AndroidHealthClinic

Theo v Gogh vermoord!

ERNESTO M. zei:
Waarom veroordelen jullie toch Islam in zijn geheel, alleen omdat een of andere gek iemand neerknalt?? :mad:

Wat een stelletje racisten hierzo.....

Lees mijn postings nog maar eens na, dan wordt dat haarfijn en zeker genuanceerd uitgelegd!

Waarom veroordelen jullie toch Islam in zijn geheel, alleen omdat een of andere gek iemand neerknalt??

Niet elke Islamiet is een terrorist, maar elke terrorist is wel een Islamiet.

zie je het verband een beetje?

Marc W zei:
Als zij blijven denken in jullie tegen ons, en als wij daardoor bedreigd worden, dan moeten we tenslotte voor ons zelf kiezen. Als dit betekent dat er vergaande algemene maatregelen moeten worden genomen, waar een goedwillende enkeling het slachtoffer van, tja, wat moet je anders? Enig idee wat voor puinhoop het geworden is?
Dus jullie, die overduidelijk in een numerieke meerderheid zijn, kunnen geen normale maatregelen treffen - die duidelijk verder moeten gaan dan de huidige - om zo het probleem aan te pakken ? Want draai en keer het zoals je wil, ze blijven een minderheid. Als heel Nederland beslist dat er geen vreemdeling over moet blijven is Nederland morgen zo blank als maar kan. Maar of dat nu de oplossing is ...

ERNESTO M. zei:
Waarom veroordelen jullie toch Islam in zijn geheel, alleen omdat een of andere gek iemand neerknalt?? :mad:

Ik wil maar even zeggen dat velen waarschijnlijk enkel emotioneel zijn en niet perse racist. Er zullen er tuurlijk zijn die dat wel zijn.
Maar mijn reactie was zeker niet gebasseerd op racisme.

ps: deze gast was misschien gek, maar dan lopen er vele gekken rond tussen die jongeren hoor.

ERNESTO M. zei:

Blaaaaaaat! Je laatste regel is weer zo'n typisch standaardregeltje dat altijd wordt geroepen :rolleyes:
En eum Raistlin, straks zwijgen we over deze dingen hé, ik wil afzien! :p

• Topic Starter Topic Starter
Raistlin zei:
Dus jullie, die overduidelijk in een numerieke meerderheid zijn, kunnen geen normale maatregelen treffen - die duidelijk verder moeten gaan dan de huidige - om zo het probleem aan te pakken ? Want draai en keer het zoals je wil, ze blijven een minderheid. Als heel Nederland beslist dat er geen vreemdeling over moet blijven is Nederland morgen zo blank als maar kan. Maar of dat nu de oplossing is ...

Jij weet heel goed at we het niet over 'vreemdelingen' hebben. Het is altijd dezelfde hoek die voor problemen zorgt. En ja als ze eens een fundamentalist pakken worden ze weer vrijgelaten omdat bewijs van de veiligheidsdienst geen bewijs mag zijn. Dus de meest foute figuren weten ze waar ze zitten maar die komen met een schadevergoeding weer op straat.

Marc W zei:
Ik ga er vanuit dat moslimorganisaties dit niet steunen en net zo verstandig zijn als de mensen in West Europa.

Maar dat is niet zo Cohen, dat is, helaas, hun cultuur niet. Zij denken in eer en familie wraak, en 80% van de moslims vindt dit prachtig, want hun eer was aangetast, want hun wraak is genomen, al zullen ze het niet hardop zeggen. Dit probeer ik nu juist uit te leggen.

Je hebt de rest van mn post toch wel gelezen hoop ik ;)

SR1985 zei:
Blaaaaaaat! Je laatste regel is weer zo'n typisch standaardregeltje dat altijd wordt geroepen :rolleyes:
En eum Raistlin, straks zwijgen we over deze dingen hé, ik wil afzien! :p
Ik dacht al net hetzelfde, ik denk niet dat we wat dat betreft helemaal op dezelfde golflengte zitten :) . Dus laten we maar op de goeie ouwe manier afzien ja :D .

En voor alle duidelijkheid, ik ben geen linkse rakker, ik ben geen voorstander van het eeuwige gepraat. Maar voor mij is rechts niet per definitie irrationeel rechts :D .

ERNESTO M. zei:

Hoe durf jij hier het woord racist in je gore bek te nemen. Oprotten vuile ter***lijer!!!

Voor de rest hoop ik dat de discussie op normaal niveau door kan gaan. En hopelijk nemen de mods en admin mij deze opmerking niet kwalijk.

Marc W zei:
Lees mijn postings nog maar eens na, dan wordt dat haarfijn en zeker genuanceerd uitgelegd!

Het is wel erg vreemd dat jullie het steeds hebben over van marokkanen dit, marokkanen dat en dan vervolgens ISLAM veroordelen???
Volgensmij hebben jullie gewoon een hekel aan marokkanen en is dit weer een middel of excuus om daar uiting aan te geven!!!

En voor al die mensen die het hier al over een burgeroorlog hebben= WHAT THE **** weet jij van burgeroorlog?? Weet jij wat je ervoor over nodig hebt? Hoe ver je moet gaan? Wat je allemaal moet verliezen? Nou ik wel!!Jullie lullen er nu zo makkelijk over maar als het erop aan zou komen dan schijt je zo in je broek!!

