 2,5 gram per 5 stuks om precies te zijn.
Cardio kan toch ook na de training. Niets heeft bewezen dat cardio 's ochtends meer vetverbranding geeft dan later op de dag. 1 eetlep pindakaas geeft toch mijn voorkeur boven zalm.

die visolie bij elke maaltijd zorgt ook dat de insuline-afgifte minder is, dus mijn advies blijft hetzelfde. In amandelen of amandelnoten zit 1 gram koolhydraten per 5 stuks. 6 gram vetten en 2 gram eiwitten. Dus zijn heel goed en hebben ook vetverbrandingskwaliteiten. In cashewnoten zitten daarentegen meer koolhydraten 2,5 gram per 5 stuks om precies te zijn.
Cardio kan toch ook na de training. Niets heeft bewezen dat cardio 's ochtends meer vetverbranding geeft dan later op de dag. 1 eetlep pindakaas geeft toch mijn voorkeur boven zalm.

Aight!

Die visolie en die amandelen zal ik van je aannemen. Verder vind ik pindakaas helemaal geweldig, maar vind een lepel nemen maar niets, wil er wel een maaltijd van maken, daarom dus een zalm.

Ik snap dat jij geen aanhanger bent van cardio in de ochtend op nagenoeg nuchtere maag, maar zoals ik al had aangegeven zijn er zoveel meningen en heb ik zoveel discussies hierover bekeken dat ik me maar aan deze blijf vasthouden. Echter ga ik niet verder dan 3 ochtendsessies. De weken die volgen komen de extra cardiosessies na de training.

Nogmaals bedankt voor je goed onderbouwde kritiek :cool:

Ik was vanochtend bij mn vriendin waar tevens ook de weegschaal staat, dus besloot er maar even op te springen om te kijken of het allemaal niet te snel ging. 87,3KG! Dat is precies 1kg/wk wat aan mijn constant droger wordende fysiek aangeeft dat mn massa fijntjes blijft hangen en de rommel er netjes geleidelijk afgaat.

Ben benieuwd naar de foto's dinsdag! :cool:

PS: De rijstewafels bevallen prrrrrima! :p

netjes kerel! Houd wel rekening met het feit dat onderlinge weegschalen van elkaar kunnen afwijken.

Heey Arezje. Ik vind je dieet er echt gewoon goed uit zien. De voedingsproducten die je neemt, zijn perfect voor in een cut. Geen zuivel en brood, wel witvis en ander mager eiwitgrut, voldoende groente en grove carbs.

Qua refeed kan ik nog wel wat zeggen: Als je lang en voornamelijk onder onderhoud zit, zal een tijdelijk ( zelfs extreem ) kcal overschot, of het nou wel of geen kwaliteitsvoeding is, echt niet leiden tot een toename van bf, sterker nog, je verliest eerder juist meer vet door de verhoogde stofwisseling o.a.. Dus mijn mening: laat je 1x na de training lekker gaan wat je neemt, bijv tussen 9 en 12 saavonds, of 1x pw na 4 uur, vreet wat je kan vreten!

Daar kan ik eigenlijk niets over zeggen. Over je trainingschema kan ik ook niets zeggen want daar denk ik het volgende over: Iedereen voelt wat hij voelt en ziet hoe hij reageerd, dus train zoals werkt voor jou.

De cardio. Ik kan zeggen: ik ben droog geworden vorig jaar ( 4% ), maar ik weet niet als ik welke variabelen anders had gedaan, of ik dan meer massa had behouden. Namelijk, ik heb wel ochtendcardio gedaan. Ging gewoon prima. Ik deed: voor het ontbijt 30 min en na de training 30 min.

Ik ben een groot voorstander van cardio, omdat: voeding, de carbs en de vetjes, zijn DE component tegen massaverlies, en helpen je energie tijdens de training te houden. Geloof me dat op het einde van je cut je training k*t gaat namelijk. Low intensity cardio zou niet snel vreten aan je spiermassa, te weinig voeding wel. Mijn mening: maak liever het verschil met extra cardio, dan met minder kcal ( kh/vet )

Verder: je cortisolmomenten ( smorgens, na de ochtendcardio, en na de training ) zijn katabool en dat wil je dus niet. Neem om je cort levels te onderdrukken een stukje fruit. Het gaat er niet om gigantische hoeveelheden fruitsuikers naar binnen te werken, maar om je lichaam het signaal te geven dat er snelle carbs in optocht zijn.

