XXL Nutrition

The road to summer

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Misschien kan ik wel 1x40, ik weet het niet. Wil het zelf ook graag weten.

handen op schouder breedte plaatsen.

Verder valt het slecht te beoordelen sniper. Maar het ziet er niet slecht uit.

Ik zou gewoon gaan verhogen, doe elke week wat gewicht erbij.

Je wilt toch groeien?

Ja ik wil zeker groeien. Bedankt voor de tip :thumb:.

Je moet gewoon iemand met verstand je shit laten bekijken.. want, no offense, je zit maar wat te kloten zonder dat je weet wat je doet. Dit is btw geen tip die je wel/niet kan aannemen, maar meer iets wat je MOET doen.

Je moet gewoon iemand met verstand je shit laten bekijken.. want, no offense, je zit maar wat te kloten zonder dat je weet wat je doet.

Ik weet prima wat ik doe.. ik baal nog steeds dat ik geen foto heb van oktober 2007, dat zou pas een vergelijking zijn. Maar die uit Juli 2008 kan je ook wel als begin foto zien.

Ok thanks Avenge.

@ igunick: Ja, ik train ook niet op m'n zwaarst nu qua bench. Ik zal wel eens proberen en als ik het probeer er een filmpje bij zetten als bewijs.

Ik weet prima wat ik doe.. ik baal nog steeds dat ik geen foto heb van oktober 2007, dat zou pas een vergelijking zijn. Maar die uit Juli 2008 kan je ook wel als begin foto zien.

Hij heeft gelijk. Als je een schema volgt wat bewezen is dan zul je veel meer vooruitgang boeken dan wanneer je zelf iets in elkaar vogelt.

Hoe dan ook, succes verder.

''The Problem with Sit-ups. First they’re no fun. Everybody hates sit-ups. Next most of you shouldn’t do sit-ups, especially if you have bad posture.
  • Shorten Hip Flexors. Excessive sitting shortens your hip flexors. Sit-ups aggravate the problem. They work your hip flexors more than your abs.
  • Slouching Shoulders. Good posture is chest up, shoulder-blades back & down. You get the opposite with sit-ups: round back, head forward.
  • Back Pain. Common way to cheat on sit-ups is arching your lower back. Guaranteed way to get back pain in the long term.

The Reverse Crunch. The opposite movement of a Sit-up is a Reverse Crunch. It doesn’t cause the same problems. Better it can fix your posture.
  • Strengthen Your Abs. More specifically your external obliques. If you never did Reverse Crunches, you’ll get sore abs the first time.
  • Correct Lordosis. The Reverse Crunch teaches you to tilt your pelvis posteriorly and strengthens your abs. This corrects lordosis.
  • Prevent Kyphosis. You don’t get any depression of your ribcage like on sit-ups. This prevents upper-back rounding: kyphosis. The Problem with Sit-ups. First they’re no fun. Everybody hates sit-ups. Next most of you shouldn’t do sit-ups, especially if you have bad posture.
    • Shorten Hip Flexors. Excessive sitting shortens your hip flexors. Sit-ups aggravate the problem. They work your hip flexors more than your abs.
    • Slouching Shoulders. Good posture is chest up, shoulder-blades back & down. You get the opposite with sit-ups: round back, head forward.
    • Back Pain. Common way to cheat on sit-ups is arching your lower back. Guaranteed way to get back pain in the long term.

The Reverse Crunch. The opposite movement of a Sit-up is a Reverse Crunch. It doesn’t cause the same problems. Better it can fix your posture.
    • Strengthen Your Abs. More specifically your external obliques. If you never did Reverse Crunches, you’ll get sore abs the first time.
    • Correct Lordosis. The Reverse Crunch teaches you to tilt your pelvis posteriorly and strengthens your abs. This corrects lordosis.
    • Prevent Kyphosis. You don’t get any depression of your ribcage like on sit-ups. This prevents upper-back rounding: kyphosis. ''
http://stronglifts.com/the-reverse-crunch-get-your-six-pack-abs/

There you go Snipe. Toch geen zin om wat te doen vandaag. :p
Zie wel dat ik niet helemaal correct was, maar toch een nuttig stukje tekst denk ik.

Je moet gewoon iemand met verstand je shit laten bekijken.. want, no offense, je zit maar wat te kloten zonder dat je weet wat je doet. Dit is btw geen tip die je wel/niet kan aannemen, maar meer iets wat je MOET doen.

Beter advies als dit krijg je niet Snipe.

En ik bedoel in real life. Iemand die je vertelt wat er precies verkeerd is aan je techniek op bepaalde oefeningen en hoe je dit het beste kan verhelpen etc. Want die deadlift bijvoorbeeld, is gewoon k*t, terwijl goed deadliften eigenlijk helemaal niet moeilijk is, maar dit komt gewoon omdat je het jezelf met minimale kennis van zaken probeert aan te leren.

ik heb ook je filmpie bekeken sniper , - twee dingen die me opvielen 1: geen rechte rug + 2 : je staat te hoog - advies , laat er eens iemand naar kijken die je hiermee helpt , want een goeie techniek bij de deadlift is echt een vereiste wil je geen blessures oplopen

succes ermee

Thanks, maar Full Body is toch prima..?

Full body is als trainingsmethode een goede keus, maar dan zit je nog niet op een schema. FB trainingen kun heel erg uit elkaar lopen, het is belangrijk dat je volgens een juiste methode traint wanneer je vooruitgang wilt boeken.

Er zijn veel goede full body trainings schema's te vinden, een voorbeeld is bijvoorbeeld rippetoe's starting strenght, dit is een methode waarin vooral de grote compounds (squat etc.) met laag volume wordt getraind (3x5) en waarbij het de bedoeling is om elke training je gewichten te verhogen, die is misschien wel geschikt voor jou (ik weet niet wat bij jou past)

Thanks Avenge. Zal het straks eens goed doorlezen.
@ Seagal: ok.

@ Jesaja: Mijn pa kan misschien de ex-collega van z'n werk vragen, die is fitness instructeur. Thanks voor je bekommering.

@ GSM: Zie boven, thanks.

@ Markrot: Hmm, dit schema wat ik nu hanteer bevalt mij gewoon zo goed :p.
Ik wacht nog even een aantal maanden af, ik Bulk nu dus we zullen zien.

Als je het leuk vind om te doen moet je het gewoon blijven doen. Het is namelijk belangrijk dat dit voor de lol blijft. Toch blijf ik denken dat een bewezen schema misschien meer voor je spieren kan betekenen.

Hoe bench jij trouwens sniper? Zonder halterbankje kan dat toch haast niet, of heb je wel zo'n bankje :)

Zoniet moet je dat volgend jaar maar voor je verjaardag vragen :P

Hoe bench jij trouwens sniper? Zonder halterbankje kan dat toch haast niet, of heb je wel zo'n bankje :)

Zoniet moet je dat volgend jaar maar voor je verjaardag vragen :P

Uhm, ik bench op zo'n malibu pilates ding. Gaat niet top maar goed..

@ Markrot: Lol is belangrijk ja.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven