XXL Nutrition

This game, this iron warfare... I'm back! Maximum effort!

nope.. ik doe pas aan cardio wanneer het uit de hand loopt :D (van de zijkant gezien, wanneer mijn buik over mijn borst heen komt :roflol:)
.
Held :D En hoe staat het er nu voor? OFwel, waar blijven die foto's :) Laat me raden, je buik komt momenteel - vanaf de zijkant gezien - over je borst heen :p?

Pump it up :wl:

Hehe ok. Bij mij begint het een beetje te wiebelen hier en daar, ga nu dus aan een cutje beginnen. Komt erop neer dat ik nu 2 k*tjes in het dagelijks leven heb, klinkt best aantrekkelijk ;)

brute training piet - superset een heerlijke manier van training - je zou maar nachtdienst hebben ;) - me too:(

ik sta met vaste nacht maar begin zondags, vanavond niet dus :p
maar niet voor lang meer moet terug naar 2 ploegen :(

werk ze nog ;)

edit: heb verkeerde gequote :p

• Topic Starter Topic Starter
moet helaas werken nu... morgen uitgebreid antwoord op iedereen! :D

beeeeeeeeeeeeest :D

werk ze bro ;)

deze week was weer ff een prikkelweekje... gisteren rust genomen, vandaag lekker geknalt :D

training van vandaag:

supersets borst-rug (borst knallen, geen rust, rug knallen, 2 min. rust en dan weer overnieuw)

incline bench/lat pull down
bench 55kg x ??/lat 52,5kg x ?? (beiden oppompen, niet geteld, wel behoorlijk veel herhalingen)
bench 55kg x ??/lat 52,5kg x ?? (beiden oppompen, niet geteld, wel behoorlijk veel herhalingen)

geen huge pump, maar wel een superstrak gevoel :) alles stond stijf zeg maar

flat bench/brede stang roeien
bench 55kg x ??/row 52,5kg x ?? (beiden oppompen, niet geteld, wel behoorlijk veel herhalingen)
bench 55kg x ??/row 52,5kg x ?? (beiden oppompen, niet geteld, wel behoorlijk veel herhalingen)

peck deck flyes/reverse peck deck
flyes 90kg x ??/rev 52,5kg x ?? (beiden oppompen, niet geteld, wel behoorlijk veel herhalingen)
flyes 90kg x ??/rev 52,5kg x ?? (beiden oppompen, niet geteld, wel behoorlijk veel herhalingen)

opmerking tussendoor: dit is écht intensief.. lijkt wel cardio.. zweten, bijna van het stokje gaan elke keer, buiten adem enz. enz. enz.

biceps/triceps supersetjes (zelfde effect als bovenstaand)

gesupineerde dumbbellcurls/triceps pulldown (?? met normaal stangetje)
biceps 30kg (15 per kant) x ??/triceps 50kg x ?? (beiden oppompen, niet geteld, wel behoorlijk veel herhalingen)
biceps 30kg (15 per kant) x ??/triceps 50kg x ?? (beiden oppompen, niet geteld, wel behoorlijk veel herhalingen)

1 oefening schouders, shoulder press, 4 setjes, met 22,24,26 en 28kg dumbbells, veel forced reps met behulp van spotter (het was leeg), 6 reps per setje. om de puntjes op de i te zetten :)

1 oefening traps, cable shrugs, 3 setjes, 100kg, per set 16 reps.
om de puntjes op de i te zetten :)

einde oefening, deaud :D (ben nog steeds aan het shaken)

Misschien een domme post , maar bench 55kg? En dan fly's 90kg... En dan biceps 30kg. Ik zou denken je borst loopt flink achter maar dan die fly's...

Ff wat meer uitleg aub. Sry voor deze (waarschijnlijk) domme post

peck deck flye machine heeft minder weerstand.. en het is een machine.. iedereen kan zwaar met zon ding :D je weet tog! :sd:

ikke nou echt weg :P

De reden dat je Lat Pul Down doet in plaats van Chinnen

vanwege supersetjes die ik in gedachten had. schuine bank omhoog drukken/schuin omlaag trekken = ong. zelfde bewegingsbaan. dit kwam dus beter uit.

Brede stang Roeien doet in plaats van Dummbell Row

ook weer dezelfde logica.. alleen dumbbells pak je 1 voor 1, met de stang pak je beiden, ideaal voor supersetje. anders kun je het ook niet echt een supersetje noemen, krijgt de 1 meer rust dan de ander. Kun je ook niet écht doorknallen.

Pec Deck doet in plaats van Dummbell Fly

bankjes waren bezet :(

Pec Deck Reverse doet in plaats van (bijv.) Bent-over Side Laterals

bankjes waren bezet :(

Is toch voornamelijk vanwege je langzame herhalingen?

nope, zie bovenstaande antwoorden :D

en de reden soms dat ik voor bepaalde oefeningen kies, kan ook met de gewenste prikkel te maken hebben.

