Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Check maar eens deze pagina: [Link niet meer beschikbaar] (het flash-figuurtje na de eerste alinea)
Een biologische kip heeft dus gemiddeld 6m2 voor zichzelf beschikbaar, en kan vrij naar binnen en buiten lopen, scharrelen etc, en krijgt biologische voeding. Een scharrelkip (dat is niet eens het 'slechtst' mogelijke, maar waarschijnlijk wel wat de meeste hier zullen kopen ~nota bene denkende dat dat 'goed' is), zo'n scharrelkip moet gemiddeld 1m2 met 8 andere kippen delen, en kan niet naar buiten (zit dus altijd binnen).
1 vs. 54 kippen op 6m2.
Dan kan ik het leven van een biologische kip toch wel zeker een stuk diervriendelijker noemen. Het leven van bio-koeien, -varkens etc is evenredig beter. Nu jij weer![]()
je moet toch hartloos zijn om zo'n beest te gaan martelen verder geloof ik ook dat deze praktijken typisch americaans zijn ik kan me zoiets in nederland haast niet voorstellen.
bij zulke mensen zouden ze de regen oog om oog tand om tand moeten toepassen (vind ik)
Het is een product, hetzelfde product dat consumenten maar al te graag kopen in de supermarkt omdat het zo goedkoop is. Het productieproces vraagt duidelijk niet om een humane behandeling van dieren, anders zou de prijs wel een stuk hoger liggen. Nu zijn die dieren overgeleverd aan een stel malloten die van sadisme hun beroep hebben gemaakt.
Het beest gaat dood aan het einde van zijn looptijd, een looptijd die ver voor de biologische levensspanne ligt van zo'n dier. Dat kan ik niet diervriendelijk noemen. Dat zou net zoiets zijn als zeggen dat het diervriendelijk is om je hond een spuitje te geven na 5 jaar goede verzorging omdat je tegen die tijd andere prioriteiten hebt. Wat maakt die hond anders dan een kip?
Het slachten van dieren is nooit diervriendelijk en daar verandert een betere huisvesting of behandeling weinig aan.
Ik doe er niet aan mee maar zeik er ook niet over. Fact of life, mensen willen gewoon een zo goedkoop mogelijk product en goedkoop en welzijn van dieren gaan niet goed samen. Als je dit niet wilt is de enige keuze om vegetarier te worden, ook bij dieren die zogenaamd diervriendelijk worden gehouden is het leven van zo'n dier er toch op gericht om dit dier af te maken voordat de normale levensduur is bereikt. Dat kan ik toch moeilijk diervriendelijk noemen.
Het verschil is dat wij als mens deze dieren uhmz, uberhaupt een leven geven. Al deze koeien en kippen en varkens ziuden nooit geleefd hebben als wij ze niet zouden eten. Dus het is de optie, of geen leven, of een kort leven.

Het verschil is dat wij als mens deze dieren uhmz, uberhaupt een leven geven. Al deze koeien en kippen en varkens ziuden nooit geleefd hebben als wij ze niet zouden eten. Dus het is de optie, of geen leven, of een kort leven.
Heel goed om de mensen hiermee te confronteren ,dan gaan ze tenminste eens nadenken!