AndroidHealthClinic

The pain is forever alive inside

• Topic Starter Topic Starter
Eindelijk weer een "training"

DB shoulder press 3 sets
Cable rows 3 sets
Cable flyes ss Rear delt flyes 3 sets
Shrugs 2 sets
Bicep ss tricep 1 set

Enorme last van me bicep ineens en me schouder deed ook al vaag plus het feit dat me pizza en patat steeds omhoog kwamen ben ik maar gestopt, bagger......

Eindelijk weer een "training"

DB shoulder press 3 sets
Cable rows 3 sets
Cable flyes ss Rear delt flyes 3 sets
Shrugs 2 sets
Bicep ss tricep 1 set

Enorme last van me bicep ineens en me schouder deed ook al vaag plus het feit dat me pizza en patat steeds omhoog kwamen ben ik maar gestopt, bagger......

WTF?.....:eek:....patat en pizza?

Ben je niet bang dat je je carriere als chippenwilly in gevaar brengt met zo'n eetpatroon?

Dat komt niet meer goed met jou, Willy7.

WTF?.....:eek:....patat en pizza?

Ben je niet bang dat je je carriere als chippenwilly in gevaar brengt met zo'n eetpatroon?

Dat komt niet meer goed met jou, Willy7.

:roflol:

Vandaag ff benen gedaan wat romanian dead, stabiliteits oefeningen, 5 minuten fietsen, 5 minuten incline wandelen, set lunges, set leg press. Ging goed dus :D

Vandaag een uur gefietst op de wielren fiets, gemiddeld denk een kilometer of 26, voelde lekker aan. Morgen UB maar heb beetje last van me linkerbicep dus ben benieuwd hoe dat morgen gaat.

Door alle blessures vraag ik me af wat ik moet doen met krachttraining. Minder vaak trainen, of minder volume draaien, wat meer andere sporten doen om soepel te blijven ofzo....... Word er namelijk echt gestoord van.....

Ik denk dat je gewoon wat rustiger aan moet gaan doen.
Je bent een tijdje terug begonnen met events trainen en sinds die tijd ga je erg vaak tot het uiterste voor je lichaam. Lijkt mij dat je daar de oorzaak moet zoeken vooral omdat je sinds die tijd steeds loopt te kwakkelen.

Hmm zit een kern van waarheid in ja...
In welk opzicht rustig aan: intensiteit, frequentie, volume?

Ik zou er voor kiezen om iets rustiger aan te doen wat betreft volume en eventueel frequentie als dat nodig is.
Maar ik zou vooral het volume in de gaten houden. De trainingen die jullie in Voorschoten doen hebben gewoon een te groot volume omdat jullie elkaar gek lopen te maken en niet voor elkaar onder willen doen.
Dat is voor een keer niet erg maar wel als je het elke keer doet en daarnaast ook nog eens zware gymtrainingen neer wilt zetten.

Mochten je klachten niet verdwijnen met een lager volume in je trainingen dan kun je altijd nog wat aan de frequentie doen en als allerlaatste middel (wat waarschijnlijk niet nodig zal zijn) zou je een tijdje met een lagere intensiteit kunnen trainen maar ik geloof eigenlijk niet dat dat het probleem is.

Hmm ja ik moet zeggen dat ik het volume wel opgeschroefd heb.... Het voelde lekker maar misschien iets teveel of te snel van het goede geweest.
Vandaag ook laag volume gedaan......

Bench press:
opwarmen
15 x 80 PR?
5 x 100 (stootte godver tot 2 x toe tegen de vangers aan, homozooi want zat meer in)
1 x 120 (2f)
1 x 110 (2f :roflol:)

CGBP:
7 x 90
2 x 100
7 x 90

Pendlay row (voor het eerst ben ik soepel genoeg om hem te doen :D):
opwarmen
3 x 8 x 80 (strict en met deadstop of is dat standaard bij pendlay?)

DB row: 1 x 10 x 40

One arm pulldown: 2 sets

Cable flyes ss Rear delt flyes: 3 sets

Opzich lekkere training, geen last van me bicep totdat ik de cable flyes deed, te gay voor woorden....! Bij de pendlay´s stonden me hams te trekken als een malle :D Wel een chiller oefening. Vanavond met de heren conditie training gaan we 25 km fietsen (20 km/u ofzo), voor de vetverbranding zullen we maar zeggen dan :D

BW weer iets gezakt door het slechte eten en het zuipen van de afgelopen anderhalve week, sta nu op 86.5

Waarom doe je die flyes dan nog?

Eerste keer dat ik last kreeg van me bicep bij een flye oefening.....

Pendlay row (voor het eerst ben ik soepel genoeg om hem te doen :D):
opwarmen
3 x 8 x 80 (strict en met deadstop of is dat standaard bij pendlay?)

Bij de pendlay´s stonden me hams te trekken als een malle :D Wel een chiller oefening.

omg, stijve hark! :D

deadstop hoort inderdaad bij pendlay, strict = net zo standaard als strict bij elke andere variant ;)

nice benching, jammer van die 2e fail op 120, had pr geweest?

omg, stijve hark! :D

deadstop hoort inderdaad bij pendlay, strict = net zo standaard als strict bij elke andere variant ;)

nice benching, jammer van die 2e fail op 120, had pr geweest?

:D

En ja 2 x 120 had PR geweest....
Gister weer gefietst, had een beetje last van me knie maar het valt nu mee.
Morgen wat schoudergezondheid en wat core werk en dan zaterdag events hoop ik. ("Makkelijke" oefeningen zoals log en stones ofzo)

3 kwartier rehab/core:
Abs
RC oefeningen
GHR
Shoulder dislocates
Hypers

GHR's zonder contragewicht? Zou best zwaar zijn voor rehab.

Ja verkapte versie ervan, heup is het draaipunt i.p.v. de knie.
Begrijp je het?

Hyperextension's dus?

Terug
Naar boven