Supersetjes en Slow Reps zijn twee heel verschillende manieren van trainen die jij combineert.

De gedachte achter de super slow is: langzaam is moeilijker omdat je zo min mogelijk gebruik maakt van techniek en versnelling. Je spieren moeten harder werken om het gewicht omhoog te krijgen én gecontroleerd te laten zakken, en spieren die harder moeten werken, die groeien.

Waarom ik dacht en schreef dat je de oefeningen (onder andere Lat Pul Down/Brede stang Roeien/Pec Deck/Pec Deck Reverse) deed vanwege de Slow Reps is omdat de nadruk op langzaam moet liggen en je zeer goed moet kunnen controleren, iets dat met dummbells iets minder kan.

Daarnaast geeft het Slow Reps uitvoeren van oefeningen een hogere bloeddruk dan traditionele training en maakt het dus al minder veilig qua coördinatie.

Ik heb beiden gedaan, en koos bij Slow Reps voor oefeningen waarbij veiligheid en de nadruk op het langzaam uitvoeren van de herhaling voorop stond.

Maar als jij hierin gelooft, en je voelt dat je er baat bij hebt dan moet je jouw gevoel volgen.
Succes kerel!:thumbs:

thnx voor je inbreng! :thumb:

weet je wat het is: niet 1 dag is hetzelfde bij mij, elke keer zorg ik voor een nieuwe prikkel.. de ene keer is dat met slow reps, de andere keer bijv. met supersetjes. de ene keer pak ik ook andere spiergroepen dan de andere keer, uiteraard wél rekening houdend met rust e.d.

het aantal reps wat uiteindelijk het meeste terugkomt blijft toch écht 6 tot 8, mijn doel is dan ook brute massa ;) Rome is dan niet in 1 dag gebouwd, maar met de juiste prikkels kan ik dat proces wel wat versnellen imo :) die prikkels kan ik gelukkig in zo0o0o0 veel dingen zoeken.. trainen blijft op deze manier ook 200% mijn passie.

dat nadenken en experimenteren met dingen vind ik echt het leukste wat er is..

ik heb zeg maar een bepaalde kijk op dingen, maar ben nooit te oud om te leren en sta overal voor open. nooit geschoten is altijd mis :cool:

blijven vragen en/of opmerkingen maken! thnx bro :wl:

training van vandaag:

borst.

dumbbelldrukken, normale snelheid reps, techniek boven alles, kracht/massagericht, 3 min. rust tussen de setjes door.

4 setjes warming up
72kg (36 elke kant) x6
72kg (36 elke kant) x6
72kg (36 elke kant) x6 (spotter erbij geroepen, was alleen niet nodig.. laatste 2 reps kwamen alleen wél vanuit me bilspleet :D)

schuin bankdrukken, 30 graden, trage snelheid reps, techniek boven alles, prikkelgericht, 2 min. rust tussen de setjes door

52,5kg x 14
52,5kg x 12
72,5kg x 6 (normal reps, goed gezien Friso ;))

schuin bankdrukken, 30 graden, extreem trage snelheid reps (negatieve gedeelte zo'n 6 sec, 2 cm boven de borst 2 sec. vasthouden, explosief uitstoten zonder te overstrekken), techniek boven alles, prikkelgericht

52,5kg x 7

dumbbell flyes, 45 graden, trage snelheid reps, techniek boven alles, prikkelgericht

26kg (13 elke kant) x10
26kg (13 elke kant) x9
30kg (15 elke kant) x6

opmerking: fully pumped up! :hedbang:

schouders.

shoulder press, zittend, leuning bijna recht, normale snelheid reps, techniek boven alles, massagericht.

40kg (20 elke kant) x 8
44kg (22 elke kant) x 8
48kg (24 elke kant) x 7
52kg (26 elke kant) x 5

side raises-rear raises supersetjes, staand, normale snelheid reps, techniek boven alles, prikkelgericht, veel reps, niet geteld, gewoon de puntjes op de i gezet.

14kg (7 elke kant) x ??
16kg (8 elke kant) x ??
20kg (10 elke kant) x ??

opmerking: wederom een enorme pomp :wl:

trapezius.

wat supersetjes met dumbbells van 40 en 24kg, cable shrugs van 100kg, veel reps, varierende snelheid van reps.

opmerking: en weer een pomp :wl:

triceps.

smal bankdrukken, negatieven, met behulp van spotter
75kg x 9
75kg x 8
75kg x 6

opmerking: pumped up :D zowel de borst, schouders, traps als triceps.. ****ing erg!

al met al een vrij geslaagde training, gezien afgelopen nachtdiensten. intensiteit was goed, prikkel was goed, pomp was hevig...... top :)

Laatst bewerkt:
Mooie training Pietje, hoe gaat het met WTF?

Hardcore training!!:hedbang:

Terug
Naar boven