Verder vind ik carb cyclen een must, bijv 3x low 1xhigh.

Kijk goed wat je lichaam doet, en probeer met zoveel mogelijk carbs je lichaam droog te krijgen. Ga niet onnodig laag, kijk wat er gebeurt, blijf doorzetten en ga niet te impulsieve keuzes maken als het eens anders voelt tussen je oren, of als een 1 of andere kwiebes zich bemoeit met u,

groetjes Brian, hoor graag hoe et verder gaat met je!

Heey Arezje. Ik vind je dieet er echt gewoon goed uit zien. De voedingsproducten die je neemt, zijn perfect voor in een cut. Geen zuivel en brood, wel witvis en ander mager eiwitgrut, voldoende groente en grove carbs.

Qua refeed kan ik nog wel wat zeggen: Als je lang en voornamelijk onder onderhoud zit, zal een tijdelijk ( zelfs extreem ) kcal overschot, of het nou wel of geen kwaliteitsvoeding is, echt niet leiden tot een toename van bf, sterker nog, je verliest eerder juist meer vet door de verhoogde stofwisseling o.a.. Dus mijn mening: laat je 1x na de training lekker gaan wat je neemt, bijv tussen 9 en 12 saavonds, of 1x pw na 4 uur, vreet wat je kan vreten!

Daar kan ik eigenlijk niets over zeggen. Over je trainingschema kan ik ook niets zeggen want daar denk ik het volgende over: Iedereen voelt wat hij voelt en ziet hoe hij reageerd, dus train zoals werkt voor jou.

De cardio. Ik kan zeggen: ik ben droog geworden vorig jaar ( 4% ), maar ik weet niet als ik welke variabelen anders had gedaan, of ik dan meer massa had behouden. Namelijk, ik heb wel ochtendcardio gedaan. Ging gewoon prima. Ik deed: voor het ontbijt 30 min en na de training 30 min.

Ik ben een groot voorstander van cardio, omdat: voeding, de carbs en de vetjes, zijn DE component tegen massaverlies, en helpen je energie tijdens de training te houden. Geloof me dat op het einde van je cut je training k*t gaat namelijk. Low intensity cardio zou niet snel vreten aan je spiermassa, te weinig voeding wel. Mijn mening: maak liever het verschil met extra cardio, dan met minder kcal ( kh/vet )

Verder: je cortisolmomenten ( smorgens, na de ochtendcardio, en na de training ) zijn katabool en dat wil je dus niet. Neem om je cort levels te onderdrukken een stukje fruit. Het gaat er niet om gigantische hoeveelheden fruitsuikers naar binnen te werken, maar om je lichaam het signaal te geven dat er snelle carbs in optocht zijn.

Verder vind ik carb cyclen een must, bijv 3x low 1xhigh.

Kijk goed wat je lichaam doet, en probeer met zoveel mogelijk carbs je lichaam droog te krijgen. Ga niet onnodig laag, kijk wat er gebeurt, blijf doorzetten en ga niet te impulsieve keuzes maken als het eens anders voelt tussen je oren, of als een 1 of andere kwiebes zich bemoeit met u,

groetjes Brian, hoor graag hoe et verder gaat met je!

Heel fijn zo'n reply! Dit zijn de soort posts die mensen onderwijzen en stimuleren! :cool:

Fijn om te horen dat ik op het goede spoor zit.

- Stukje fruit na de training - Zie geen probleem meer om dit in te voegen en kan me wel talloze baten bedenken dus .. consider it done!

- Voeding is prima, maar zak niet te snel in KH - Thnx! Makkelijk, snel en goed moet het voor mij zijn. Lekker is niet zo belangrijk nu, maar fijn om die bevestiging wederom te krijgen dat mijn keuzes goed zijn. Wat betreft het oppassen met niet te snel zakken, moet ik zeker oppassen. Theoretisch zit ik eigenlijk al te laag, maar gezien ik goed droog word en ik "maar" 1kg pw afval zit ik denk ik toch wel prima.