Raistlin zei:
Dus jullie, die overduidelijk in een numerieke meerderheid zijn, kunnen geen normale maatregelen treffen - die duidelijk verder moeten gaan dan de huidige - om zo het probleem aan te pakken ? Want draai en keer het zoals je wil, ze blijven een minderheid.

Tja, eigenlijk zijn wij, in individuele gevallen in de minderheid. . . Een persoon uit die cultuur haalt namelijk altijd broertje en neefje erbij, die langs de lijnen van de familie eer mee gaat helpen jou te bedreigen. Het probleem is dat in de 'eer en familie' cultuur, in zo'n situatie helemaal niet wordt gevraagd wie er eigenlijk gelijk heeft. Zou ik hetzelfde bij mijn broertje en neeftje doen, dan zouden die aan mij vragen, zeg marc w, wat heb jij eigenlijk zelf gedaan dat je zo'n ruzie met die meneer hebt gekregen. Dus ja, je wordt bedreigd, omdat, om het hard te zeggen, onze cultuur meer zelf reflectie heeft. Deze zelf reflectie heeft ons ook de economische voorspoed gebracht, die de Marokkanen heeft doen emigreren naar ons land, trouwens.

Raistlin zei:
Ik dacht al net hetzelfde, ik denk niet dat we wat dat betreft helemaal op dezelfde golflengte zitten :) . Dus laten we maar op de goeie ouwe manier afzien ja :D .

En voor alle duidelijkheid, ik ben geen linkse rakker, ik ben geen voorstander van het eeuwige gepraat. Maar voor mij is rechts niet per definitie irrationeel rechts :D .

Dit heeft ook niet per se met rechts of links te maken maar met het feit dat kritiek op de islam in NL de dood betekent. Ik ken ook zat mensen die linkse gedachten aanhangen maar (als ze zich soms laten gaan) roepen dat het over moet zijn met 'die' marokkanen, dat ze eruit moeten.

Marc W zei:
Tja, eigenlijk zijn wij, in individuele gevallen in de minderheid. . . Een persoon uit die cultuur haalt namelijk altijd broertje en neefje erbij, die langs de lijnen van de familie eer mee gaat helpen jou te bedreigen. Het probleem is dat in de 'eer en familie' cultuur, in zo'n situatie helemaal niet wordt gevraagd wie er eigenlijk gelijk heeft. Zou ik hetzelfde bij mijn broertje en neeftje doen, dan zouden die aan mij vragen, zeg marc w, wat heb jij eigenlijk zelf gedaan dat je zo'n ruzie met die meneer hebt gekregen. Dus ja, je wordt bedreigd, omdat, om het hard te zeggen, onze cultuur meer zelf reflectie heeft. Deze zelf reflectie heeft ons ook de economische voorspoed gebracht, die de Marokkanen heeft doen emigreren naar ons land, trouwens.
Maar eigenlijk suggereer je doorheen het vehraal wel dat die zelf reflectie moet verdwijnen ? Dat je moet toegeven aan hun manier van vechten ? Ik snap je redeneringen, alleen de conclusies komen soms wat vreemd over.

ERNESTO M. zei:
Het is wel erg vreemd dat jullie het steeds hebben over van marokkanen dit, marokkanen dat en dan vervolgens ISLAM veroordelen???
Volgensmij hebben jullie gewoon een hekel aan marokkanen en is dit weer een middel of excuus om daar uiting aan te geven!!!

En voor al die mensen die het hier al over een burgeroorlog hebben= WHAT THE **** weet jij van burgeroorlog?? Weet jij wat je ervoor over nodig hebt? Hoe ver je moet gaan? Wat je allemaal moet verliezen? Nou ik wel!!Jullie lullen er nu zo makkelijk over maar als het erop aan zou komen dan schijt je zo in je broek!!

Wat een debiel ben jij

Raistlin zei:

*zwiep* sneller! :cool: Ben ook niet extreem-rechts ofzo, klein beetje rechts ja.
Voor de rest volg ik wel gewoon... Het gaat hier nog altijd om een Nederlander die ik niet echt kende. Maar hou wel in gedachten dat het hier in België niet veel beter is, ken zelf voorbeelden genoeg. :)

Ik ga dit 1 x zeggen: discussieer op een constructieve manier, zonder schelden, roepen (hoofdletters), beschuldigen etc. Je bereikt er niets mee.
En bovendien zal het dan snel gedaan zijn, want dan komt er hier een slotje op.

SR1985 zei:
*zwiep* sneller! :cool: Ben ook niet extreem-rechts ofzo, klein beetje rechts ja.
Voor de rest volg ik wel gewoon... Het gaat hier nog altijd om een Nederlander die ik niet echt kende. Maar hou wel in gedachten dat het hier in België niet veel beter is, ken zelf voorbeelden genoeg. :)
Het ligt er gewoon aan dat ik nooit iets ga zeggen zonder er eerst over na te denken, en dan kom je altijd genuanceerder over :) . Heel wat mensen zouden - moesten ze hun posts binnen een week of twee lezen - zelf de nuances zien die ze gemist hebben. En ik wou je ook niet als extreem-rechts afschilderen, die laatste opmerking was algemeen en niet aan jou gericht :D .

Terug
Naar boven