MuscleMeat

This game, this iron warfare... I'm back! Maximum effort!

aankomende zondag 37,5 :D

moer :D

180 moet gehaald worden komend jaar...althans voorzichtig doel :D

Goed om te zien dat je de squat serieus neemt, zit gestaag vooruitgang in, mooi man!

training van maandag:

borst

dumbbelldrukken, plat

3 setjes warming up
Hoeveel herhalingen?
32kg x 8
34kg x 8
36kg x 8
38kg x 6
40kg x 3 (:mad: geen spotter, te lang dood punt )

dumbbelldrukken, schuin, 30graden, weinig rust tussen de setjes door

30kg (x2) x ?? (niet geteld, gewoon herhalingen persen tot spierfalen)
Heb je echt geen idee hoeveel bij benadering?
Zou op zich handig zijn, kan je vooruitgang meten?

cable flyes, plat bankje tussen de palen

40kg (20 elke kant) x ?? (niet geteld, gewoon herhalingen persen tot spierfalen)
40kg (20 elke kant) x ?? (niet geteld, gewoon herhalingen persen tot spierfalen)

cable flyes, schuin (30 graden) bankje tussen de palen

cable flyes, schuin (45 graden) bankje tussen de palen

Tot hoever trek je je handen naar elkaar toe?
En kan je me uitleggen waarom zoveel Fly's?

triceps

skullcrushers, weinig rust tussen de setjes door

28kg (10-stangetje-10) x ?? (niet geteld, gewoon herhalingen persen tot spierfalen)
28kg (10-stangetje-10) x ?? (niet geteld, gewoon herhalingen persen tot spierfalen)
Waaro maar een triceps oefening, was je zo kapot of is dit stadaard piet?
review: heerlijke training, extreme pomp, perfecte intensiteit.
Lekker voor je dat je heerlijke pomp en perfecte intensiteit had.

training van dinsdag:

rug

dumbbellroeien, in 1x doorgaan, 4 setjes per kant lang, met 16kg, niet geteld, elke keer tot spierfalen (fully pumped en deaud :mad:)

small grip pulldown

65kg x 12
72,5kg x 10
80kg x8

chinnen op een chinmachine met behulp van gewicht, 4 setjes tot spierfalen, niet geteld
Die zou ik direct afschaffen, en echt gaan doen op de normale manier. Maakt niet uit dat je niet direct 60 herhalingen kan maken.
biceps en onderarmen

cable hammer curl met touw

40kg x 15
50kg x 12
60kg x 9 (volume PR)
80kg x 2 (kracht PR)

cable reverse bicep curl in superset met curl achterlangs

beiden met 45kg, niet geteld, elke keer tot spierfalen, 4 setjes lang

review: redelijk korte training voor mijn doen, pomp was extreem, intensiteit was wederom perfect.
Net als Franco ben ik ook zeer benieuwd, bij benadering, hoeveel reps dit ongeveer zijn. Eerder 20 of eerder 10?
training van vandaag:

benen

4 setjes warming up
Hoeveel reps?
52,5kg x 12
62,5kg x 10
72,5kg x 6
82,5kg x 4 (volumePR)?
92,5kg x 2 (krachtPR)?
102,5 x 1 (krachtPR)?

quads en calfs in superset op leg press, weinig rust tussen de setjes door, niet geteld, elke keer tot spierfalen

2 setjes warming up
Hoeveel reps?
95kg x ??
110kg x ??
125 kg x ??

schouders

shoulder press, zittend op bankje, kaarsrechte leuning

3 setjes warming up
Hoeveel reps?
20kg (x2) x 8
22kg (x2) x 8
24kg (x2) x 8
26kg (x2) x 8
28kg (x2) x 6
30kg (x2) x 4 (volumePR)?

militairy press, zittend op bankje, bijna kaarsrechte leuning

42,5kg x 12
52,5kg x 8
62,5kg x 4
Vanwaar eerst de Shoulder Press en dan de MP? Dubbel?
side raises en rear raises in supersets, staand, niet geteld, elke keer tot bijna spierfalen

7 kg (x2) x ??
7 kg (x2) x ??
7 kg (x2) x ??
7 kg (x2) x ??

trapezius

dumbbellshrugs

40kg (x2) x 13
40kg (x2) x 12
40kg (x2) x 10

cable shrug, voor en achter in supersets, niet geteld, elke keer tot bijna spierfalen en elke laatste rep vasthouden

100kg x ??
100kg x ??
100kg x ??
100kg x ??
Wederom, dubbel?
review: heerlijke training, zeer extreme pomp, perfecte intensiteit, kortom: super!
Goed dat je lekkere training hebt gedaan!

Vraag me nogmaals af waarom je drie dagen achter elkaar een training doet, ben je nu klaar eigenlijk deze week of train je meer dan drie keer per week?

Bovendien snap ik de volgorde van spiergroepen op de dagen van je training niet.

