MuscleMeat

Shocking News The Truth Behind Meat Production

Denk wel dat ze er een hoop extreme gevallen hebben uitgehaald. Die kerel die op dat kalf loopt te slaan is gewoon een sadist. Maar langs de andere kant is het ook hypocriet om dit te veroordelen, we eten iig zo goed als allemaal vlees.

Ik ben hier zeker niet voor, maar het is gewoon the circle of life. Dieren moeten ook geslacht worden en bv het gedeelt waarbij de kippen langs een zaag gaan die hen dan de keel oversnijdt lijkt erg , maar de beesten zijn meestal gewoon meteen dood en hebben er eigenlijk niets van gevoeld.

Het gedeelte waar ze het varken ophangen is gewoon sadistisch, lijkt me niet de goedkoopste manier iig. Mijn opa was slachter, mijn pa heeft ook nog moeten helpen met kippen hun hoofd af te hakken, zo werkt dat gewoon; Maar die kippen en varkens werden ervoor niet met 5 in 1 kooi gestoken.

Nee, no trollin, deze post in dat spitstopic verwoord het een beetje:

KNIP

Ik zeg niet dat ik zo erg achter deze gedachte sta, en sowieso geen enkel excuus om als een zwakke lul dieren te gaan mishandelen, maar je kan je afvragen hoeveel van deze dieren zouden leven als de mens ze niet zou eten.

Ok, dan had ik je verkeerd begrepen. Wat betreft het verschil tussen de natuur en hoe wij dieren houden heb je natuurlijk wel gelijk. De natuur is nog vele malen wreder in veel gevallen maar daar gaat het wel om een cyclus waar in feite geen keuzes zijn. De mens heeft wel een keuze, ik zeg niet dat een ieder vegetarier dient te worden maar de mogelijkheden om vlees te cultiveren zonder dier zijn inmiddels aanwezig en die manier van vlees cultiveren verdient wat mij betreft de voorkeur. Het lapje vlees komt dan niet meer van een dier maar uit een soort van lab. De voedingswaarde is hetzelfde en het enige waar nog aan gewerkt dient te worden is de smaak maar dat zijn geen onoverkomelijke problemen.

Buiten dat het veel leed voorkomt is het ook een veel lagere belasting op diverse ecosystemen. Er zijn geen duizenden liters water meer nodig voor 1 kilo vlees en we hebben ook geen grond meer nodig om het vee te laten grazen.

Ok, dan had ik je verkeerd begrepen. Wat betreft het verschil tussen de natuur en hoe wij dieren houden heb je natuurlijk wel gelijk. De natuur is nog vele malen wreder in veel gevallen maar daar gaat het wel om een cyclus waar in feite geen keuzes zijn. De mens heeft wel een keuze, ik zeg niet dat een ieder vegetarier dient te worden maar de mogelijkheden om vlees te cultiveren zonder dier zijn inmiddels aanwezig en die manier van vlees cultiveren verdient wat mij betreft de voorkeur. Het lapje vlees komt dan niet meer van een dier maar uit een soort van lab. De voedingswaarde is hetzelfde en het enige waar nog aan gewerkt dient te worden is de smaak maar dat zijn geen onoverkomelijke problemen.

Buiten dat het veel leed voorkomt is het ook een veel lagere belasting op diverse ecosystemen. Er zijn geen duizenden liters water meer nodig voor 1 kilo vlees en we hebben ook geen grond meer nodig om het vee te laten grazen.

No thanks geef mij maar liever een echte biefstuk:cool:

Hier verplicht kijkvoer voor mensen die veel belang hechten aan 'gezonde' voeding (alle bb'ers neem ik aan) en haar productie, als je hierna nog een mcdonalds/willekeurige Fastfood keten binnenstapt kan het je niets schelen en heb je niet het recht te zeuren over dierwelzijn. Feit is dat we niet meer de echte prijs betalen voor voedsel m.n vlees, voor de jaren 50/60 at je hooguit 1x p/w vlees en vis, nu is dat dagelijks. Een zo laag mogelijke prijs en gezonde/biologische voeding gaan niet samen , punt.

Laatst bewerkt:
Nog een aanrader voor één ieder die (nog) niet biologisch koopt: http://www.imdb.com/title/tt0358456/
Nu we toch aan het aanraden zijn geslagen ;) , aanraderr . Dit filmpje geeft weer zoals het nu aan toe gaat met voedselproduktie in europa, niets sadistisch of 'dieronvriendelijks' aan (zoieso een quatsch term in deze context) maar puur de feiten, de schaal waar op het gebeurd blijft nl niet te bevatten en iets om over te bezinnen , matiging mensen matiging...

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven