MuscleMeat

The Lebowski Chronicles

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.801
Mooi PR op de bench, op naar de 2 robkes!

Thanks krachtpatsers!

Moet hard aan de bak wil ik dat bijhouden :eek:

Dan zou ik ook niet voluit RPE toepassen als ik jou was. Wil je het ooit gaan toepassen dan gewoon nu al elke werkset RPE inschatten, paar maand later zul je het wel onder de knie hebben.

Is niet paused he. Wel bijna trouwens.

Dat was mijn idee ook, rustig inleren.

Addendum over de plannen: de komende weken in ieder geval high intensity benchen om de gains veilig te stellen. Gaat iets inzakken waarschijnlijk, maar we proberen dat natuurlijk tot een minimum te beperken.

• #2.802
Squat
Set 1: 40 kg × 5
Set 2: 40 kg × 5
Set 3: 40 kg × 5
Set 4: 60 kg × 5
Set 5: 60 kg × 5

Maar eens kijken hoe dit voelt morgen.

Bench Press
Set 1: 50 kg × 5
Set 2: 70 kg × 5
Set 3: 100 kg × 5
Set 4: 120 kg × 1
Set 5: 127,5 kg × 3 @10
Set 6: 120 kg × 3 @8.5
Set 7: 120 kg × 3 @9

Hmmm, misschien beter dagje kunnen wachten na die max van zaterdag. Dit zijn geen gewichten die bij mijn nieuwe status passen.

Pull Up
Set 1: +87 kg × 8
Set 2: +87 kg × 8
Set 3: +87 kg × 8

Djeezes die bench progression!

• #2.804
Squat
Set 1: 20 kg × 5
Set 3: 60 kg × 5
Set 4: 80 kg × 5

Bij de fysio maar eens informeren hoe ik dit moet opbouwen.

Military Press
Set 3: 50 kg × 5
Set 4: 60 kg × 5
Set 5: 70 kg × 4

Pull Up (dead hang)
Set 1: +87 kg × 5
Set 2: +87 kg × 5
Set 3: +87 kg × 5
Set 4: +87 kg × 5

CGBP
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 90 kg × 5
Set 3: 100 kg × 5
Set 4: 110 kg × 3

Heb een motivatieprobleempje. Niet gek ook... kan niet zoveel meer dan bench onderhouden en verder niks.

Motivatieprobleempje ??? :whip: doe die zieke bench is nog sterker maken :D

Wat kan een fysio zeggen over de opbouw verwacht je?

• #2.807
Daar kan een fysio toch geen antwoord op geven. Die zal zeer waarschijnlijk zeggen dat alles kan zolang je geen pijn signalen ontvangt.

Meeste fysio's snappen daar geen zak van hoor.

Nou, doe jij eens een suggestie dan :D
Ik kan al die blessures van de kneuzen niet meer bijhouden en hou me tegenwoordig maar stil tot mijn mening gevraagd wordt, wordt niet altijd gewaardeerd is gebleken.
Dus wat is je vraag oh grote opperkneus?

• #2.812
Heb een pees/pezen van mijn linker adductor overbelast, waardoor squatten pijn deed (eigenlijk alle LB oefeningen onmogelijk zonder klachten). Paar weken rust gehouden en eccentrische squats (voeten recht naar voren en niet breed staan) gedaan en nu is het een stuk beter. De blessure 'zit' er nog wel, maar ik heb geen pijn meer. Ik heb ook weer wat lichte normale squats gedaan, zonder pijn - ook niet de volgende dag.

Dus mijn vraag: hoe werk ik weer naar volledig trainingsvolume en intensiteit toe? Op mijn gemakje over de loop van een paar weken, zolang ik klachtenvrij blijf? Welke trainingsfrequentie is aanbevolen?

Heb een pees/pezen van mijn linker adductor overbelast, waardoor squatten pijn deed (eigenlijk alle LB oefeningen onmogelijk zonder klachten). Paar weken rust gehouden en eccentrische squats (voeten recht naar voren en niet breed staan) gedaan en nu is het een stuk beter. De blessure 'zit' er nog wel, maar ik heb geen pijn meer. Ik heb ook weer wat lichte normale squats gedaan, zonder pijn - ook niet de volgende dag.

Dus mijn vraag: hoe werk ik weer naar volledig trainingsvolume en intensiteit toe? Op mijn gemakje over de loop van een paar weken, zolang ik klachtenvrij blijf? Welke trainingsfrequentie is aanbevolen?
Normale frequentie en de komende 2 weken nog tot max 70% gaan, daarna rustig aan verder verhogen.

• #2.814
Normale frequentie en de komende 2 weken nog tot max 70% gaan, daarna rustig aan verder verhogen.

Oké, thanks :thumbup:

---------- Toegevoegd om 14:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:09 ----------

Bench Press
Set 1: 115 kg × 4
Set 2: 115 kg × 4
Set 3: 115 kg × 4
Set 4: 115 kg × 4
Set 5: 115 kg × 4

That's more like it.

Squat
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 100 kg × 5

Als ik mijn max op 150 gok, is dit ongeveer 70 procent.

Pull Up
Set 1: +87 kg × 5
Set 2: +92 kg × 5
Set 3: +97 kg × 5

Tricep Dip
Set 1: +87 kg × 8
Set 2: +97 kg × 15

100x5, wat is nou het probleem?

volgens mij hebben we problemen hier.

squat pijnvrij?
want als je 100x5 pijnvrij kan squatten zal je snel weer op oud niveau zitten

• #2.820
Ja pijnvrij, maar het voelt nog wel fragiel. Misschien puur psychologisch, maar ik heb het idee dat 1 verkeerde beweging de boel weer stuk kan trekken.

---------- Toegevoegd om 15:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:58 ----------

Dit, motivatie probleem ook meteen verholpen en hoppa weer lekker squatten. :D

Ja, mag niet klagen, het wordt snel beter. Had me beetje laten opfokken door alle verhalen op internet.

Hmmm, squatten! Daar heb ik wel zin in ja!

Terug
Naar boven