Je begint de week met Borst/Triceps, dag erna Rug/Biceps, dag erna Benen/Schouders.

Misschien een tip om dan te beginnen met Benen en dag erna Borst en dan Rug, of precies omgekeerd?

de reden dat ik met kabels werk is heel simpel: constante spanning.

Het gaat vooral om de beweging zelf en de intensiteit die daarmee gepaard gaat.
Constante spanning op spier is overschat.

Bij het gebruik maken van de kabel gaat het hier overigens alleen over het negatieve deel van de rep en dan nog enkel over het laatste stukje.

Zelf geloof ik dat het totaal ontspannen van de spier na elke rep juist belangrijk is om de volgende rep goed te kunnen uitvoeren, als er spanning blijft dan heb je geen optimale ontspanning gehad.

De vraag is eerder: waarom zou je de spanning erop laten?

Elke rep zie ik als een aparte inspanning, waarbij je tussen de reps jezelf de mogelijkheid geeft om even 'op te laden'.

Als die oplaadtijd wegvalt door een statische spanning op de spier te houden, dan verminder je de energie die je kan gebruiken om de positieve/negatieve reps te doen.

Studies wijzen toch vooral uit dat het meest efficiënte moment dat van de beweging is, niet dat van de statische spanning.

Toch kan het wel eens een leuke afwisseling zijn om continu spanning op de spier te laten, het zijn gewoon factoren die je sets zwaarder maken en waar je mee kan experimenteren.

En wat je schrijft over de spier volledig uitputten..

Het doel is niet om uit te putten, maar om alle reps behoorlijk uit te voeren aan een hoge intensiteit.
Gezien die statische spanning niet veel uithaalt kan je dus beter focussen op de beweging zelf.

Sterkte kerel en succes!

GRT Friso

Laatst bewerkt door een moderator:
sterke squat man!
en dat op paar weken tijd :thumb:

dat chinnen lukt me ook nog niet :(

Pietje gaat hard maar idd plan je dagen beter !

Ha die pietje!

Good to have you back, ik schakel een beetje laat in, in vergelijking met de rest maar ik ben zelf ook ff paar daagjes afwezig geweest. Ik zit ff te kijken, wat vind ik geil... Je dumbbell flat bench press is vet! Maar je shoulder press op 30 kg spant de kroon, koning!

Om toch nog een comment te geven, idd wat friso zei, eerst dumbbell press en dan MP, misschien niet optimaal. Ik ben zelf ook niet vies van een extra oefening, maar misschien eerst ff wat side of rear raises ertussen, als je het dan echt nodig vind!

• Topic Starter Topic Starter
ha die Friso :)

sorry voor de wat late reactie maar hier ff wat antwoorden:

-warming up setjes worden variëren nog wel eens.. ligt een beetje aan het aantal setjes. 20, 12, 10, 8, 6, enz. enz.

-soms vind ik het gewoon lekker om te knallen en me geen zorgen hoeven maken om het aantal reps.. op 1 of andere manier bevalt me dit. prestaties schelen me eigenlijk niks. zal voor de gein het eens bijhouden :)

-bij cable flyes rek ik zo veel mogelijk op bij het negatieve gedeelte en bij het positieve gedeelte bijna gestrekt met de handpalmen tegen elkaar aan.

-dat chinnen met eigen lichaamsgewicht ga ik oppakken. ik wil dit, eerlijk gezegd, eigenlijk wel kunnen :D

-de reden dat ik zowel de shoulder -als militairy press pak op 1 dag: voelt gewoon goed. in mijn geval niet overdone. ga er ook goed op qua groei. maar ga er sowieso geen standaard iets van maken, af en toe is het gewoon lekkah! :cool:

-en tja, wat betreft mijn "schema".. ook lekker om deze af en toe eens compleet om te gooien. hoe apart ik dit soms ook doe, de prikkel is aanwezig. net zoals afgelopen vrijdag (na donderdag rust genomen te hebben), heb ik de armen apart gepakt.. niks voor mij, toch maar een keer gedaan. en uiteindelijk vind ik het experimenteren misschien nog wel het meest leuke gedeelte van alles. houdt me scherp en gemotiveerd.

-wat betreft je theorie over werken met kabels: klinkt goed, onderbouwd, alles! MAAR het blijft een feit dat men zelf moet achterhalen wat het beste werkt voor hem/haar. kabels ga ik gewoon erg goed op. ik zeg zeker niet dat dit het beste is maar IK ga er goed op.

wederom bedankt voor je inbreng! kan ik zeker wel waarderen! :thumb:

• Topic Starter Topic Starter
nou heb ik meteen antwoord gegeven op wat andere vragen en/of opmerkingen :D

thanx guys!

Ik eet ook niet elke dag een broodje pindakaas....

Wel erg lekker by the way piet!

dude waar had jij het nou over ....massa ipv kracht ? In dat doelen topic.

hij heeft wel tijd om nutteloze discussies te voeren maar trainen :rolleyes:

Terug
Naar boven