MuscleMeat

Shocking News The Truth Behind Meat Production

Ahh jezus..... Fijn...
Hoe ziek ben je als je een varken gaat ophangen ;(

@AbFab
Inprincipe beide, maar je ziet vooral het slachten... alleen dan niet op een menselijke manier......

Laatst bewerkt:
Weinig zin om dat filmpje te kijken, maar gaat die over het slachten of over het houden van de dieren?

Wat een idioten zeg... alsof het op zo'n manier moet gaan...

Dat filmpje is al vrij oud.
Maar er is al een hoop verandert.
Alleen in azië en afrika worden dit soort praktijken nog wel eens uitgevoerd.
In Europa en Amerika kom je hier niet meer mee weg.
Voordat die mensen beginnen over die pen die in de kop van dieren geschoten wordt, dat is de beste manier en de dieren merken daar het minst van.

noway man hoop en denk idd dat timberland gelijk heeft

echt niet normaal dit :S

Hoe ziek ben je als je een kalf dood gaat slaan.. sjongejongejonge
Alles in dit filmpje is gewoon te ziek voor woorden.
Hopelijk is er idd al veel verandert want dit kan echt niet..

Als ik de reacties lees dan kan ik het maar beter niet zien :( (kan er alleen maar pissed om worden)

is echt een zieke manier, ik snap ook nie dat die mensen zelf goed slapen als ze net zo`n beest hebben gelsagen of opgehangen!!!

Regels in NL/EU zijn zo streng dat dit gelukkig (allang) niet meer de hedendaagse praktijk is.

ah wtf dit is niet normaal. Heb ooit een filmpje gezien dat een vogel ofzoiets levend de huid er af werd gehaald en langzaam dood liet gaan maar dit is gvd net zo erg.

shit man ! dit is echt wel ziek hoor

Je zou hier bijna vegetarier van worden.

Maar goed, dit is geen voorlichting, dit is bangmakerij. Dat er misstanden zijn geloof ik graag en ik hoop dat ze steeds minder voorkomen. Zelfs zalm wordt tegenwoordig al "diervriendelijk" geslacht in Zweden (met zo'n pen)

Gewoon biologische zuivel, eieren en vlees kopen dus. Als je dat niet kunt betalen neem je maar een extra krantewijkje oid, of pas je je voedingsschema wat aan (bijvoorbeeld door wat vlees door zuivel te vervangen). Doe je dat niet, moet je hier ook niet gaan zitten zeiken hoe zielig je het wel niet vind; je doet er dan namelijk zelf net zo hard aan mee.

Tuurlijk laat het filmpje de (voornamelijk buitenlandse) excessen zien, maar denk maar niet dat het leven van een 'gewone' bio-industrie-koe, -kip of whatever in Nederland erg 'leuk' is. Dus doe die dieren en bovenal je eigen gezondheid (!) een groot plezier en koop gewoon alleen nog maar bio.

Laatst bewerkt:
Ik doe er niet aan mee maar zeik er ook niet over. Fact of life, mensen willen gewoon een zo goedkoop mogelijk product en goedkoop en welzijn van dieren gaan niet goed samen. Als je dit niet wilt is de enige keuze om vegetarier te worden, ook bij dieren die zogenaamd diervriendelijk worden gehouden is het leven van zo'n dier er toch op gericht om dit dier af te maken voordat de normale levensduur is bereikt. Dat kan ik toch moeilijk diervriendelijk noemen.

Check maar eens deze pagina: [Link niet meer beschikbaar] (het flash-figuurtje na de eerste alinea)

Een biologische kip heeft dus gemiddeld 6m2 voor zichzelf beschikbaar, en kan vrij naar binnen en buiten lopen, scharrelen etc, en krijgt biologische voeding. Een scharrelkip (dat is niet eens het 'slechtst' mogelijke, maar waarschijnlijk wel wat de meeste hier zullen kopen ~nota bene denkende dat dat 'goed' is), zo'n scharrelkip moet gemiddeld 1m2 met 8 andere kippen delen, en kan niet naar buiten (zit dus altijd binnen).

1 vs. 54 kippen op 6m2.
Dan kan ik het leven van een biologische kip toch wel zeker een stuk diervriendelijker noemen. Het leven van bio-koeien, -varkens etc is evenredig beter. Nu jij weer ;)

De verschillen tussen biologisch en normale industrie worden steeds kleiner, gezien die grote bedrijven ook daar een graantje (ha-ha) van willen meepikken.
Ben bij veel bedrijven geweest en gelukkig ziet het er goed uit. Ook de niet-biologische bedrijven.

En het schijnt dan weer dat een kip die veel ruimte heeft en zijn eigen eten moet zoeken, stress krijgt ipv hij het voor z'n neus krijgt. Ach, er is altijd wel wat.

heb niet veel zin om dit te bekijken...
maar van wat ik al gezien heb van andere filmpjes gebeurt het nog wel degelijk, gewoon minder en minder. je moet weten dat je bij massa pdoductie het minste kans hebt dat dit gebeurt.
het ergste wat ik ooit heb gezien op zon filmpje was een jong varke dat werd gecastreerd met een knip tang zonder verdoving...de ene na de andere
gaat niet uit je kop man
gelukkig kan dit zomaar niet meer in onze maatschappij

Op een gegeven moment zeggen ze dat dit gebeurd in 2010 in ohio. Dat is toch echt tegenwoordig. Hoe leef je met jezelf als je zoiets doet?

Terug
Naar boven