- Wat betreft de carbcycle en de refeed. Klinkt interessant en wil ik me best wel aan wagen de komende 2 wkn. Ga om de 3 dagen de KH met (40 a 50gr verhogen?) en ik zal mn refeed iets extremer maken. (jij had het over de maaltijd na de training? enkel die maaltijd en de rest volgens planning houden?)

- Als ik een schema heb en die is niet te omslachtig en veel werk, zoals ik nu dus heel fijntjes heb. Dan is het voor mij geen probleem om op dat pad te blijven. Enkel goede adviezen, waar ik zelf ook wel heil in zie laten mij wijken.

Nogmaals heel erg bedankt. Dinsdag ga ik als het goed weer foto's maken dus kom woensdag of donderdag nog eens even een kijkje nemen hier.

Cheers!
Maarten

Ik was vanochtend bij mn vriendin waar tevens ook de weegschaal staat, dus besloot er maar even op te springen om te kijken of het allemaal niet te snel ging. 87,3KG! Dat is precies 1kg/wk wat aan mijn constant droger wordende fysiek aangeeft dat mn massa fijntjes blijft hangen en de rommel er netjes geleidelijk afgaat.

Ben benieuwd naar de foto's dinsdag! :cool:

PS: De rijstewafels bevallen prrrrrima! :p

WOW! Ik quote mezelf even, omdat ik vanochtend mezelf op 86,1KG heb gewogen. Dat is dus even een kilo over het weekend, terwijl ik zo passief als de neten ben geweest. Heb mn dieet wel tot in de puntjes gevolgd. Daarnaast is het misschien de hydroxycut hardcore die me het nodige vochtverlies heeft bezorgt.

Dat spul gaat wel héél hard! Voel me een beetje stoned eigenlijk. Als ik buiten ben loop ik gewoon de kleuren in de natuur te bewonderen hahaha! Kan ook zijn dat ik een dagje ouder word. Straks koop ik nog een fiets van 800euro en trek er op rond met een kaartje aan mn stuur :rolleyes:

Ik ga zo dadelijk mn BF laten meten en vanavond maak ik foto's. ik hoop dat mn BF op 13% of lager word gemeten, anders betekent het dat ik missschien iets tè hard ga en ik dus massa verlies.

Laatst bewerkt:
Hatsaa!

13,6% gemeten! Helemaal happy de peppy! :P

Mn huidige estimate is nu dus 81,23KG bij mijn doelgestelde 8%. Heb dus een kilo'tje over .. anyone? :D hahaha! Gaat allemaal voor de wind. Ik vind mezelf nu netjes droog. Ben ongelofelijk benieuwd hoe het eruit gaat zien op 8% of zelfs op 10% (83kg) als ik volledige gerefeed ben!

PS: Popje schiet vanavond wat foto's. Voor of na de bios :)

Laatst bewerkt:
Hey buddy!

Gaat lekker zie ik, keep going at it! Ik ben erg benieuwd. Het weekend van de 9e pas ik een paar daagjes op het huis van mijn ouders, dus check je dan!

Dat spul gaat wel héél hard! Voel me een beetje stoned eigenlijk. Als ik buiten ben loop ik gewoon de kleuren in de natuur te bewonderen hahaha! Kan ook zijn dat ik een dagje ouder word.

Hebben we dat laatste een jaar terug al niet 's geconstatteerd? :P Voor je het weet liggen we in een kist onder de grond :D
Cheers!

Hey buddy!

Gaat lekker zie ik, keep going at it! Ik ben erg benieuwd. Het weekend van de 9e pas ik een paar daagjes op het huis van mijn ouders, dus check je dan!

Hebben we dat laatste een jaar terug al niet 's geconstatteerd? :P Voor je het weet liggen we in een kist onder de grond :D
Cheers!

Muhahaha! Vet hoor .. Gaan we mooi ouwehoeren dat weekend! F*cking A! :cool:

Rockhead Rumple sets the record straight --- "I'm just a regular guy!" ;)

86,1KG @13,6%

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Cut-logster

Foto 2 is een beetje awkward, je trekt daar je schouders naar achter?

Kan zien dat je iets droger bent: most notably je schouders en armen. Nog niet héél erg spectaculair, maar je bent er ook nog niet. KEEP IT UP!

-*Sonic BOOM!*

Terug
Naar boven